Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Farklı Akü Amperinden Doğacak Zararlar


emir hacımustafaoğlu

Soru

bilindiği üzere focus 2.5 lerin üzerinde 60 ah 590 a değerlerinde akü mevcut geçenlerde fazla şarjdan ötürü suyu bitmiş ve şişmiş olan akümü değiştirmek zorunda kalıyorum şarj tutmuyor çünkü şu an mutlu akü 72 amper akü takmak istiyorum çünkü aracımda kışın 2 3 saatimi otoparkımda geçiriyorum haliyle necvox 9308 taktırıcam (navigasyonlu teyp) bunun dezavantajı ne olabilir yani usta dilinde hiçbirşey olmaz daha dayanıklı olur deniyor fakat ben birazda teknik bilgi arıyorum yardımcı olursanız sevinirim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

yok cem bey garanti kapsamıyor. peki 3 yılda akü ömrünü tamamlar mı yoksa arabada başka bir arıza mı vardır aküyü bitiren?

Yerli akü firmaları iki yıl garanti veriyorlar, bir yılda da bozulabilir, üç yılda da, hiç belli olmaz.

Öncelikle aküyü yenilemeyi düşünmek lazım, değişim yapılırken de şarj akımı ölçülebilir, ama yeni nesil motor kontrol üniteleri sürekli akımı izlediği için şarj kestiğini bildirirdi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şarj indikatörü her zaman doğru göstermiyor maalesef, daha çok satış aracı bence.

Ben olsam Mutlu LBS2-55B 55A 420AH alırdım.

Akü değişmeden önce hem akü hem de alternatör çıkış voltajı ölçülerek olası arızalar aranabilir...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bilgileriniz için çok teşekkür ederim cem bey çok sağolun..



aracım şuan çalışmadığından dolayı takviye kablosu ile başka bi aracın aküsünü benım araca bağlayarak çalıştıracaz. benım aracınkı 43 ah peki karşı aracınkı 55 ah yada 60 ah olursa bi sorun olurmu? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bilgileriniz için çok teşekkür ederim cem bey çok sağolun..

aracım şuan çalışmadığından dolayı takviye kablosu ile başka bi aracın aküsünü benım araca bağlayarak çalıştıracaz. benım aracınkı 43 ah peki karşı aracınkı 55 ah yada 60 ah olursa bi sorun olurmu? 

Elbette hayır...akü kapasitesinin düşük olmadığı sürece önemi yok, araç kendine gerekeni kadar çekecektir zaten...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bence aküyü değiştirmeden önce şarj etmeyi/ettirmeyi deneyin. 2 yıllık akü 1 kere bitmeyle ölmez büyük ihtimalle.

 

Takviyeden sonra eve gidene kadar akü yeteri kadar şarj olmadan stop ettiğinizden tekrar marş basmamış bence. Yeni akü almadan sanayide bir yerde şarj ettirmeyi, yada bir iki saat kullanarak şarj etmeyi deneyin derim.

 

not: bu mesajı akünün çakmaktan kaynaklı bittiğini varsayarak yazdım, ama artık çoğu aracın çakmağı kontağa bağlı sizdede öyleyse şarj cihazının orada kalması aküyü etkilemeli başka problem olmalı.

Ozan Karsavuran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

teşekkür ederim ozan bey. kontağa bağlı değil çünkü kontağı kapattığım halde şarj aleti çalışmaya devam ediyor. 

o zaman eğer dediğim gibi takviyeden sonra kısa süre kullandıysanız kesinlikle şarj deneyin. ben o akünün size daha yıllarca hizmet edeceğini düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
o zaman eğer dediğim gibi takviyeden sonra kısa süre kullandıysanız kesinlikle şarj deneyin. ben o akünün size daha yıllarca hizmet edeceğini düşünüyorum.

Akü 5 saatte telefon şarj aleti ile boşalıyorsa

1. Ya aracın şarj devresi bozuktur

2. Ya da akü 

Demedi demeyin, şarj ettirip, dağ başında kalmayın yarın öbür gün...

Not: Tabii ki haksız çıkmak isterim.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

cem bey ve ozan bey son olarak şunuda soyleyim pazar günü aracı takviye ile çalıştırdım 20 dakika felanda arabayı çalışır vaziyette bıraktım sonra stop ettim. stop ettikten 15 dakika sonra araca bindim ve marşa bastım hiç bişey olmamış gibi sorunsuz çalıştı. 10 dakika çalıştırdım tekrar kapattım. 2 gün sonunda çalıştırayım dedim akü bomboş. yani durduğu yerde bitmiş gibi. bunuda değerlendirirseniz sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

cem bey ve ozan bey son olarak şunuda soyleyim pazar günü aracı takviye ile çalıştırdım 20 dakika felanda arabayı çalışır vaziyette bıraktım sonra stop ettim. stop ettikten 15 dakika sonra araca bindim ve marşa bastım hiç bişey olmamış gibi sorunsuz çalıştı. 10 dakika çalıştırdım tekrar kapattım. 2 gün sonunda çalıştırayım dedim akü bomboş. yani durduğu yerde bitmiş gibi. bunuda değerlendirirseniz sevinirim.

Sözün bittiği yerdeyiz, gene de ille bir daha değerlendirme istiyorsanız:

1. Akün boşalmış

2. Boş kalmasının nedeni %97 şarj tutmaması, %3 alternatörün yeterli şarj akımına sahip olmaması ve %1 aküyü boşaltan bir kısa devre var.

3. Hem akü satan hem de elektrik işleri yapan bir yerde bunların kontrolu 10 dakika sürmez.

Burada daha fazla vakit kaybetmeyin ve sanayiye gidin, Çankırı Mutlu bayii: http://a-aksular.com.tr/mutluaku.html

Ya da her neresi olursa!

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

cem bey ve ozan bey son olarak şunuda soyleyim pazar günü aracı takviye ile çalıştırdım 20 dakika felanda arabayı çalışır vaziyette bıraktım sonra stop ettim. stop ettikten 15 dakika sonra araca bindim ve marşa bastım hiç bişey olmamış gibi sorunsuz çalıştı. 10 dakika çalıştırdım tekrar kapattım. 2 gün sonunda çalıştırayım dedim akü bomboş. yani durduğu yerde bitmiş gibi. bunuda değerlendirirseniz sevinirim.

 

Akü şarj tutmuyor sanki.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

cevaplarınız için çok teşekkür ederim. bukadar sormamın sebebi küçük bi ilçede görev yapmam nedeniyleydi. burada donanımlı bir usta elektrikçi vs vs yok. enazından sizlerden doğru bilgiyi alarak sanayiye gideyimki deyim yerindeyse kandırılmayım sanayiciler tarafından. tekrar teşekkürler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

20dk şarj için yeterli bir süre değil, bu şekildeki az şarj/deşarjla akünün ömründen iyice çalmışsınız. değiştirmeniz, ve değişim sırasında yazılan kontrolleri yaptırmanız daha doğru.

Ozan Karsavuran tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

anladım ozan bey teşekkurler.

cem bey sanayide araştırma yaptım sizin bahsettiğiniz Mutlu LBS2-55B 55A 420AH yok bunun yerine mutlu 60 amperlık aku var dedıler. aracın uzerındekı akü ise 43ah 390a.  peki 43ah olan orjınal akunun yerıne 55ah yada 60 ah takmada sakınca olmaz mı? ve sizin dedıgınız 55 yerıne 60 takılırsa sorun olur mu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bende mutlu akü silver serisi tam kapalı 72 amper 640 ah akü var genelde günde en az yarım saat araç çalışmadan içinde aktif olarak multimedia sistemi açık olmasına rağmen bugüne kadar marşta en ufak bir sekme bile yapmadı tam kapalı aküler akünün yapısından doğabilecek randımansızlığa karşı en iyi yöntem ayrıca şase kaçak devreye karşı kendini korumaya alabiliyor araştırın ben çok memnunum tek sıkıntı akünün üzerindeki kapağın tam oturmuyor olması oda akü kutusunun yükseklik farkı nedeniylen kaynaklanıyor akünün oturum alanı 60 amper akülerle aynı tavsiye ederim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.