Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ve Sonunda Golf Mk.7 Yeni Yüzüyle Karşınızda


Dr.Mert

Önerilen Mesajlar

Bir ara HB'in rüzgardan daha az etkilendiğini falan söylemiştin de hatırlatayım dedim.

Sedan focus 3 hb den daha düşük sürtünme değerine sahip.

Tam emin değilim ama bu değerler aracın önü için koyulan değerlerdir arkadan çıkan hava olarak hb herzaman sedandan daha az havaya sürtünür.Mantık basit birinde arka daha uzun e haliyle önden vuran rüzgar aracı sedanda daha sonra terkediyor.Bu konuda bilen birilerinden bilgi almak daha mantıklı olur ama ben bu fikrimden eminim.En basitinden şu an tüm ralli araçları hb senin dediğin gibi olsa adamlar en ufak detayı hesaplarken bunumu gözden kaçırıcak.Yılların subaru su bile hb e geçti daha ne diyim ben sana.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tam emin değilim ama bu değerler aracın önü için koyulan değerlerdir arkadan çıkan hava olarak hb herzaman sedandan daha az havaya sürtünür.Mantık basit birinde arka daha uzun e haliyle önden vuran rüzgar aracı sedanda daha sonra terkediyor.Bu konuda bilen birilerinden bilgi almak daha mantıklı olur ama ben bu fikrimden eminim.En basitinden şu an tüm ralli araçları hb senin dediğin gibi olsa adamlar en ufak detayı hesaplarken bunumu gözden kaçırıcak.Yılların subaru su bile hb e geçti daha ne diyim ben sana.

Değerler her arabada aynı ölçülür..

Sürtünmeye şöyle bakacaksın, rüzgarın geldiği nokta ile terk ettiği nokta benzer seviyede ise sürtünme azdır..HB'de bu oldukça fazla :)

Ralli araçları maksimum hız vaya minimum sürtünme için çabalamaz zaten

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sedanlar da yapıları itibariyle hava daha dengeli arkadan çıkar, arkada türbülans olmaz. Sürtünme daha az olur. HB arkası bir anda dik bittiği için türbülans oluşuyor. Sürtünme değerlerini bozuyor. Yanılmıyorsam sedanlar hep daha başarılı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tam emin değilim ama bu değerler aracın önü için koyulan değerlerdir arkadan çıkan hava olarak hb herzaman sedandan daha az havaya sürtünür.Mantık basit birinde arka daha uzun e haliyle önden vuran rüzgar aracı sedanda daha sonra terkediyor.Bu konuda bilen birilerinden bilgi almak daha mantıklı olur ama ben bu fikrimden eminim.En basitinden şu an tüm ralli araçları hb senin dediğin gibi olsa adamlar en ufak detayı hesaplarken bunumu gözden kaçırıcak.Yılların subaru su bile hb e geçti daha ne diyim ben sana.

Ralli araçları max. kaç km. hız görüyor ki?

Yüksek hız yapan araç yarışlarına bak hepsi sedandır. örn. nascar.

Sürütnme katsayısı aracın önü için ayrı kıçı için ayrı ölçülmez tek değerdir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ralli araçları max. kaç km. hız görüyor ki?

Yüksek hız yapan araç yarışlarına bak hepsi sedandır. örn. nascar.

Sürütnme katsayısı aracın önü için ayrı kıçı için ayrı ölçülmez tek değerdir.

Ben zaten daha önce bu konuda konuştuğumuzda yüksek hızlarada sedanın hb den çok daha iyi yol tuttuğunu söylemiştim unttun galiba.Ben ilk hızlanma ve düşük hızlardaki viraj kabiliyetlerinde hb iyidir dedim.Bunun aksini savunuyorsan benim sana diyeceğim pek bişey kalmıyor zati :) ferhat tezcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bulurum yazdıklarını.

F3 HB ile sedan arasında viraj kabiliyeti açısından fark olduğuna düşünmüyorum.

Sport sedan sonuçta klasik sedan değil.

Çıkar bul ben asla yüksek hızda hb daha iyi yol tutar demedim dememde.

Mesele yüksek hız ise her halukarda sedan çok daha iyi yol tutar.Aracın arkasına uzanan sürtünme gücü sedanda bagaj bölmesine belli bir baskı uygular ve sonuç olarak yüksek hızda çok daha iyi yol tutuşu sağlar.Ama bu yol tutuşunu elde etmek içinde en düşük160 170 km süratlere çıkmak lazımki bu durumda otoyol haricinde şehir içinde bu hızlara çıkmadığımız için hb şehir içinde kullanım olarak sedana oranla çok daha iyi yol tutuşu sağlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem beyin bir lafı var bu sedan/hb yol tutuş konusunda,

Der ki kendileri hb çabuk kopar çabuk toplanır, sedan ise geç kopar, geç toplanır.

Yani sedan her halükarda daha iyi yol tutar ancak kuyruğu koparttığımızda ise toparlamak hb ye göre daha zordur,

Ralli araçlarının hb tercih edilmelerinin en büyük sebebi sedana göre daha küçük bir yapıya sahip olmalarından. Ralli etaplarında çok dar yollar, ve dar yollarda çok dar virajlar var, bu virajları dönmek sedana göre hb ile daha kolay. Ve viraj çıkışında kayan kuyruğu toparlamak daha kolay. Neden, hb sedandan 3-5 cm daha kısa,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Opel gibi çakmışlar 19-20leri arabalar yere degiyor tabii güzel görünür. Siz bunu 5 cm daha leylek 15 kapak jantlarla düşünün.

Bu arada bunlar render ama adamlar zaten yarı resmi sayılır. Aynısı çıkar bence.

Ben begendim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Resimleri görünce bir kez daha Golf e olan aşkım kabardı açıkcası....Kim ne gözle bakıyor bilemem ama benim çok yaşanmışım var ve Golf e sevgim kadar saygım da çok .......Tabii yine söylüyorum herkezin görüşüne saygım var.....Ama Golf için söylenenler yazılanlar benim bakışımı değiştirmiyor....Haa aslında Ford içinde aynı şeyi söyleye bilirim....

Ve bence Golf bir efsane..............

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ve bence Golf bir efsane..............

İnkar edemem...

38 senedir pazar liderliği, fire vermeyen bir sadık alıcı kitlesi salt pazarlama açısından bu modeli efsane yapmaya yeter.

Golf istikrar ve mantığın arabası, enine boyuna tüm detayların düşünüldüğü ve kullanıcı yararına geliştirildiği, motorların gücün ötesinde verimli performans sunduğu, süspansiyonun güvenlik/konfor/ sürüş dinamiği arasında olabilecek en iyi dengeyi sağladığı, kısacası sınıfta çıtanın seviyesini belirleyen bir model.

Saygısız ve pahalı servislerine, bolca yağ yakan TSI motorlarına, neredeyse %25 arıza oranı ile dikkat çeken DSG şanzımanlarına rağmen hem müşteri hem de ikinci el değerini kaybetmemesi de ayrı bir fenomen.

Son zamanlardaki ülkemizdeki rekabetçi fiyat politikası da yerini pekiştirdi.

Hep yazıyorum Golf benim için heyecan vermeyen, donuk bir mükemmeliyetçilik taşıyan bir araç, buna rağmen servisleriyle barışık olsam uygun bir modelini bulur ve kullanırdım. Mesela 1.4 160-170PS DSG modelleri cazip olurdu.

Şimdilik başka bahara...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eskidendi çıta olayı diyorum ben..Özellikle yeni araçlar oldukça dengeli.. Şuan ki focus'un golf VI'dan pek farkı yok herkesin gördüğü üzere.

Yeni Golf gelsin binelim o zaman net cevap verebilirim (kendi adıma :) ) passat ve jetta gibi olacaksa efsaneliği bitmiştir gözümde :yeah:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.