Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Chiptuning


Mehmet Gazihan

Önerilen Mesajlar

Neden mondeo farklı olabilir? İkiside 1.6 turbo motor değilmi? İkiside ecoboost değilmi?

Focusta turboları egzantrikleri bile farklı dediğim gibi. Microcat bu konuda referans kabul edilebilirmi onu bilemem ama eğer bir marka 150 lik motorun piston kolu ile 180 lik motorun piston koluna farklı parça numarası veriyorsa bunun vardır bir sebebi diyebilirim. :)

Ford un motorlarında kullanılan tüm piston kolları forged. Üstelik konvensiyonel forged falanda değil powder metal forged denen farklı bir teknoloji kullanılıyor. Toz haline getirilen metal karışımı magma ısısına kadar ısıtılıp basınç altında kalıplanarak daha sonra işleniyor. Ama 150 lik motorun 180 lik motorla aynı kolu kullandığını iddia edebilmeniz için elinizde veri olması lazım. Zira o toz haline getirilen metal hammaddesinin içine yüzde bilmem kaç oranında nikel fazla katarsan maddenin dayanımı dramatik bir şekilde değişebilir. Elinizde bunun detay bilgisi olmadığı sürece bunların ikisi aynı demek yanlıştır. Ki bu bilgiyide hiçbir üretici zaten paylaşmıyor. Ancak bu iki motorda kullanılan iki kolun parça numaraları farklı olduğuna göre nitelik farkı olması da kuvvetle muhtemel.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focusta turboları egzantrikleri bile farklı dediğim gibi. Microcat bu konuda referans kabul edilebilirmi onu bilemem ama eğer bir marka 150 lik motorun piston kolu ile 180 lik motorun piston koluna farklı parça numarası veriyorsa bunun vardır bir sebebi diyebilirim. :)

Tamam işte bu yeterli zaten...Farklıymış

İsimlere takılmamayı tercih ediyorum genelde..1.6 veya ecoboost farketmez

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben de bunu diyorum, sen nerden biliyorsun ki ATIYORUM 1.6 tdci'ın maksimum 115 ps'ye dayandığını ?

Kim demişki max 115 hp ye dayanabildiğini?

Kim biliyor?

Üreten bilir. Ki ben daha fazlasına dayanabildiğinden %100 eminim. Ama ne kadar süre ile dayanabilir muamma..

Bak sana başka bir hikaye anlatayım, benim eski mondeoya supercharger taktığımda ilk başta 0.77 bar boost ile dolaştım. Yaklaşık 4-5 bin km kadar. Ne kol eğildi ne de pistona birşey olmuştu. Ama bu demek değilki bu sürdürülebilir bir durumdur ve motora hiçbir zararı yoktur. Ondan sonra 0.28 bara düşürdüğümde dahi doğru yakıt stratejisi ile gayet tatminkar bir güç (170 hp) ve tork (200 nm) almıştım. O motorunda orjinal değeri 123 hp mesela..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben de bunu diyorum, sen nerden biliyorsun ki ATIYORUM 1.6 tdci'ın maksimum 115 ps'ye dayandığını ?

Kim biliyor?

Ben chiptuning hakkında yorum yapmadım zaten farkındaysan...Hiç işim olmaz..Demek istediğim şey açık

Maksimum 115 e yada 130 a yada 140 a dayanır dedimmi ki ben ?

Ayrıca güce dayanım değil yüke dayanım önemlidir Yakubum.

Benim anlatmak istediğim şu motora bırakılmış olan eksin üstünde yük altında bırakırsan o motoru kırarsın.

Mertol abinin dediği gibide maliyet hesaplarından dolayı artık hiçbir firma eks i yüksek tutmuyor.

Bu yüzdendir chip tuning motorun ömrünü kısaltır

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Maksimum 115 e yada 130 a yada 140 a dayanır dedimmi ki ben ?

Ayrıca güce dayanım değil yüke dayanım önemlidir Yakubum.

Benim anlatmak istediğim şu motora bırakılmış olan eksin üstünde yük altında bırakırsan o motoru kırarsın.

Mertol abinin dediği gibide maliyet hesaplarından dolayı artık hiçbir firma eks i yüksek tutmuyor.

Bu yüzdendir chip tuning motorun ömrünü kısaltır

Chipten bahsetmiyorum bir kaç kez daha yazayın en iyisi...

Sana özel değiştim soruyu , YÜK'e dayanmadığını kim biliyor ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ya iyi güzelde Türkiyede bu işi yapan, geliştiren yok. Olanlar markaların çatısı altında iş yapıyorlar. Hala mondeonun ECU suna müdahale edebilen yok. Şimdi kalkıp bıdı bıdı yapmanın bir alemide yok. Kopyalayıp yapıştırmak ya da zaten halihazırda adresleri bilinen bir ECU nun firmware inde değişiklik yapmaktan bahsediyorsak onlardan çok var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kim demişki max 115 hp ye dayanabildiğini?

Üreten bilir. Ki ben daha fazlasına dayanabildiğinden %100 eminim. Ama ne kadar süre ile dayanabilir muamma..

Bak sana başka bir hikaye anlatayım, benim eski mondeoya supercharger taktığımda ilk başta 0.77 bar boost ile dolaştım. Yaklaşık 4-5 bin km kadar. Ne kol eğildi ne de pistona birşey olmuştu. Ama bu demek değilki bu sürdürülebilir bir durumdur ve motora hiçbir zararı yoktur. Ondan sonra 0.28 bara düşürdüğümde dahi doğru yakıt stratejisi ile gayet tatminkar bir güç (170 hp) ve tork (200 nm) almıştım. O motorunda orjinal değeri 123 hp mesela..

Bunlara kimse itiraz etmez zaten..

ilk soruya gelince 100.000 gitsin yeter... 70.000'de adam satar gider...

2.el sakat diyoruz ya işte bunlardan biraz da..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İyide burada işin insansal yönünden bahsetmiyoruzki. Biz burada tümüyle teknik bir konudan bahsediyoruz. Adam 20 binde bir araba değiştiriyordur mazot yerine isterse 10 numara yağ bile koysa birazda şansın yardımı ile başına birşey gelmeyebilir. Ama bu 10 numara yağ kullanırsan birşey olmaz önermesini doğru kılmaz değilmi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İyide burada işin insansal yönünden bahsetmiyoruzki. Biz burada tümüyle teknik bir konudan bahsediyoruz. Adam 20 binde bir araba değiştiriyordur mazot yerine isterse 10 numara yağ bile koysa birazda şansın yardımı ile başına birşey gelmeyebilir. Ama bu 10 numara yağ kullanırsan birşey olmaz önermesini doğru kılmaz değilmi?

Yok tabi canım, ben öylesine söyledim..Biri okur belki 2. el alırken daha dikkatli olur diye..Bu örnekler önemli

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Üreticiler işin suyunu çıkarttığı için oluyor tüm bunlar. EcoBoost motorlar 4bin devire kadar 14.7 AFR ile yürüyor. Sadece ecoboost motorlarda değil, atmosferik motorlarda aynı strateji ile yürüyor. Ben o mondeoya SC takmadan önce piggyback ile sadece yakıtı arttırmıştım. Alet 2-3bin arası 14AFR, 3bin ile 4 bin arasında 13.5 AFR ile yürüyordu. 4 binde de 13 AFR ile devam ediyordu. O kadar keyifli bir hal almıştıki tahmin bile edemezsin. Hatta bir ara SC yi takmasammı acaba diye bile düşünmüştüm. Herşeyi hazır olduğu için takayım bari deyip devam ettim. :) Ki, ne avansla oynadım ne fazla hava soktum. Sadece yakıt bastım biraz daha..

Mertol Kip tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup motorların ne kadar dayanımı olduğunu ben test etmedim.Ama tecrübe sabittir.Mertol Abininde dediği gibi 100.000-150.000 kmde kol kırmış blok çatlatmış psa grubu,gerekse k9k dci motorları gördüm. Belki yazılımdan dolayı belki zorlamadan bakımsızlıktan dolayı ama sonuçta olan şeyler.Dışardan bir okuyan olsam bu chip işlerini yaptığını düşünürdüm :) kanıt illaki resmi belge midir yani? yaşayanlar deneyimler ve yukarda da eski bayilerin deneyimleri yetmez mi?

Yineliyorum Renault gerizekalı.Remapçılar 1.5 dci den 140 beygirr çıkarıyor mühendisler deli gibi para harcadılar yeni dizayn yeni teknoloji yarattılar 1.6 dci yapıp 130 beygir çıkarabildiler :) halbuki 1.5 dci remaplanınca motor ömrüde kısalmıyordu.Günümüzde 1.6 dizel 115 beygirlik psa motorundan volvo yaptığı değşikliklerde 99 gram emisyonla çıkarttı piyasaya araçları.İstersen 114 gram co2 atanı alıyorsun istersen 99 gram co2 atanı. 1.6 dizel 140 beygir yapıp 160-180 gr co2 emisyonlu aracı samayı bilmiyor mu? listesine ekler onuda koyar fiyat farkını maliyet aynı olmasına rağmen.Türkiye'de bile satılıyor 99 gram co2 atan aracı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çağlar bunlardan haberim var..Bu polemiklere burada girmesin kimse..Chiptuning'den bahsetmedim ben..izninle sileceğim bunları...Konunun mehmet gazihan ile ilgisi nedir çözemedim bu yüzden sileceğim

Çağlar birisinin yorumları bu konuda pek bağlamıyor beni dedim ya bana hitap ederek yazma boşuna :)

Chip'i savunduğum 2 cümle görmemişsindir..Dayanıklı motorlar merak etme sen bişey olmaz arabana 130 ps olunca

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bayilere yazılımı Mehmet Bey atıyor düzenleyip. bayilerde tekrar araca yüklüyor. Tam olarak okumadın galiba.Bayilerin isyanı yazıyor.Bence silme millet görsün chip box yazılım türü işler yaptırdığında başına neler gelebileceğini.

Hani pazarlanırken söyleniyorsa sorun çıkarmıyor arıza verdirmez alakası yok falan gibi laflar.Okusun işte millet ne arızalar meydana gelmiş.Ne gibi sorunlar yaşanmış yapılan uygulamalarda.

Hedefim Mehmet bey değil onu demek istiyorum.Bu arızalar sorunlar sıkıntılar Mehmet beyin yaptığı yazılımlardan olmuş ama Mehmet bey kötüdür bilmem kim iyidir diye değil,BU TÜR UYGULAMALAR KÖTÜDÜR demek istiyorum!

Çağlar Kasımoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ama sen şimdi konuyu Mehmet e çekiyorsun . Bu bizim siteyi ilgilendirmez .

Bu konuyu Y Kisisi de açabilirdi.

Neyse siliyorum bilgin olsun ben eskiden okudum onları merak etme :kıhkıh:

İnternet dunyasında ticari yapılan yorumlara güvenmiyorum şahsen :kıhkıh:

Sent from my iPhone 4s using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup motorların ne kadar dayanımı olduğunu ben test etmedim.Ama tecrübe sabittir.Mertol Abininde dediği gibi 100.000-150.000 kmde kol kırmış blok çatlatmış psa grubu,gerekse k9k dci motorları gördüm. Belki yazılımdan dolayı belki zorlamadan bakımsızlıktan dolayı ama sonuçta olan şeyler.Dışardan bir okuyan olsam bu chip işlerini yaptığını düşünürdüm :kıhkıh: kanıt illaki resmi belge midir yani? yaşayanlar deneyimler ve yukarda da eski bayilerin deneyimleri yetmez mi?

Yineliyorum Renault gerizekalı.Remapçılar 1.5 dci den 140 beygirr çıkarıyor mühendisler deli gibi para harcadılar yeni dizayn yeni teknoloji yarattılar 1.6 dci yapıp 130 beygir çıkarabildiler :kıhkıh: halbuki 1.5 dci remaplanınca motor ömrüde kısalmıyordu.Günümüzde 1.6 dizel 115 beygirlik psa motorundan volvo yaptığı değşikliklerde 99 gram emisyonla çıkarttı piyasaya araçları.İstersen 114 gram co2 atanı alıyorsun istersen 99 gram co2 atanı. 1.6 dizel 140 beygir yapıp 160-180 gr co2 emisyonlu aracı samayı bilmiyor mu? listesine ekler onuda koyar fiyat farkını maliyet aynı olmasına rağmen.Türkiye'de bile satılıyor 99 gram co2 atan aracı.

Söylediklerin ile verilen ornegin ilgisi yok ama :kıhkıh: ayrı seyler bunlar detaya giremiyorum suan yoldayim

Sent from my iPhone 4s using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.