Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Trafik Kazaları - Ne Durumdayız?


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Meslek gereği trafik kazası kurbanları ile uğraştığımdan arada merak eder ve sitatistiklere bakarım acaba bu genel sağlık sorununda düzelmeye yönelik bir gelişme var mı diye.

Bugün de poliklinik erken bitip bir toplantı da iptal olunca kalan vakti gene bu konuya ayırdım.

Öncelikle bilmek lazım ki bu sorun sadece bizim değil tüm gelişmiş ülkelerin ortak sorunu, nitekim Dünya Sağlık Örgütü (WHO), dünyada her yıl meydana gelen trafik kazası kaynaklı 50 milyondan fazla yaralanmanın ve 1 milyon 300 bin ölümün, önlenebilir halk sağlığı sorunu olduğunu kabul ederek kazaların sonuçlarını KÜRESEL HALK SAĞLIĞI SORUNU ilan etmişti geçen yıl.

Ülkemizde de özellikle trafiğin yoğunlaştığı günlerde günlük 20, ortalamada da 11-12 kayıp veriyoruz.

KGM internet sayfasında zaman zaman veriler yayınlanıyor.

Bu bağlamda 2010 Trafik kazaları Analiz Raporu var: http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDocuments/KGMdocuments/Trafik/TrafikKazaOzet.pdf

Buradaki verilerden faydalanarak hızla bir tablo yaptım, gelişmelere biraz istatistiksel açıklık getirmeyi hedefleyerek, şöyle bir şey oldu:

kaza_analiz.jpg

2006-2010 aralığına bakarak yorumlamak gerekirse...

Öncelikle Tramer veya Emniyet Güçleri kayıtları dışında kalan kazaları bilmiyoruz, ama sayısı ne olursa olsun çok büyük oranda gerek maddi kayıp, gerekse can kaybı/yaralanma açısından ihmal edilebilecek düzeyde olduklarını kabul etmek gerekir.

  • Toplam kaza sayısında beş yıl içerisinde %50 artış olmuş.
  • Trafiğe çıkan araç sayısı arttı denilebilir, ancak kaza sayısı araç sayısına oranlandığında da net %20 üstünde bir artış var (%6'den %7.3'e çıkmış), kısacası trafik kazalarını önlemeye yönelik yapılan herhangi bir çalışma varsa da pek işe yaradığını söylemek mümkün değil.
  • Toplam ölüm sayısı çok değişmese de kaza başı ölümlerde %40'a varan oranda bir düşüş var, bunu trafikte aktif pasif güvenliği artmış araç sayısının artışına bağlamak mümkün bence.
  • Aynı şekilde toplam yaralı sayısında da belirgin artış olmakla beraber bu kaza başı yaralı sayısını olumsuz etkilemiyor, hatta çalışmanın ilk yıllarına göre %15 oranında bir azalmadan bahsedilebilir. Bunu da araç güvenliği konusundaki gelişmeye bağlamak doğru olur bence.
  • Olayın maddi hasar boyutunda bir gerileme varsa da hasar tespiti nasıl hesaplanıyor bilmediğimden ve kayıt dışı oranının yüksek olduğuna inandığımdan pek ciddiye almadım.

Sonuç: Ülkemizde araba kullanmak hala sağlığı tehdit eden önlenebilir unsurların en başındaki yerini koruyor.

Bu konuda olumlu gelişmelerden bahsetmek pek mümkün değil gibi görünüyor.

Okulların kapandığı ve tatil trafiğinin arttığı şu dönemde dikkatli olun derim...

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Toplam kaza sayısında beş yıl içerisinde %50 artış olmuş.
  • Trafiğe çıkan araç sayısı arttı denilebilir, ancak kaza sayısı araç sayısına oranlandığında da net %20 üstünde bir artış var (%6'den %7.3'e çıkmış), kısacası trafik kazalarını önlemeye yönelik yapılan herhangi bir çalışma varsa da pek işe yaradığını söylemek mümkün değil.

Bu iki madde trafikteki kazaları önlemeye yönelik bir çalışma olmadığını, kişisel olarakta trafikteki durumumuzu ve eğitim düzeyimizi açıkça ortaya koyuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.