Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 1.6 Tdci Carbon Clean Ve Dpf Temizliği Hakkında


Emre B.

Soru

Arkadaşlar buralarda yeniyim, geçen yıl 18 binde aldığım arabam 1. yıl sonunda 11 binde ve 2. yıl sonunda 18 binde bakımlara girmişti, şimdi 33 bine geldim ve 45.000/3. yıl bakımına sokacağım, elimde Ford periyodik bakım kapsamları diye bir tablo var ve bu tabloda 30 bin kmde carbon clean uygulaması tavisye edilmektedir derken 45bin bakımında ise dpf temizlik uygulaması (eski focus 1.6tdci 109 ps için zorunlu, diğer araçlar için tavsiye edilmektedir) gibi bir şeyler var, bunları yaptıran var mı,yaptırmak şart mı ? Detaylara servis bile çok hakim değil. Yardım edin lütfen.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

2010 modelde dpf vardır ama diagnostik önemli bir konu mesela araç düşük klm. olsabile dpf uyarısı çıkabilir kullanımını buna göre şeklillendirirseniz dpf filtrenizi en uygun şekilde kullanmış olursunuz

Nasıl bir uyarı çıkıyor ? Bu arada aracı kullanırken hiç çıkmıyor uyarı sanırım peugeoutlarda yol bilgisayarında egsozu yakmaya başlayınca bir uyarı çıkıyormuş ancak fordlarda yok ve bu yüzden işlem yaptığı anı anlayamıyorum. Sadece bir defasında viteste giderken ayağımı gazdan çektiğimde fuel cut off sistemin devreye girmediğini yani tüketimin 0'a düşmediğini gördüm o an anladım ki filtre atıkları yakıyor.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

atıkları yakma işlemi yaklaşık 400-600 klm.de tekrar eden bir durum max 1000 klm mnde olabilir yani en az 1 haftada yada iki haftadabir bu işlem oluşuyor bunun için trafik koşullarının uygun oldugu bir yolda çevre yolu olabilir uygun viteste 3 veya 4 viteste 3000 dev.dk.civarında motor sıcakken 20-30 dk sabit gazda kullanımınız bu işlemin yapılmasını kolaylıkla saglayacaktır yol bilg. bu işlemide göre bilirsiniz ama dikkat etmeniz gerekir bu işlemden sonra hemen stop ederseniz fan devamlı çalışmaya devam edecektir yada siz stop ettiginizda fan daha çalışmaya devam ediyor sa yenileme işlemi bitmeden stop etmişsiniz demek tir ama diagnoztikte arıza kodu da var bunu ancak diagnoza baglanıp görülebilir

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

atıkları yakma işlemi yaklaşık 400-600 klm.de tekrar eden bir durum max 1000 klm mnde olabilir yani en az 1 haftada yada iki haftadabir bu işlem oluşuyor bunun için trafik koşullarının uygun oldugu bir yolda çevre yolu olabilir uygun viteste 3 veya 4 viteste 3000 dev.dk.civarında motor sıcakken 20-30 dk sabit gazda kullanımınız bu işlemin yapılmasını kolaylıkla saglayacaktır yol bilg. bu işlemide göre bilirsiniz ama dikkat etmeniz gerekir bu işlemden sonra hemen stop ederseniz fan devamlı çalışmaya devam edecektir yada siz stop ettiginizda fan daha çalışmaya devam ediyor sa yenileme işlemi bitmeden stop etmişsiniz demek tir ama diagnoztikte arıza kodu da var bunu ancak diagnoza baglanıp görülebilir

Hocam, 500-600 kmyi bir haftada yapıyorum neredeyse, her hafta çevre yoluna çıkıp yarım saat 3000 devirde araba kullanacaksam nerde kaldı bu arabanın ekonomikliği ? Onu da geçtim her hafta bu zamanı nereden bulacağım ? Ayrıca da geçen arabayı zorladım yakmaya başladığını hissettim çünkü yakıt tüketimi çok arttı ama kesinlikle yol bilgisayarında uyarı vermiyor focuslar :(
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracınızı özellikle kısa mesafede ve soğukta kullanıyorsanız kurum ve partikül oluşumu fazla olacaktır.

Bu nedenle şu andaki bakımınızda carbon clean yaptırmanızı öneririm, ve yanı şartlar devam ederse bunu 30-45k km'de bir tekrarlamanız iyi olur.

DPF'ye gelince; aslında bu filtrelerin rejenerasyon yeteneği var, ancak yukarıda söylediğim gibi aracı yeterince ısıtmadan kullanıyorsanız yeterli rejenerasyon gerçekleşmeyebilir, arada 20 dakika civarında göreceli yüksek devirde (3000 dd ve üstü) kullanmanız yararlı olacaktır.

Rutinde 45k bakımında DPF filtre temizliği var, bunun da bedeli 120 TL civarında olmalı. Zaten filtre tıkanmaya yüz tuttuğunda motor uyarı lambası ile gerekli ikazı verecektir.

Sonuçta bu temizliği de şimdi veya bir sonraki bakımda yaptırmanızı öneririm.

Bir de çok bilinmeyen ve bakım masrafı olarak sık suistimal edilen bir diğer konu da DPF sıvı tankının Eolys sıvısı dolumu.

Normalde ilk nesil DPF'lerde yakıt tankının yanından küçük bir tankta içeriği yanılmıyorsam ağılıklı demir oksit olan Eolys 176 olarak adlandırılan sıvı var, her yakıt alımında buradan az bir miktar depoya karıştırılıyor ve partiküllerin daha düşük ısıda ve daha verimli yanmasını sağlıyor. 60k bakımında bu sıvının değişimini şart koşan servisler duydum, ancak bu sıvının ömrü uzun ve çok daha fazla km yetiyor tanktaki sıvı. Bu sıvı da maalesef ucuza satılmıyor.

Diğer bir deyişle bu yönde bir zorlama gelirse kabul etmeyin, ama diğer temizlik işlemlerine maliyet öğrenmek kaydı ile yeşil ışık yakabilirsiniz...

Cem Hocam, bu filtre 90 bin km'de değişecek diyorlar, sıvı değişimini geçtim de bu değişim kesin mi? Bu konuda bir bilginiz var mıdır ?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem Hocam, bu filtre 90 bin km'de değişecek diyorlar, sıvı değişimini geçtim de bu değişim kesin mi? Bu konuda bir bilginiz var mıdır ?

Resmi sitedeki bakım tablısuna göre 45.000'de katkı tamamlanması ve dpf temizlenmesi var. Resmi olarak değişim gerektiğini yazan bir şey göremedim ben.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ankaradaki tüm servsilere sordum 45 binde temizlik varmış diye ancak hepsi bu işten bihaber :) Dpf nedir bildiklerinden bile emin olmamakla birlikte, bana verdkleri cevap: dpfnin bakıma ihtiyacı olursa zaten ekranda hata mesajı alırsın, o zaman gel.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hocam, 500-600 kmyi bir haftada yapıyorum neredeyse, her hafta çevre yoluna çıkıp yarım saat 3000 devirde araba kullanacaksam nerde kaldı bu arabanın ekonomikliği ? Onu da geçtim her hafta bu zamanı nereden bulacağım ? Ayrıca da geçen arabayı zorladım yakmaya başladığını hissettim çünkü yakıt tüketimi çok arttı ama kesinlikle yol bilgisayarında uyarı vermiyor focuslar :(

Cem Hocam, bu filtre 90 bin km'de değişecek diyorlar, sıvı değişimini geçtim de bu değişim kesin mi? Bu konuda bir bilginiz var mıdır ?

Atlamışım bu mesajı.

Eski nesil DPF'lerde 60.000 km'de bir bakım vardı, bu Türkiye'de değişik nedenlerle 45.000'e çekilmiştir, yeni nesillerde rutin bir bakımı yok bildiğim kadarı ile, kendi kendini rejenere ediyor zaten.

Ömrüne gelince katalitik konvertör gibi, yani bir gün tıkanacak sonuçta kurum birikiyor içinde ne kadar yakılsa da, ama bu ömrü öngörmek kolay değil, kullanım tarzı da etkilidir kuşkusuz.

Tahminim pek 180.000-200.000 km'den aşağı olmayacağı yönünde...

Otomatik rejenerasyon aralığı kullanma şekli ve mevsimle ilgili, sık kısa mesafede ve soğuk motorla kullanırsanız aralık azalacak, çok uzun yol yaparsanız kısalacaktır.

Aynı şekilde rejenerasyon işleminin süresi de motor ısısı ile ilgili, motor ısınmış ve yüksek devirli kullanım söz konusu ise 10 dakikada bitecekken, sur kalk şehir trafiğinde kış aylarında bu 20-25 dakika sürebilir.

Ayrıca önerdiğim yüksek devirli kullanmayı siz yapmazsanız araç kendiliğinden rejenerasyon işlemi için gerekli ısıyı sağlamak üzere fazla yakıt pompalayacak ve her halikarda tüketiminiz artacaktır.

Yine bildiğim kadarı rejenerasyon ile ilgili bir uyarı ışığı yok Focus'ta, ancak filtre tıkandığında motor arızası uyarısı veriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Atlamışım bu mesajı.

Eski nesil DPF'lerde 60.000 km'de bir bakım vardı, bu Türkiye'de değişik nedenlerle 45.000'e çekilmiştir, yeni nesillerde rutin bir bakımı yok bildiğim kadarı ile, kendi kendini rejenere ediyor zaten.

Ömrüne gelince katalitik konvertör gibi, yani bir gün tıkanacak sonuçta kurum birikiyor içinde ne kadar yakılsa da, ama bu ömrü öngörmek kolay değil, kullanım tarzı da etkilidir kuşkusuz.

Tahminim pek 180.000-200.000 km'den aşağı olmayacağı yönünde...

Otomatik rejenerasyon aralığı kullanma şekli ve mevsimle ilgili, sık kısa mesafede ve soğuk motorla kullanırsanız aralık azalacak, çok uzun yol yaparsanız kısalacaktır.

Aynı şekilde rejenerasyon işleminin süresi de motor ısısı ile ilgili, motor ısınmış ve yüksek devirli kullanım söz konusu ise 10 dakikada bitecekken, sur kalk şehir trafiğinde kış aylarında bu 20-25 dakika sürebilir.

Ayrıca önerdiğim yüksek devirli kullanmayı siz yapmazsanız araç kendiliğinden rejenerasyon işlemi için gerekli ısıyı sağlamak üzere fazla yakıt pompalayacak ve her halikarda tüketiminiz artacaktır.

Yine bildiğim kadarı rejenerasyon ile ilgili bir uyarı ışığı yok Focus'ta, ancak filtre tıkandığında motor arızası uyarısı veriyor.

Eski nesil mi yeni nesil mi olduğunu nasıl anlayabiliriz? 2010 model aracım anahtarsız çalıştırma yok, 2009'da gelenlerden.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhabalar,

 

Bugün yaklaşık 20 dk lik şehir içi kullanımdan sonra 2500 km deki 2012 focus 3 aracımı stop ettiğimde araçtan fan sesinin geldiğini fark ettim. Aracı tekrar çalıştırdım, rölantinin çok az miktarda normalden fazla olduğunu fark ettim, aracı stop ettim ses devam ediyordu. 2. defa çalılştırdığımda biraz gaz verdim , rölantinin normale döndüğünü gördüm aracı stop ettim ve fan sesi yoktu.

Anladığım kadarıyla dpf regen yapıyorken aracı stop ettim, ama aracı kullanırken de yol bilgisayarında herhangi bir uyarı, bir mesaj çıkmadı. Bu durum ile ilgili kafamda bir kaç soru oluştu,

- Regen işlemi filtre temizliği ile ilgili olduğu için önemli sanırım, ancak neden işlemin başladığına dair bir işaret yok anlam veremedim. kullanıcı el kitabında da ayrıntılı bilgi bulunmuyor. tüm focuslar bu şekilde mi, yoksa yazılım ile mi ilgili bir durum?

- Aracı regen sırasında stop etmiş olmam araç için zararlı mıdır?

- Regen işleminin başladığını nasıl anlayabiliriz?

 

Tavsiyelerinizi ve bilgilerinizi paylaşabilir misiniz? :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hocam anladığım kadarıyla Ford uyartı vermiyor malesef ve iki olasılık var: Birincisi araç için zararlı değil ve tekrar çalıştırınca müsait bir zamanda kaldığı yerden devam ediyor (devam ettiği kesin de zararı var mı bilemiyorum). İkincisi zararlı ve yakın zamanda bizi kötü sürprizler bekliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Guest Sadık Taşyürek

Rejenerasyonun başladığını nasıl anlarız? Anlık yakıt tüketiminden belli oluyor mu?

 

özellikle kırmızı ışıkta beklerken devreye girmiş ise ilk anda araçta hafif bir silkelenme hissedebilirsiniz. aynı zamanda ekranda anlık yakıt tüketimi 0,9 l/h'lara kadar yükselir ve fan çalışır. ama ekranda ayrıca bir uyarı vermez. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.