Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Uyarı Işaretleri


Guest Özcan B.

Soru

arkadaslar dün akşam araca test işlemi uyguladıgımda bu işaretlerin hepsi birden çıktı,test esnasında...bu işaretlerden hangileri normal kontak açılısında yanıp sönüyor..örnegin 2.resimdeki sarı renkli yatay yay şeklindeki işaret buji ısıtma sanırım ama bu işaret bende hiçbir zaman yanmıyor,yine 2.resimdeki '' A '' işareti,1.resimdeki akü işaretinin üzerindeki küçük araç resmi,esp nin yanındaki garip ünlem işareti ve buzlanmanın yanındaki küçük iki araba işareti ve ''brake'' işareti bende hiç yanmadı bu zamana kadar,sizlerde durum nasıl

Grnt1169.jpg

Grnt1174.jpg

YkP CgTy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

arkadaslar dün akşam araca test işlemi uyguladıgımda bu işaretlerin hepsi birden çıktı,test esnasında...bu işaretlerden hangileri normal kontak açılısında yanıp sönüyor..örnegin 2.resimdeki sarı renkli yatay yay şeklindeki işaret buji ısıtma sanırım ama bu işaret bende hiçbir zaman yanmıyor,yine 2.resimdeki A işareti,1.resimdeki akü işaretinin üzerindeki küçük araç resmi,esp nin yanındaki garip ünlem işareti ve buzlanmanın yanındaki küçük iki araba işareti,bende hiç yanmadı bu zamana kadar,sizlerde durum nasıl

Bende de hiç yanmıyor nedense... :kıhkıh:

Sizin için de şu geçerli (alıntı):

"Dizel motoru, benzin motorunun aksine kendi kendine ateşlenen bir motordur. Emilen hava silindirlerin içinde sıkıştırma yoluyla yakl. 700-900°C’lık bir sıcaklığa kadar ısıtılarak yakıt püskürtüldüğünde oluşan karışımın kendi kendine tutuşması sağlanır. Dizel motorları bu yüzden benzin motorlarından daha yüksek bir sıkıştırma oranı (20-24) ve buna uygun olarak da daha sağlam bir tasarım gerektirir. Gerekli sıcaklığa ulaşılmasını, soğuk çalıştırma ya da don soğukluğu gibi elverişsiz kullanım şartları altında da güven altına alabilmek için, yanma odasına ek ısı iletilmek zorundadır.

Kızdırma bujisi bu süreçte prensip olarak bir elektrikli su ısıtıcı gibi çalışır. Elektrik enerjisi bir kızdırma rezistansından geçirilir, o da bu sırada şiddetle ısınır (1.000°C’ye kadar).

Bununla birlikte bu basit prensip, pratikte uzun ömürlülük, aşırı ısınma koruması ve akım çekişi açılarından bazı zorluklara neden oldu. 1960’lı yıllarda motor çalıştırma işlemleri bu yüzden henüz 30 saniyeye varabilen süreler gerektiriyordu. Bu, 1980’li yıllarda 3-5 saniye gibi kısa çalıştırma sürelerine indirilebildi. TDI motorlarının kullanıma girmesiyle birlikte 0°C’nin üstündeki dış sıcaklıklarda benzin motoru ile hemen hemen hiçbir farklılık algılanamaz oldu. Yalnızca 0°C’nin altındaki sıcaklıklar hala bir ön kızdırma gerektirmeye devam etti."

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

anlıyorum cem bey,arac dizel oldugu için kızdırma buji işareti hiç yanmayacak,,belki soguk havalarda...peki diğer işaretler ne demek oluyor ve ne zaman yanıyor,kontagı ilk actıgımızda hangılerı yanıp sönmeli..örneğin ''A'' işareti,ve biraz önce bahsettiğim diğer işaretler ''brake'' vb.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben o klavuza daha önce baktım,onda bi çok şey eksik..ayrıca 1 seri araba çıkarıyor adam o seriden binlerce üretiyor ama o seriye uygun klavuz yazamıyor,arac üretme argesinden uzun ve zor sanırım özel bi kitapcık basmak..bi çok şey eksik kalvuzda yukarıdaki işaretlerin bi çoğu da eksik,ayrıca var olanlarında kendi aracında olup olmadıgını anlayamıyorsun genel olarak klavuz çıkarıldıgı için,,ekran standart bi çok işaret var ama isaretin sebebi olan özellik arac da olup olmadıgı belli deil,örnegın kör nokta uyarı sistemi işareti var ama aracta o özellik yok...yani klavuz yanıltabiliyor,hersey değil

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1.resimde esp nin yanındaki garip ünlem işareti,el freninin yanındaki sarı yuvarlak işaret ve ''brake'' işareti ne anlama geliyor,belki benım aracımda yoktur ama merak edıorum

Bütün bu uyarı lşaretleri bende de var mı bir ara bakmam lazım, bazıları ABD versiyonunda alınma çünkü.

Sorduklarına gelince:

Garip ünlem lastik basınçlarının düşük olduğunu gösteriyor, TR'ye gelen modellerde işlevsel değil.

Sarı yuvarlaktan kasıt akü işaretinin üzerindeki yokuş aşağı araba işareti ise yine standart otomatik şanzımanlı ABD modellerinde var, overdrive devre dışı ve vites destek sistemi devrede demek, özellikle yokuş aşağı yollarda motor kompresyonundan faydalanmak üzere vites büyütmeyi geciktiren seçeneği belirtiyor.

BRAKE ise üstteki el freni işaretinin yazılı versiyonu, aynı işleve sahip, ama ABD modellerinde çalışıyor (onları işaretleri yorumlayacak kadar zeki bulmamışlar sanırım)

Başka???

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sevgili kardeşim senin aracının kullanma kılavuzu yok mu?

Bu işler için veriyorlar onu, bir zahmet açıp okusan...

Yoksa şuradan indirip okusan...:

Çok işe yarar bilgiler edineceğinden kuşkun olmasın!

çok teşekkür ederim ama benim bu forumda anlamadıgım bazı kişiler var..forumun amacı birşeler paylasmak,ögrenmek,anlatmak vs..ama bi şey sorunca bilen kişi garip bir sertliğe bürünüyor bir hoca edasıyla..garip ben buna anlam veremiyorum...ya da ben mi yanlış anlıyorum...bazen sorduguma pişman oluyorum....neyse teşekkür ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

çok teşekkür ederim ama benim bu forumda anlamadıgım bazı kişiler var..forumun amacı birşeler paylasmak,ögrenmek,anlatmak vs..ama bi şey sorunca bilen kişi garip bir sertliğe bürünüyor bir hoca edasıyla..garip ben buna anlam veremiyorum...ya da ben mi yanlış anlıyorum...bazen sorduguma pişman oluyorum....neyse teşekkür ederim

Rica ederim

Soruna gelince, birkaç nedeni var:

  1. Hoca edası normal, çünkü en azından ben hocayım (yani üniversite öğretim üyesiyim)
  2. Kolaycılığa kızarım, araştır, bul, öğren, çözemediysen sor, kendi talebelerime de aynı tavrı gösteririm.
  3. Sorulan bazı sorular daha önceleri çok kereler forumda işlenmiş oluyor, bilenlere de gına geliyor, sürekli aynı cevapları vermekten.
  4. Sorulan her sorunun cevabını bildiğimi sanıyorsan çok yanılıyorsun, bazılarını ben de anında araştırp bularak cevaplıyorum, tabii vaktim olduğu oranda.

Son söz: Bilgiye ulaşmanın farklı yolları var, araştırarak öğrenmek sorarak öğrenmekten daha kalıcı ve daha çok yönlü sonuç üretir.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sonuç olarak burası üniversite deil ben de ögrenci degılım.istemıyorsanız bana cevap vermek zorunda değilsiniz,ben burada bilgi paylaşımı yapıldıgına inanıyorum,eğitim verildiğini değil.. ama ben bu hoca edasını,incitici tavırları kabul etmiyorum.sonuçta ben üniversite de tez hazırlamıyorum ki araştırayım,öyle ki üniversite oldugunu varsaysak dahi üniversitede benim hocalarım en bilindik ve saçma bi soru sorulsa bile kimseyi incitmeden cevabını verirdi ki burada böyle bir durum yok..buradan araştırıyorum ögrenmek istedıklerımı,cevap vermek isteyen verir,benim de bildiğim bişey olursa bende herkese yardımcı olmak isterim ters yapmadan,incitmeden.

Özcan B. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sonuç olarak burası üniversite deil ben de ögrenci degılım.istemıyorsanız bana cevap vermek zorunda değilsiniz,ben burada bilgi paylaşımı yapıldıgına inanıyorum,eğitim verildiğini değil.. ama ben bu hoca edasını,incitici tavırları kabul etmiyorum.sonuçta ben üniversite de tez hazırlamıyorum ki araştırayım,öyle ki üniversite oldugunu varsaysak da üniversitede benim hocalarım en bilindik ve saçma bi soru sorulsa bile kimseyi incitmeden cevabını verirdi.buradan araştırıyorum ögrenmek istedıklerımı,cevap vermek isteyen verir,benimde bildiğim bişey olursa bende herkese yardımcı olmak isterim ters yapmadan,incitmeden.

Özcan kardeşim birde kendini bizim yerimize koy :) Herkes gönüllü yardımcı oluyor ama bazen okadar kolay ve erişebilir sorular geliyorki; bunu 10 kere yanıtlamak bezdiriyor..İşte bu yüzden yazılı meteryaller (klavuz) & Eski yorumlarımız için de Yukarda Arama Motoru bulunmakta :)

Bunları yazılara ekliyoruzki sizden sonrakiler okurken dikkate alırlar diye, alınmanıza kırılmanıza gerek yok :)

Keyifli Sürüşler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yakup kardeşim sorun bu değil,bilinmiyor olunabilir,eski formlarda da olabilir,sizi de anlıyorum gönüllü olarak sorulara yanıt veriyorsunuz,bunlara birşey dediğim yok herkesten allah razı olsun..beni üzen her ne olursa olsun bana verilen cevapta,incitici tarzda ifade bulunması..ben bu şekilde cevap alıp istedıgımı ögrenmektense ögrenmemeyi yeğlerim..soru sorduguma pişman oluyor,çocuk azarlar veya ögrencisini azarlayan,tenkit eden hoca edasıyla bana davranılmasını kabul etmem.istenmezse cevap verilmesin ben kabul edemem beni yanlış anlamayın

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yakup kardeşim sorun bu değil,bilinmiyor olunabilir,eski formlarda da olabilir,sizi de anlıyorum gönüllü olarak sorulara yanıt veriyorsunuz,bunlara birşey dediğim yok herkesten allah razı olsun..beni üzen her ne olursa olsun bana verilen cevapta,incitici tarzda ifade bulunması..ben bu şekilde cevap alıp istedıgımı ögrenmektense ögrenmemeyi yeğlerim..soru sorduguma pişman oluyor,çocuk azarlar veya ögrencisini azarlayan,tenkit eden hoca edasıyla bana davranılmasını kabul etmem.istenmezse cevap verilmesin ben kabul edemem beni yanlış anlamayın

Yok yok anlamıyoruz, ileti sayın 59'dan 159'a geldiğinde bizi daha iyi tanıyacaksın, belki de daha fazla yapsaydınız dersin :)

Keyifli forumlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.