Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ani Hızlanmada Direksiyon Kontrolü


Guest Özcan B.

Soru

merhaba.focus 3 de özellikle 1.viteste son gaz yaparak ani hızlanma yaptığımda direksiyonu kontrol edemiyorum.direksiyon özellikle sağa doğru çok sert bir şekilde kendi kendine kırılıyor..bu acaba tekerlere ani ve fazla tork yüklenmesinden kaynaklanıp doğal bir olay mıdır... araçla ani sıçrama yapmaktan korkuyorum bu yüzden,direksiyon kendini sağa dogru aniden ceker de bi yere vurursam diye...

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

lastik ilk hareketi sağ taraftan alsada sonuçta sol aks a yük biniyor ve aynı anda aynı gücü paylaşmış oluyorlar savrulma bu yüzden olamaz diyorum bende

Yukarda söylediklerin ile bunun ne alakası var hala çözemedim..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ani hızlanmada direksyonun sağa çekmesinin difransiyelin ilk sağ taraftan güç iletmeye başlamasıyla alakası yok dedim sen liftin üzerine arabayı çıkarıp hareket etmeye başlarsan yani vitese takıp gaza basarsan ilk hangi tekerden güç ilettiğini görmüş olursun difransiyelinin... nissanda bu soldaydı fordta sağdadır ee nissanda da patiyle kalkınca benim sağa çekiyordu direksyon alakası yok bence dedim bende

emir hacımustafaoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu Focus müslüman bir araba bence. Sağ ayakla işe başlıyor.:)

Hızlı kalkislarda aracın oynaması önden çekişli araçlarda fazla gücün direksiyona etkisi sebebiyledir. Hareketin sağ tekerlekle başlaması ile alakalı değildir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu Focus müslüman bir araba bence. Sağ ayakla işe başlıyor. :)

Hızlı kalkislarda aracın oynaması önden çekişli araçlarda fazla gücün direksiyona etkisi sebebiyledir. Hareketin sağ tekerlekle başlaması ile alakalı değildir.

Tabi tabi onla alakası yok zaten..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

FrontantriebQ03.gif

Bu sistemde bir tekerleğe öncelik vermenin işlevsel olarak sakıncalı olması yanında teknik olarak bir mantığı da yok bence.

Öyle bir durum söz konusu ise de diferansiyel dişlilerindeki gecikmeden kaynaklanabilir ve bu teorik bir değer taşır; olsa olsa birkaç milisaniye düzeyinde bir farktır.

Ne tarafa çektiğine gelince, hangi lastik altında daha iyi tutabileceği zemin varsa o tarafa çeker, bu sürüş esnasında değişken olabileceğinden iki yöne de gezebilir.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynen çok küçük fark var.. Daha ilk gün bunları elemanlarla konuşmuştuk bize de ilginç gelmişti ve öyle devam ediyormuş..

Tutunma konusunda;

Yerlerde sırası engeller mesela onlardan geçerken direksiyon bir sag bir sol yapıyor :D çok severim ailecek izliyoruz . Ahaha

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çok merak eden olursa, mesela 40 bin km sonra neden sağ tekerin daha fazla aşındığını ustanıza sorabilirsiniz :D

Midemden gelen bi cevap vereyim hemen :) Aracın gidebilmesi için gereken minimum insan (1 )oda sürücü,gerisi yolcu.Sürücü herzaman var haliyle sol tekere binen yük arttığı için,sağ tekere nazaran tutunma daha fazla ve aşınma daha az,bence bu sebeble olabilr. :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Midemden gelen bi cevap vereyim hemen :) Aracın gidebilmesi için gereken minimum insan (1 )oda sürücü,gerisi yolcu.Sürücü herzaman var haliyle sol tekere binen yük arttığı için,sağ tekere nazaran tutunma daha fazla ve aşınma daha az,bence bu sebeble olabilr. :kıhkıh:

Ama ben çok dedim :P

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.