Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni 2014 Ford Mondeo Genel Başlık Ve 1.0 & 1.5 Ecoboost Motor Eklemesi!


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Yeni mondeo Meksikada mı üretilecek ? Tabii böyle bir şey olursa ekstra meksika vergisi nedeniyle ülkemiz için kötü olacaktır.

İsteyen orjinal haliyle aşağıdaki autocar makalesini okuyabilir.

Dilim döndüğünce çevireyim :

Credit Suisse bankası yatırımcılara Fordun çok zarar ettiği avrupa operasyonunda yeniden yapılanmaya gittiğine dair bir not yollamış. FORD hala üzerinde çalıştığını söylüyor ama bunun avrupada bir fabrika kapatmakla ilgili olduğu söyleniyor. Genkteki iki bölümden oluşan fabrikayı...

Bu benim için sürpriz değil çünkü yeni mondeo üretimi için 6 aylık gecikme anons edildi. Kim bir arabayı lanse edip çıkarmak için 1 yıldan uzun süre bekler ki; bu üretim kalitesi hakkında şüphe doğurur. Genkte 1 dbölüm mondeo diğer bölüm MPVleri üretiyor. Mpndeo bölümü zirveye 2001de çıktı 330000 mondeo üretti. MPV bölümü zirveye 2007de çıktı 102000 araç üretti. Geçen yıl ise sadece 98000 mondeo ve 80000 MPV üretildi.

Avrupa pazarı çok hızlı daralıyor (%17 düşüş var şimdiye kadar) ve bir süre daha böyle kalacak. Bu nedenle yeni mondeo için stop düğmesine basıp beklemek en iyisi . Açıkça görülüyor ki FORDun büyük araçları için talep kritik seviyenin altına iniyor. Üçü için satış 180000 civarlarında hepsini yenileseler bile satışlar bu seviyeyi geçebilir mi ?

WSJnin haberine göre GENKin patronları Kölne uçtu ve FORD Eu CEOsu Sreve Odell (adamın adı Stephen diye biliyorduk) ile görüştü. Odell 4000 kişi çalıştıran fabrika yöneticilerine fabrikanın açık kalacağına dait hiç bir garanti vermedi oysa öbür fabrikalara bu garantiyi vermişti.

Temmuzda Ford bu yıl avrupada 620M pound (1 milyar dolar falan eder sanırım) zarar edeceğini açıkladı. Morgan Satnley ford fabrikalarının sadece %63 kapasite ile çalıştığını yazdı. zarar etmek için ne güzel bir yöntem.

Credit Suisse almanyadaki C segment üretimini ispanyaya kaydırıp almanyada Smax galaxy üretilebileceğini ve mondeonun ise zaten şu an Fusion adıyla amerika için mondeonun kardeşinin üretildiği Meksikaya kaydırılabileceğini söylüyor.

Büyük resme bakıldığında gelecek yaz avrupada üretimin %10-15 düşmesi kaçınılmaz ve bir daha asla yüksek noktalara gelmeyecek.

http://www.autocar.c.../mexican-mondeo

Belçika fabrikasına Mondeo icin robotlar yerleştirildi. Bunlar ne diyor :D

Daha önce de söylediğim gibi GENK fabsikasının kapanma ihtimali yüksek.

Ford sendikalarla acil bir toplantı çağrısı yapmış bu da korkulanın gerçek olduğunu düşündürüyor denmiş. Yeni mondeo üretimi zaten ertelenmişti. Genk te hiç başlamayacağı ve gelecek sene Smax ve Galaxynin sonlanmasıyla fabrikanın kapanacağı belirtiliyor.

Şu modellerden biri bize verilse keşke ama sanırım avrupalı tüketici Türk malı bir CD aracı asla almaz diye düşünülerek bu yapılmıyor.

Mondeo için en büyük ihtimal Meksika, daha sonra valencia ve son olarak Köln diye bahşsleri açıyorum ben :)

http://www.autoexpress.co.uk/ford/mondeo/60913/ford-factory-could-close

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup bence sende bu konuda bu kadar emin konuşmasan iyi olur. ;)

Genk fabrikasının ömrü yüksek maliyetlerinden ötürü uzun süredir tartışılan bir konu. Eğer oligarklar biraz daha geniş taban yaratırlarsa kendilerine o fabirkanın yerine St.Petersburg taki fabrikanın kapasitesi arttırılarak üretim oraya taşınabilir. Üretim için Ford un çok fazla alternatifi var.

Bence sıralama çok muğlak olur ancak Köln şimdilik zor gibi. Çünkü zaten focus ile ilgili sıkıntıları var. Ciddi kapasite arttırımına gitmesi lazım. O fabikanın nereye kurulacağı birazda Ford'un yeni mondeoyu nereye satmak istediği ile ilintili olarak değişecek. Eğer kuzey amerikada biz bunu satarız derlerse oralarda bir fabrikada ürettirebilirler. Aksi halde her yerde olabilir. Çinde bile...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugün rastladığım başka bir makale:

http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20121022/ANE/121029990/ford-summons-genk-unions-fueling-closure-fears

Genk çalışanları geçen ay kötümser olmadıklarını çünkü FORDun yeni mondeo için tarih verdiğini dolayısıyla üretimin devam edeceğini sandıklarını bildirmişti. "Fordun üretim planını bilen kaynaklara göre" ise FORD bu fabrikayı kapatıp başka yrde mondeo üretecek ancak üretim yeri gizli olduğu için bildirilmiyor. Üretim başlama tarihinin verilmesi GENKi bağlamıyor.

Bu fabrikayı kapamak FORDa 1.1 milyar $ malolacak ancak yılda 730M $ da avantaj sağlayacak yani 1.5 yılda kara geçmeye başlayacak.

FORDun ilk 9 ayda satışları euro bölgesi satışları %12,6 düştü (pazar %7.6 düştü yani fordun düşüşü daha fazla ). Bu da pazar payında 0.5 düşme demek (8.1den 7.6ya indi).

Ford 30 ekimde 3. çeyrek mali bilgilerini paylaşmak zorunda.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

SON DAKİKA:

Uzun yıllardır bildiğim Belçika kökenli bir ford websitesi Genk fabrikası için 2014te kapatılma kararının verildiğini ve mondeo üretiminin Valenciaya kaydırıldığını yazdı birkaç saat önce.Ne kadar doğru bilemem

Anlaşılan mondeo üretimi valenciaya kaydırıldığında bir kısım işçiler çıkarılacak gelecek sene Smax ve galaxy stoğa üretilip 2014te fabrika tamemen kapanacak. Yeni Smax ve galaxy başka yerlerde üretilecek. Galaxyi bari bize versinler. Avrupada en büyük galaxy müşterisi Türkiyeye gelip giden gurbetçi işçiler..

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Resmi açıklamadır

  • Ford starts consultation process in Belgium on plan to close its Genk Plant and to cease vehicle production by the end of 2014
  • The plan, pending the outcome of the consultation process, could result in the transfer of the next-generation Ford Mondeo, S-MAX and Galaxy to Ford’s Valencia Plant in Spain
  • Pending further study, production of the C-MAX and Grand C-MAX compact multi-purpose vehicles could move from Valencia to Saarlouis, Germany, in 2014 under the proposed plan.
  • Company to provide more details of its overall transformation plan for Europe during a financial analyst and media conference call Thursday

Ford Motor Company today announced a proposal to restructure its Europe manufacturing operations as part of its comprehensive plan to respond to structural market changes and deliver profitable growth in the region.

Ford announced its plans to end production at a major production plant in Genk, Belgium, by the end of 2014, pending the outcome of a consultation process with employee representatives. If the plan is confirmed, Ford would resource several vehicles to more fully utilize its European plants.

The plan would help to address manufacturing overcapacity stemming from a more than 20 percent drop in total industry vehicle demand in Western Europe since 2007. New vehicle sales in the region have reached a nearly 20-year low this year and are expected to remain flat or fall further next year.

“The proposed restructuring of our European manufacturing operations is a fundamental part of our plan to strengthen Ford’s business in Europe and to return to profitable growth,” said Stephen Odell, chairman and CEO, Ford of Europe.

“We understand the impact this potential action would have on our work force in Genk, their families, our suppliers and the local communities. We fully recognize and accept our social responsibilities in this difficult situation and, if the restructuring plan is confirmed, we will ensure that we put in place measures and support to lessen the impact for all employees affected,” Odell said.

The proposed plan includes the following:

  • Ford has initiated an information and consultation process with representatives of employees regarding the company’s intention to close Ford’s underutilized Genk Plant and cease vehicle production by the end of 2014 with the reduction of approximately 4,300 positions
  • If the proposed plan is confirmed, production of the next-generation Mondeo, S-MAX and Galaxy could move to Ford’s assembly plant in Valencia, Spain
  • Pending further study, production of the C-MAX and Grand C-MAX compact multi-purpose vehicles could move from Valencia to Saarlouis, Germany, in 2014 under the proposed plan

Ford also announced today that it will provide more details of its overall transformation plan for Europe during an analyst and media call on Thursday, Oct. 25. Participants will be Ford President and CEO Alan Mulally, Ford Chief Financial Officer Bob Shanks and Stephen Odell.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Avrupa ve Belçika için işler iyi gitmiyor. Belçikada 4 büyük fabrika vardı. GMin Antwerp fabrikası 2010da kapanmıştı. Şimdi FORD da kapatıyor geriye Volvo ve VAG fabrikası kaldı.

Bu arada GMin Bochumdaki fabrikasını kapatacağı konuşuluyor, PSA da Aulnay /FR fabrikasını kapatacağını geçen aylarda açıklamıştı.

Avrupadaki bu berbat ekeonomik durumda bizlerin mümkün olduğunca yerli , yerli değilse de en azından Türkiyede fabrikası olan markaların arabalarını tercih etmemiz gerektiğini düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Platforma göre dağıtım yapmışlar. Aynı platformu paylaşan araçları aynı fabrikalara taşımışlar.

focus>c-maz>grand cmax

mondeo>Smax>galaxy

Ben fazla politik yaklaşmışım mevzuuya.. Ford daha rasyonel düşünmüş. Sonuçta lojistik kaynakları falanda işin içine katınca gayet doğal böyle olması. C-max ı daha yeni ispanyaya taşımışlardı oysa.. Onu almanyaya geri getirmenin maliyeti daha düşük demekki..

Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Avrupa ve Belçika için işler iyi gitmiyor. Belçikada 4 büyük fabrika vardı. GMin Antwerp fabrikası 2010da kapanmıştı. Şimdi FORD da kapatıyor geriye Volvo ve VAG fabrikası kaldı.

Bu arada GMin Bochumdaki fabrikasını kapatacağı konuşuluyor, PSA da Aulnay /FR fabrikasını kapatacağını geçen aylarda açıklamıştı.

Avrupadaki bu berbat ekeonomik durumda bizlerin mümkün olduğunca yerli , yerli değilse de en azından Türkiyede fabrikası olan markaların arabalarını tercih etmemiz gerektiğini düşünüyorum.

Ben senin kadar romantik değilim o konuda..Açıkcası bu kadar çok markanın bu ülkede olması da beni rahatsız etmiyor değil. Montaj yapacaklarına üretim yapsalar çok daha iy olurdu. Yıllardır o dönüşümü gerçekleştirmiş olsalar çok daha ciddi katkı sağlarlardı. O konuda gerek Otosan'ı gerekse Tofaş ı takdir etmemek mümkün değil. Hem Toyota dan hemde Honda dan daha 'gerçek' üretim yapıyorlar. Her ne kadar kamyonet üretiyor olsalarda gerçek bu.. Tabi birde küçüklerden Assan ve Karsan ı hatta Otokar ı da bunlara ekleyebiliriz. Toyota ve Honda bildiğin dışkı çıkarttılar o konuda. Fabrikayı kapatıp depoya çeviren Opel'i hiç konuşmak bile istemiyorum..

Ülkeye herhangi bir katma değer sağlamayıp 20-30 senedir montajdan öteye gitmeyen, dahası hem fabrikayı hemde satış ağını yerlilerden alan Toyota gibi markalar olmasa da olur. Hatta olmasa daha iyi olur..

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mrb arkadaşlar bu araçta sunulacak olan 1.5 Ecoboost motorda powerşhift de sunulacak mı bi bilginiz varmı acaba?

Yahu bulut profil bilgilerini girmemişsin oldu mu şimdi?

Mondeo hakkındaki net bilgileri 2014 Ocak'da alacağız :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.