Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

C-Max 2003-2007 Katalizör Problemi


Mustafa Liman

Soru

On gün kadar evvel bizim Kocaoğlan'ın katalizörü sizlere ömür oldu arkadaşlar, son bir aydır ara ara yaşanan ilk iki viteste yüksek devirlere rağmen ivmelenmeme, sağır tepkimeler ve değişken turbo devreye girme devirleri sonunda dün kendisini net olarak gösterdi.

Aracı gün boyunca sürekli klima açık olarak ve şehir içinde kullandım ve son 10 kilometrede artık gitmez oldu. ikinci viteste yavaşlayıp ta devir 1500 civarına indiğinde tekrar gaza yüklendiğimde 3500 devire kadar ulaşan araç turbo'yu ancak devreye sokar halde. Üst vites ve hızlara eriştikten sonra sorun ortadan kalkmış gibi hızlanmaya ve gitmeye devam etse de isteksiz bir karakter sergiliyor. Yüksek devirde kalkış ve vites geçişleri yapınca ilk iki viteste de turbo normal devrinde açabiliyor.

Yirmi gün önce periyordik bakımları yapıldığında farkettiğim horultulu çalışmanın da sanırım bu durumla ilgisi var. Henüz herhangi bir arıza lambası yakmadı ama şikayetler bu merkezde idi.

Sonrasında egzozcuma gittim ve Katalizör'ün sorunlu olup olmadığından emin olmak için önce içini boşalttırdım; Test'e çıktığımızda önceden klima kapalı iken verdiği performansın şu anda rampa ve virajlı yolda klima açık ve 3 personel+bagaj dolu olarak iki buçuk katını almaya başladım. Klima kapalı iken araç çiplenmiş gibi oldu. Demekki benim KAT ciddi tıkanmış ve ben başka yerlerde sorun ararken burayı atlamışım. Sonuçta sorun çözüldü :)

Alttan açıldı ve içi temizlendi, çıkan parçalar ve alttan görünümü aşağıda.

Fotoraf0085.jpg

Fotoraf0086.jpg

Fotoraf0087.jpg

Fotoraf0089.jpg

Fotoraf0090.jpg

Fotoraf0091.jpg

Ortaya çıkan farklılıklar,

Motorda gaz verince duyulan bir çınlama sesi ortaya çıkıyor, içi boşalan Katalizör egzozdan çıkan gazın basıncı ile ötüyor yani.

Rölantide bu ses kendisini ince bir ıslık sesine bırakıyor.

Alt devirlerde araç zor toparlıyor, hele klima açıksa 1.0 atmosferik motor ile rampada kalkmak gibi oluyor :)

Turbo biraz daha geç devreye girebiliyor bazı durumlarda, ama üst devirlerde çok güzel bir performans yakalanıyor.

Bu işlemler yapıldıktan sonra yeni katalizör siparişi verildi.

Bu gün yeni katalizör yerine konuldu, araç eski haline döndü. Boş katalizör ile alt devirler klima açıkken çok çok kötü, normal zamanda ise hissedilir derecede zayıf kalıyordu. Şimdi bu sorun ortadan kalktı.

20120622_104753.jpg

20120622_104802.jpg

20120622_104813.jpg

Maliyet

Malzeme ve işçilik dahil 500 TL

En çevreci tarafından gezmeye devam; :D

Dost Selamlarımla...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 11 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Orjinali için 1250 - 2500 arası rakamlar geziyor havada İbrahim :)

Kafam atıyor abi yakında parçacı açacam bu nedir böyle,egsoz başlığı bulamıyoruz inanırmısın angara da başlık yok 2 firma varmıştı,biri batmış diğeride mercedese egsoz yapıyormuş :) fiyatlarda uçuk .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kafam atıyor abi yakında parçacı açacam bu nedir böyle,egsoz başlığı bulamıyoruz inanırmısın angara da başlık yok 2 firma varmıştı,biri batmış diğeride mercedese egsoz yapıyormuş :) fiyatlarda uçuk .

Ben buradan çözdüm olayı. Belki yardımı olur

http://www.agaregzoz.com

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Mustafa Bey, km kaçta abi..merakımdan soruyorum..akılımızda olsun bu durum..

Ramazan, araç 208.000 km aşmış durumda. Katalitiğin öngörülen ömrü 100.000 km maksimum imiş. benimkinin fotoğraflarına bakınca zaten %95 tıkalı olduğu görünmekte.

Mustafa Liman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ramazan, araç 208.000 km aşmış durumda. Katalitiğin öngörülen ömrü 100.000 km maksimum imiş. benimkinin fotoğraflarına bakınca zaten %95 tıkalı olduğu görünmekte.

 

 

Mustafa Bey, km kaçta abi..merakımdan soruyorum..akılımızda olsun bu durum..

Bendeki araçta da DPF nin değişmesi gerektiğini söylediler. Her on yıl ya da 180.000km yazıyor kitabında.

Araç 180.00 de ancak hiç bir sorun yok ne takılma ne çekiş kaybı. Bir ara yol bilgisayarında sürekli bir uyarı çıkıyordu "Yakıt katkı maddesi" diye. Umursamadan bir ay bindim. Bir ayın sonunda bir gün aniden araçta müthiş bir çekiş kaybı oldu hiç gitmiyordu. Hemen servise gittim ve cihaza bağladılar. İnanmıycaksınız tıpkı kamyonlarda olduğu gibi "adblue"(kamyoncular sidik diyor) konuyormuş benim arabaya. Aracı kaldırdılar arka aksına ortasında deponun tam yanında küçücük bir depo daha var oraya her 150.000 km de yaklaşık 1.2lt bu katkı maddesi konuyormuş. Haliyle sadece katkı maddesini koymak yetmiyor bir de hatayı silmek gerekiyor. Bu madde sözde motordan gelen gaz ile birleşip yüksek ısılara ulaşarak katalizörü temizleyip pisliklerin egzoz yoluyla atılmasını sağlıyormuş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.