Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Iç Aksam Ses Problemi


murat arslan

Soru

daha 3500 km de focus 3 styleplus aracım var. İç aksamdan ses geliyor (yagmur far sensöründen gelen sesi yaptırdımu farklı) El freninden ve galiba orta konsoldan gıcırdama sesi geliyor. normal mı ne yapmak lazım. Araç içi gelen seslerden nefret ediyorum yardımcı olabilecek veya aynı sorunlardan muzdarip olan arkadaşlar var mı??? teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Binlerce parçadan oluşan bir makine bu. Hareket ediyor. Mutlaka bir yerlerinden ses gelir. Gelmeyen araba var mı?

Bir de Ford fabrikasında arabaları işaretliyorlarmış bu Türkiye'ye gidecek kötü yapın, bu Amerika'ya gidecek iyi yapın. Bunu Almanya'da satacağız aman ha iyi sıkın vidaları. Arka tamponun içi kısmını oje ile boyuyorlar. Yeşil olanlar Amerikan, sarılar Alman, kırmızılar Türk. Ben özel imalat mavi seri almıştım.

:sofeer:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu olay var ama bizzat fabrikadan biliyorum, herşey işçinin ve kontrol görevlisinin elinde..Hiçbir politika önleyemez bunu.

Ülkemizde üretilen transitler onlara farklı kontrol ile bize farklı kontrol ile sunuluyor..Neyse dalmayalım fazla :)

Dediğim gibi malzeme farklı değil işçilik 2-3 adamın elinde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Torpidodan geldiğini tespit ettiğim bir problem için servise gittim. Adamlar çok yoğun seninkinden önemli işler var dedi resmen. Hem de torpidoyu sökeceğiz en az iki gün kalır dediler bende sinirlendim servisten çıktım. Bazıları için ses gelmesi önemsiz olabilir. Hatta yazıları okuyorum hiç umursamayalar var ama benim için çok önemli ve sıfır araba almamın en önemli nedenlerinden biri. Ben Focusu çok sevsemde içinin kalitesini çok düşük buldum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çalışan dogru demiş. Ses konusu basit degil .

İç mekan kalitesi hakkında size katılmıyorum. Hem dış hem iç malzemeleri neredeyse tek tek bakan biri olarak.

C segment araçlara bakarsak tabi ki.

Keyifli forumlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Buradan şunu mu anlamalıyız:

Alman otomobil fabrikaları üç kalite standartında araba üretirler, 1.dünya, 2.dünya ve 3.dünya ülkelerine...

Ya da üretimde ciddi falsolar vardır, üretim sonu testlerinde falso oranına göre üç kaliteye sınıflarlar, gerisi bkz. yukarıya.

Eğer böyle bir üretim politikaları olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz bence.

Bu Türkün Türkten başka dostu yoktur uydurmacasının bir başka versiyonu gibi geldi birden bana...

Yanlış anlaşılmaya mahal verdiysem affola. Lakin şunu açmakta fayda var ; Aslında kastım -Cümlemde de aynısı yazıyor- Almanların üretim politikaları ile ilgili değil pazar anlayışlarıyla alakalıdır.

Şöyleki: Farz-ı muhal ben oyuncak araba üretiyorum. Herbir oyuncak aynı tezgahın aynı ustanın tornasından geçiyor fakat ille de olacak ya! Bir kaç kötü mal bir kaç da kötünün iyisi mal çıkacak. Hal böyleyken kötünün iyisini maldan az anlayana ve ya ona kanaat getirene, kötüyü maldan hiç anlamayana ve de öylece isteyene, Malın en iyisini de kendi asil tezgahımda bulundururum ki herkes kendine göre daha da iyi faydalanabilsin. Şimdi bu hadise; ben farklı kişilere -her biri tek elden çıktığı halde- farklı elden geçmiş malları, derecesine göre sınıflandırdığım insanlara sattığım kanaatini oluşturmaz. Diye düşünüyorum. Yanlış düşünüyorsam düzeltin lütfen. En azından hatalı düşündüğümü anlar belki ben size katılırım. Saygılar Cem Abim :)

Edit: İmla hatası.

S.Velid Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yanlış anlaşılmaya mahal verdiysem affola. Lakin şunu açmakta fayda var ; Aslında kastım -Cümlemde de aynısı yazıyor- Almanların üretim politikaları ile ilgili değil pazar anlayışlarıyla alakalıdır.

Şöyleki: Farz-ı muhal ben oyuncak araba üretiyorum. Herbir oyuncak aynı tezgahın aynı ustanın tornasından geçiyor fakat ille de olacak ya! Bir kaç kötü mal bir kaç da kötünün iyisi mal çıkacak. Hal böyleyken kötünün iyisini maldan az anlayana ve ya ona kanaat getirene, kötüyü maldan hiç anlamayana ve de öylece isteyene, Malın en iyisini de kendi asil tezgahımda bulundururum ki herkes kendine göre daha da iyi faydalanabilsin. Şimdi bu hadise; ben farklı kişilere -her biri tek elden çıktığı halde- farklı elden geçmiş malları, derecesine göre sınıflandırdığım insanlara sattığım kanaatini oluşturmaz. Diye düşünüyorum. Yanlış düşünüyorsam düzeltin lütfen. En azından hatalı düşündüğümü anlar belki ben size katılırım. Saygılar Cem Abim :)

Fabrika her aracını yanı standartlarda üretmek zorundadır, kalite kontrol sisteminden geçemeyenler, yeniden elden geçer ve onay alır.

Ülkeden ülkeye ancak donanım özellikleri değişebilir.

Yoksa boyası az çıkan, kaputu eğik takılan, hoparlörü ses yapan Türkiye'ye, gerisi Almanya'ya diye bir politika yoktur, olamaz da.

Alman forumlarını yıllardır takip ederim, Focus konsundaki yakınmaları emin ol bizden çok daha fazla...

Yani yazdığın benim bugünkü bilgilerim çerçevesinde gerçeği yansıtmıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aynı sesler bende de var. uzun yolda el freniyle, hız gösterge siperliğinden geliyor. bi de son zamanlarda sürücü emniyet kemeri makarasının oralardan gelmeye başladı. galiba aynı yerlerde zaafiyetler var.

aynen söylediğinizz gibi sürücü kemer yeri el freni bir yer daha var ama bulamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Fabrika yapısı gereği durmadan üretir. Üretim içinde farklı standartlar uygulamak ve standart sayısını arttırmak üretim açısından ayrı tipleşmelere neden olacağından zordur. Ancak eğer üretilmekte olan partinin gideceği yer biliniyorsa, kalite kontrol sırasında toleranslarını biraz değiştirebilmeleri mümkün olabilir. Mesela boyada görülen ufak bir akma geri gönderilecekken geçer verilip araç bayiye gönderilebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Fabrika yapısı gereği durmadan üretir. Üretim içinde farklı standartlar uygulamak ve standart sayısını arttırmak üretim açısından ayrı tipleşmelere neden olacağından zordur. Ancak eğer üretilmekte olan partinin gideceği yer biliniyorsa, kalite kontrol sırasında toleranslarını biraz değiştirebilmeleri mümkün olabilir. Mesela boyada görülen ufak bir akma geri gönderilecekken geçer verilip araç bayiye gönderilebilir.

Bu yoruma katılıyorum.

Şöyleki benim aracın bagaj kapagının iç kısmında 2mm çapında boyada bir hata var. bunu kalite kontrolde görmemelerine imkan olmadığını düşünüyorum.

Buna rağmen fabrikadan araç çıkmış ve sevkiyatı yapılmış.

İstanbul buluşmasında Yakup'ada göstermiştim belki hatırlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçtiğimiz hafta uzun yol yaptım. Yurdumun bozuk yollarında giderken bende araç içinde 1-2 tıkırtı duydum. Bunlardan ilki el freni üzerindeki butondan geliyordu. Butona hafifte dokunduğumda gürültü kesildi ama bıraktığımda tekrar gürültü devam etti. Diğer tıkırtı kaynağı ise ön kapılardı . Kapıların üzerine kolumla bastırdığımda (taksici sürüşü ) ses kesildi. Kolu kaldırınca tekrar devam!

Sehiriçine gelince ses problemi kalmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu yoruma katılıyorum.

Şöyleki benim aracın bagaj kapagının iç kısmında 2mm çapında boyada bir hata var. bunu kalite kontrolde görmemelerine imkan olmadığını düşünüyorum.

Buna rağmen fabrikadan araç çıkmış ve sevkiyatı yapılmış.

İstanbul buluşmasında Yakup'ada göstermiştim belki hatırlar.

Tabii

Fabrika yapısı gereği durmadan üretir. Üretim içinde farklı standartlar uygulamak ve standart sayısını arttırmak üretim açısından ayrı tipleşmelere neden olacağından zordur. Ancak eğer üretilmekte olan partinin gideceği yer biliniyorsa, kalite kontrol sırasında toleranslarını biraz değiştirebilmeleri mümkün olabilir. Mesela boyada görülen ufak bir akma geri gönderilecekken geçer verilip araç bayiye gönderilebilir.

Ancak Almanya'da belirtilen işçilik hatalarına bakılırsa bize bu partilerden araba gelmediğini düşünmek yanlış olmaz.

Diğer bir deyişle bu konuda Türkiye çöplüktür muamelesi yaptıklarını hiç düşünmüyorum, hatta bizim huysuzluklarımız had safhada olduğundan daha dikkatli davranıyor bile olabilirler.

Tabii aynı şeyi donanım için söylemem mümkün değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.