Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1,0 Eb Için Top Speed Denemesi


Guest Egemen Toksoy

Önerilen Mesajlar

1.0 Ecoboost'ta, 1.6 Ecoboost'ta oldukça iyi motorlar,

1.0 Ecoboost'a hastayım, haftada bir gün ford bayisine uğrayıp geldi mi diye soruyorum, teste çıkacağım, ama gelmemiş henüz.. Acayip merak ediyorum,

1.6 Ecoboost'tan ise şu an çekiniyorum, keza arabamı alalı 1 yıl olmadı, arabamdan soğumak istemiyorum. :D :D :D

aracın canavar gibi soğutamazlar seni donanımları yeter yakacağı yakıtı düşün ayrıyetten 1.0 twinturbo sistemli bir araç(yani çift turbo beslemeli 2500 rpmden sonra bu aracın egzantrik derecesi birim zamanda 1/1 den 1/2 ye çıkıyor düşünsene her vites geçişlerinde 2500 rpm in üstüne çıkmak zorundasın ben bu aracın ogün gibi kullanım alışkanlığı olan insanlarda tasarruf sağlayacağı kanaatindeyim ben şahsen bu araçta tasarruflu kullanım elde edemem herkese gidebilecek bir araç gibi göremiyorum

heee tabiiki bu motor seçeneğinde başarılı olunmuş gerek ecoboost ta gerekse 1.0 eb de fakat bu motorlar yeni nesil motorlar ve diğer markalar bu sistemdeki motorları dahada geliştireceklerdir belki bu gelişime öncü olan firma ford tur ve son gelişimi ekleyecek olan markada ford tur fakat diğer markalar bu sisteme başarılı entegrasyonlar yapacaktır hiç üzülme standard motorlara sahipsin en azından yeni nesil motor alıp 1 2 sene sonra kıskanacağın motorlar çıkmayacak karşına

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

benim tdci ım bu araca hertürlü el sallar standard 109 ps ama egemene benden tavsiye basmasın (basıyorsada :smiley2k: ) farklı yollarda daha o ibrenin yukarı çıkacağını söyleyebilirim şu an 195 km/h max speed görmüş ben 200-220 derken ibre verisinden değil navigasyon verisinden bahsediyorum

Şunu diyebilirim rahatlıkla otoban dönüşü "siyah hb bir tdci f2", 2 harfi 2 kırmızı tdi passta 1,9 150hp herhalde (2001 veya 2002) emin değilim, 1,9 cdti 2005 vectra c (150hp) el salladım...110 dan itibaren katılayım dedim aralarına (3 üde savaş halindeydi :) ) el salladım gerçektende... Araçların ivmelenmeleri gerçekten güzeldi... Ama 998 cc bir araba kadar değildi. Şuan 1300 km. deyim. 4000-5000 km. aralığında ankara lı arkadaşlarla denemek için davet yazıcam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

fazla zorlama canından olma bide..

tamam basıyor evet bu hızlarda seyir ediyor ama güvenlik derecen o hızlarda euroncap 1,0 a düşüyor yani bunun anlamı tabuta girmen için overlok makinesi ile seni dikmeleri gerekecek demek aynı motordaki her araç kullanım koşullarına, motor sağlığı,ve tork eğrisine göre 20 km/h fazla yada 20km/h az gidebiliyor bunun anlamı benim top speed im daha yüksek veya seninki daha yüksek polemiğine mahal vermiyor ben eminim ki 150 hp lik o araçlar 240 hatta üstünü görebiliyor öyle el sallamak belki tork eğrisinde mümkün olur top speed te bu veriyi her türlü tokatlayabilecek kapasitede bahsettiğin araçlar

yani öncelikle o aracı tam kapasite kullanabilen bir ferd varmı üzerinde ona bakmak lazım altımızda ultimate bir motor var diye o bahsettiğin araçlardan iyi olduğunu savunamazssın

haa şunu diyebilirsin

"rahat kafa tutuyor bu araçlara"

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle bir süredir forumdan uzak kaldığım için kaçırmış olabilirim. Egemen Beyi 1,0EB sahibi olarak aramıza katılmış bir forumdaşımız olarak algılıyor ve kendisine hoşgeldiniz ve güle güle kullanın diyorum.

Derken de bu selamlamayı daha uzun süre sürdürebilmek istiyorum...

Ancak son mesajındaki "savaş halindeki arabalara el sallama" tavrını görünce bunu kendine göre güçlükleri olabileceğini fark ettim.

Yakup birkaç mesajda yazmış. Teknik veriler fabrika tarafından sağlanan performans değerleridir ve kılı kırk yaran testler sonucunda belirlenmekte ve genelikle de yakıt sarfiyatı haricinde günlük yaşamda da ulaşılabilir değerler olarak karşımıza çıkmaktadırlar.

Hal böyle olunca hala sürdüğünüz arabaların performansından şüphe etmeniz ya da verilen değerlerin gerçek olduğunu ispat etmeni yersiz bir çaba gibi görünüyor.

Hız göstergesindeki sapma son hızlarda ort. %7-10 arasında olacaktır.

Yani 195 km/s son hızı olan bir aracın rüzgarsız bir ortamda ve 1000 m altındaki rakımda düz yolda belli bir sürede 215-220 km/s gösterge değeri vermesi şaşırtıcı olmaz. Bu 1.6 atmosferik, 1.0 EB ve 1.6 TDci (109/115) modelleri için geçerlidir.

Bu değerin üstüne de çıkabilirsiniz, nasıl mı?

Motorunuz daha iyi açılmış olabilir, üretim toleranslarında artı tarafta bir makine yakalamış olabilirsiniz, fark etmediğiniz bir aşağı eğim veya arkadan rüzgar size destek oluyordur vs. vs.

Sonuçta bu sınamalarla aracınızın üretim standartlarına uygun olduğu sonucuna varmış olursunuz. O kadar...

İş ben sana el sallarım muhabbetine dönerse, tekrarlamakta yarar var:

1. Karayolları gözü dönmüş yarışçıların birbirlerine tokatlama arenası değil, çok sayıda insanın güvenli bir şekilde kurallara uygun seyahat etmesi için hazırlanmış yollardır

2. Ben şunu bunu tokatladım diye böbürlenmenin yeri yoktur, bir gün yediğiniz tokat yiyebileceğiniz en son tokat olabilir ki bunu ne biz ne de bizi sevenler istemeyiz.

3. Yarışmak arzusunda olanlar güvenlik kuralları çerçevesinde düzenlenen mahalli/ulusal yarışları kullanmaları ve kendi hırslarına trafikteki diğer kişileri alet etmemeleri önemle rica olunur.

BU satırları kimseyi doğrudan hedef alarak yazmıyorum.

Ayrıca sütten çıkmış ak kaşık olduğumu da iddia etmiyorum, ama trafiğin anayasası yukarıdaki noktaları telkin eder, göz ardı etmeyelim istiyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem bey, öncelikle teşekkür ediyorum... hoşbuldum. Amacımı zaten bir önceki mesajımdada belirttim, dünyanın en iyi sürücüsü olsan bile illaki hata payı olabilir ve sonucu felakete mahal verebilir. Bilinçli olmanın faydası olacağı kanaatindeyim. Karayolları yarış yeri değildir. Malum türk insanının vazgeçilmez alışkanlıkları var. Savaş derken zaten bundan bahsediyorum. Anlamsızda geliyor bana. Daha hızlı, daha süratli araçları kullanan, sahip olan ve bu işlerden elini eteğini çekmiş biri olarak zaten bu aracı aldım. Bir nevi joke machine olarak nitelendiriyorum. Tekrarlamak istiyorum ki "bu benim ilk ford'um" Öyle şirket arabası falan değil şahsi olan 2. aracım. Kazasızdan, belasından, bakımından vergisinde vs. diğer aracımdada olduğu tamamen sorumluluk bende...Benim ki bir nevi zevk. Diğer araçlarımın da yaptığım top speed videoları, fotoları mevcut...Yap paylaş...Zaten bu videoyu paylaştığım ilk forum da burası değil.

Paylaşım maksatlı çekilmiş bu videoda hali hazırda olan bu motora karşı 2 görüş var... Zaten bu başlıkda yorum yapan kişiler renklerini belli ediyorlar. Bu forumun artısı ne? teknik olarak yaklaşımları okuyarak bende araç hakkında, ford hakkında bilgileniyorum.

"Ben yapana kadar en iyisi bu" gibi tahrik amaçlı mesaj falanda atmadım. Ancak bir PİS deme durumu sezinledim. Benim aracım 1600cc daha çok gider, o aracın son sürati 240 daha uzağa işer, kadran hatası var mantığını anlayabilmiş değilim. Gitsin, işesin, kadramnın teli kopsun; bunları takan bir insan değilim. Denk geliriz eyvallah çekmeyi, tebrik etmeyi de bilirim.

Daha bu fordla neler yapıcam da paylaşcam. Ancak ilk tavırlar hakverirsiniz ki önemlidir. Hayırlısı diyip geçiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İyi de 180 hp nin ayağının altında olduğun udüşün.

tabiiki kattığı duygu başkadır haz vericidir fakat gereksiz fazla bir performans bu kasaya kardeşim ne gerek var yılda kaç defa +80 hp yi kullanabiliyorsun ki şimdi istanbul gibi bir yerde benim altımda sıklıkla 200 hp altı araba olmuyor fakat emin ol kullanamıyorsun ne öyle bir yol var ne de trafik ne de kurallar
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford araba sahiplerini genelde arabalarını zevk için satın alan direksiyonda oturmayı zul veya zorunluluk olarak değil de direksiyonda vakit geçirmeyi seven kişiler olarak algılarım hep;Egemen arkadaşımızın arabadan zevk alma şeklinin kendine has oluşundan dolayı yargılamananın da doğru olduğu kanaatinde değilim .Çünkü herkesin arabadan zevk alma ve bunu ifade etme şekli değişik olabilir.Bunlar da bu foruma çeşni ve tad katar bana kalırsa,hız ve yarışla ilgili yazdığı satırları da işte bu heyecan ve zevke bağlıyorum ve normal karşılıyorum.Emir'in anlattığı hollywood tadındaki macerayı da normal karşıladığım gibi.Burada bunları okuyup da insanların gaza gelip sokaklarda yarışabileceklerini de düşünmüyorum foruma katılan arkadaşların geneline baktığımda eğitimli anlayışlı ve üst düzey ford kullanıcıları.Ayrıca roll dediğimiz kavram yol boş olduğunda yapılır çift şerit de arabalar kendi kulvarlarında gider ve bilinçli insanlar başkalarının hayatını tehlikeye sokmaz.Bu ayrı bir yazı konusu tabi .

T.Mete tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tabiiki kattığı duygu başkadır haz vericidir fakat gereksiz fazla bir performans bu kasaya kardeşim ne gerek var yılda kaç defa +80 hp yi kullanabiliyorsun ki şimdi istanbul gibi bir yerde benim altımda sıklıkla 200 hp altı araba olmuyor fakat emin ol kullanamıyorsun ne öyle bir yol var ne de trafik ne de kurallar

O hazzı tatmak isterdim,

Bir ara 2,0 turbo lagunaya bakmıştım. 170 hp lik bir makine, insan bununla rahat durabilir mi diyordum kendime, acayip heyecanlıydım o zaman, ve şimdi birisi (içsesim) bana diyor ki senin arabanın 182 hp lik olanı var, Ne dersin. Bir bakalım mı?

Ve ortaya arabasıyla mutlu olan ama 182 hp lik arabayı denedikten sonra eski mutluluğunu kaybetmekten korkan birisi var.

Aynı eşiyle mutlu olup, bir kaçamak yaptıktan sonra eşinden soğuma korkusu gibi. Bilmiyorum bu doğru oldu mu da. Hani kaçamak falan yapmadığımız, tasvip etmediğimiz şeyler :D :D :D

Ama ecoboostların her ikisiylede tanışıp eğlenmek isterdim, 1.0 bir motorun neler yaptığına canlı şahit olmak istiyorum açıkcası. İleride lpg kitleri de çıkacaktır, o zaman işte eşsiz bir motor olur 1.0.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ama ecoboostların her ikisiylede tanışıp eğlenmek isterdim, 1.0 bir motorun neler yaptığına canlı şahit olmak istiyorum açıkcası. İleride lpg kitleri de çıkacaktır, o zaman işte eşsiz bir motor olur 1.0.

1.0 yukarıda dediklerini tam yapamayabilir ama 182bg ciddi zevk verir. Önemli olan son hız değil bu arada, motorun gücü ve ataklığı. Son sürat 250km yapsan ne olacak. Genelde ne yapar bu araba diye hemen herkes bir kere denedi arabasını ama, yine de forumda nasıl bastım, tokatladım muhabbetlerine girmeyelim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem bey, öncelikle teşekkür ediyorum... hoşbuldum. Amacımı zaten bir önceki mesajımdada belirttim, dünyanın en iyi sürücüsü olsan bile illaki hata payı olabilir ve sonucu felakete mahal verebilir. Bilinçli olmanın faydası olacağı kanaatindeyim. Karayolları yarış yeri değildir. Malum türk insanının vazgeçilmez alışkanlıkları var. Savaş derken zaten bundan bahsediyorum. Anlamsızda geliyor bana. Daha hızlı, daha süratli araçları kullanan, sahip olan ve bu işlerden elini eteğini çekmiş biri olarak zaten bu aracı aldım. Bir nevi joke machine olarak nitelendiriyorum. Tekrarlamak istiyorum ki "bu benim ilk ford'um" Öyle şirket arabası falan değil şahsi olan 2. aracım. Kazasızdan, belasından, bakımından vergisinde vs. diğer aracımdada olduğu tamamen sorumluluk bende...Benim ki bir nevi zevk. Diğer araçlarımın da yaptığım top speed videoları, fotoları mevcut...Yap paylaş...Zaten bu videoyu paylaştığım ilk forum da burası değil.

Paylaşım maksatlı çekilmiş bu videoda hali hazırda olan bu motora karşı 2 görüş var... Zaten bu başlıkda yorum yapan kişiler renklerini belli ediyorlar. Bu forumun artısı ne? teknik olarak yaklaşımları okuyarak bende araç hakkında, ford hakkında bilgileniyorum.

"Ben yapana kadar en iyisi bu" gibi tahrik amaçlı mesaj falanda atmadım. Ancak bir PİS deme durumu sezinledim. Benim aracım 1600cc daha çok gider, o aracın son sürati 240 daha uzağa işer, kadran hatası var mantığını anlayabilmiş değilim. Gitsin, işesin, kadramnın teli kopsun; bunları takan bir insan değilim. Denk geliriz eyvallah çekmeyi, tebrik etmeyi de bilirim.

Daha bu fordla neler yapıcam da paylaşcam. Ancak ilk tavırlar hakverirsiniz ki önemlidir. Hayırlısı diyip geçiyorum.

Arkadaşların bazıları genel bir tepkime sonucu 1.0'ı hala hafife alma tarzında düşünceleri var ve hala tdci vs ile karşılaştırılmaması gerektiğini anlamış değil.

Yani size özel bir durum söz konusu asla olamaz :) zamanla sizde tanıyınca anlayacaksınız, teşekkür ederiz :yeah:

Son hız videosu konusunda 1.0 hakkında görüşlerinizi yazın lütfen arkadaşlar. Karşılaştırmak isteyenler kendi başlığını açıp güzelce düşünceleri aktarmaması dahilinde konu dışı TÜM mesajlar silinecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

aracın canavar gibi soğutamazlar seni donanımları yeter yakacağı yakıtı düşün ayrıyetten 1.0 twinturbo sistemli bir araç(yani çift turbo beslemeli 2500 rpmden sonra bu aracın egzantrik derecesi birim zamanda 1/1 den 1/2 ye çıkıyor düşünsene her vites geçişlerinde 2500 rpm in üstüne çıkmak zorundasın ben bu aracın ogün gibi kullanım alışkanlığı olan insanlarda tasarruf sağlayacağı kanaatindeyim ben şahsen bu araçta tasarruflu kullanım elde edemem herkese gidebilecek bir araç gibi göremiyorum

heee tabiiki bu motor seçeneğinde başarılı olunmuş gerek ecoboost ta gerekse 1.0 eb de fakat bu motorlar yeni nesil motorlar ve diğer markalar bu sistemdeki motorları dahada geliştireceklerdir belki bu gelişime öncü olan firma ford tur ve son gelişimi ekleyecek olan markada ford tur fakat diğer markalar bu sisteme başarılı entegrasyonlar yapacaktır hiç üzülme standard motorlara sahipsin en azından yeni nesil motor alıp 1 2 sene sonra kıskanacağın motorlar çıkmayacak karşına

Neden böyle savunma vari cevap yazdığını anlamak zor, 1.6 130 ps dci'ı gösterelim sana..Senin tabirinle el değil ayak bile sallar adam kapısını açıp.

TDCİ ile ekonomi yapmalısın hız değil :)

Ben kendi adıma son kez uyarı geçiyorum herkese:

9- Trafik kuralları dışı hareketlerden özendirici bir şekilde söz etmek, teşvik etmek, övgü ile bahsetmek yasaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.