Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

En Değerli Global Markalar 2012


Önerilen Mesajlar

Bana pek anlamlı gelmedi. Samsung gerçekten dev gibi bir firma. Gemi yapım işinde bile varlar.

her işte olunca hiçbiri tam olmuyor demek ki...

Ben asıl IBM'e şaşırdım.. PC işini devrettikten sonra epey küçülmeye gitmişlerdi..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

her işte olunca hiçbiri tam olmuyor demek ki...

Ben asıl IBM'e şaşırdım.. PC işini devrettikten sonra epey küçülmeye gitmişlerdi..

Bana mantıklı gelmedi. İyiliği kötülüğü tartışılır ama ölüsü milyarlarca dolar eder.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ama samsung rekor kırmıştı hani :muha: :muha: :nazar:

Kerem başladın yine al cevabın geliyor sen kaşındın.

Okuma var değilmi sende bak bakalım başlıkta ne yazıyor.Marka değeri araştırması yani satış rakamları değil kapiş :)

Ki zaten doğru olsa bile oldukça yanlı ve saçma bir çizelge olmuş.Google ile coca cola bile apple ı çok rahat geride bırakır kanımca ama apple ında çok fanatik müşterileri var bu da bir gerçek.Hani bir takım lig de geri düşse bile vazgeçmeyen taraftarlar vardır ya o şekil yani :)

ferhat tezcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Marka değeri nedir ?

Bir futbolcu vardır 15 milyon euro'luk fakat takımlar buna 10 milyon euro bonservis verir...Yani şirket satışa çıktığında vs yukarda yazılan rakamların anlamı yoktur...

IBM gibi yoktu eskiden Türkiye'de bile tüm devlet dairelerinde görebiliyorduk..Ey gidi günler..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim bildiğim marka değeri demek o markanın ürünlerinden sağladığı finansal gelirler değil midir ben böyle biliyorum en azından

Marka değeri bir markanın ne kadar sattığı değil dünya üzerinde ne kadar tanındığı ile alakalıdır.Bu markanın maddi olarak değerini gösterir.Yani eğer bu tablo doğruysa ki hiç mantıklı gelmiyor apple ın marka ismini satın almaya kalksan coco cola nın marka ismine verdiğin paradan daha fazlasını ödemen gerekir kapişş.

Bir örnek daha daha önceleri epaş isminde izmirde ünlü bir ayakkabıcı vardı bazı sebeplerden dolayı iflas etti ve kendi marka ismini başka bir firmaya sattı şimdi o firma o isim altında bu işe devam ediyor.Artık anlamışsındır ama hala kafanda soru işaretleri var ise benim gibi lise mezunu değil üniversite mezunu abilerinden daha fazla detayını öğrenebilirsin. :)

ferhat tezcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Marka Değeri, o markanın reel değeri değil, psikolojik değeridir. Marka değeri ile reel değer her zaman aynı değildir ama çoğunlukla doğru orantılıdır. IBM ters orantıya ilişkin bir örnek olmuş burda. Zira IBM, yukarıda bahsettiğim üzere PC pazarından çekildiğinden beri marka değerinin belirlendiği kamu oyu nazarında unutulmuştur. Ancak tablodaki veriye bakılırsa marka değerinden pek birşey kaybetmemiş.. Tablonun güvenilirliği ise tartışmaya açık elbette. Millward Brown'ın sahibi de Yako gibi Apple kullanıcısıysa 1. olması normal.. eskiye hürmeten de IBM'i 2. yapmıştır. Açılış sitesi de Google'dır bilgisayarında.. o da 3. Daha da uzatabilirim isterseniz ^_^

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dünyaca ünlü şirketleri boyle YAKUP (yako kim? - yetmiyorsa çağatay var.) gibi sahibi dir demeyin heryer Türkiye degil komik olmayın .

Yahu atıp tutmadan önce bir araştırın bakalım reel'de kim birinci . Rencide etmiyim diyorum ama sallıyorsunuz

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dünyaca ünlü şirketleri boyle YAKUP (yako kim? - yetmiyorsa çağatay var.) gibi sahibi dir demeyin heryer Türkiye degil komik olmayın .

Yahu atıp tutmadan önce bir araştırın bakalım reel'de kim birinci . Rencide etmiyim diyorum ama sallıyorsunuz

Ya Yakup Çağatay, Apple denince neden hemen celalleniyorsun? Şaka da mı yapmayalım yani? Hiç mi belli değil benim o son kısmı espri olsun diye yazdığım? Eğer bu kadar da anlaşılamadıysak bunca zamandır ne diyeyim ki başka? Hayırlı Kandiller..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.