O. Fatih Yurter Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 yok o aracta +5bin devir kullandim motor sesi rahatsiz edici zaten. Ayrica torku ndn vermedi normalde 4 bin dewirden itibaren canlanmasi gerek normal bi 16v atmosferiqin ki ben bu aracimizdan once hep benznli kullandim polo, bora, focus 1, focus 2. Hic birisi boyle deqildi hatta polonun alt devirlerdi mukemmeldi 8v olmasindan dolayi ve 100 hp idi. Sorunsuzdu tik demiyordu belkide 100km ye 10 sn nin altinda ulasabilecek bi seriliqi vardi. Hondada bu yok ynede ben blemem 5 km yol giderek elde ettigim tecrubelerim bunlar. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Hayat 4 bin devirde durur Focus ti-vct ile tekrar baslar Muhahhahaha Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Hasan K. Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Abi arabayı öldürüp öldürüp diriltiyoruz o zaman.... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Hasan K. Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Honda 'da da bişey var 6.500 de hayat biter vtec başlar diye klasik..... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Honda 'da da bişey var 6.500 de hayat biter vtec başlar diye klasik..... Sorsan onu demeye çalıştım iste anlasana Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Honda 5500 de VTEC açar diğerleri çiçek açar boss şu konuyu bi inceliyim döncem sana Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Eskidendiiiii...Eskidenn hiyyaa hiyyaaa ooooo Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Caponcu Ogün coşmuş Coşturuyorlar abim üzerime geliyorlar hepp bossun yüzünden Ogün ün bu heyecanlı halini çok seviyorum ama günümüz hayat şartlarında durum farklı olabilir.. Honda motorsiklet motoru ürettiği için yüksek devirli motorlar hakkında tecrübesi olan bir firmaydı, otomobil üretmeye başladığındaysa müşterilerinin beklentileri doğrultusunda ekonomik ve sağlam motora sahip sorunsuz ve ucuz araçlar tasarlamaya başladı. Firma küçük hacimli, maliyeti ve tüketimi düşük araçlar geliştirmeye önem verdi ve yüksek devirin getirisi olan yüksek güç hakkında gitgide daha fazla tecrübe elde etti, zamanının Avrupalı rakipleri butür zorunluluklar hissetmiyorlardı ve tüketimi Japon lar kadar dert etmiyorlardı, bu ve benzeri sebeplerden firmalar hacim/güç konusunda Japon lardan geride kaldılar, örnek vermek gerekirse Bmw uçak motoru üreten bir motor firmasıydı ve zorunda hissetseydi düşük hacim/yüksek güç için çalışmalarına başlar otomobillerine uygulardı. Günümüzdeyse şartlar çok değişti; artık otomobiller çevrecilik adına düşük tüketime, düşük emisyon değerlerine ve rekabet/güvenlik şartları nedeniyle ağırlaşan kasalarını hareket ettirmek için yüksek torka ihtiyaç duymaya başladılar, çoğu Japon firması bu yüzden yüksek devirde yüksek güç üreten motorlar yerine daha ideal tork dağılımına sahip düşük tüketimli ve emisyonlu motorlar üretmeye başladılar, bu da Japonların efsanevi yüksek devirde yüksek güç çözümünü zora soktu. Güncel Civic halen daha rahat kullanımlı ve sorunsuz bir motora sahip olsa da artık uzun zamandır yüksek ve dengeli tork için çalışan Avrupalı rakiplerine göre zayıf kalabiliyor çünkü araçların çok büyük bir kısmı sportif bir amaç için değil ekonomik ulaşım aracı - aile sedanı olarak kullanılıyor. Bugün teknolojisini beğenmediğimiz ABD li motor üreticilerinin ürettiği V8, V10 ve V12 leri de Toyota ve Honda nın yeterince dengeli ve etkileyici sese sahip olarak uzunca bir süre üretemediklerini, bunun için defalarca Chevrolette - GM bloğu ve üretim tekniklerini incelediklerini biliyor muydunuz? Bende seni çok seviyorum abicim gençlik ateşi işte naparsın Öncelikle abicim Hondanın VTEC teknolojisi 1988 BMW nin vanos teknolojisi 1984 doğumludur. BMW nin S kodlu motorları hondanın Doch VTEC motorlarına çok benzer yapıdadır İlk Vanos teknolojili BMW motoru S38B35 motor koduyla 1984 E24 BMW //M 6,35 csi ve E28 ///M5,35i de kullanıldı motor 7500 rpm çeviriyordu 286 hp güç üretiyordu o yıllarda bu değerler oldukça iyiydi. Ve ///M5 efsanesi ve spor sedan sınıfı yaratılmış oldu ondan sonra 1988 yılında BMW nin sınırlı sayıda üretmiş olduğu E30 3,20 is modeli 1995 cc motorundan 7750 rpm de 198 hp güç alıyordu. Ondan sonra diğer M3 motorları ile BMW bu konuda kendini oldukça geliştirdi. Ama yinede bir Honda kadar olamadı. Teknoloji performans ve tüketimi bir ele alalım. B16A2 kodlu motorumuz EK4 Civic VTI da kullanıldı. 1,6160 hp güç Ve 153nm gibi komik bir tork üretiyordu Peugeot 306 gti 2,0 167 hp torkunu hatırlamıyorum ama civicten %50 fazladır. 6 ileri şanzımana sahip (avantaj) ağırlıklardada 40 kg daha ağır civicten Neden bu araç VTI ı geçemiyor... VTI dan az yakamıyor ? Bu araç 550 hp gücünde turbolanmış bir VTI... KMde 28 kuruş yakıyor bu araç ? Biri bana 1,6 turbo olup 550 hp güç üretip kmde 28 kuruş yakan bir tane ford modeli bir tane alman otomobili yada başka bir otomobil gösterebilirmisiniz... Güncel civicin motoru F3 ti-vct den daha performanslı ve daha ekonomiktir... ama VTEC motorun ne olduğunu onun nasıl kullanılması gerektiğini bilen insanlar bunun farkındadır... Ben her türlü denemeye varım.. o sınıfta 1.6 atmosferik hacme sahip her araçla her türlü karşılaştırmayı yaparım motor performansı motor sağlamlığı ve yakıt tüketimi konusunda... Bende ford focus tercih ettim sebebi kalitesi yol tutuşu az yakması ve torklu bir motora sahip olması ve mantıklı bir seçenek olmasıydı.. Ama ben 20 tane ford motoru kırarım 1 tane honda motoruna bakım yaparım.. Hondanım motor teknolojisini Fordla karşılaştırmam bile... 1,6 ecobosstu 550 hp ye kadar yükleyip dayanacağına garanti verebilirmisiniz ? Hondada sıkıntı yok... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Ogün verdiğin tüm değerler hiç stabil değil ve çok değişken şeyler.. Sana cevabı ancak senin gibi bu konuyu araştırmış kişi verebilir..Ben veremem kendi adıma..Modifiye işine girersek çıkamayız.. Seni seviyorum kıskanlar görmesin bunu Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Bende seni seviyorum boss Kıskananlar çatlasın Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
O. Fatih Yurter Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 :D Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Tolga KARACA Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2011 Savaşmayın sevişin ha büle Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Rafet NAS Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-30-guc-10-eko-74821306/detay/?source=promotion_hpva Bu tarz birşey gerekli midir acaba? Veya sağlıklı mı? Yakıt tasarrufundan bahsettiği için soruyorum, aynı zamanda hp ve tork yükseltiyormuş. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Bunun satış fiyatı normal değil. Orjinal race chip olmayabilir bu uzak durun Normal chip tuning yapın aracınıza ben bypass devrelere pek sıcak bakmıyorum Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Sabri Özer Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Yani powerbox değil sadece yazılımsal chip? Bende yaptırmak istiyorum şuan mevcut güç 115 heralde 140 alırım? Zararı var mı? Birde şunu çok merak ediyorum soruyorum kimseden doğru düzgün cevap alamıyorum. Şimdi bizim motorumuz 115 TDCi Eğer yakıt tüketimi azalarak 140 olabiliyorsa bunu niye Ford fabrikasında yapmıyor bu Chiptuningçiler Fordun veya başka bir araba üreticinin bilmediği birşey mi biliyor? Örnek BMW 2.0 dizel motorunu 3 serisi veya 5 serisinde 320 520 olarak ilk Önce 163 sonra 177 sonra 184 yaptı şimdide 325 525 olarak yine 2.0 litre 210 hp gibi bir değer yaptılar. Bu bir pazarlama taktiğimi motor gücünün aracın makyajı veya kasa değişimiyle birlikte hacim değişmeden güç artışı? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap