Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 1.6 Tdci Yakıt Tüketim Değerleri


Aydın Baran

Önerilen Mesajlar

121 sabit. Ankara izmir 5.4

Değerli focusclubtr üyeleri Merhaba...

-Ben 2014 1.6 tdci focus mk3 sahibiyim ve aracı aldıktan sonra şu tepkilerle karşılaştım 

''piyasadaki en çok yakan aracı almışsın'' 

-Peki bu ne kadar doğru? , Focus gerçekten çok mu yakıyor ?  yoksa bu bir iftiradan mı ibaret ? 

-şimdi , ''çok konuşma sen ne kadar yakıt tüketiyorsun'' dediğinizi hisseder gibiyim :) 

Benim aracımdaki ortalama tüketimi görenler de  doğal olarak çok şaşırıyorlar , yahu bu araba çok yakıyor dediler diyorlar ya da sen bu arabayı hiç trafiğe sokmuyor musun ? nasıl kullanıyorsun çok az yakıyor , ortalama tüketimin çok düşük diyenlere şahit oldum ve son olarak Ford Şahsuvaroğlunda Berk bey bu tepkiyi verdi.

benim şehir içi ortalama tüketimim 4.2-4.8 arasında uzun yolda ise 3.4 lere kadar düşebildim (uzun yolda sabit 120 km/s hız ile )

ve önemli bir not aracımı 2000 devir dakikanın üstünde kullanmıyorum , çok nadir olarka 2000 devir dakikayı geçiyorum ve  muhtemelen bunun tüketime katkısı çok büyük oluyor. 

-Son olarak bayramdan önce Karadeniz turuna çıktım 750 km yol gittim ve depoyu fullediğimde 111 tl lik yakıt aldı, sonra devam ettim 970 km de tekrar fulledim ve bu sefer de 40 tl lik yakıt aldı,

-Şimdi ben sizlerin yakıt tüketimini ve aracı kullanma tarzınızı merak ediyorum, sizler ne kadar tükettiriyorsunuz ?

en son yukarıdaki şekilde paylaşmışım, ki Ankara İzmir yokuş aşağı, İzmir Ankara olursa 6nın üzerine çıkıyor. Tabi ben ışıklardan kalkışlarda filan biraz zorluyorum, 1 ltde ordan düşsek (ki o kadar etkilemiyor) 4.4 ediyor, hala 1 lt fark var. Yani tepkiler bence normal (en azından 120 sabit için). Depo verisi ile karşılaştırma yaptın mı?

 

PS: Konu var olan konu ile birleştirildi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

en son yukarıdaki şekilde paylaşmışım, ki Ankara İzmir yokuş aşağı, İzmir Ankara olursa 6nın üzerine çıkıyor. Tabi ben ışıklardan kalkışlarda filan biraz zorluyorum, 1 ltde ordan düşsek (ki o kadar etkilemiyor) 4.4 ediyor, hala 1 lt fark var. Yani tepkiler bence normal (en azından 120 sabit için). Depo verisi ile karşılaştırma yaptın mı?

 

PS: Konu var olan konu ile birleştirildi.

depo verisi  ilk tüketim değerinde 1100`lerde iken  daha sonrasında tüketim düştükçe 1200 leri geçiyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

depo verisi  ilk tüketim değerinde 1100`lerde iken  daha sonrasında tüketim düştükçe 1200 leri geçiyor

Aldığın mazotla gittiğin yolu kullanarak hesapladığın ortalama yol bilgisayarını karşılaştırdın mı demek istemiştim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aldığın mazotla gittiğin yolu kullanarak hesapladığın ortalama yol bilgisayarını karşılaştırdın mı demek istemiştim.

3.6 idi  ortalamam yer yer 3.3 lerdeydi .. ama hesap yapmadım o kadar aldığım yakıta ve gittiğim km ye baktım sadece

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3.6 idi  ortalamam yer yer 3.3 lerdeydi .. ama hesap yapmadım o kadar aldığım yakıta ve gittiğim km ye baktım sadece

Aaaa, ne kadar ekonomik kullanıyorusnuz...!? Bravo gerçekten... (lüzum üzerine ilk bu yazılmıştır)

Değerleriniz gerçekten düşük görünüyor. 
Ben öncelikle yol bilgisayarının doğruluğunu kontrol ederdim. 
Yöntemi daha önce de anlattık. Depo standart bir şekilde tam dolduruluyor, örneğin pompacıya tabancanın ikinci atışına kadar doldur denilerek. 
Günlük km sayacı sıfırlanıyor. Bir dahaki dolum da aynı şekilde gerçekleştiriliyor. Alınan yakıt (L cinsinden) günlük km sayacındaki katedilen yol değerinin 1/100'üne bölünerek L/100km cinsinden reel harcama bulunuyor. Sonra bu değer bildiriliyor.

Verdiğiniz satın alma verilerinden 3,8 ile 4,6 arasında değerler çıkıyor, ama ne dolum tarzı standart ne de alış L fiyatınızı bilmiyorum. Nu nedenle yukarıda yazıldığı şekilde YB sağlamasını birkaç kez yapın, uyuşuyorsa tebrikleri kabul etmeye devam edin. Uyuşmuyorsa nasıl kolaylıkla kalibre edildiğini daha önce yazmıştım. 

Bir de not: 2000 dd altında kullanmak ekonomik olsa da düşük ısı üretimi nedeniyle kurumlanmaya yol açar, bu nedenle en az 6 ayda bir sürekli 3500-4000 dd arasında yarım saat sürün (düşük viteslerde hız yapmadan olabilir) ya da iki bakımda bir carbon clean veya benzeri bir temzilik yaptırın. 

İkinci not: Bu kadar genç ve bu kadar sakin kullanabilen görmedim, hayretle ve takdirle izliyorum:

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aaaa, ne kadar ekonomik kullanıyorusnuz...!? Bravo gerçekten... (lüzum üzerine ilk bu yazılmıştır)

Değerleriniz gerçekten düşük görünüyor. 
Ben öncelikle yol bilgisayarının doğruluğunu kontrol ederdim. 
Yöntemi daha önce de anlattık. Depo standart bir şekilde tam dolduruluyor, örneğin pompacıya tabancanın ikinci atışına kadar doldur denilerek. 
Günlük km sayacı sıfırlanıyor. Bir dahaki dolum da aynı şekilde gerçekleştiriliyor. Alınan yakıt (L cinsinden) günlük km sayacındaki katedilen yol değerinin 1/100'üne bölünerek L/100km cinsinden reel harcama bulunuyor. Sonra bu değer bildiriliyor.

Verdiğiniz satın alma verilerinden 3,8 ile 4,6 arasında değerler çıkıyor, ama ne dolum tarzı standart ne de alış L fiyatınızı bilmiyorum. Nu nedenle yukarıda yazıldığı şekilde YB sağlamasını birkaç kez yapın, uyuşuyorsa tebrikleri kabul etmeye devam edin. Uyuşmuyorsa nasıl kolaylıkla kalibre edildiğini daha önce yazmıştım. 

Bir de not: 2000 dd altında kullanmak ekonomik olsa da düşük ısı üretimi nedeniyle kurumlanmaya yol açar, bu nedenle en az 6 ayda bir sürekli 3500-4000 dd arasında yarım saat sürün (düşük viteslerde hız yapmadan olabilir) ya da iki bakımda bir carbon clean veya benzeri bir temzilik yaptırın. 

İkinci not: Bu kadar genç ve bu kadar sakin kullanabilen görmedim, hayretle ve takdirle izliyorum:

eyvallah abi,

-bu yöntemi sizden duydum ve deneyeceğim, 15.000 bakımından sonra depoyu fulleyip würth enjektör temizleyici atıyorum ve yüksek devirlerde o zaman kullanıyorum (her ne kadar canım acısa da :)  ) kurum olayını da ilk defa duydum dikkat edeceğim.

-Arabalar ve onlara bakmak bende hastalık ve benim aracım kıymetlidir sırf bu sebepten dolayı babama dahi kullandırmam , 2000 dd`nın altında kullanmak hoşuma gidiyor, tabi arada şeytan parmağı basınca kendimi tutamayıp 4.000 devir/dakikaya dayandırıyorum devir saatini.

NOT: yağ çekmek gibi olacak ama kime , neye , niçin yağ çekilsin değil mi ? ben de sizin yorumlarınızı hayretle takip ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

120 sabit giderek 3.4 yakma kısmına.

inan orayı ben de anlayabilmiş değilim ancak verileri ve gittiği yol ortada , üstelik sizi kandırdığımda da elime hiçbirşey geçmeyeceğinin bilincindeyim, ben olan veriyi yazıyorum, nasip olur da bir gün uzun yola gidersek birlikte , o zaman gözlerinizle görmüş olursunuz.

-Hayırlı geceler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

çabuk  bitti ama yol yahu , sohpet koyu idi 

neresine takıldınız hemen çözelim

Ben Tokatta olduğum için yarı yarıya engebeli ve düz arazi ve yollar mevcut. 5-5,2 lt civarlarında gösteriyor. 120 ortalamada.

bende bir de başka açıdan bakayım. 121 sabit bildiğimiz üzere hız limiti ve radara önlem için. Ben 125 yapıyorum. GPS ten baktığımda 120-121 arasında gidip geliyor. Sanırım %5 fazla gösteriyor. Sizde bence sabitleyip GPS ten bakın. Allah muhafaza eksik göstermesin. :) 

selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

2012 dizel aracimda 6,5 -7 litre arasi tuketimim oluyordu. Yeni almis oldugum 2014 aracimla 3000 Km yaptim. ort. tuketimim 5,4 lt olarak cikiyor. Bildigim kadariyla motorda herhangi bir degisiklik yok fakat bu kadar fark olmasi beni sasirtti acikcasi ( ort hizim,kullandigim guzergahlar hemen hemen birbirine yakin)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Focus 3 1.6 Tdci Yakıt Tüketim Değerleri olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.