Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Ford Focus Lansman ve Test Yorumu


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

link için Tıklayınız

Yeni Ford Focus teknolojiyi ayağımıza getiriyor!

08 Mayıs 2011 22:00:00

Satıldığı tüm ülkelerde ve Türkiye’de en çok tercih edilen otomobil modellerinden biri olan Focus’un yeni tasarımı ve yüksek teknolojilerle donatılan 3. jenerasyonu Mayıs ayı itibariyle pazara sunuluyor. Sedan ve hatchback versiyonları bulunan Yeni Ford Focus; yenilenen iç ve dış tasarımı ile dikkat çekerken, sunduğu yakıt ekonomisi ve yüksek performans ile de yüksek sürüş keyfi sağlıyor.

Ford sadece bir otomotiv şirketi değil, aynı zamanda bir teknoloji şirketi

Ford Otosan Genel Müdürü Nuri Otay basın toplantısında yaptığı konuşmada; “Ford’un en büyük hedefi; müşterilerine yaratıcı, akıllı, hayatı kolaylaştıran ve ulaşılabilir teknolojiler sunmaktır. Bu vizyonla, müşteri ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda, yüksek teknolojilere sahip ve çevreci ürünler geliştiriyoruz. Yeni Focus’la birlikte C sınıfı araçlarda yüksek teknolojinin sağladığı güvenlik ve konfora yeni bir boyut kazandırıyoruz ve ileri teknolojiyi ulaşılabilir kılarak otomotiv teknolojisini demokratikleştiriyoruz. ürettiğimiz her araçta, teknolojilerimizle fark yaratan bir şirket olduğumuzun altını bir kez daha çiziyor ve sadece bir otomotiv şirketi değil, aynı zamanda ileri teknolojiler üreten bir teknoloji şirketi olduğumuzu da gösteriyoruz. Yeni Focus da, One Ford stratejisi ile global üretim planları doğrultusunda tasarlandı. Ford’un gerçek anlamdaki ilk global ürünü olan Yeni Focus, %80 ortak parçayla 3 kıtada üretilerek, yıllık 2 milyon adet satış hedefi ile 120’den fazla ülkede satışa sunuluyor” dedi.

2011 hedefi 25 bin Focus satmak!

Otay, toplantıda Ford Otosan’ın birinci çeyrek sonuçlarıyla ilgili de bilgi verdi: “Birinci çeyrek sonucunda da Ford Otosan olarak liderliğimiz devam ediyor. Binek otomobilde de en çok tercih edilen 2.marka konumundayız. Yenilenen ürün gamımız ile Ford olarak daha da güçleniyor ve 10.kez liderliği hedefliyoruz’’

2011 yılında C sınıfındaki stratejilerini farklılaştırdıklarını belirten Otay, “Hem mevcut hem de yeni Focus’u farklı donanım seviyeleriyle aynı anda satışa sunarak tüm müşterilerimize Focus’a ulaşma imkanı sağlıyoruz. 2011 yılında toplam 25.000 adet Focus satmayı hedefliyoruz” dedi.

Ted Cannis: Yeni Focus tüm dünyada “Ortak ürün, ortak iletişim stratejisi” vizyonu ile satılıyor

Ford Otosan Genel Müdür Başyardımcısı Ted Cannis toplantıda yaptığı konuşmada, Yeni Focus’un tüm dünyada “Ortak ürün, ortak iletişim stratejisi” ile satışa sunulacağını söyleyerek sözlerini şöyle sürdürdü; “Satışa sunulduğu tüm pazarların beklentilerini karşılayacak biçimde tasarlanan Yeni Focus, her pazara aynı iletişim stratejisi ile sunularak tam anlamıyla global bir ürün olduğunu kanıtlıyor. One Ford stratejisi doğrultusunda müşterilerimize akıllı teknolojiler sunan yeni Focus’u Türkiye’nin beğeneceğini ve seveceğini umuyoruz”.

Aykut özüner: Yeni Focus fren yaparak kaza önlüyor, şeritte tutuyor, park ediyor

Ford Otosan Pazarlama, Satış ve Satış Sonrasından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aykut özüner, Yeni Focus’un sınıfına getirdiği ileri teknolojilere değinerek: “Satışa sunduğumuz Yeni Focus’ta birbirinden yenilikçi teknolojiler bulunuyor. “Dinamik tork kontrolü” ile keskin virajlarda daha iyi yol tutuşu sunan yeni Focus, “Otomatik park sistemi” ile kendi kendine park da edebiliyor. Yeni Focus, yoğun trafikte dikkati dağılan sürücüleri de düşünüyor ve olası arkadan çarpma anlarında sürücünün yerine fren yapabilen “Aktif şehiriçi güvenlik sistemi” teknolojisiyle kazalara karşı da yüksek güvenlik sağlıyor” diye belirtti. Yeni Focus’ta yılın son çeyreğinde devreye alınacak teknolojiler hakkında bilgi veren özüner; “Yeni Focus, “Kör nokta uyarı sistemi” ile yan şeritte başka araç olup olmadığı görüyor. “Şerit takip sistemi” ile şeridinden ayrılanları uyarıyor, hatta şeritte kalmalarını sağlıyor ve “Trafik işaretleri okuma sistemi” sayesinde yol kenarındaki trafik levhalarının gözden kaçmasını engelliyor” dedi.

Yeni Focus, farklı beklentileri karşılayacak özellikleriyle müşterilerin beğenisine sunuluyor

Sınıfında öncü teknolojilerle yaratılan Yeni Focus, kullanacağı satış teknolojileriyle de dikkat çekiyor. Ford Yetkili Satıcılarında dünyayla aynı anda Türkiye’de de devreye alınan iPad uygulamasıyla tanıtılacak olan Yeni Focus, müşterilerine Ford ayrıcalığını yaşatıyor.

Yeni Focus; benzinli 1.6L 125 PS Sigma ve 1.6L 180 PS EcoBoost motor versiyonları ile sunuluyor. 1.6L 125 PS Sigma motor aynı zamanda 6 ileri çift kavramalı PowerShift otomatik şanzıman opsiyonuna da sahip. Dizel modellerde 1.6L 95 PS TDCi ve 1.6L 115 PS TDCi seçenekleri yer alıyor.

Yeni Focus’ta, Trend, Style ve Titanium olmak üzere üç ayrı donanım seviyesi bulunuyor. Trend donanım seviyesinde, otomatik ön ve arka camlar, klima, ABS, yakıt ekonomisi sağlayan aktif ön ızgara; Style donanım seviyesinde hız kontrol sistemi ve hız sınırlayıcı, otomatik kararan arka camlar, yağmur sensörü, otomatik yanan farlar, Bluetooth ve Türkçe sesli kontrol sistemi ve alaşım jantlar mevcut. Style donanım seviyesinde isteğe bağlı olarak sunulan Style Plus pakette ise; otomatik park sistemi, dinamik tork kontrolü, aktif şehiriçi güvenlik sistemi, ESP, perde hava yastıkları ve katlanan aynalar bulunuyor. üst donanım seviyesi olan Titanium donanım seviyesinde, Style donanım seviyesine ek olarak anahtarsız çalıştırma, otomatik klima, ESP, dinamik tork kontrolü, yokuş kalkış desteği, perde hava yastıkları, aktif şehiriçi güvenlik sistemi standart olarak sunulan özellikler arasında. Titanium donanım seviyesinde, aracı parçalı deri döşeme koltuklar, ısıtmalı ön koltuklar, bi-Xenon farlar, multi color iç ortam aydınlatması gibi özelliklere sahip Titanium X paketi ile zenginleştirmek de mümkün. Sunroof, otomatik park sistemi ve katlanan aynalar da Titanium donanım seviyesinde sunulan diğer opsiyonlar arasında.

Yeni Focus; Kum Gri, Gece Gri, Mars Turuncu ve Kül Kahverengi renklerine ilave olarak Şeker Kırmızı ve Hardal Sarı renkleri gibi sıradışı renkler ile de dikkat çekiyor.

Yeni Focus, mevcut Focus üzerine ortalama 5.000 TL fiyat farkı ile 39.900 TL’den başlayan fiyatlarla sunuluyor.

Yorum-Selim ERKEK

Yeni Focus’un getirdiği yeniliklere baktığımızda büyük bir gelişme kaydettiğini görüyoruz. Otomatik park asistanı ve aktif şehir içi güvenlik sistemi bunların başında geliyor. Yeni Ecoboost motorlar Focus’a büyük dinamizm katıyor ve bu ailenin en büyük kozu olan sürüş zevkini arttırıyor. Ford mühendisleri aracın yol tutuşunu arttırmak için özel bir tork kontrol sistemi geliştirmiş. Viraj çıkışlarında gaza yüklendiğinizde içeride kalan tekere fren yapan sistem, hem bu tekerin patinaja düşmesini engelliyor hem de buraya iletilen torkun kesilerek viraj dışında kalan ve yola daha iyi tutunabilen tekere iletilmesini sağlıyor. Araçta yakıt tasarrufu amacıyla da bir çok şey düşünülmüş. Artık standart hale gelmeye başlayan start&stop sisteminin yanı sıra, Focus aktif ön ızgarasıyla da yakıt tüketimini düşürmeye çalışıyor.

Focus’un iç mekanı bu sınıfın en iyisi olamayacak kadar vasat. Bunun en büyük nedeni Türkiye’ye getirilmeyen Sony müzik sisteminin eksikliği yüzünden aracın büyük bir Fiesta gibi hissettirmesi. Bu konuyu Ford yetkililerine sordum ve Sony ses sisteminin müşteri talepleri doğrultusunda bu yılın dördüncü çeyreğinde getirebileceklerini söylediler. Aracın iç mekanında kullanılan yumuşak yapılı malzemelerin kalitesi oldukça memnun edici. Yeni Focus yalıtım anlamında da ciddi mesafeler kat etmiş ve bu sayede konfor önemli ölçüde artmış. Yakıt tasarrufu amacıyla elektrikli hale getirilmiş yeni direksiyonun kullanımı çok rahat. Eski Focus direksiyonunun böyle kaygıları yoktu ancak açıkçası ben onun daha zevkli olduğunu düşünüyorum.

Türk otomobil müşterisinin Focus’ta eleştireceği kısım ise bagaj hacmi olacaktır. Hatcback modelin 277 litrelik bagaj hacmi küçük kardeşi Fiesta’dan bile daha az. Focus II sedanın 526 litrelik devasa bagaj hacmi yeni jenerasyon Focus Sedan’da 372 litreye düşmüş. Tam boy stepne kullanılması sebebiyle bu kadar daralan bagaj hacmi Türk tüketicisinin tercihlerini etkileyebilir. Hatta bu sebeple Focus II satışlarının bir süre eskisinden daha başarılı şekilde devam edeceğini düşünüyorum.

Resimler

20110507201619648focus3.jpg

20110507201619882focus6.jpg

20110507201619929ford2c.jpg

20110507201620085ford5c.jpg

20110507201620272yenifo.jpg

20110507201620366cet267.jpg

20110507202149009selimf.jpg

grisi de çok yakışmış biggrin.gif

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yanıt 91
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bu arada Ford'da bugün fiyat değişikliği olacaktı ama hala fiyatlar aynı değişiklk olmayacak mı yoksa bi bilginiz var mı?

Bugün gece veya yarın yayınlanacak..

Bugün fiyatlar son (nisan ayı için)

Bu tip soruları ya genel kısımda yada uygun yerde sorarsanız seviniriz. :yeah:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gelişmiş yeni EPAS sistemi

Yeni Focus bütünüyle yeni bir Elektrikli Hidrolik Direksiyon (EPAS) sistemi kullanıyor ve bu da yeni modelin sunduğu daha dinamik sürüş deneyiminde önemli bir rol oynuyor.

EPAS sistemi en son kremayer dişli direksiyon tasarımından oluşuyor ve doğal ve kendinden emin bir his sağlıyor. Sistem gelişmiş hız eşleştirmesi ile birlikte dikkatle ayarlanarak yüksek hızda hassas tepki sunması ve park manevraları sırasında da hafif ve rahatça kullanılabilir kalması sağlandı.

Önceki modelle karşılaştırıldığında, yeni Focus'taki direksiyon oranı 16:1'den 14.7:1'e düşürüldü ve daha iyi tepki veren ve daha direk bir his yaratıldı.

EPAS sistemi, Otomatik Park sistemi özelliğini desteklemesinin yanında sağa sola Çekme Kayma Telafisi özelliğini de içeriyor ve bu sayede çok eğimli yollarda ya da sürekli yandan gelen rüzgarla araba kullanırken oluşan can sıkıcı çekme eğilimini en aza indiriyor.

EPAS direksiyon sistemi sadece gerektiğinde güç desteği sağladığı için aynı zamanda yakıt tüketimini de normal bir hidrolik direksiyon sistemine göre yaklaşık yüzde 3 azaltıyor.

EN SON TEKNOLOJİ VE DİKKATLİ AYARLAMALAR SAYESİNDE YENİ FOCUS'TA SINIFININ LİDERİ SÜRÜŞ DİNAMİKLERİ SUNULUYOR

Yeni direksiyon sistemiyle daha atak ve hassas

Ford'un dinamik özellikler uzmanları yeni Focus'u geliştirirken araca daha da atak ve sportif bir his kazandırmayı ama aynı zamanda daha yüksek düzeyde konfor ve daha sessiz çalışma sağlamayı hedeflediler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.