Alper Albayrak Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2012 Bide şu var çoğu kişi hernekadarda chiptuning işini yakıt için falanda yapıyormuş gibi gözüksede bunun ardında yatan gerçek güç arttırımı,varsın 0.5-1.0 lt fazla yakalım gelecek güç için değermiş gibi gözüksede araba için hayırlı olcağını düşünmüyorum ben,sonuçta daha fazla zorlanacak motor,aktarma,yürüyen vs vs uzun vadede sıkıntı doğurur gibime geliyor.Ve 2. el araç alcak olsam üstünde 3000euroluk chip olup emsalleriyle aynı fiyatada satılsa ben tercih etmezdim o aracı,sıcak bakamıyorum bu chip işne. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Gazihan Yanıtlama zamanı: Şubat 28, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 28, 2012 Mehmet bey bence o soylemi yol bilgisayarinda 1 lt daha az gozuken olarak guncelleyin. Bende size cipten sonra yakit tuketimi artan ve geri donen arkadaslar ile gorusturebilirim. Ki bunlar fasulyadan suruculer falan degil, her yil uzun yolda 200-300 bin km yol yapan insanlar. Gaza ne kadar bastiklarini ve bir depo ile kac km gittiklerini gayet iyi bilen insanlar... limitlendirilmis ile neyi kastediyorsunuz tam olarak anlamadim ama aracin silindire hava ve yakit girisinin kisitlanmasindan bahsediyorsak eger, bu durumda sizin daha fazla hava ve yakit girmesini sagladiginizi on gorsek hatali olmaz sanirim. E bu durumda tuketim de dusmez haliyle. Eger tek olayimiz gaza daha az basmaksa zaten, gene sizin soyleminizden yola cikarak sunu diyebilirim ki: dusuk devirde yakitini arttirarak zaten bu avantaji ortadan kaldiriyorsunuz. Bunu ister boost controllerdan yapini isterseniz gaz kelebeginden.. Sonucta hava ve yakit artacaksa sonuc degismez. 3-5 tane veriyi degistirmenin neresi program gelistirmek bilmiyorum ama focus ve digerlerinde kullanilan motorun ECU su hepimizce malum herhalde. Dolayisi ile surrealist yaklasimdan ziyade gerceklerle ilgilenirsek herkes icin daha faydali olur sanirsam. 109 ve 115hp lik 1.6 PSA motorlar Chiptuning Sonrasında GERÇEK ekonomi yapıyorlar.. en az 500 otomobillik tecrübem var, Yol bilgisayarı değil gırtlak depo ile gidilen km esasdır ölÇümlerde.. Başka motorlarda bahsettiğiniz sapma var ama PSA 1.6 da bu gerÇektir.. Hadi sende değiştir bakalım o 3-5 veriyi.. Görelim neler yapabiliyorsun.. Biraz Emeğe Saygı gösterin Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Gazihan Yanıtlama zamanı: Şubat 28, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 28, 2012 Bide şu var çoğu kişi hernekadarda chiptuning işini yakıt için falanda yapıyormuş gibi gözüksede bunun ardında yatan gerçek güç arttırımı,varsın 0.5-1.0 lt fazla yakalım gelecek güç için değermiş gibi gözüksede araba için hayırlı olcağını düşünmüyorum ben,sonuçta daha fazla zorlanacak motor,aktarma,yürüyen vs vs uzun vadede sıkıntı doğurur gibime geliyor.Ve 2. el araç alcak olsam üstünde 3000euroluk chip olup emsalleriyle aynı fiyatada satılsa ben tercih etmezdim o aracı,sıcak bakamıyorum bu chip işne. Ekonomi değil benim işim, Ben güç satarım.. Ekonomi bu işin bonusu, ister kazanır ister umursamazsın.. Aracıda motoruda zorlayan sensin, istemediğin şeylerin olmasına izin vermemek senin elinde.. Sistemin sigortaları var , fazla ısı fazla basınc gibi durumlarda koruma moduna girer.. tadını alın chipsiz focusa binmezsiniz.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Şubat 28, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 28, 2012 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fatih Çil Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 hani bu işi kim ne diye nitelendiriyor bilemem ama, çok uzun zaman oldu; 1.6 PSA motorlu 2 tane focus 1 tane c4 eskittim. hani diğer diesel araçlarım psa motor mudur değil midir bilmediğim için onları yazmıyorum. arkadaşların dediği gibi yakıt artıyor. araç uzun vadede zarar da görüyor. ancak tamamen orjinal bir araçta da devamlı dip gaz yapıp, çukurları bonus olarak görüp hiçbirini kaçırmazsanız ne ön takım kalır, ne de aktarma, ne de bilmem ne.. aracın gücünü 109 dan 140 arttırıp önde ki 3.20d yi geçmeye çalıştıktan sonra bu araba neden bu kadar çok yakıyor diyen adamları hiç anlamıyorum zaten. ben 1.6 tdci focus eğer 140 hp altında ise rahatsız olurum. hı, bu güne kadar bu 1.6 olan araçlarda ne bi motor arızası aldım ne de turbo vs.. inanın cok da sert kullanırım. 2008 de 1 kere de drag birinciliğim var diesel grubunda. Geçen yaz burdan erzincana 2 depo ile gittim ama basa bas. 200 den aşağı çok nadir düştüm. motor 1 kaç kez kendini korumaya aldı ve 3000 devirde kaldım. o derece zorladım. (acil gitmeliydim) Dönüş yolunda gerede yoluna kadar 90 KM sabit hızla gelip kalan yolu normal geldim ve istanbula geldiğimde 1 çeyrek depo mazotum kalmıştır. aracın yaptığı km 1100. kalan yakıt tek çeyrek. resimleri kaybettiğim telde kaldığı için ekleyemicem ama bir kaç resim var şehir içi yakıt tuketimini konu alan. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 Fatih bey performans degisimi konusunda zatne hickimsenin bir itirazi yok. Performansin arttigi olculebilir bir gercek. Ama ekonomi kismi tamamen subjektif bir degerlendirme ve `bence` gercegi yansitmiyor. Benim ve yakin cevremdeki arkadaslarimin objektif tecrubeleride bu yonde.. Isteyen ekonimi yaptigina inanir isteyen yapmadigina. Inanc dogmadir zaten. Ama ortada olan gercekleri saptirmamak lazim. Sizin soyleminizden giderek yola cikarsak, yani Erzincan dan Geredeye kadar sabit 90 ile gidebilirsek (ki bence bu imkansiz) bu araba 90 ile giderken kac devirde oluyor? 1800? 2000? Demekki o devirlerde bu araca herhangi bir guc yuklemesi yapilmamis. Cruise surusu gerceklestirmissiniz sonucta. Hatta o devirde guc dusmus demektir. Bu da zaten dusuk devirde yuksek tork ve guc aldik ifadesini kendi basina curutuyor. Kaldi ki keske sizinle ayni guzergahta ayni zamanda yola cikan cipsiz bir focus olupta onun yakitini karsilastirabilmis olsaydik. Realiteye geri donersek; Turbo basincini arttirarak ya da daha dusuk devirde de yuksek basmasini saglarsaniz bunu yakit ile desteklemek zorundasiniz. Bunun altenatifi yok. AFR yi dusurerek guc alinabildigi henuz icat edilememis bir sey. Ayni AFR ile bile yurumus olsa arac genede daha fazla yakit basmaniz lazim. Yok eger hava girisini arttirmadim diyorsaniz o zaman zaten sihirli degneginiz var ve siz Oz buyucusu falansiniz demektir. Dizel motorda benzinli gibi avansla falan oynayabilme imkaninizda olmadigina gore yakit ve basinctan baska bir done de yok elinizde. Dolayisi ile gercek dunyada basinc arttirip mazot basmadan guc alma sansiniz yok. En azindan bugunku teknoloji ile yok. E bu da zaten size bu iste hedefin yakit ekonomisi olmadigini kanitlar. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 Aramıza hoşgeldiniztanışa bölümümüze bir göz atmanız dileğiyle Sizi daha yakından tanımak isteriz Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fatih Çil Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us By ithalatci at 2012-02-29 By ithalatci at 2012-02-29 By ithalatci at 2012-02-29 tekrar tekrar yineliyorum. sakin kullanımda cok daha az yakıyor. fazla basınca da cok daha fazla yakıyor.. 1 depo mazot 20 günde bitiyor. evim ile işim çok yakın. (3km) devamlı rampa inip çıkıyorum soğuk motor ile. bunlar buyuk etken. ama 3 senedir aynı şeyi yaptığım için artık ne kadar yaktığını biliyorum. full depo ile 550-600 km yaptığımı da biliyorum. ama pc de kalan resimler bunlar. tamamen ekonomi hedeflenmiş, şehir içi yakıt tablosudur. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 Tamam kabul ediyorum, ureticilerin tamami gerizekali. Arabaya sehiricinde az yaktirilabilecekken onlar bilerek ve isteyerek fazla yaktiriyorlar.. Emisyon demeyin, zira dizelin emisyon kriterleri benzinli gibi degil. Dizelde AFR dusunce emisyon bozulmaz. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fatih Çil Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 Fatih bey performans degisimi konusunda zatne hickimsenin bir itirazi yok. Performansin arttigi olculebilir bir gercek. Ama ekonomi kismi tamamen subjektif bir degerlendirme ve `bence` gercegi yansitmiyor. Benim ve yakin cevremdeki arkadaslarimin objektif tecrubeleride bu yonde.. Isteyen ekonimi yaptigina inanir isteyen yapmadigina. Inanc dogmadir zaten. Ama ortada olan gercekleri saptirmamak lazim. Sizin soyleminizden giderek yola cikarsak, yani Erzincan dan Geredeye kadar sabit 90 ile gidebilirsek (ki bence bu imkansiz) bu araba 90 ile giderken kac devirde oluyor? 1800? 2000? Demekki o devirlerde bu araca herhangi bir guc yuklemesi yapilmamis. Cruise surusu gerceklestirmissiniz sonucta. Hatta o devirde guc dusmus demektir. Bu da zaten dusuk devirde yuksek tork ve guc aldik ifadesini kendi basina curutuyor. Kaldi ki keske sizinle ayni guzergahta ayni zamanda yola cikan cipsiz bir focus olupta onun yakitini karsilastirabilmis olsaydik. Realiteye geri donersek; Turbo basincini arttirarak ya da daha dusuk devirde de yuksek basmasini saglarsaniz bunu yakit ile desteklemek zorundasiniz. Bunun altenatifi yok. AFR yi dusurerek guc alinabildigi henuz icat edilememis bir sey. Ayni AFR ile bile yurumus olsa arac genede daha fazla yakit basmaniz lazim. Yok eger hava girisini arttirmadim diyorsaniz o zaman zaten sihirli degneginiz var ve siz Oz buyucusu falansiniz demektir. Dizel motorda benzinli gibi avansla falan oynayabilme imkaninizda olmadigina gore yakit ve basinctan baska bir done de yok elinizde. Dolayisi ile gercek dunyada basinc arttirip mazot basmadan guc alma sansiniz yok. En azindan bugunku teknoloji ile yok. E bu da zaten size bu iste hedefin yakit ekonomisi olmadigini kanitlar. öncelikle 90 değil 99 yazacaktım kusura bakmayın. 90 hız sınırı %10 - + dan dolayı 99 sabitlemistim. 90 km de devir cok dusuk kalıyor. ayrıca diğer tabirleriniz (teknik tabirler) den hiç birşey anlamıyorum. ben yaptığımdan bahsediyorum. mehmet gazihanı tanıyor olabilirim ama aynı işi yapmıyor ve orta da herhangi bir maddi manevi menfaat yok. konuyu çarpıtmıyorum. az yakıyor diye haykırmıyorum. az basarsan az yakar diyorum. ama o gücü ayağının altına alan adam az basmıyor bunu anlatmaya calisiyorm. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 Fatih Bey yol bilgisayarı resimleri yerine. Mertol beyin yaptığı gibi gerçek verilere ve mantığa dayanarak. Nasıl yakıt tüketimi ekomonisi elde edildiğini bize açıklarmısınız ? Gaza az basmamızı sağlıyor onun için yakmıyor demeyin lütfen Ben chipsiz focusumla 3,6 lt / 100 km değerini yakaladım 500 km lik mesafede hemde 90 a sabitlemeden Buda Mertol beyin geçmiş mesajlarındaki hımbıl olursan orjinal haldede az yakarsın cümlesini doğruluyor Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 Ben sizi hicbirseyle itham etmedim ki zaten. Gazihan bize cok yabanci bir insan degil ancak yukarida yazdiklarini onun yazmayacagini bildigimden rahatim. Ben onun asla nezaket sinirlarini astigini gormedim. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fatih Çil Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 focusta 55 lt yakıt deposu var. 3.6 litre 100 km de yaktığını dusunursek bu 55 litre de 15.27 tane 100 km yapar. bu da 1527km tekabul eder. bunun için 2 tane yedek damacana ya mazot koyup ole yola cıkman gerekir. benim icin teknik veri budur. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 53 lt focusun deposu Ben yılbaşında yaptığım son seyahatte maksimum şekilde kasarak yakaladım bu değeri. çok az şehir içi ve bir bölüm tempolü sürüşte (mecburiyetten 10 dk civarı) var içerisinde Sonuç olarak sizin yol bilgisayarındada o veriyi yakaladım aynı pompadan tekrar fullediğimdede Ayrıca fabrika verisi 4,0 lt olan bir araç 3,6 neden garip geliyor size ? Siz 1 lt az yaktığını söylüyorsunuz chipli haliyle .. ? Siz kaç damacana mazot koyuyorsunuz üzerine ? 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fatih Çil Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 29, 2012 Ben sizi hicbirseyle itham etmedim ki zaten. Gazihan bize cok yabanci bir insan degil ancak yukarida yazdiklarini onun yazmayacagini bildigimden rahatim. Ben onun asla nezaket sinirlarini astigini gormedim. biz sizinle aynı seyleri savunuyoruz. sadece birbirimizi anlamadığımızı dusunuyorum. sizin gazihana, 3 tane veri değişimi yapmak ne zaman programcılık oldu demenize tepkiliyim. nicin bu kadar indirgelediniz bu işi? sakin konusarak da değerinizi arttırdığınızı mı dusunuyorsunuz? ben size resimleri gosteriyorum. yaptığımı diyorum. bu isten kar'ım olmadığını soyluyorum halen bana olamaz, yapılamaz diyosunuz. az sonra gazihan gelip beni odullendirmeyecek. aracım orjinalken ne kadar asabi de kullansam 1 depoya 500 km yapamam. chipli iken yaptım diyorum. burda cok yaktığımı soyluyorum. ama çok kastığımda da ekonomi yapiyor diyorum. ama bunu kaldıracak sabrın kimsede olmadığından bahsediyorum. siz tutmussunuz emisyon diyosunuz afr diyosunuz. Kaç kullanıcı anlar o dediğiniz seylerden. lütfen yapmayın. kimse diesele binmiyorken biz chipletiyoduk. bunu da argo almayın lütfen. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap