Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Titanium Benzinlimi, Style Dizelmi ?


Gökhan Musapaşaoğlu

Önerilen Mesajlar

ilginiz için hepinize tşk ederim.

ecoboost düşünmüyorum şu an lpg dönüşümü yok.

sürekli benzine çok para veremem.

ancak başka forumlarda okuduğum diğer benzinlilerin çok yaktığı.

gerçekten 8 ltreyi geçiyor mu?

lpg ile ilgili kimisi 14 ltre demiş.

bu durumda en mantıklı olan dizel olur

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ilginiz için hepinize tşk ederim.

ecoboost düşünmüyorum şu an lpg dönüşümü yok.

sürekli benzine çok para veremem.

ancak başka forumlarda okuduğum diğer benzinlilerin çok yaktığı.

gerçekten 8 ltreyi geçiyor mu?

lpg ile ilgili kimisi 14 ltre demiş.

bu durumda en mantıklı olan dizel olur

125 lik ti-vct yi bir yıldır kullanıyorum 6700 km civarına geldi. İstanbul içi yakıt ortalamam 7 lt. civarlarında dolaşıyor, uzun yol ortalamam ise 5.3 lt. şehir içinde vites değiştirme uyarısına genellikle uyuyorum şehir dışında uyarıya aldırmıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

125 lik ti-vct yi bir yıldır kullanıyorum 6700 km civarına geldi. İstanbul içi yakıt ortalamam 7 lt. civarlarında dolaşıyor, uzun yol ortalamam ise 5.3 lt. şehir içinde vites değiştirme uyarısına genellikle uyuyorum şehir dışında uyarıya aldırmıyorum.

istanbul da 7 ise adana'da daha düşük olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yılda 5 bin km de yapsa bir insan dizel daha karlıdır..alırken fazla paraya alıyorsak dizeli satarkende fazla paraya satıyoruz..2.el aynı km de focus titanyum 2010 model benzinli bir araç ile dizelin arasında 5bin lira fiyat farkı var birde yakıttan sagladığımız karı da eklersek dizel herzaman karlı.örneğin ben daha önce dizel aracımı 41500e almıştım ve aynı aracı 42bıne sattım benzinli alsaydım 36500e alacaktım yine 37e falan satardım...45 bin km yol yaptım 2 yılda bu da 4500 tl yapar yani 4500tl kar kaldı yanıma..eger 20 bin km yapsaydım 2 yılda yine kardaydım buda 2000 tl ederdi..ama sizn için E.B 1.0 araç daha karlı olur yılda 7 bin yaptıgınız için vergi avantajından dolayı ama 1.6 benzinli kesinlikle zarar olur zaten lpg de pek tavsiye etmiyorum araca takılmasını bazı sorunlar acabiliyor zamanla .kışın ise hergün yol yapıyorsanız ilk çalışmada bayagı bir benzin tüketir lpg li araç o yüzden siz ya dizel yada E.B 1.0 alın...benzinlinin dizelden daha fazla zevk vermesi durumuna ise hiç katılmıyorum dizel araç kullanmak atfosferik benzinliden hem daha perfornaslıdır hemde daha fazla sürüş zevki verir yüksek torku sayesinde ,özelliklede yokuşlarda :) şuan 2.el dizel ve benzinli focusların( aynı kmde olsun karşılaştırılan araçlar ) 2.el piyasasına baksın yılda 15 bin km den fazla yol yapmıyorsan benzinli al diyen arkadaşlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yılda 5 bin km de yapsa bir insan dizel daha karlıdır..alırken fazla paraya alıyorsak dizeli satarkende fazla paraya satıyoruz..2.el aynı km de focus titanyum 2010 model benzinli bir araç ile dizelin arasında 5bin lira fiyat farkı var birde yakıttan sagladığımız karı da eklersek dizel herzaman karlı.örneğin ben daha önce dizel aracımı 41500e almıştım ve aynı aracı 42bıne sattım benzinli alsaydım 36500e alacaktım yine 37e falan satardım...45 bin km yol yaptım 2 yılda bu da 4500 tl yapar yani 4500tl kar kaldı yanıma..eger 20 bin km yapsaydım 2 yılda yine kardaydım buda 2000 tl ederdi..ama sizn için E.B 1.0 araç daha karlı olur yılda 7 bin yaptıgınız için vergi avantajından dolayı ama 1.6 benzinli kesinlikle zarar olur zaten lpg de pek tavsiye etmiyorum araca takılmasını bazı sorunlar acabiliyor zamanla .kışın ise hergün yol yapıyorsanız ilk çalışmada bayagı bir benzin tüketir lpg li araç o yüzden siz ya dizel yada E.B 1.0 alın...benzinlinin dizelden daha fazla zevk vermesi durumuna ise hiç katılmıyorum dizel araç kullanmak atfosferik benzinliden hem daha perfornaslıdır hemde daha fazla sürüş zevki verir yüksek torku sayesinde ,özelliklede yokuşlarda :) şuan 2.el dizel ve benzinli focusların( aynı kmde olsun karşılaştırılan araçlar ) 2.el piyasasına baksın yılda 15 bin km den fazla yol yapmıyorsan benzinli al diyen arkadaşlar

hocam haklısın dizel avantajlı olabilir ancak arada 10bin fark var.

az değil ve bütcem kavuşmaz.

trendx dizel 53bin belki bayi 52bine falan düşer ancak trend de titanıum a göre çok az seçenek var.

style biraz dolu sayılır o da 57bin.

bu koşulda ilk 3000 km de benzine binmek ve sonra 3000 liraya prins lpg taktırmak daha mantıklı değil mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bence lpg yerine E.B 1.0 alın hem vergisi az olur hem yakıt tasarrufu sağlarsınız lpg ye gerek kalmaz .E.B 1.0 hem vergisi 1.6 dan az olduğu için ve hemde daha az yakıt tüketimi olduğu için 1.6 lpg li focusa göre 7000km ye kadar aynı oranda yıllık masraf etmiş olursunuz.şöyle bir örnek vereyim mesela 1.0 EB motor ,1.6 125 ps lpg li focustan 1000km de 50 tl fazla yakmış olur ..sizde yılda 7000km yol yapıyormuşunuz bu da 7 bin km de 7X50 = 350 tl eder ..E.B 1.0 aracın vergisi 1.6 dan yaklaşık 350 tl azdır bu aradaki yıllık 350tl lik farkıda vergiden sağlamış olduğunuz kardan çıkarmış olursunuz.yani 7000bin km ye kadar E.B motorda 1.6 lpg li focusunda yıllık masrafı aynıdır..birde lpg li araçlar bazen sorun çıkarabiliyor motorda arıza falan birde bagaj küçülüyor .birde 2000tl lpg ve diğer işlemlere verirsiziz onun yerine kesinlikle en mantıklısı 1.0 E.B dur.. yada 2012 model 53-55 arası dizel titanyum bulabilirsiniz 2. el .hem şuanki titanyumlarda standart olmayan ısıtmalı ön cam ve aktif şehir içi güvenlik sisteminiz olur hemde dizelin performans keyfini ve ekonomiklik keyfini çıkarırsınız...lpg işine kesinlikle girmeyin derim hem dizel hem lpg hemde benzinli kullanmış birisi olarak söylüyorum...serviste bile bakıma gittiğimde bazı lpg li araç sahipleri keşke dizel alsaydım diyorlardı o yüzden sizde aynı şeyi yaşamayın derim ...yukarda yazdığım oranlar üç aşağı beş yukarı sizin tüketeceğiniz rakamlardır yani sallamıyorum denedim bunları .dizel, benzinli ,lpg li hepsini denedim yalnız 1.0 ı bilmiyorum ama onuda kendi 1.6 EB aracımla kıyaslayıp tahmin edyorum .1.6 eb. aracım dizelden ve lpg li focustan ortalama ş.içi -ş.dışı kullanımda 1000 km de 70 tl fazla yakıyor sehir içi kullanımda 100e cıkar bu ..1.0 da 50 tl yi aşacagını sanmıyorum 1000km de farkın . o yüzden illaki benzinli ve ekonomi istiyorsanız 1.0 EB alın ama ben olsam 2. el 2012 model dizel titanyuma bakardım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

lpg li araçlarda ilk çalışmada ısınana kadar benzin tüketir özellikle kışın günlük kullanıyorsanız bayağı bir benzin tüketimi olur aylık .bu masrafıda yakıt masraflarına ekleyin derim..birde dizel focusun ,lpg li focustan daha azdır yakıt masrafı heleki şehir içi daha fazla yol yapıyorsanız dizel -lpg farkı artar..dizel herzaman artıdadır birde işe sürüş zevkini katarsak dizel daha iyidir

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Lpg için yapılan olumsuz yorumlara bir yenisini de ben ekleyeyim

Sıfır araçların muayenesi bildiğiniz üzere 3 yıl.

Ancak lpg taktırdığınızda aracınıza yeniden muayene yaptıracaksınız ve bir sonraki muayene 2 yıl geçtikten sonra.

Yani 3 yıl boyunca muayeneye para vermeyecekken, 3 yıl içinde iki kez muayeneye para vereceksiniz.

5 yıl gibi bir dönem içerisinde 1.0 eb her türlü karlı olacak gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben sıfır km arabaya tüp yakıştıramıyorum 1.0 eb düşünübilirsiniz arabanız 5-6 yaşında olsa tüp taktırın derim. Ama 0 km arabanın orasını burasını deldirmeye falan ne gerek var acırım arabaya ben.. Az binerim az gezerim ama sıfır aldığım bi arabaya taktırmam LPG. Arabanın sesi bile değişiyor çıt çıt çıt enjektörlerden garip sesler geliyor vs vs .

1.0 alınca vergiden edeceğiniz kar'ı da unutmayın bide 1000 cc diye ön yargılarınız varsa motoru tekrardan bi araştırın 1.6 atmosferiklerden(geneli) hatta o alacağınız 125 ps 1.6 atmosferikten daha başarılı her yönüyle.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hocam haklısın dizel avantajlı olabilir ancak arada 10bin fark var.

az değil ve bütcem kavuşmaz.

trendx dizel 53bin belki bayi 52bine falan düşer ancak trend de titanıum a göre çok az seçenek var.

style biraz dolu sayılır o da 57bin.

bu koşulda ilk 3000 km de benzine binmek ve sonra 3000 liraya prins lpg taktırmak daha mantıklı değil mi?

style dizeli 53000TL ye alabilirsiniz.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 yıl sonra...

Dizel mi benzinlimi. Sadece ekonomik duruma göre karar veremeyen arkadaşlar için yılda 13000 km yol yapıyor ve 5 yılda 1 araba yeniliyorsanız kafa kafaya geliyor diyerek yol göstereyim. 2. El değeri dizelde yüksek diyorlar ama ben 70000 km yi geçmiş dizeli tercih etmem masraf çıkarır diye.

sırf şehir içi binince 5 yılda 2000 tl dizel karda

post-8120-0-09466600-1419323164_thumb.jp

post-8120-0-68482200-1419323323_thumb.jp

Sertaç Güngör tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.