Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Düşük Viteste Devir Ayarlayamıyorum


Guest Özcan B.

Soru

merhaba focus 3 kullanıyorum.düşük hızda vitesi ve devri ayarlayamıoyrum.şöyle anlatayım dün mudanya-bursa yolundaydım tam 30 km boyunca 1 m gittik 1 dk bekledık ve saatlerce sürdü.trafik sıkısık oldugunda cok yavas ilerledıgımde 1.viteste gitmek durumundayım,2 ye atamıyorum kalkıstan sonra hatta 1.vites devri bile düşük kalıp arac stop için silkelemeye baslıyor,bu durumda da yarım debriyaj hafif gaz yaparak düşük hızda 1.viteste ilerlemeye calısıyorum,o zamanda bi süre böyle gittiğimde aractan acıklı bi ses gelıyor sanırım debriyaj baskı balatasından.yani anlayacagınız ben düşük viteste düşük hızda devrin orta yolunu bulamadım debriyaja basmadan..siz nasıl yapıyorsunuz cok sıkısık trafikte

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

bende yok öyle bir olay,,arac kalkıs hızı kadar cok az bi süre gidiyor sonra hemen yavaslayıp stop edıyor kendı kendıne gaz vermıyor,hemen stop edıyor,,acaba bunun da yazılımla alakası olabılır mı sizce?

Allahlallah demek yok sizde..Yazılımla alakalı olup olmayacağını bilmiyorum. Belki de sadece titaniumlarda olan bi özelliktir benim dediğim.. Style kullanan diğer üyyelere de bi sormak lazım.. Eğer onlarda varsa sizinki yazılımsal demektir.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende de rolanti belli bir hızda gitmesini sağlıyor. Zararlı olacağı için gaz vermeden kaldırmayı denemedim. Eğim biraz artarsa stop eder sanıyorum. Hatta üçüncü vitesde bazen rolanti hızı fazla geliyor vites küçültüp bırakıyorum. İstanbul trafiğinde dur kalk ve çok yavaş akan trafikte mecbur kalınıyor. Yarım debriyaj yapmaktan iyidir sanırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Bir tavsiyeyle başlamak istiyorum. Her ne kadar yıllanmış şöför olursanız olun yeni bir araca bindiyseniz acemisinizdir. Biraz aracınızla alıştırma yapmanızı öneririm. Faydasını göreceğinizden emin olun. Öyle kendinizi zorlamanıza da gerek yok F3 güçlü bir araç (aynı aracı ben de kullanıyorum).Her araçta kavrama noktaları farklı olabilir. Sıkışık trafikte dik yokuşlarda çok kullandım ben hiç bir sıkıntısını görmedim. Mekanik bir sorun da mevcut olabilir. Arkadaşlar yeterince bilgi vermişler zaten Balatalar bitik olabilir. Ama anladığım kadarıyla kavramayı pek sağlıklı kullanamıyorsunuz. Arac 800 devirden aşağı düşmüş olması lazım ki stop etsin. Düz yolda kalkış için kavramadan ayağınızı çekmeniz yeterli. Çok dik yokuşlar içinse size tavsiyem aracı 1200 devirden aşağı düşürmeyin. Bunun içinde çok hafif gaz dokunuşları yeterli olacaktır. Ben böyle yapıyorum .

Bir Anı: Kışın bizim bi arkadaşın aracı çalışmadıydı acil işe yetişecekti. Tesadüf bu ki denk geldik. Takviye kablosu ikimizde de yoktu. Aracı yokuşun başına çekelim dedim ordan sal aşağı çalışır dedim. Arkadaş baya bi güldü . "Senin Araç çekmez abi. Araç full malzeme dolu. düz yol olsa bile bırak çıkarmayı senin araç yerinden kalkmaz dedi" . Bu arada araç Ford Connect. Neyse fazla uzatmayayım taktık halatı içinden bikaç malzeme indirdik yaklaşık 150 metrelik hafif yokuşu çıktık biraz zorlandım ama etrafı kesif bir balata kokusu kalpamaz mı? Eyvah dedim balataları elimize aldık iyi mi? Aşağı indim baktım koku benimkinden değil. Meğer benim akıllı arkadaşım kendi aracının el frenini çekmeyi akıl edememiş.

S.Velid Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

kardeşim öncelikle hayırlı olsun arkadaşlarında söylediği üzere balatalarının zayıflamasından dolayı debriyajın büyük bir ihtimalle çok yukarıdan kavrıyor ve arabayı bırakmıyor dur. buda aracın rampalarda kaymasına neden oluyor düz yolda da bıraktığın zaman gitmesini engelliyordur, yolda kitlenmesininde sebebi de bence budur balataların ısındı hiç bırakmadı yakın tarihlerde vites geçişlerinde zorlaşlaşacaktır özellikle 1. vites.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

olayı bi netleştirelim arkadaslar kalkısı yaptınız ve kalkış için biraz gaz verdiniz ve gazdan ayagınızı cektıkten sonra arac düz yolda kendı kendıne stop etmeden rampa da olmazsa sürekli gidiyor diyorsunuz dimi?bende böyle birşey yok kalkısı yapıyorum gazdan ayagımı cekersem kalkısın hızıyla az bı mıktar gıdıyo sonra titreyip stop edıyor gaz vermezsem veya debriyaja basmazsam

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Özcan bey;

gaza hiç basmadan ayağımı debriyajdan yavaş yavaş kaldırıyorum; araç yürümeye başlıyor, sonra tamamen debriyajdan çekiyorum araç yürümeye devam ediyor;

sonra debriyaja basıp 2 ye atıyorum -hiç gaza basmak yok- ayağımı debriyajdan kaldırıyorum, araç hızlanıyor ve yürümeye devam ediyor,

sonra 3 e atıyorum araç biraz daha hızlanıyor ve yürüyor.

FII araç.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

özcan kardeş aracın F3 olduğuna göre bu kadar kısa sürede baskı balata bitirmen çok zor benim aracım benzinli olmasına rağmen 2 viteste hiç gaza basmama gerek kalmıyor kendi kendine uzun süre gidiyor dizellerde bu durum daha rahat olması lazım bence servise bir gösterin ayrıca yokuşlarda kalkış meselesine gelince dizellerde gaza biraz fazla basmanız gerekir ancak debriyaj kavrama noktasını çok iyi bilmeniz lazım kavrama noktasına gelene kadar gaza ne kadar basarsanız basın kalkış yapmaz ve kavrama noktasına geldiğinde ise araç fazla gazdan öne doğru yığılır ve stop eder bu durum normaldir

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende de şöyle bir durum var. Mesela akan trafikten birden yavaşlamam gerekti. Ancak bazen öyle bir hıza düşmem gerekiyorki 1.vites çok gelecek 2. vites de az gelecek durumu oluşuyor. Özellikle rampalarda. 2. vitese düşüp gaz pedalına bastığımda sanki pedala hiç basmamışım gibi araç hızlanmıyor. İnat edip basmaya devam ediyorum bir kaç saniye sonra gazı almaya başlıyor. Tabi bu arada arkadaki sabırsızlar korna selektör yapıp "bugün sakin sürücem" sözümü bozduruyor bana. Eğer 1.vitese düşersem de araç cok fena yığılıyor. Bazen diyorum 6.vites yerine 1.5 uncu vites olsaymış :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende de şöyle bir durum var. Mesela akan trafikten birden yavaşlamam gerekti. Ancak bazen öyle bir hıza düşmem gerekiyorki 1.vites çok gelecek 2. vites de az gelecek durumu oluşuyor. Özellikle rampalarda. 2. vitese düşüp gaz pedalına bastığımda sanki pedala hiç basmamışım gibi araç hızlanmıyor. İnat edip basmaya devam ediyorum bir kaç saniye sonra gazı almaya başlıyor. Tabi bu arada arkadaki sabırsızlar korna selektör yapıp "bugün sakin sürücem" sözümü bozduruyor bana. Eğer 1.vitese düşersem de araç cok fena yığılıyor. Bazen diyorum 6.vites yerine 1.5 uncu vites olsaymış :)

Dizelin talihsizliği bu...

Özellikle Antalya'nın dağlık yollarında üstüste U dönüşlerde yokuş yukarı trafikte çok yaşanıyor.

Başka yapacak bir şey yok, ya sakin gidip 2.viteste tepki bekleyeceksin, ya da birinci vitese atıp debriyajı bırakırken gaza yükleneceksin ki yığılmasın.

Alışınca oluyor, yine de sevimsiz

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.