Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Crash-Test Protokolü..iyi Bildiklerimiz Kötüymüş.


H. Cenk

Önerilen Mesajlar

Açıkcası günümüzde sağlanan güvenlik düzeyinin hala geliştirilmeye açık olmakla beraber oldukça başarılı bir düzeyde olduğunu ve yukarıda saydığım unsurlar arasında iyi bir denge yakalanmış olduğunu düşünüyorum.

Ayrıca lütfen değerlendirirken araçtaki deformasyondan çok mankendeki simüle yaralanmalara dikkat edelim, ki bu alanda da bu hızlrada üç araçta bacak yaralanması dışında sonuçların çok iyi olduğunu söylemek lazım.

Dediğim gibi bu beni için fazlası ile yeterli...

Bir diz hava yastığı yeter diyorsun yani abi..

Bu arada CCde perde HYları yok :blink:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

CC eski CC değil mi, ben mi yanlış hatırlıyorum. Yenisi çıkmışken eskisi ile teste tabi tutulmuş, ve CC ye haksızlık mı olmuş acaba, (gerçi çok farklı sonuç çıkacağını sanmıyorum ama, kapı kopmazdı belki :D :D :D )

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

CC eski CC değil mi, ben mi yanlış hatırlıyorum. Yenisi çıkmışken eskisi ile teste tabi tutulmuş, ve CC ye haksızlık mı olmuş acaba, (gerçi çok farklı sonuç çıkacağını sanmıyorum ama, kapı kopmazdı belki :D :D :D )

yeni CC yeni CC değil ki bunun makyajlısı: bir şey değişmeyecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 yıl sonra...
On 17/08/2012 at 10:01, Cem Boneval said:

Açıkcası günümüzde sağlanan güvenlik düzeyinin hala geliştirilmeye açık olmakla beraber oldukça başarılı bir düzeyde olduğunu ve yukarıda saydığım unsurlar arasında iyi bir denge yakalanmış olduğunu düşünüyorum...

...demişim zamanında.

Eski toprakların sadece eski toprak olduğunu gösteren bir video, belki paylaşışmıştır önceden hatırlayamadım...

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Bu da ADAC videolarından bir görüntü.

İri bir SUV ile minik sınıf araba aynı yöntemle çarpıştırılıyor ve ufaklığın hiç şansı kalmıyor.

Başka konuda SUV'ların pasif güvenliğinden bahsederken anlatmak istediğim tam bu idi. 

Tabii bu cüsse farkı zayıfın parçalanmasına neden oluyor, vahşi doğa kuralı...

kaza1.JPG.fab7f4b46b9244a54adcd6f4c73030

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Cem Boneval Bel Air'e resmen acıdım yahu, sen onca yılı / yolu aş ... sonun bir kaza-kırım testi olsun ... pııııhhh

 

@H. Cenk MKZ ile ilgili bir soru sormuşsun ... test'te sadece kaza-kırım anının değil, sonrasının da değerlendirildiğini unutma. Kapılar bile kaç kilo güç harcanması gerektiği ölçülerek açılıyor, son derece saçma ama yol koşullarında kurtarma ekibinin hayatını cehenneme çevirecek bir ayrıntı yüzünden ; atıyorum ... sıkışmış kapı menteşesi - açılmayan emniyet kemeri tokası vs. düşük not alımı mümkün. 

 

27 dakika önce, Cem Boneval said:

Bu da ADAC videolarından bir görüntü.

İri bir SUV ile minik sınıf araba aynı yöntemle çarpıştırılıyor ve ufaklığın hiç şansı kalmıyor.

 

 

Sonuçta kinetik enerjinin transferinden bahsediyoruz, fii tarihinde VW Golf vs. S-Class kafa-kafaya filmi seyretmiştim. Kaza olup bittikten sonra Golf yaklaşık 10 metre uzaklıkta yan yatmış olarak bulunmuştu (Mercedes ise karayolunda, şeridindeydi) eleman "ADAC sizi aldatıyor, 2.500kg'lık bir araca çarptığınızda güvende felan değilsiniz, sizi ezer - geçer" demişti ... ürpermiştim. 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

35 dakika önce, Kaan Yagizer said:

son derece saçma ama yol koşullarında kurtarma ekibinin hayatını cehenneme çevirecek bir ayrıntı yüzünden

Aslında üzerinde durulmayan ama bence çok önemli bir husus.

FIA teknik komisyonlarında hekimler olarak yıllardır bunun kavgasını veriyoruz.

Yarış arabalarında güvenlik önlemleri o kadar üst düzeyde ki (çelik kafes, korumalı koltuklar, altı nokta emniyet kemeri, kask, yanmaz elbise, otomatik yangın söndürme sistemi vb.) çoğunlukla pilota bir şey olmuyor.

Ama olduğu zaman da ilk yardım ekibi sürücüyü "monte edildiği" yerden çıkarana kadar canı burnundan geliyor. 

Ölümle yaşam arasındaki bir kaç dakikanın çok iyi değerlendirilmesi gerekiyor bu bağlamda. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Cem Boneval said:

Aslında üzerinde durulmayan ama bence çok önemli bir husus.

 

...yeri değil (belki) ama kaza sonrası yaralıyı araçtan çıkarmak ... nasıl desem? zor iş.

Uzun zaman önce Bolu dağından geçiyorum, baktım trafik tıkanmış. Durdum mecburen, eski Varan tesislerinin yanında bir kalabalık. Baktım bir M3 aşağı düşmüş, Varan'ın destek ayaklarının arasına sıkışmış. Zemin moloz ve çöp dolu, M3 resmen kapı çıtalarına kadar o cürufa gömülmüş. Millet koşturmuş, göyya yardım ediyor. Canım arabanın üzerinde en az 20 tane adam ... biri bağırıyor.

- Akü başını sökün, araba yanmasın.

Araç sahibi içeriden bağırıyor (adamcağızın aklı başında)

- Bagajda, bagajda ...

Adamı dinlemeyip kavele ile kaputu -kırıyor- akü arıyorlar. Sonra sıra yaralıyı çıkartmaya geliyor ... biri açık olan tavan'dan içeri sarkıp başlıyor sürücüyü çekiştirmeye. "Yahu yapmayın, etmeyin ... öyle olmaz!" falan diyorum ama millet linç ile yardım etme arası bir cinnet havasına girmiş. Aracın ön göğüs aşağı kaymış, bacaklarını sıkıştırmış. 4-5 kişi (kapı camını da kırarak) sürücüye girişiyor ve adam çığlıklar atarken çeke-çeke sürücüyü şibedah'tan çıkartıyor.

...yalan yok, daha fazlasını seyretmeye gönlüm razı olmadı, çektim - gittim.

Sonra öğrendim ki o kişi Borusan müşterisiymiş, neredeyse bir yıl sonra karşılaştık. Aracını dışarıda toplatıyordu (onarım hala bitmemişti) ve parça lazımmış, parça numarası için şase girince -sarı m3- çıkmış, mevzuyu anlatmıştım ... hemen beni çağırıyorlar. 

Aylar sonra adamcağız hala koltuk değneği ile. Bacaklarına platinler falan takılmış, kırık bacakları çekiştirilirken daha da fazla hasar almış (sonnradan normale dönebildi mi bilmiyorum) biri o ambulans beklerken cüzdanını çalmış, millet arabanın üzerinde toplu hatıra fotoğrafları çektirmiş. Adam diyor ki ...

- Ben Varan'ın altında yerde yatıyorum, ambulans bekliyorum ... millet arabamın üzerinde resim çektiriyor ... cüzdanımı çalıyor. 

Ne denir ki?

  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

31 dakika önce, Kaan Yagizer said:

Ne denir ki?

Ne denecek "ilkel toplum" denir. 

Konu dışı için özür dilerim ama belirtmeden edemeyeceğim. 

Çocuk cerrahisinde travma dersini ben anlatıyorum.

Haliyle en sık travma nedeni olarak trafik kazalarından da bahsediyorum ve öğrencilerime ilk söylediklerim şunlar:

"Mutlaka karşınıza bir trafik kazası çıkacak ülkedeki sıklığı nedeniyle.

Sizler daha öğrenci bile olsanız ilk yardımda bilgi ve beceriniz ölçüsünde sorumluluk almak zorundasınız.

Hiç bir şey yapamıyorsanız kazazedeyi halktan koruyun."

Yaşamı tehdit eden yangın ve/veya kalp/solunum durması dışında sürücüyü acil araçtan çıkartmak kesinlikle gerekmez. 

Doktor bile olsa, kazazedenin bilinci kapalı bile olsa müdahale edilmemelidir.

Sürücüye olabildiğince moral desteği vererek ambulansın gelmesi beklenmelidir.

Kol ve bacaklar için şişme ateller, bel için çelik korse ve boyun için boyunluk elzemdir.

Bunlar takılmadan çıkarılan kazazede ölümden kalıcı sakatlığa ciddi tehdit altındadır. 

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ilk yardımda önce araçtan ölü mü çıkarılır diye soru soracaklarına doğru düzgün ilk yardım öğretsinler. Ben de hala bilmiyoeum malesef, forumcanak ilk yardımd eğitimi mi alsak acep

bir de Cem abi sence böyle bir eğitime kalkışsak kaç doktor gerekir, kaç kişiyi ne kadar sürede eğitebiliriz

 son olarak hiç bir şey için değilse bir yakınımızın başına geldiğinde vicdan azabı çekmemek için öğrenmeliyiz diye düşünüyorum. Bakınız korkunun ecele faydası yoksa da eğitime var

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.