Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Anahtarsız Giriş İçin Neler Gereklidir?


Ozan Kar

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bu konu biraz eski ama benim için yeni :) Etis'e aracın VIN kodunu girip bakıldığında aşağıdaki modül takılı diyor. Bu acaba en azından modül var demek olabilir mi? 

 

"RFA Uzaktan Anahtarsız Giriş (RKE) Modülü "

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu konu biraz eski ama benim için yeni :) Etis'e aracın VIN kodunu girip bakıldığında aşağıdaki modül takılı diyor. Bu acaba en azından modül var demek olabilir mi? 

 

"RFA Uzaktan Anahtarsız Giriş (RKE) Modülü "

Bu sorunun cevabını bende arıyorum. Konu hakkında bilgisi olan arkadaş cevaplarsa sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konunun üzerinden epey zaman geçmiş ama, gerçekten merak uyandıran bir konu. Sadece bir fikir ama arabanın sonradan aktif edilebilen özellikleri gibi aktif edilebilir mi, eğer bu modül üzerinde varsa...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

hortlatalım dedim :D bu konuda fikri olan var mı sayın forumdaşlar ? 

 

"RFA Uzaktan Anahtarsız Giriş (RKE) Modülü " bizde de varmış bu konuyu araştırıyorum :)

2 Adet keyless kapı kolu    5 adet keyless anten(anten sayısında emin değilim) 1 adet confrat beyni lazımmış galiba gerisi benim araçta var gibi...

alıntıdır :)

araştırırken böyle bir yazıya denk geldim ...

 

 

Nasıl anahtarsız giriş ve sistemin çalışması başlıyor? 

 

Ben bu soruyu defalarca istendi bahis. Ben herhangi bir güvenlik sırlarını vermeden, nasıl çalışır meslekten olmayan şartlarını, anlatacağım bir yol içinde sır perdesini aralamak için denemek için gidiyorum. 

Bu sistemin kalbi Anahtarsız Araç Modülü veya KVM denilen çizme alanı içinde yerleştirilen bir kumanda modülü olduğunu. Aynı zamanda Uzaktan İşlev Aktüatör veya RFA olarak bilinir ama ben bu ismi sevmiyorum. KVM iş sürücüleri cebinde pasif anahtar okuma ve tüm Tamam olup olmadığını, direksiyon kilidini açmak için, kontağı açın ve motoru başlamaktır. Yani diğer bileşenler sistemi oluşturan ne olacak? Bunlar:- 

KVM - Anahtarsız Araç Modülü 
SCLM - (Ayrıca ESCL olarak da bilinir) Direksiyon Kolonu Kilit Modülü 
PK - (yedekleme transponder dahil) Pasif Tuşu anahtarlık olarak da bilinir 
SSB - Başlat / Durdur Düğmesi 
CS - Debriyaj pedalı veya anahtarları kırın 
LF ANT - İç Low Frequency Antenler (x3) 
RFRX - Yüksek Frekans Uzaktan Kumanda Alıcı 
PATS Transceiver - dertte durumunda bir yedekleme aygıtı! 


Liste diğer araç bileşenleri göstermek değil, aynı zamanda Karoseri Kontrol Modülü (BCM), Anti Blokaj Fren Modülü (ABS) ve Güç Aktarım Kontrol Modülü (PCM ya da ECM) de dahildir. 

Arabayı girerken başlayalım. Eğer anahtarlık kilit açma düğmesine bastığınızda (PK) o 433MHz civarında bir haddeleme kodlu RF sinyali gönderir. Bu tavan kaplamasında ön iç lambanın yakınında yer alır RFRX tarafından alınır. Bu sinyal KVM BCM yoluyla, seri veri olarak gönderilir. KVM sonra kod kontrol eder ve eğer doğru kapı kilidini BCM bir komut gönderir. 

Kapıyı açar gibi KVM üç iç LF ANT birimleri enerji verir. Bu düşük 100kHz aralığında bir kısa menzilli sinyal ile otomobilin içini doldurun. Etkili arabalar maden ile korumalı olarak Bu sinyal arabanın içinde gerçekten sadece saptanabilir. Eğer arabaya almak gibi bu sinyal PK tarafından alınır ve daha sonra RFRX başka sinyal göndererek yanıt verir. Bir kez daha bu KVM ile karşılaştırılmıştır ve tüm Tamam olup olmadığını KVM direksiyon kilidini Direksiyon Kilidi SCLM için bir sinyal gönderir. Sen nispeten sakin açma gürültü duyarsınız. 

Araca yüklenmiş yazılım seviyesine bağlı SCLM değişiklikleri kilidini etrafında mantığı bu yüzden bu unlock dizisi aslında SSB basıldığında Start / Stop düğmesi veya erken araçlarda depresif bir pedalın kadar ortaya çıkmayabilir. 

Sürücü daha sonra debriyaj karartıyor ve SSB KVM tekrar PK sonra ateşleme ve aksesuar röleleri aktive denetler. KVM debriyaj pedalı% 25 seyahat etkinleştirmek için yeterince basılı edildiğini tespit ederse o marş rölesi bir 12V sinyali çıkışı anahtarı. Aynı zamanda iletişim PCM CAN Bus ağında meydana gelir. PCM sonra% 75 seyahat debriyaj şalteri durumunu kontrol edecektir. Bu daha sonra PCM gerekçesiyle marş rölesinin diğer tarafı ve motor krank ve çalışır aktive olmuşsa. Bu yapılandırma start / stop sistemi ile donatılmış araçlarda biraz farklıdır. 

Yani özünde aşağıdaki olaylar gerçekleşir araba başlatmak için: - 

Debriyaj, preslenmiş 
SSB Sıkıştırılmış 
KVM PK için bir sinyal gönderir 
PK KVM'ye bir sinyal gönderir 
KVM SCLM ve marş rölesini aktive 
Araba çalışır 


Şimdiye kadar iyi, ama ne güvenlik özellikleri var direksiyon önlemek için vardır sürüş iken kilitli? Yanı sıra / kilitlemek için bir sinyal göndermek gibi SCLM KVM de buna gücü kontrol kilidini. SCLM KVM araç koşulları ile% 100 mutlu olup olmadığını sadece güç bir motoru içeriyor. 

KVM İç fren kontrol modülü (ABS) bir sinyal ile birlikte çalışan iki mikrodenetleyiciler vardır. ABS sistemi KVM bir araç hız iletisi gönderir ve sıfır yol hızı geçerli bir sinyal her iki mikroişlemcisi ulaştığını sadece SCLM güç sinyallerini alırsınız. Bir arıza gibi kötü bir tekerlek hız sensörü olarak ABS sistemi gelişir (veya iki) sonra SCLM kilitlenmez. Bu aynı zamanda üç presler veya bir uzun basış kontağı kapatmak için gerekli olacak şekilde SSB işlevini etkileyecektir. Araba hala sürülebilir. Bir arıza SCLM ya da ona kablolama tespit edilmeli, daha sonra bir uyarı mesajı kümede görüntülenir ve araba hizmet verilecek sürülebilir. Kilit artık aktive edecek ve kontak kapalı edildikten sonra tekrar açık olamaz! Küme bizarrely mesajı "Direksiyon Arızası" ya da bazı yazılım düzeyleri "algılandı değil Key" gösterecektir. 

SSB basıldığında motoru durdurun ve kontak kapanır belirleyin. PK ile herhangi bir etkileşim gerçekleştirilir. 

Direksiyon kilidi kısa sürede kontağı kapatmak gibi kilitli değil mi. Yerine KVM sonra 45 saniye ve yetkileri kadar ABS unit bekler. Bu durumda bazı arabalarda ESP lambası çizgi üzerinde düğme yanıp sönecektir. KVM sonra ABS aracın hızını okur ve bu yalnızca sıfır daha sonra direksiyonu kilitlemek için bir komut verecek. Erken yazılım bu küme yaktı kalacak ve pil sabah düz olacağını bir olasılık olabileceğini oldu zaman arabanın içinde hareketsiz olsaydı demek sabit bir aksaklık, vardı. 

Arabayı çalıştırmak için yukarıdan görebileceğiniz gibi, eylemlerin bir sayı tuşuna iyi bir pil yanı sıra "elektro-smog" düşük seviyede güveniyor hangi gereklidir. Anahtar okunamayan durumlarda direksiyon kolonu yedekleme alıcı-verici kadar tutarak okunabilir PK içinde bulunan bir transponder vardır. Normal bir anahtarın okunabilir gibi bu eylem aynı şekilde gerçekleştirilir. Prosedür sahibi el kitabında tarif edilmektedir. 

Bazılarınız PK iki farklı versiyonu olduğu görülmektedir fark etmiş olabilirsiniz. Aslında üç vardır. 40 bit transponder ile armut damla anahtarının ilk nesil tarafından takip orijinal tıknaz biri vardır. Daha sonra armut damla tuşları 80 bit şifreleme var. 

Armut damla anahtarı eski tıknaz bir yerine kullanılabilir mi? Cevap sürece 40 bit şifreleme türüdür ve arabalar yapılandırma bunları kabul etmek değişmiş olarak evet. Ben benim bu yapmış. Armut damla tuşları çok frekanslı iletim kullanmak ve bunun sonucu olarak çok daha güvenilir gürültülü elektrikli koşullarda çalışmaktadır. 

 

 Anahtarsız Giriş

 

Bölüm 1 anahtarsız çalıştırma sisteminin çalışmasını anlattı. Anahtarsız giriş seçeneği birkaç bileşen ekleyerek bu üzerine inşa edilmiştir. Aynı KVM her iki sistem için kullanılır. 

Anahtarsız giriş seçeneği için sürücüleri ve ön yolcu kapı kolları yerleşik bir alçak frekans anten var. Ayrıca arka tamponun arkasına bir tane 

Sürücü araç geliyor ve küçük bir mikro anahtar işletilmektedir sap çeker ve zaman KVM bu sinyaller anten enerji için. Anten sinyal sürücü cebinde tuşuna (ya da çantanızda, el çantası vb) tarafından alınır. Anahtar sonra KVM karşılaştırmak araba, bir sinyal gönderir. KVM yanıtı o güçler kadar kapıyı bültenleri ve açılır kapı mandalı bir motorlu memnun değilse. Aynı zamanda bir komut kalan kapıların kilidini açmak için karoseri kontrol modülü gönderilir. 

Yukarıda yer alan sap küçük gömme düğme ve aynı süreç araba sürücüsü presleri kilitlemek için. Kapılar kilitli Bu sefer / ölü kilitledi. 

Önyükleme için benzer bir eylem sadece boot / bagaj kilidi bu süre dışında gerçekleşir. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Selamunaleyküm Herkese hayırlı cumalar :)
Kim demiş Türkiye'deki focus 3 te anahtarsız giriş çalışmaz diye :D gönderin yanıma gelsin :):):)
O iş dün gece 23:00 itibariyle tamam videoyu izleyin arkadaşlar :)
Burdan ozan kardeşimede dün akşamki Whattsupp ve öncesindeki tüm desteklerinden dolayı teşekkürler :)

Bu işle 1-1.5 aydır uğraşıyorduk :) ve nihayet isteğimiz sonucu aldık :)

 

 

Sistem çalışması için şunlar lazım kapı kolu yukarıda eklemiştik .
Araçta orjinalinde anahtarsız çalıştırma olması gerekiyor .
Arka sol çamurluk bagaj halısı içerisinde confrat beyni var.
Bu confrat beyninin 
C 1 soketinde 2 yere bakın bağlantı için 
3 nolu pin yeşil kahve çizgili kablo pinde dolu olması lazım 
15 nolu pin sarı kablo dolu olması lazım 
C 3 soketinde 1 pine bakıyoruz .
Düz siyah kablo dolu olması lazım 
C 5 soketinde 2 yere bakıyoruz 
19 nolu pin mavi yeşil çizgili kablo dolu olması lazım 
21 nolu pin mor sarı çizgili kablo 

Yukarıda yazdığım kabloları confrat beyninizin kodunu kontrol edin benim araçta bu soketler ve pinler dolu çıktı 

Bu soketlerin pinleri dolu confrat beyninizinde kodu aynıysa 
Ön kapılardan arka confrat beynine kadar Tesisat çekmek gerekiyor . Kullanılan kablonun yukarıda resimleri mevcut kablo 30 mt aldım az bişey arttı.
Tesisatı kablo sizden 100tl Ankara'daki üyeler için 
Kablo arkadaşımdan olur ise 150 tl 
Aracın ön iki kapı iç döşemeleri sökülüyor .
Kapı kolu iç tarafından cam krikosuna takılmayacak şekilde aracın orjinal tesisatı takip ediliyor kapı ve şasi arasındaki lastik takozlardan araç içine giriliyor sağ ve sol marşbiyellerin altından aracın bagajına doğru ilerleyip confrat beyninin orada kablolar birleştiriliyor .
Tesisatı çekmesi 2-2.5 saat sürüyor mübalağasız :)

Kapı kolu ben çıkma tercih ettim. Yukarıda sarı resimleri olan 6 kablo olması şart Çiftini 400 tl ye aldım kendime. Çıkmacılar bu fiyatları bildiği için 500 YTL'den kapı açıyor yetkili serviste tanesi 580+ kdv dileyen servisten alabilir. 

İsteyen arkadaşlara sistemin şeması var aracında gerekli şartları olan arkadaşların eksikleri ve tesisatı tamamlayıp doğru bağlantı ve elmden foccus programı ile açtıkları Zaman çalışmama gibi bir lüksü yok :)

çalışan kapı kolu 

IMG_1005.JPG

IMG_1010.JPG

confrat beyni 

 

IMG_0434.JPG

bağlantı şeması 

IMG_0447.JPG

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

anahtarsız giriş için kapı kollarını cumartesi günü aracımın rengine boyattım :D pazar günüde kapı kolu soketlerinin karşılığı olan soketlerin pin dizilimini yaptım :D bu arada bagaj bakaliti içinde bir orjinal buton buldum eğer çalışırsa bagajdanda düğmeye dokunduğum zaman aracı  kitlemek açmak  istiyorum :D

7gBV2a.jpg

 

o3dYQQ.jpg

7gBVEP.jpg

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 dakika önce, Mehmet Reşit TAYSI said:

2010 model fokus aracıma

Mehmet Reşat bey Fokus değil de Focus mu desek. Biz bir de Türkçe mizin güzel kurallarını çok seviyoruz. Özel isimlerimizi büyük harf ile yazmak mesela örnek olarak. Teşekkürler anlayışınız için.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben c-max için de liste çıkardım. Teorik olarak otomatik bagaj kapağı dahil aktif edilebilir görünüyor (elektrikli bagaj kapağı varsa). Ama liste o kadar uzadı ki baştan vazgeçtim :) 

Murat Kavuk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.