Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2011 bizde seni casrtolcü sanıyorduk peh peh peh Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yusuf Çavuş Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2011 Fidel Castro' cuymuş demekki Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 castrol gtx magnatec 0-40 kullanabilirsiniz 0-40 bulamazsan parçacı tanıdık da.sorduğumda 5-30 var demişti.4 lt sini 75 e veririm dedi.castrol magnatec 5-30'u Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Zeki Byrm Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 bizim adanada 5-30 gitmez. sıcaklık 30 un üzerine çıkıyor yazın. en iyisi 10-40 burası için. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Metin Özcan Yanıtlama zamanı: Nisan 14, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 14, 2012 bizim adanada 5-30 gitmez. sıcaklık 30 un üzerine çıkıyor yazın. en iyisi 10-40 burası için. Bu bahsettiğiniz olay yanlıştır. motor yağlarının üzerinde yazan o rakam ve harfler,yağın soğukta ve sıcakta gösterdikleri SAE viskozite derecesidir. Test derecesi 0fahrenayt ile 210fahrenayt arasındadır.celcius olarak (-17.7c-98.88c)dir. -17 derecede 10SAE derece viskozite 98derecede 40 SAE derece viskozite 10w/40 Burda yazan w harfine takılmayın o soğukta olduğunu göstermek içindir. İngilizce olarak kış (winter) kısaltmasıdır. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Nisan 14, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 14, 2012 bizim adanada 5-30 gitmez. sıcaklık 30 un üzerine çıkıyor yazın. en iyisi 10-40 burası için. Zeki Bey birincisi aracınızı sadece yazın kullanmıyorsunuz. İkincisi motorunuzun etkili bir soğutma sistemi var ve dış ortam ısısı 30 derece bile olsa motor ısısını güvenli yağlama sağlanacak düzeylerde tutuyor. Ayrıca yüksek viskoziteli yağlar ilk çalışma esnasında kalın oldukları için motora göreceli daha çok zarar verebilirler. Sıcak havada kalın yağ kullanılır görüşü pek geçerli değil günümüzde. Ancak motoru uzun sürelerle çok yüksek devirli kullanıyor ve aşırı zorluyorsanız istisna yapabilirisiniz. Ford kullanılacak yağların Avrupa Otomobil Üreticileri Derneğinin ( European Automobile Manufacturers Association - ACEA) 2008 yılında tanımladığı A5/B5-08 standartını karşılamasını talep ediyor. Ayrıca kendi belirlediği standartlar var, WSS M2C913-C (bir önceki versiyon B idi) ve WSS M2C925-B. İlki hem dizel hem benzinli için ve 5W-30 değerinde, ikincisi ise tasarruf öncelikli, dÜşÜk sÜrtÜnmeli 5W-20 ve sadece benzinliler için. Bunlardan şaşmayın derim. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Samet Ulusoy Yanıtlama zamanı: Kasım 23, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 23, 2013 (düzenlendi) 5-30 motor yağında 5 kalinligi ya da sentetikligi , 30 sıcaklığı ifade eder. Marka olarak Castrol ve Mobil aynı kalitededir.sonra petrol ofisi gelir. Kasım 23, 2013 Samet Ulusoy tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 23, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 23, 2013 5-30 motor yağında 5 kalinligi ya da sentetikligi , 30 sıcaklığı ifade eder. Marka olarak Castrol ve Mobil aynı kalitededir.sonra petrol ofisi gelir. Birinci cümleyi biraz açar mıyız, ben bir şey anlamadım... Markalar konusunda iyi kötü değerlendirme kıstaslarımız ne? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Samet Ulusoy Yanıtlama zamanı: Kasım 23, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 23, 2013 Birinci cümleyi biraz açar mıyız, ben bir şey anlamadım... Markalar konusunda iyi kötü değerlendirme kıstaslarımız ne? Cem abi örneğin 5-30 yag kullaniyorsunuz 5 rakamı yağın inceliğini(0-50 yağlar var mesela cok ince.genelde yarış araçları icin kullanılıyor sürtünmeyi azaltmak adina) yani ozetle ilk bölüm yağın incelik veya koyulugunu ikinci bölüm sıcaklığı belirtiyor diye biliyorum.enistemin Ümraniye sanayide motor yağı dükkanı var o söylemişti bunları.Castrol ve mobilin icinde kullanilan maddeler de aynı hemen hemen o yüzden aynı kalitede.sadece Castrol daha fazla reklam veriyor.goz onunde. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Kasım 24, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 24, 2013 Cem abi örneğin 5-30 yag kullaniyorsunuz 5 rakamı yağın inceliğini(0-50 yağlar var mesela cok ince.genelde yarış araçları icin kullanılıyor sürtünmeyi azaltmak adina) yani ozetle ilk bölüm yağın incelik veya koyulugunu ikinci bölüm sıcaklığı belirtiyor diye biliyorum.enistemin Ümraniye sanayide motor yağı dükkanı var o söylemişti bunları.Castrol ve mobilin icinde kullanilan maddeler de aynı hemen hemen o yüzden aynı kalitede.sadece Castrol daha fazla reklam veriyor.goz onunde. yanlış bilgilendirmişler. küçük rakam soğuktaki(w=winter=kış) büyük rakam sıcaktaki vizikoziteyi (sizin tabirinizle inceliğini) belirtir. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 24, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 24, 2013 (düzenlendi) Ozan'ın da belirttiği gibi bazen "yeterince bilgilendirmeyen uzmanlara" dayalı verilerle sadece kafalar karışıyor bu ülkede. Bu konuyu daha önce yazıp yazmadığımı hatırlamıyorum ama özetlemekte yarar var. Yağ üzerindeki numaralar ne anlam taşır? Yağ etiketinde SAE XX şeklinde yazan rakam ürünün viskozite değerini/sınıfını gösterir, bu viskozite değeri kabaca ortam ısısı ile ilişkilendirilmiş bir kategori ifadesi olarak da kabul edilebilir. Yani SAE 50 değerinde bir yağı 50 derece ortam ısısında kullanmak uygun olur gibi bir sonuca varmak çok da yanlış olmaz. Polimer katkılı yeni nesil yağlarda ise değerler soğukta ve sıcakta olmak üzere iki grupta değerlendirilir. Arkasında W harfi bulunan değer (winter = kış) soğuktaki, diğeri de sıcaktaki değeri verir. Aynı yağ nasıl değişken viskozite gösteriyor derseniz; katılan polimerlerle... Bu kimyasal "tespih böcekleri" soğukta minik yumaklar halinde bulunduğundan akışkanlığı olumsuz etkilemez iken ısı arttıkça açılıp uzun zincirimsi yapılar oluşturarak yağın tutunmasını ve böylece viskozitesini korumasını sağlarlar. Motorun ömrünü korumak için önemli olan yağın soğukta akışkan olması ve sıcakta da kopmadan yağ filmini sabit tutabilmesidir, diğer bir deyişle soğukta düşük, sıcakta göreceli yüksek viskoziteye ihtiyaç duyulur. İşte bu yağlar da içerdikleri katkılarla bu ihtiyaca cevap verirler. Değişik viskozite sınıflarının ortam ısısına göre kullanım alanlarını aşağıdaki grafikte görebilirsiniz: Bu tablonun sadece fikir vermesi için burada bulunduğunu üreticinin önerdiği yağ standartlarının karşılanmasının öncelikli olduğunu vurgulamak isterim. Peki viskozite aşağı viskozite yukarı, bu değer neyin nesi ve nasıl ölçülür? Öyle düşündüğünüz gibi karmaşık bir sistem değil aslında. Bir viskometre kullanılarak birim yağ miktarının birim açıklıktan belli ısı değerlerinde ne kadar sürede aktığı ölçülüyor ve elde edilen süre de viskozite değeri olarak bildiriliyor. Buraya kadar anlaşılması zor değildi umarım. Biraz daha ayrıntıya girince işler karışıyor, çünkü genelde olduğu gibi Amerika, Avrupa ve ikisine de ait olmadığını iddia eden İngiltere kendi standartlarını kullanmak arzusundalar. Amerika Saybolt viskometre sisteminden 60 ml yağın akmasını ölçüyor ve değere Saybolt saniyeleri adını veriyor. İngiltere Redwood viskometresinden 50 ml yağın akış süresini ölçüyor ve bunu Redwood saniyeleri olarak tanımlıyor. Avrupa ise Engler viskometresini kullanarak 200 ml yağın akış süresini temel alıyor. Nasıl işler karışmaya başladı mı? Bu tür durumlarda genelde durumu kurtarmak için bir ortak değerde anlaşılır ve bu değişik standartların o değere dönüştürülmesini sağlayan bir formül bulunur. Burada durum aynı olmuş. Sanayi kinematik viskozite değerinde buluşmaya karar vermiş ve bugün tüm yağ standartlarında artık bu değer kullanılıyor. Farklı ölçüm teknikleri de bir kalibrasyon katsayısı ile bu değere dönüştürülüyor. Akışkanlığın ölçü birimi centistoke (cSt = mm2/s) ve bizim kullandığımız yağlarda bu değer 7-12 arasında değişiyor. Yazmayı unuttum, önemli: Tüm ölçüm sistemlerinin ortak özelliği bunu standart iki farklı ısı noktasında yapıyor olması: 0° Fahrenheit (-18°C), ve 212° Fahrenheit (100°C). İlki W değerini ikincisi de bildiğimiz SAE değerini veriyor. Yağ teknik özelliklerine bakarken dikkat etmeniz gereken kritik iki değerden daha önemlisi, kinematik viskozite, tabii ki @100°C. Bu değer mesela Opet Fullmax 5W-30 için 9,7, Castrol Magnatec için 10.4 ve Edge için 12.0. Ford'un standartı yanılmıyorsam 7 ve üstü şeklinde idi. Kritik olan ikinci değerde akma noktası, yani yağın donmadan hemen önce akışkanlığını koruyabildiği en düşük derece, Bu değerde Fullmax için -36°C, Magnatec için -45°C ve Edge için -42°C. Peki W değeri soğuktaki akışkanlığı gösteriyor ise 0 ne demek oluyor? Bu ancak sentetik yağlarda kullanılabilen ve akma noktası değerini yaklaşık bir 10°C daha düşüren bir yapıya işaret ediyor. Mesela Castrol Edge 0W-30 yağın akma noktası -57°C. Tabii bu yazılanları okuduktan sonra (kinematik) viskozite@100°C değeri daha yüksek olan yağı kullanmak motor için daha uzun ömür demektir diyebilirsiniz ve kanaat olarak haklı da olursunuz. Ancak birincisi iyi yağların maliyeti göreceli yüksek ve ikincisi motor ömrüne olan katkısını kanıtlamış nesnel bir çalışma yok. Bilmem açıklayıcı oldu mu ve Samet bunları bir de eniştenle tartış bakalım Kasım 24, 2013 Cem Boneval tarafından düzenlendi 7 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fatih akdoğan Yanıtlama zamanı: Kasım 24, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 24, 2013 cem hocam tebrik ediyorum ayaklı kütüphane gibisin maşallah Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Samet Ulusoy Yanıtlama zamanı: Kasım 24, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 24, 2013 Samet yazdığın içerik belli değil.Lütfen alıntılamayı doğru şekilde yapalım. YÖNETİM. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 24, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 24, 2013 cem hocam tebrik ediyorum ayaklı kütüphane gibisin maşallah Uygarlığımızın geleceği bilimsel düşünme alışkanlığımızın gitgide yayılmasına ve derinleşmesine bağlıdır. John Dewey Hikmetli bilgi, tecrübe ile desteklenmiş ve uygulanabilir özellikler taşıyan ilimdir... Hikmet, ilim ile sanatın birleşmesidir.Elmalılı M. Hamdi Yazır Bir kuruluşun sahip olduğu yeri doldurulamaz tek sermaye insanların bilgi ve yeteneğidir. Andrew Carnegie Dünya artık emek-yoğun, malzeme yoğun, enerji-yoğun değildir; bilgi yoğun olmaktadır. Peter Drucker Şaşılacak kadar çok aklım olmalı! Bazen, haftada bir kez aklımı başıma toplamam gerekiyor. Mark Twain Bilmediğini bilmek en iyisidir. Bilmeyip de bildiğini sanmak tehlikeli bir hastalıktır. Lao-Tzu Gerçek kurtuluş ancak cehaletin ortadan kaldırılmasıyla olur. Cehalet kaldırılmadıkça toplum yerinde kalıyor demektir, yerinde duran bir şey ise geriye gidiyor demektir. Mustafa Kemal Atatürk Dünyada her şey için, uygarlık için, yaşam için, başarı için en hakiki mürşit ilimdir, fendir. İlim ve fen haricinde mürşit aramak gaflettir, cehalettir, delalettir. Mustafa Kemal Atatürk İnsan akıllı bir yaratıktır; böyle olduğu için de uygun gıdasını bilimden alır; fakat insanın bilgisinin alanı öylesine dardır ki, bilimden aldığı besinlerden ancak çok az bir kısmı için ümitlenilebilir. David Hume Bilgiye sahip olarak doğmuş birisi değilim. Öğretmeyi seviyorum ve öğrenmeye çalışıyorum. Konfüçyüs ...ve uzar gider! 6 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kubilay Yıldırımbayazıt Yanıtlama zamanı: Kasım 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 26, 2013 Uygarlığımızın geleceği bilimsel düşünme alışkanlığımızın gitgide yayılmasına ve derinleşmesine bağlıdır. John Dewey Hikmetli bilgi, tecrübe ile desteklenmiş ve uygulanabilir özellikler taşıyan ilimdir... Hikmet, ilim ile sanatın birleşmesidir.Elmalılı M. Hamdi Yazır Bir kuruluşun sahip olduğu yeri doldurulamaz tek sermaye insanların bilgi ve yeteneğidir. Andrew Carnegie Dünya artık emek-yoğun, malzeme yoğun, enerji-yoğun değildir; bilgi yoğun olmaktadır. Peter Drucker Şaşılacak kadar çok aklım olmalı! Bazen, haftada bir kez aklımı başıma toplamam gerekiyor. Mark Twain Bilmediğini bilmek en iyisidir. Bilmeyip de bildiğini sanmak tehlikeli bir hastalıktır. Lao-Tzu Gerçek kurtuluş ancak cehaletin ortadan kaldırılmasıyla olur. Cehalet kaldırılmadıkça toplum yerinde kalıyor demektir, yerinde duran bir şey ise geriye gidiyor demektir. Mustafa Kemal Atatürk Dünyada her şey için, uygarlık için, yaşam için, başarı için en hakiki mürşit ilimdir, fendir. İlim ve fen haricinde mürşit aramak gaflettir, cehalettir, delalettir. Mustafa Kemal Atatürk İnsan akıllı bir yaratıktır; böyle olduğu için de uygun gıdasını bilimden alır; fakat insanın bilgisinin alanı öylesine dardır ki, bilimden aldığı besinlerden ancak çok az bir kısmı için ümitlenilebilir. David Hume Bilgiye sahip olarak doğmuş birisi değilim. Öğretmeyi seviyorum ve öğrenmeye çalışıyorum. Konfüçyüs ...ve uzar gider! abi hazır bilgili birini bulmuşken bende bir soru sorayım http://www.totaloil.com.au/Pages/content/NT00013852.pdf bu yağ bizim ti vct de kullanılabilirmi? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap