Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 1.6 Tdci 3. Bakım Yağ Ve Filtre Hakkında


Emre B.

Soru

Geçtiğimiz hafta arabayı bakıma götürdüm ve usta Mobil super 3000 formula fe 5w-30 motor yağı koydu, bidonun üzerine baktım ford standartlarını karşılayan bir motor yağı, sizce hep bu yağdan mı kullanayım yoksa daha gelişmiş esp formula 5w-30 ya da farklı bir yağ falan kullanmalı mıyım ?

Ayrıca usta bakım periyoduna 10.000 km yazdı ve hava filtresini de 5000'de bir değiştirelim dedi, bu konu hakkında görüşlerinizi alabilir miyim ? 5000 km'de bir hava filtresi sorun değil de, yağı 10.000'de bir değiştirmek erken değil mi bu konuya ne dersiniz ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Cem Hocam, bencede olay aynen dediğiniz gibi, bir ustaya gittiğinizde şu parçayı değiştirmessek x liralık hasara yol açar diyor ve insanın içine kurt düşürüp mecbur bırakıyorlar değiştirmeye. En basitinden triger denilen olay bunun canlı bir örneği. O zaman bende kılavuzu doğru kabul ediyor ve hava filtresine 5000 kmde bir istisna uygulayıp, yağ, filtreler vs gibi parçaları kitapçıktaki değişim periyodlarında değiştirmeye karar verdim. Zaten yolum toz toprak içeren bir yol değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Uluslararası geçerli ETIS sisteminden 2008--2011 Focus TDCi için geçerli servis planından alıntılar:

Triger değişimi 200.000 km/10 yıl

Fren hidroliği değişimi 2 yılda bir

Klima gazı değişimi 10 yılda bir

DPF değişimi 120.000 km

Kısacası bizde resmi servis standartları bile bunların altındayken, altındakinin altına inmenin pek manası yok!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben ilk yağımı 6,000 km de değiştirdim. Sebebi ise yeni yağ yeni yağdır dedim ve motorun yeni olmasından kaynaklı metal artıkları, parçacıklar vs (her ne kadar yeni motorların uzun testlere tabi tutulup fabrikadan çıktığını bilsekte) gibi materyellerden etkilenmemesi açısından değişimini yaptım.

Burada sormak istediğim de bir şey var. Bahsettiğimiz metal parçacıklarını tutmayacaksa yağ filtresinin görevi nedir, yağ filtresi bu işe yaramıyor mu ? Yoksa çok güvendiğimiz ünlü markaların 1. sınıf diye aldığımız yağlarında sorun mu var ?

Bundan sonra da 15,000 de bakımda da değiştirip bundan sonra da hava filtresini mümkün olduğu kadar 7,500 de bir değiştirmeyi düşünüyorum. Yağ değişimini de normal periyodik bakımlarında yapmayı planlıyorum. Bu arada aradaki değişimde hava filtresini eğer mümkünse servise gitmeden kendim değiştirmek istiyorum. Malum Kastamonu'da servis yok. Sırf hava filtresi için servise gitmeyim değil mi ? Bu konuyu da servise soracağım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Uluslararası geçerli ETIS sisteminden 2008--2011 Focus TDCi için geçerli servis planından alıntılar: Triger değişimi 200.000 km/10 yıl Fren hidroliği değişimi 2 yılda bir Klima gazı değişimi 10 yılda bir DPF değişimi 120.000 km Kısacası bizde resmi servis standartları bile bunların altındayken, altındakinin altına inmenin pek manası yok!

Sizin yazdığınız mesaja istinaden Ford'da (otosana değil) bir e-mail yazsak, işte normalde bu aralıklarda yapılan bakımlar Ford-Otosan tarafından Türk tüketicisine şu aralıklarda yapılması gerekir diye diretiliyor. Bu konu hakkında Türk Tüketicisini bilgilendirmeniz, ve Otosan'ın bu uygulamasının doğru olup olmadığı, doğru değilse doğru olan şekilde uygulamaların yapılması için yapabileceklerimiz hakkında yardımcı olmanızı talap ediyoruz desek sonuç alır mıyız ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben ilk yağımı 6,000 km de değiştirdim. Sebebi ise yeni yağ yeni yağdır dedim ve motorun yeni olmasından kaynaklı metal artıkları, parçacıklar vs (her ne kadar yeni motorların uzun testlere tabi tutulup fabrikadan çıktığını bilsekte) gibi materyellerden etkilenmemesi açısından değişimini yaptım.

Burada sormak istediğim de bir şey var. Bahsettiğimiz metal parçacıklarını tutmayacaksa yağ filtresinin görevi nedir, yağ filtresi bu işe yaramıyor mu ? Yoksa çok güvendiğimiz ünlü markaların 1. sınıf diye aldığımız yağlarında sorun mu var ?

Bundan sonra da 15,000 de bakımda da değiştirip bundan sonra da hava filtresini mümkün olduğu kadar 7,500 de bir değiştirmeyi düşünüyorum. Yağ değişimini de normal periyodik bakımlarında yapmayı planlıyorum. Bu arada aradaki değişimde hava filtresini eğer mümkünse servise gitmeden kendim değiştirmek istiyorum. Malum Kastamonu'da servis yok. Sırf hava filtresi için servise gitmeyim değil mi ? Bu konuyu da servise soracağım.

Bugün motorların artık kolay kolay kıymık atması bunların yağa karışması falan mümkün değil, bir etrafınıza bakın yüzbinleri devrimiş onbinlerce araç geziyor, kaç tanesi erken yağ değiştirmiş acaba?

Herkesin seçimi kendinin, ama 50'lerden kalma deneyimlerin ışığında bugünü değerlendirmek bana abes geliyor.

Eğer yağ motor parça artıkları ile kirleniyor diyorsan ki zarar verecek düzeyde olanların zaten filtreye takılması beklenir, değişimi 1000 km civarında falan yapmak lazım.

Bugün hangi üretici böyle bir öneride bulunuyor?

30.000 km bakım aralıkları kullanılıyor, üretici niye böyle bir risk aslın?

Elbette somut verilere bağlı tespit ediyorlar bakım aralıklarını, Yoksa ABD gibi tüketici haklarının gelişmiş olduğu ülkelerde çatır çatır tazminat öderler.

Ben aşırı korumacı davranmanın sadece psikolojik rahatlama getireceğini düşünüyorum.

Hava filtresini değiştirmek 5 dakikalık iş elbette servise gitmeye gerek yok.

Sizin yazdığınız mesaja istinaden Ford'da (otosana değil) bir e-mail yazsak, işte normalde bu aralıklarda yapılan bakımlar Ford-Otosan tarafından Türk tüketicisine şu aralıklarda yapılması gerekir diye diretiliyor. Bu konu hakkında Türk Tüketicisini bilgilendirmeniz, ve Otosan'ın bu uygulamasının doğru olup olmadığı, doğru değilse doğru olan şekilde uygulamaların yapılması için yapabileceklerimiz hakkında yardımcı olmanızı talap ediyoruz desek sonuç alır mıyız ?

Muhtemelen bir şey çıkmaz, çünkü bölgeye göre değişiklik yapma hakkına sahipler ve bunu gerekçelendirmişlerdir.

Ancak bakım aralıklarının kısalmasını gerektiren şartlar ülkenin gelişmesi ile orantılı olarak ortadan kalkmakta.

Ford merkeze başvuru denenebilir ve çok sayıda başvuru gelirse gündeme girebilir bence: https://secure.corpo...nTopic=flmowner

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Uluslararası geçerli ETIS sisteminden 2008--2011 Focus TDCi için geçerli servis planından alıntılar:

Triger değişimi 200.000 km/10 yıl

Fren hidroliği değişimi 2 yılda bir

Klima gazı değişimi 10 yılda bir

DPF değişimi 120.000 km

Kısacası bizde resmi servis standartları bile bunların altındayken, altındakinin altına inmenin pek manası yok!

Hocam, yağı 15 binde değiştiriyoruz diyelim, mazot ve polen filtresini 30 binde bir değiştirmek ideal mi ?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

F3te hava filtresinin konumlandırması nasıl? Yani bence eski kasa cmaxte yanlış konumlandırılmış araç neredeyse yerleri süpürüyor, nekadar pislik varsa çekiyor filtreye, araç 120000de bugune kadar pek üzerinde durmadım ama bundan sonra kesinlikle 15000i beklemicem kömür gibi simsiyah çıkıyor filtre 15000de.

Eğer F3tede böyleyse sık sık değiştirmek lazım tabi, diğer konular için Cem abiyle aynı fikirdeyim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bence çok zorlamamak lazım. Focus için bakım aralıkları nelerse onlara göre değiştirilebilir.

Aynen, bence tek istisna hava filtresine yapılabilir, o da kirlilik kontrolu yapmak koşulu ile...

F3te hava filtresinin konumlandırması nasıl? Yani bence eski kasa cmaxte yanlış konumlandırılmış araç neredeyse yerleri süpürüyor, nekadar pislik varsa çekiyor

Konumlandırma benzer, ancak onun da bir sebebi var, kaput altından ve ısının biriktiği yerden ne kadar uzak olursa o kadar iyi, çünkü motorun verimli çalışmak için soğuk havaya ihtiyacı var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynen, bence tek istisna hava filtresine yapılabilir, o da kirlilik kontrolu yapmak koşulu ile...

Konumlandırma benzer, ancak onun da bir sebebi var, kaput altından ve ısının biriktiği yerden ne kadar uzak olursa o kadar iyi, çünkü motorun verimli çalışmak için soğuk havaya ihtiyacı var.

Izgara yada çamurluk civarlarına çekseler daha iyi olurdu bence :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hava filtresinin nerede olduğuna dair en ufak bir bilgim yok, ama çok değişmiş olacağını sanmam, dizel için buyorum ama atmosferik benzinli içinde geçerli ecoboost içln aynı şeyi söyleyemem. Bilmiyorum.,

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.