Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus Gauge Test Menüsü


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Bir de biliyor musunuz bilmiyorum ama test menüsüne girmek için  sol ok düğmesine bastığımız zaman test menüsüne giriyoruz ya, aynı işlemi sağ ok tuşuna basarak yaparsak müzik sistemi ile ilgili bir test menüsü çıkıyor galiba, fark eden oldu mu bunu?

 

 

Ben bunu yapamadım, tam olarak nasıl yapıyoruz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

ilk mesajda sırası ile hangi verilerin görüldüğü açıkça yazmıyor

Yazmasına gerek yok çünkü videoda gözüküyor,

Ama illa yazılı istiyorsan:

  1. Gauge sweep: Gösterge kontrolü
  2. LCD ekran kontrolü
  3. LED Test: Uyarı lambaları kontrolü
  4. ROM level
  5. Num target ROM
  6. Num EEPROM level: Bundan önceki ikisi ile birlikte motor yazılım sürümü bilgisi içeriyor
  7. Manufacture start: Üreti tarihi
  8. Chimer module 750 Hz: sesli uyarı modülü kontrolü
  9. Manufacture hours
  10. DTC#01 5750: "Diagnostic Trouble Codes" yani arıza tespit kodları, varsa...
  11. Road speed: Hız, mil ve km olarak 
  12. Speedo gauge: Devir göstergesi girişi
  13. Engine speed: Devir/dak (rpm)
  14. Tacho gauge: Hız göstergesi girişi
  15. ODO roll count: km sayacı ile ilgili olmalı tam bilmiyorum
  16. Fuel AD1 input
  17. Fuel AD2 input: Bu ikisi yakıt akışı ile ilgili ama ne bilmiyorum
  18. Fuel gauge: Yakıt gösterge durumu
  19. Fuel flow: Yakıt akış durumu
  20. Fuel percent: Kalan yakıt durumu
  21. Engine Temp: Motor ısısı
  22. Temp gauge: Isı gösterge girişi
  23. Battery: Akü voltajı
  24. Dist to empty: Kalan yakıtla katedilebilecek yol 
  25. RAFE: Anlık yakıt tükteimi
  26. PATS key flags: Anahtar kodlama ile ilgili (passive anti-theft system)
  27. A/D Input 1 - 5
  28. Port A - V
  29. Personality 1 -4
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

teşekkür ederim açıkça yazmıyordan kastım

 

"misal;

ODO roll count: km sayacı ile ilgili olmalı tam bilmiyorum
Fuel AD1 input
Fuel AD2 input

ROM level
Num target ROM
Num EEPROM level

 

gibi verilerin ne anlama geldiği neyi temsil ettiği yazmıyor' du 

 

tabi ki anlayabilmek için birşeyler de biliyor olmak gerektiği aşikar...

 

şunu merak ediyorum buradaki sayaçlar isteğe göre bu test menüsünden yol bilgisayarına aktarılabiliyor mu

mesela gauge test e girmeden, seyir halinde ilken motor temp'i görebilir miyim ekranda ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Test menüsüne girip istediğin veriyi sürüş esnasında izleyebilirsin.

Ayrıca OBD portundan bir BT adaptörü takarak notebook veya akıllı telefona uygun programı kullanarak aktarabilir veya izleyebilirsin.

Mesela ELM327 adaptörü ile Torque programı ve android telefonla... 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

şunu merak ediyorum buradaki sayaçlar isteğe göre bu test menüsünden yol bilgisayarına aktarılabiliyor mu

mesela gauge test e girmeden, seyir halinde ilken motor temp'i görebilir miyim ekranda ?

Güzel soru +1 diyorum direkt. Bazı markalarda mümkün, mesela BMW'de hızın dijital gösterilmesi için kodlayabiliyorlar. Bazı markalarda OBD ve iphone/ipad veya üreticinin kendi ekranıyla bu bilgilere ulaşılabiliyor.

Test modunda başlayıp gitmek haricinde bir yolu varsa bence de güzel olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...
  • 2 ay sonra...

Bu menüyle analog hız çubuğunu da kalibre edebiliyor muyuz?

İki farklı navigasyon cihazıyla karşılaştırma yaptım ve araç 100 km'yi gösterirken iki navigasyon da 96'yı gösterdi.

 

Maalesef edilemez. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu menüyle analog hız çubuğunu da kalibre edebiliyor muyuz?

İki farklı navigasyon cihazıyla karşılaştırma yaptım ve araç 100 km'yi gösterirken iki navigasyon da 96'yı gösterdi.

%7'ye kadar yüksek sapma göstermesi normal.

Hız göstergeleri EU yönetmelikleri gereği yanlış düşük göstermemeleri için bilinçli olarak fazla göstermek üzere kalibre edilmişlerdir ve bu değiştirilemez.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

%7'ye kadar yüksek sapma göstermesi normal.

Hız göstergeleri EU yönetmelikleri gereği yanlış düşük göstermemeleri için bilinçli olarak fazla göstermek üzere kalibre edilmişlerdir ve bu değiştirilemez.

Aslında değişir :) yogun lastik ölçüsü girilirse gercek degeri göstermesi sağlanabilir tabi km sayacıda aynı oranda değişmiş olur.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında değişir :) yogun lastik ölçüsü girilirse gercek degeri göstermesi sağlanabilir tabi km sayacıda aynı oranda değişmiş olur.

Bu serviste yapılabilecek bir işlem...

Ayrıca öngörülen lastik ölçülerinden farklı bir seçim yapılıp yapılmadığını bilmiyorum.

Öngörülenlerin de hiçbiri %4 farkı düzeltmeye yetmez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu serviste yapılabilecek bir işlem...

Ayrıca öngörülen lastik ölçülerinden farklı bir seçim yapılıp yapılmadığını bilmiyorum.

Öngörülenlerin de hiçbiri %4 farkı düzeltmeye yetmez.

o açıdan öyle, IDS ve VCM gerekiyor (enazından şimdilik) geçenlerde IDS üzerinden yapılanları kurcaladım lastik kısmınıda gördüm ama ne şekilde değerler girilebildiğine dikkat etmedim ama taban yanak ve çap olarak ayrı ayrı girişe izin veriyor gibi kalmış aklımda.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.