Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Tork'un En Yüksek Olduğu Devirler?


Şükrü Abay

Soru

İyi günler arkadaşlar.

Focus 1.6 100ps güç ürettiği gibi 143 nm tork üretiyor. Teknik verilerde torkun en yüksek verimi 4000 d/d devir gösteriyor .

Peki Tork hangi devirden sonra ölür mesela 0-100 gibi deneme amaçlı performanslarda devir sonuna kadar getiriyoruz . 7000 d/d 'ye kadar tork verimli bir biçimde sağlar mı yoksa 5500- 6000 devirden sonra ölür mü ? Bazı araçlar yüksek devirlerde düşük ivmeleme yapıyor bunun için sordum bilgilendirseniz sevinirim.

İlginize Teşekkürler. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Kronometreni ve navigasyonunu al yanına. Bir üst vitese geçildiğinde 4000+ rpme düşen hızları ezberle.

Bir redline yaparak dene birde torka oynayarak dene hızlanmayı aradaki farkı göreceksin.

Ama şöyle bir durum var. eğer araç 2. viteste redlineda 100 yapıyorsa. torka oynamak içinde 75-80 de vites değiştirmen gerekiyorsa o zaman araç redlinada 100 e daha çabuk ulaşır. ama bu erken ulaşma 0-140 hızlanmanda negatif rol oynar 100 e daha çabuk hızlanırken 140 a daha geç hızlanacaksın.

Hedefine ve mesafeye göre vites değiştirme stratejini sen belirleyeceksin.

ama amaç sıfırdan top speede kadar hızlanmaksa maksimum torka oynayarak daha başarılı değerler elde edersin. (Tabi lastik-motor durumu - hava sıcaklığı rüzgar ıvır zıvır faktörler eşit durumda)

0-100 hızlanmada güç-tork eğrisi ve vites oranları önemlidir. Fakat bu ufakta olsa her arabada farklı olur. Sizin arabanın değerlerine bakıp konuşmak lazım. Motor ve şanzımana göre değişiklik gösteren bir durum.

Ilk kasa focusta 1800-5000 devir arasinda min 135 nm mi ne tork vardi. Dolayisi ile amaciniz sprint atmaksa 5bin-5500 devir civarinda vitesi buyutmeniz faydaniza olacaktir. Otesi benzin israfi.

Eger amaciniz son hiz denemesi yapmak ise devir bandini bitirip oyle ust vitese atin.

@Ogün Özemre

Teşekkür Ederim Abi Bilgilendirdiğin için :)

@Engin Uzunoğlu

Abi Teknik verilerinde 4000dd tork maksimum verdiğini ve 6000 devirde ise maksimum güçü verdiğini belirtiyor.

1-3.58,

2-1.93,

3-1.32,

4-0.95,

5-0.76,

geri-3.62

son dişli oranı 4.06 vites oranları bu :) Verdiğin bilgiler için teşekkürler abi :)

@Mertol Kip

Sağol abi verdiğin bilgiler için :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sizin aracınız 4000 devir civarlarında tabi bu değişkenlik gösterebilir 3900-4200 devir aralığındada olabilir max torq unu verir. Bu devirde iken gaza yüklenirseniz ivmelenme diğer devirlere göre daha kuvvetli olur yani koltuğa daha iyi yapışırsınız :D focus 1 lerin tork eğrisi ne durumda bilmiyorum pek bilgim yok ama bu devir civarlarında max torqunu verir aracınız. Hemen hemen 1.6 cc 100-120 hp çoğu araçlar için bu durum aynıdır kimisi 3700 devirde kimisi 4500 devirde max torqunu verir. 4000 devirde torqunuz yüksek ama beygir gücünüz az olur devir yükseldikçe torq düşer beygir gücü artar. Deviri çevirmedeki amaç diğer vitese geçtiğinizde max ivmelenmeyi yakalamaktır bence. Tabi benim bilgim bu kadar devir çevirmeyle ilgili daha farklı bilgiler olacagından eminim :) burda önemli olan yüksek torku uzun devir aralığında vermek bence :) Torq kadarda güzel bişey yok acayip zevkli :D

bu arada imzanızda 0-100 denemenizde 10.7 demişsiniz ben kendim 110 hp lik dizel focus ile 11.5 sn de 100 km hıza ulaşıyorum denediğim yol ise giderken 11.4 gelirken 11.6 sn bu da ortalama 11.5 sn ediyor 3 kez farklı focus 1 ile kalktım nerdeyse hepsinde 3 boy fark oluyordu sizin aracınız ciğerli ya da bizimkiler ciğersiz :D

Kardeş öncelikle verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.

Fark atma olayına gelince 0-100'ünü ben denedim 10.74 civarı ile iyi bir ivmeyle :)

Teknik verilerinde de 10.4 yazan var 10.6 yazan var 11.2 yazan var hangisine inanacağız bilmiyorum :)

Bir gün işin Ankara'ya düşerse veya Benim İşim Kastamonu'ya düşerse kalkarız aramızdaki sıkıntı gider :) Dizel'in Torku yüksek olduğundan daha çabuk ivmelenir fakat Hemen hemen aynı kalkarlar diye düşünüyorum. 10.7'yi düz sürtünmesiz yolda yaptım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

6000 rpm de debriyaja bas sen vites değiştirirken devir 6500-7000 rpm e çıkmaya çalışsın yani gazdan ayağını çekmeden değiştir vitesi atmosferik motorlarda turbo besleme olmadığı için tork/devir aralığı çok geniştir ee sende drag yapmıyacağına göre saliselerle oynamanın bir anlamı yok 1750 den 6000 kadar farkedemiyeceğin kadar bir tork düşüşü olur ...

Sağolasın abi bilgiler için Kafama oturdu her şey :) Ben bi Dyno Testine gidiyim :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.