Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Emisyon değerlerini düşürmek için firmalar kısıtlama yapar, bu chip bunu ortadan kaldırır ve kısmi güç artışları olur...Tüketim azalır lafına çok kanma, pedala dokunarak basarsan azalır ancak Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Sabri Özer Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Chiple beraber emisyonda artış oluyormu? Ülkemizde değilde avrupada chip saçma o zaman çÜnkÜ vergilendirme emisyona göre Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Chiple beraber emisyonda artış oluyormu? Ülkemizde değilde avrupada chip saçma o zaman çÜnkÜ vergilendirme emisyona gÖre Tabi ki Dediğim şey bu zaten.. Şuan senin araba olduğundan çok daha iyi gider (tÜm yeni nesiller) ama co2 arttıkça kazancın azalır ! Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Sabri Özer Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Anladım peki önerir misin? Ben çekişinden memnunum arabamın rodajınıda tamamladım bastımmı iyi gidiyor gerçekten bana cevap verebiliyor.. ama olabiliyorsada daha fazlası neden olmasın? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Anladım peki önerir misin? Ben çekişinden memnunum arabamın rodajınıda tamamladım bastımmı iyi gidiyor gerçekten bana cevap verebiliyor.. ama olabiliyorsada daha fazlası neden olmasın? Garantisi bitene kadar böyle devam et Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Sabri Özer Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 3 yıl veya 100.000 km dolsun o zaman tekrar bu konuyu ele alırız Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Hem güç hemde yakıt düşmesi imkansız. Bunu defaten birçok forumda yazdım. Teorisi ile pratiği ile de defalarca ispatladım. Bunu tartışmaya bile gerek yok. Eğer çip yaptırdıktan sonra daha hımbıl kullanacaksanız evet yakıt tüketiminiz düşebilir. Ama aynı hımbıllığı mevcut durumda yaparsanız da düşer. Varsayalım çiplettiniz arabanızı.. Adamın elinde çok fazla değişken yok zaten. Turbonun basıncını arttıracak ve daha fazla hava girecek. Gerekirse MAF ı tekrar scale edip daha az hava girdiği üzerinden oynayacak. Yakıt/hava karışım dengesini koruyarak ve hatta birazda zenginleştirerek size geri dönüşü güç ve tork olan bir paket verecek. Yani hiçbir şartta az yakmasına imkan yok. Yukarıdaki zımbırtı yakıt yolu basınç sensöründen gelen veriyi düşük gösterip pompanın daha fazla yakıt basmasına yarıyor. Yani gerçekte 10 bar basınç var ise (rakamı salladım) o alet bunu ECU ya 8 bar olarak gönderecek. ECU da bunu 10 Bar a eşitlediğini sanıp basıncı 2 bar artacak şekilde pompadan arttıracak. Al sana %20 daha fazla yakıt. Ama yol bilgisayarı %20 daha az gösteriyor.. Tekrar yazayım, rakamlar tamamen atmasyon. Milyonlarca dolar ARGE yatırımı yapıp üç beş beygir daha fazla alarak biraz daha ekonomik olsun diye yırtınan üreticileri bu kadar hafife almayın. Olay sadece emisyon falan değil. 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Sabri Özer Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Zaten hiç bir şekilde içime sinmiyorki sanki birşeyler eksik. Mesela arkadaşımda 1,4 160hp DSG Scirocco var ABTnin garantiyi bozmayan pahalı bir uygulamasıyla yaklaşık 2,000€ aracı 210 hp yaptı 1,4 motor için çok fazla bence ve gereksiz oda pişman gibi çünkü biraz pedala basınca önden çekiş olduğu için olduğu yerde sayıyor Ben bu işlemi yaparsan al devirlerde daha iyi çekişi olsun ve yakıt tüketimi düşsün diye yaptırırım tabi doğruysa... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tevfik Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 her kuşu hallettiniz bi leylek kaldı...binin işte kardeşim...sanki nascara katılacaksınız.... 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 her kuşu hallettiniz bi leylek kaldı...binin işte kardeşim...sanki nascara katılacaksınız.... aynen valla hiç kurcalamaya gerek yok Bi yay bi jant yeter 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 19, 2012 (düzenlendi) Yahu iyide arabada zaten 270 nm tork var daha ne bekliyorsunki? Çipten sonra 320 nm ve 140 hp olacak. PSA larda da aynı motor var ve onlara yapanlar var. Arabanın kullanımı daha sert oluyor. Focus II lere biraz daha yakın tepkiler vermeye başlıyor ancak ekonomik olduğunu söyleyemem. En azından benim arkadaşımın Citroen C5 inde pek ekonomik falan olmadı.. Şubat 19, 2012 Mertol Kip tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Gazihan Yanıtlama zamanı: Şubat 26, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 26, 2012 Sizi, Chiptuning den sonra 1 litreden fazla yakıtı düşen Yeni Ford Focus, Yeni C5, Peugeot 508-308 gibi araç sahipleri ile görüştürebilirim.. Motor Euro5 i desteklesin diye alt devirlerde çok fazla limitlendirilmiş, haliyle fazla gaza bastırıyor.. Uygulama sonrasında özellikle az gaza basarken düşük devirlerde ciddi canlanma gözlemleniyor.. size az yaktıran en onemli unsur da bu.. Eskiye oranla daha az gaza basarak ilerliyebiliyorsunuz.. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Gazihan Yanıtlama zamanı: Şubat 26, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 26, 2012 Yahu iyide arabada zaten 270 nm tork var daha ne bekliyorsunki? Çipten sonra 320 nm ve 140 hp olacak. PSA larda da aynı motor var ve onlara yapanlar var. Arabanın kullanımı daha sert oluyor. Focus II lere biraz daha yakın tepkiler vermeye başlıyor ancak ekonomik olduğunu söyleyemem. En azından benim arkadaşımın Citroen C5 inde pek ekonomik falan olmadı.. Chiptuning hazır kalıp bir iş değildir.. Çoğu firma max güce ve hızlanma zamanlarına odaklı programlar geliştirir, ama Megachips Müşterisini iyi dinler ve ona fayda sağlıyacak programlar geliştirir.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Gazihan Yanıtlama zamanı: Şubat 26, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 26, 2012 Bu araçların hepsi aynı motoru kullanıyor.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2012 (düzenlendi) Sizi, Chiptuning den sonra 1 litreden fazla yakıtı düşen Yeni Ford Focus, Yeni C5, Peugeot 508-308 gibi araç sahipleri ile görüştürebilirim.. Motor Euro5 i desteklesin diye alt devirlerde çok fazla limitlendirilmiş, haliyle fazla gaza bastırıyor.. Uygulama sonrasında özellikle az gaza basarken düşük devirlerde ciddi canlanma gözlemleniyor.. size az yaktıran en onemli unsur da bu.. Eskiye oranla daha az gaza basarak ilerliyebiliyorsunuz.. Mehmet bey bence o soylemi yol bilgisayarinda 1 lt daha az gozuken olarak guncelleyin. Bende size cipten sonra yakit tuketimi artan ve geri donen arkadaslar ile gorusturebilirim. Ki bunlar fasulyadan suruculer falan degil, her yil uzun yolda 200-300 bin km yol yapan insanlar. Gaza ne kadar bastiklarini ve bir depo ile kac km gittiklerini gayet iyi bilen insanlar... limitlendirilmis ile neyi kastediyorsunuz tam olarak anlamadim ama aracin silindire hava ve yakit girisinin kisitlanmasindan bahsediyorsak eger, bu durumda sizin daha fazla hava ve yakit girmesini sagladiginizi on gorsek hatali olmaz sanirim. E bu durumda tuketim de dusmez haliyle. Eger tek olayimiz gaza daha az basmaksa zaten, gene sizin soyleminizden yola cikarak sunu diyebilirim ki: dusuk devirde yakitini arttirarak zaten bu avantaji ortadan kaldiriyorsunuz. Bunu ister boost controllerdan yapini isterseniz gaz kelebeginden.. Sonucta hava ve yakit artacaksa sonuc degismez. Chiptuning hazır kalıp bir iş değildir.. çoğu firma max güce ve hızlanma zamanlarına odaklı programlar geliştirir, ama Megachips Müşterisini iyi dinler ve ona fayda sağlıyacak programlar geliştirir.. 3-5 tane veriyi degistirmenin neresi program gelistirmek bilmiyorum ama focus ve digerlerinde kullanilan motorun ECU su hepimizce malum herhalde. Dolayisi ile surrealist yaklasimdan ziyade gerceklerle ilgilenirsek herkes icin daha faydali olur sanirsam. Şubat 27, 2012 Mertol Kip tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap