ferhat tezcan Oluşturma zamanı: Temmuz 18, 2012 Raporla Share Oluşturma zamanı: Temmuz 18, 2012 Bazı durumlarda aracımızı düz zeminde yavaş şekilde yönlendirmemiz gerektiğinde(park ederken yada yavaş giden trafikte)araca gaz verip ilerletmektense kavrama noktasında tutup ilerletmenin araca uzun vadede bir zararı olurmu? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Aydın Baran Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Her bunu yaptığında debriyaj balatasından yersin. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Her bunu yaptığında debriyaj balatasından yersin. Sonra da 2012 model aracın deb. balatası niye bu kadar erken bitti diye feryat edersin 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ferhat tezcan Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Her bunu yaptığında debriyaj balatasından yersin. O zaman ford un baskı balataları oldukça kaliteli çünki ben bunu sadece rampalarda ve yüklenmelerde zararlı diye bildiğim için önceki focus 2 aracımda düzlüklerde hep kavramada ilerlerdim.Aracımı sattığımda 120 km deydi ve hiç baskı balata değişmemişti.Yada ben çok şanslıydım 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 O zaman ford un baskı balataları oldukça kaliteli çünki ben bunu sadece rampalarda ve yüklenmelerde zararlı diye bildiğim için önceki focus 2 aracımda düzlüklerde hep kavramada ilerlerdim.Aracımı sattığımda 120 km deydi ve hiç baskı balata değişmemişti.Yada ben çok şanslıydım Zırt diye bitmez tabi, 30 bin oldu mu gümler.. Onu geçmesi zor.. Ford vs'den ziyade yeni kavramalar oldukça yumuşak ve nazik yokuşlarda el frensiz kalkanların da sonu 30 bin olacak..daha fazlası şans Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Aydın Baran Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Zırt diye bitmez tabi, 30 bin oldu mu gümler.. Onu geçmesi zor.. Ford vs'den ziyade yeni kavramalar oldukça yumuşak ve nazik yokuşlarda el frensiz kalkanların da sonu 30 bin olacak..daha fazlası şans Bu hill holder olayını çok sevdim Yakup; şöyle bir geriye kaykılıyor sonra kalkıveriyorsun Yanlız F3 tdci nin 1. vitesi bir parça ustalık gerektiriyor; daha doğrusu alışmak gerekiyor biraz. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ferhat tezcan Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 (düzenlendi) Zırt diye bitmez tabi, 30 bin oldu mu gümler.. Onu geçmesi zor.. Ford vs'den ziyade yeni kavramalar oldukça yumuşak ve nazik yokuşlarda el frensiz kalkanların da sonu 30 bin olacak..daha fazlası şans Bunu sorduğum iyi olmuş yoksa ben eski alışkanlığıma devam ederdim. Bu arada ben önceki aracımda sen 30 binde biter dediğine göre 90 bin km şanslıymışım demekki Ama asla yokuşlarda hafif bile olsa el frensiz kalkmadım kalkmamda. Temmuz 18, 2012 ferhat tezcan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Bunu sorduğum iyi olmuş yoksa ben eski alışkanlığıma devam ederdim. Bu arada ben önceki aracımda sen 30 binde biter dediğine göre 90 bin km şanslıymışım demekki Ama asla yokuşlarda hafif bile olsa el frensiz kalkmadım kalkmamda. Biz s40'ı da böyle el frensiz vs kullandık hep pat diye bitti 33 bin felandı. Neyse garantiden yenilediler usta tavsiylerini anlattı artık yeni kavramalar böyle, eskisi gibi kullanırsanız erken biter dedi..Neyse durum bu şekilde. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ferhat tezcan Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Bu hill holder olayını çok sevdim Yakup; şöyle bir geriye kaykılıyor sonra kalkıveriyorsun Yanlız F3 tdci nin 1. vitesi bir parça ustalık gerektiriyor; daha doğrusu alışmak gerekiyor biraz. Yokuş kalkış desteğini ben bir arkadaşımın astrasında kullanmıştım.Ford ta nasıldır bilmiyorum ama astrada beni delirtmişti ben alışmışım 1500 lerde gaz verip kalkmaya araç 2000 devirleri istiyor kalkmak için sanki biri beni bırakmak istemiyormuş gibi gelmişti gıcık olmuştum Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Aydın Baran Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Astra cdti ise yokuş kalkış desteği ile alakalı değil araç zaten çok zor kalkıyor; gaza baya bir basmak gerekiyor.Hele birde rampadaysan iyice zor; klima açık ve rampadaysan zaten kalkamıyorsun. 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Sadık Taşyürek Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 O zaman ford un baskı balataları oldukça kaliteli çünki ben bunu sadece rampalarda ve yüklenmelerde zararlı diye bildiğim için önceki focus 2 aracımda düzlüklerde hep kavramada ilerlerdim.Aracımı sattığımda 120 km deydi ve hiç baskı balata değişmemişti.Yada ben çok şanslıydım bilakis focus debriyaj baltaları aspest içermediğinden çok daha çabuk aşınma riski taşıyor, sürekli yapmanızı önermem Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ferhat tezcan Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 (düzenlendi) Astra cdti ise yokuş kalkış desteği ile alakalı değil araç zaten çok zor kalkıyor; gaza baya bir basmak gerekiyor.Hele birde rampadaysan iyice zor; klima açık ve rampadaysan zaten kalkamıyorsun. Dizeldi ama öyle ahım şahımda rampa değildi atriyetten klimada kapalıydı. Komşumun aracıydı kendisi rahatsız bir kaç kez ben parkettim aracını e tabi 2 de tur attım nasıl diye Dedimya ford u bilmiyorum ama opel de o sistem olmamış adamı gıcık ediyor.Opelim olsa o özelliği ya iptal eder yada istemem Temmuz 18, 2012 ferhat tezcan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cihan Buğdaycı Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 18, 2012 Bende dur kalk trafikte hep kavramayla kalkarim 1 kere araba camura saplandi yarisini yemisimdir orda zaten 3 kisi benim arabamda kullanmayi ogrendi.Arac 96.000 km de daha 25.000 civari goturur gibime geliyor kisaca bence 30.000km cok dusuk bir rakam en azindan bizim arabalar icin. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Çağlar Sertan KASIMOĞLU Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2012 Her nedense babam her arabaya bindiğinde 'debriyajı tepeye getirmişsin yine' diyor .Sanki pedalı yamultuyorum Anlamadığım bu debriyaj pedalı bazen yukarda bazen aşağıda mı kavrıyor? sistemde hava yok kesinlikle.Olsa anında belli eder kendisini.Hava sıcaklık farkından hidrolik mi genleşiyor acaba ? Ciddende her nedense ben kullandığımda daha üst noktada kavrıyor araç.Babamın debriyaj kullanma stili ile benimki farklı.Babam ışıklarda boşa atar.Ayağını debriyajda tutmamak için özel çaba sarf eder.Ben ise ışıklarda beklerken vites 1 de ayağım debriyajda oluyor.Debriyajın çalışma prensibinden ötürü tam basılı iken ve tam çekili iken sıyırmaz yani aşınmaz diye biliyorum.Zaten aşınmadan tepeye geliyor olsa idi şimdiye kadar 10 kez bitmişti balata. Peugeot forumunda bir arkadaş 200.000e yaklaşan bir kmde balatasını değiştirdi.Çıkardığı balata o kullanma ile 150.000 daha giderdi vallahi Baskıdaki kararmalar bozulmalar yüzünden komple değiştirmiş.Buda gösteriyor ki iş kullanıcıda bitiyor. sikayetvar.com sitesinde 1.6 dizel volvo s40/v50 lerle ilgili hep debriyaj şikayetleri var.10.000 de bitti diyende var 40.000 de bitti diyende.Bizimki 47.000 de hala bitmedi.1500 kg lık bir aracı klima açık konumda yokuş yukarı el freni kullanmadan kaldırmaya çalışınca bir iki üç derken bitiyor.Zaten aracı kaldırırken o anlık ivmelenmeden,motorun gaz yemesinden debriyajın aşındığı anlaşılıyor.Arkasından güzel bir koku Bence yük olmadığında arada sırada yarım debriyaj gitmekten sorun olmaz.Sonuçta tekerlekler ile motorun rölanti devri arasındaki yük farkı çok yoksa aşınmada o nebzede az olur.Zaten Ferhat Beyde sattığı f2 aracında 120 bin km boyunca öyle kullanmış İstanbul trafiğinde ayak dayanmıyor debriyaj pedalına :S Tekerlekler ile motor arasında yük farkı çok yok ise arada o şekilde gitmenin bence pek zararı olmaz. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Uzunoğlu Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2012 Som nesil araçlarda fren ve debriyaj balataları aşınmaya çok daha müsait. Baskı balata sorunu yaşamadım. Ama Toyota'da frenler 30binde biterdi. Genel olarak debriyaj basılı beklemek hatalıdır. 4-5 yaşındaki araçlarla bugünkü araçlar arasında balatalarda kullanılan malzeme farklarıda olduğundan, örnekteki Peugeot'nun durumu örnek olmayabilir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap