Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Klima Açık Kalkış Ve Hızlanma Hakkında


Ayhan Karadağ

Soru

arkadaşlar malum yaz sıcakları başladı artık klima hayatımızın bir parçası oldu .

Benim sorunum klima açık iken arabanın kalkışlarda çok zorlanıyor olması hani klimanın verdiği bir güç kaybı mutlakaki vardır ama benim araba sanki normalin üzerinde zorlanıyor gibi araba belirli sürate gelene kadar bu zorlanmayı çok belli ediyor acaba klimada bir sorun olabilir mi ?

TEŞEKKÜRLER

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

arkadaşlar malum yaz sıcakları başladı artık klima hayatımızın bir parçası oldu .

Benim sorunum klima açık iken arabanın kalkışlarda çok zorlanıyor olması hani klimanın verdiği bir güç kaybı mutlakaki vardır ama benim araba sanki normalin üzerinde zorlanıyor gibi araba belirli sürate gelene kadar bu zorlanmayı çok belli ediyor acaba klimada bir sorun olabilir mi ?

TEŞEKKÜRLER

Aracınızda herhangi bir prolem yok. Bendede aynı. Debriyajı biraz hassas kullanmanız gerekiyor klima açık kalkışlarda. 1 ve 2. viteslerde 1900 rpm e gelene kadarda biraz zorlanıyor oda normal zaten
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

FII lerde klimanın açık olması sadece kalkışlarda gaza birazcık daha fazla basmak gerektirir; bunun dışında sürüşe pek etkisi olmaz.

Ben aracımı aldığım ilk yıldan beri hep şunu söylüyorum; benim aracım klima açıkken gaza daha hızlı tepki veriyor; daha seri oluyor.Bunun bir açıklaması var mı yada yanılıyor muyum bilmiyorum.

Ama yüzlerce km. oldu bu aracı kullanıyorum her yaz aynı şeyi hissediyorum, klima açıkken daha seri.

Diğer FII ve F2,5 lar nasıl bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ayağınızı gaz pedalından çektikten sonra araç sizi aniden sallamamak için yavaş yavaş yakıtı kesiyor.Yoksa dank diye sizi etkiler gazdan ayağınızı çekmeniz.Klima açıkken araçta daha fazla yük oluşuyor motorunda.Ve siz gazdan ayağınızı çekince normale göre daha fazla kompresör etkisi oluyor.Siz yeniden dip gaz yaptığınızda,o daha yüskek kompresyonu yeniyor ve size tepki daha iyi geliyor.Yani bir nebi fren gibi düşünün.Bir ayağınız frene basılı bir arayğınız dip gazda olsun.frenden ayağınızı çekince aniden nasıl fırlıyor araba görün.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

FII lerde klimanın açık olması sadece kalkışlarda gaza birazcık daha fazla basmak gerektirir; bunun dışında sürüşe pek etkisi olmaz.

Ben aracımı aldığım ilk yıldan beri hep şunu söylüyorum; benim aracım klima açıkken gaza daha hızlı tepki veriyor; daha seri oluyor.Bunun bir açıklaması var mı yada yanılıyor muyum bilmiyorum.

Ama yüzlerce km. oldu bu aracı kullanıyorum her yaz aynı şeyi hissediyorum, klima açıkken daha seri.

Diğer FII ve F2,5 lar nasıl bilemiyorum.

Spekülasyon yapıyorum, gaz pedalı drive-by-wire olduğunda pedal durumuna göre gaz kelebeği ayarı düşük emisyon ve tüketim, konforlu sürüş gibi önceliklere göre programlanıyor.

Klima devreye girdiğinde öncelikli hedef güç kaybını önlemek olarak tanımlanmışsa, ECU tarafından pedal tepki düzeyi arttırılabilir ve performans kaybı hissinin önüne geçilmiş olur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu durum dur kalk trafikteki rahatsızlığımı aklıma getiriyor. Şu ara ayağım alıştı ama bazen özellikle soğuk motorda ayağımı kalkış sırasında gazdan ani çekince araba yığılıyor gaz aniden kesilince öne doğru fren yapmış gibi sallama oluyor. Ya da hafif gaz vermeye çalışırken araba silkeliyor.Gazdan ayağımı kaldırıp tekrar basmadan silkeleme geçmiyor. Aracın yazılımı ile ilgili gibi geliyor. Gaz pedalı hassasiyetini ayarlayamıyorum, mesela 1000 devirle gidecek kadar gaz veremiyorsun. Bu her zaman olmuyor, motor sıcakken gaz pedalı daha rahat ayarlanabiliyor sanki.

Engin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Spekülasyon yapıyorum, gaz pedalı drive-by-wire olduğunda pedal durumuna göre gaz kelebeği ayarı düşük emisyon ve tüketim, konforlu sürüş gibi önceliklere göre programlanıyor.

Klima devreye girdiğinde öncelikli hedef güç kaybını önlemek olarak tanımlanmışsa, ECU tarafından pedal tepki düzeyi arttırılabilir ve performans kaybı hissinin önüne geçilmiş olur.

Bu yakıt tüketimini arttırır ama??

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşlar çok teşekkür ediyorum herkese .

Yazdıklarınızdan anladıklarımı özetliyorum ; Benim aramın bir sorunu yok, focusun 1. vitesi 2000 devirin altında kullanım için çok zayıf kalıyor buda yazılımdan kaynaklı bir sorun işin bilen bir usta ECU'dan olayı çözebilir dogrumu ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşlar merhabalar,

klima açıkken ilk kalkışlarda bariz bir ağırlaşma oluyor ancak araba hızını aldıktan sonra çekişle alakalı hiç bir sorun olmuyor.aşağıdaki foto dün klima açıkken çekildi araba hızını aldıktan sonra hiç bir sorun olmuyor özellikle yakıt tüketimini de kontrol ettim çok aşırı bir tüketim de olmadı

imag0429c.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Gaz pedalına belirli bir düzeyden sonra basıldığında kompresörü devreden çıkarır.Dolayısıyla son hız gibi etkenlerde fark olmaz.Çünkü klima kapalıdır.Ben dip gaz yaptığında klimanın devreden çıktığını algılıyorum aracın çekişiyle.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.