Bekir B. Yanıtlama zamanı: Ağustos 23, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 23, 2012 EB iyi bunu kimse inkar edemez ama işte o koltuğa oturduğunda hele uzun yol ise 90 100 110 120...........sonra pamuk eller cebe :P Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Ağustos 23, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 23, 2012 Ben biraya geri döndüm. Tuborg gold %100 malt cam şişe.. perfekto 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 23, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 23, 2012 EB iyi bunu kimse inkar edemez ama işte o koltuğa oturduğunda hele uzun yol ise 90 100 110 120...........sonra pamuk eller cebe :P Bekir abi elbet bir gün alacaksın 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tevfik Yanıtlama zamanı: Ağustos 23, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 23, 2012 Ben biraya geri döndüm. Tuborg gold %100 malt cam şişe.. perfekto bende pis herifin biri yüzünden sitedeki bomonti aldım tırt cıktı... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Uzunoğlu Yanıtlama zamanı: Ağustos 23, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 23, 2012 65000TL Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Aydın Baran Yanıtlama zamanı: Ağustos 23, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 23, 2012 evet çok pahallı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kubilay Yıldırımbayazıt Yanıtlama zamanı: Ağustos 23, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 23, 2012 Kafam karışık, bu durumda hangi yakıt istasyonunu kullanacağız? NeySe kendi konumu SULANDIRMAYAYIM...! hepsinden kokteyl yaparız Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
T.Mete Yanıtlama zamanı: Ağustos 24, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 24, 2012 Ti-vct electronic fuel injection Ecoboost gasoline direct fuel injection + intercooler + turbo ( Borg Warner KP39 ) Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Ağustos 24, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 24, 2012 Ti-vct electronic fuel injection Ecoboost gasoline direct fuel injection + intercooler + turbo ( Borg Warner KP39 ) Tonay 1.0 başlığına yazmıştım. İlgini çeker diye ekliyorum 1.6 ecoboostun turbosu BORG WARNER ama 1.0 ecoboostun turbosu Continental..Evet evet hani şu lastik üreticisi Continental.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 24, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 24, 2012 Ti-vct electronic fuel injection Ecoboost gasoline direct fuel injection + intercooler + turbo ( Borg Warner KP39 ) Yani???? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
T.Mete Yanıtlama zamanı: Ağustos 24, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 24, 2012 (düzenlendi) Yani???? Farklar ?!? Ağustos 24, 2012 Tonay Mete tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ferhat tezcan Yanıtlama zamanı: Ağustos 24, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 24, 2012 Performansa doğrudan etkisi olan bir unsur da soğuk/serin hava, Antalya'ya inip 38-40 dereceleri görmeye başlayınca motor rakım düşmesine rağmen bayılıyor hissedilir derecede... Abi arabamı aldığımdan beri hiç 0-100 km denemesi yapmadım.Bizim burda otoyol yanında büyük boş bir alan var girip bir deniyeyim dedim. Sonuç olarak fabrika verilerinde olduğu gibi 10.9 luk bir değer beklemiyordum ama en azından 11 civarı bir değer yakalarım diyordum.Fakat 6 7 sefer denememe rağmen 100 km hıza çıktığım anda gördüğüm rakam 12 li saniyelerde kaldı. Şimdi bunun nasıl olduğunu düşünürken senin bu yazını hatırladım.Sence çok sıcak havalarda aracın kalkış performansı sıcak tan ötürü 1 yada 1 buçuk saniyelik bir kayıp yaşarmı? Yaşarsada niçin bu performans kaybını yaşar? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2012 (düzenlendi) Abi arabamı aldığımdan beri hiç 0-100 km denemesi yapmadım.Bizim burda otoyol yanında büyük boş bir alan var girip bir deniyeyim dedim.Sonuç olarak fabrika verilerinde olduğu gibi 10.9 luk bir değer beklemiyordum ama en azından 11 civarı bir değer yakalarım diyordum.Fakat 6 7 sefer denememe rağmen 100 km hıza çıktığım anda gördüğüm rakam 12 li saniyelerde kaldı.Şimdi bunun nasıl olduğunu düşünürken senin bu yazını hatırladım.Sence çok sıcak havalarda aracın kalkış performansı sıcak tan ötürü 1 yada 1 buçuk saniyelik bir kayıp yaşarmı? Yaşarsada niçin bu performans kaybını yaşar?Yazılacak çok şey var, özetle: Performans takıntından kurtul, aracını tüm yönleriyle sev ve kullan, motor gücü bunlardan yalnızca birisi ve kuşkusuz öne çıkarılması hedeflenen bir özelliği değil, sonuçta ekonomik bir aile arabası kullanıyorsun, bu gerçeği kabullen Fabrika verileri standart ve belirlenmiş şartlarda sağlanır, nesnel olması hedeflenmiştir, ancak yine de pazarlama stratejisi olarak arabanın gücünü göstermek adına en optimal şartlar yakalanmaya çalışılır. Amatörce yapılan ölçümlerde hız gösterge sapması, kronometre tutmadaki hatalar, yol ve iklim şartları, lastiklerin basıncı ve durumu, yük vb. çok sayıda faktör fabrika verilerinin tekrarını engeller. Dikkat ettiysen profesyonel ekipmanla alışan otomobil dergilerinde dahi fabrika verilerine ulaşılması nadirdir. Üretim teknolojisi gelişmiş olsa da materyal ve montaj toleranslarından kaynaklanan ±%5 civarında bir güç farkı olabilir standart fabrika çıkışı motorlar arasında, yani senin aracın 109 -121 PS arasında bir yerlerde olabilir, şansın yoksa alt, varsa üst değerleri yakalamış olabilirsin. Sıcak hava motor gücünü etkiler. Hava ısındıkça oksijen içeriği azalır, nem arttıkça da öyle, motorda yanan ve enerji veren oksijen olduğundan güç de düşer. Ayrıca sıcak hava gaz sıkışmasında verimliliği azaltır ve erken patlamalara neden olur, bu kendini vuruntu olarak belli eder, neyse ki modern motorlarda vuruntu sensörü ve işletim sistemi girişimleri ile bu etkiler azaltılmaya çalışılmaktadır. Bu yazdıklarım genel kurallar, benzinli ve dizel davranış farkları gösterebilir. Isı artışı motorun da yeterince soğutulamamsı gibi bir soruna neden olabilir. Bu durumda özellikle turboyu soğutmak adına işletim sistemi güç kısıtlamasına gidiyor mu bilmiyorum, ama düşünülmesi gereken bir yöntem olurdu aşırı sıcaklarda. Rakım da performansı etkiler, yükseklik arttıkça havadaki oksijen oranı artar. Eski atmosferik motorlarda her 1000m'de %7-10 güç kaybı hesaplanırdı. Turbo motorlarda işletim sistemi kısmen basıncı arttırarak bunu karşılayabilir, ama ne düzeyde etkili bunu da tam bilmiyorum. Son söz: Aracın bir drag canavarı değil, seni güvenli, konforlu ve akıcı bir şekilde bir yerden bir yere nakletmeye yarayan bir otomobil. Ağustos 25, 2012 Cem Boneval tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ferhat tezcan Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2012 (düzenlendi) Aracın bir drag canavarı değil, seni güvenli, konforlu ve akıcı bir şekilde bir yerden bir yere nakletmeye yarayan bir otomobil. Abi açıklaman için sağol oldukça detaylı olmuş.Daha öncede dediğim gibi arabayı aldığımdan beri böyle bir denemeye kalkmamıştım zaten koskoca bomboş alanı görünce bir deniyeyim dedim.Sonuçta dediğin gibi olunca niye böyle olduki diye merak sardı kendi kıllığımdan. Benimki sadece meraktı bu merakımıda sabah giderdim. Sabah hanımın nöbeti vardı onu gümüldür istasyona bıraktım ordan dönerken 2 tarafıda boş tarla yol yapımı olan bir bölüme denk geldim tırtıklı asvaltı düz kaymak asvalta çeviriyorlar.Girişi açık çıkışı kapalı yaklaşık 500 metre civarı kısım kısım bölmüşler hazırlıyorlar yeni asvalt için ve trafiğe tamamen kapalı üstüne üstük sabah erken olduğu için daha çalışmalar başlamamış.Tam 0-100 testlik anlıycağın.Deneme yapmaktan vazgeçmiştim ama o yer baştan çıkardı beni para versen anca pist bulursun böyle. Neyse ilk bi gidip gelip yolu kontrol ettim herhangi bir tehlike çukur yada yaya tehlikesi( ki 2 tarafıda boş tarla) varmı diye.Cumartesi ve sabah erken olduğu için kimsecikler yok ve çalışmalar başlamamış yolda bir iki çukur haricinde herşey muhteşem haldeydi yani oldukça müsaitti yol deneme için neyse.Klimayı ve tork kontrolünü kapatıp başladım İlk 3 denemede 12.5,12.2, 12. gibi rakamları gördüm.Biraz daha alışınca 6. denememde 11.8 i 7. ve son denememde ise 11.4 sayısına ulaşınca merakımı tamamen gidermiş oldum. Baştada dediğim gibi drag yapma derdinde değilim abi sadece aracımın performansının ne ölçüde fabrika verilerine yakın olduğunu merak etmiştim. Çok kıl biri olduğumdan oluyor böyle meraklarım ama biliyorum aslında bu bana çoğu zaman zarar veriyor ama hayatımda herşeyin olucaksa ve mümkünse en mükemmel haliyle olmasını isterim.En basitinden bir örnek az önce eve geldim birde baktım ki arka kapı içinden tıkırtılar geliyor compenatların crosover ı düşmüş pazarteside yaptırabilirim aslında bu gün tatil ama duramadım 20 km gidip illana arkadaşıma o kapıyı açtırıp yerine taktırttım. :) Abi bu arada farlar gelmiş şu an ışıkkentte dükkandaymış ama muhasebeci saat 3 gibi kapatıp çıkmış pazartesi ilk işim ışıkkente gidip onu almak olucak.Elimde oranın anahtarı olsa pazartesiyide beklemem ama yok malesef İşlem biter bitmez de fotolarını paylaşıcam. Ağustos 25, 2012 ferhat tezcan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap