Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni 2014 Ford Mondeo Genel Başlık Ve 1.0 & 1.5 Ecoboost Motor Eklemesi!


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

10-11 lt. yakıt tüketimi de bence makul değil, en azından tüketiciye makul gelmeyecektir kaldı ki fabrika verisi 8,7 - 4,9. Benim gibi bu sınıfta otomatik olmazsa olmaz diyenler  için 2.0 TDCi veya yeni Hybrit çözüm olur,  gerisi yalan.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otorite'deki abimiz bagaja 429 diyordu buradaki 550 diyor kime inansak :blink:

 

Bize :)

 

Tam boy, mini boy ve tamir kiti ile lt değişiyor, donanıma bakıp doğru cevabı aşağıdaki tablodan çıkarmak mümkün olacak, ne zaman? Yarın :) 

 

o değilde kapıya monte edilmiş ayna ne ya

 

Aracın neredeyse hız limitine kadar rüzgar sesinin gelmemesi. Ses konusunda ciddi iyi araba bu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bize :)

 

Tam boy, mini boy ve tamir kiti ile lt değişiyor, donanıma bakıp doğru cevabı aşağıdaki tablodan çıkarmak mümkün olacak, ne zaman? Yarın :)

 

 

Aracın neredeyse hız limitine kadar rüzgar sesinin gelmemesi. Ses konusunda ciddi iyi araba bu.

Senden video gelmeden başkasını izlemem artık :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle herkese Selamlar...

 

Açıkçası aracı incelemeden araç hakkında yorum yapmak istemiyordum ama kendimi tutamadım desem yeridir,yeni passatı ayrıntılı incelemiş biri olarak küçük karşılaştırmalar yapacağım ama şunu da belirteyim vw'e nefrete yakın duygular beslemekte olan biri olarak yapacağım karşılaştırmamı ve eski mondeoyu az çok bilen biri olarak(yorumlarım en dolu versiyon olan passat highline,yeni mondeo titanyum ve eski mondeo selective içindir,yorumlarımı ayrıntılara girmeden yapacağım)

 

Öncelikle dışardan başlarsak ,ford amblemini söktüğümüz takdirde acaba Aston orta gelirli tüketiceler için yeni bir araç üretmiş vede çok iyi yapmış filan gibi yorumlar getirilebilecek düzeyde araç sportif ve çok güzel görünüyor ve eski mondeodan önden ve yandan çok farklı ve daha güzel(arka taraf zaten güzeldi dahada iyileştirilmiş)

Passat bu konuda çok dikkatli bakmayan gözler tarafından b7,b8 farkı fazla belirgin değil ama otomobil meraklıları aradaki farkları rahat fark edecektir,benim açımdan b8 kasa şuana kadar ki passatlar içerisinde en güzeli olmuş,ama malesef almanlardan beklenmeyecek şekilde passatın içinde ve dışında işçilik hataları mevcut(Yakup bey birtanesininden passat incelemesinde bahsetmiş),Aracın dışından bahsetmişken benim beğendiğim donanımlardan biri olan cam tavanın sadece liftback ve sw de olması mondeo için eksi diyebiliriz,passat sedan da bu seçenek mevcut,sonuç olarak dışardan bakınca mondeo passatan daha kaslı,sportif,heybetli yani daha güzel görünüyor

 

İç kısma geçtiğimizde kaba tabirle passatın her yerini en ince ayrıntısına kadar mıncıkladım,orta sınıf için olması gereken her yerde yumuşak malzeme kullanmışlar ama malesef küçük işçilik hataları var,mondeonun sadece fotoğrafını gördüğümüz için passatında sadece görüntüsünden bahsedeyim,herşey yerli yerinde ve o baştan sona uzanan ızgara ile uyumu çok iyi ve kalite algısı sınıfının üstünde gözüküyor,ses sistemi sınıfının biraz altında,mondeonun yani sony nin daha iyi olacağı kesin,koltuklara gelirsek ben bej koltuklara hayran kaldım,okadar ki kullandığım araçlar içerisinde en konforlu oturma pozisyonuna ulaştım diyebilirim,özelliklede baldır desteği bunda çok etkili ve bej malzeme içeriye çok ferah bir his katıyor,mondeodan bahsedersek malesef fotoğraflarda kalitesi sınıfın altında görünen plastik malzeme kullanılmış hissi veriyor,kullanılan siyahın tonu bunda etkili olabilir,ahşap çıtanın olmayışıda ayrıca üzücü,koltuklara gelirsek siyah renk koltukları pek sevmiyorum ve sanırsam opsiyonsuz titanyumda sadece siyah koltuk var ve buda benim için eksi bir özellik umarım opsiyonsuz kişiselleştirmeler artar,biraz eski mondeodan bahsedeyim,eski mondeo malzeme kalitesi olarak b8 den daha üstün daha yumuşak ve kaliteli malzeme kullanılmış,yani yeni mondeo eski kasadaki kaliteyi korursa görüntüde olmasa bile kalitede passatın önüne geçer

 

Birazda sürüşten bahsedeyim ama şunu ekleyerek;gelişen teknoloji artık tüm markalarda belirli standartlar oluşmasına sebep oldu ve D sınıfı araçlarda bu standart bayağı yükseklerde,gelelim passata;hani derler ya araç sanki rayda ilerlercesine viraj alıyor işte bu benzetmeyi yeni passat için rahatlıkla söyleyebiliriz,160-180 km hızlarda bile tatlı virajları keyifle alıyorsunuz,yoldaki ufak tefek girinti ve çıkıntıları hissetmiyorsunuz yani süspansiyonlar tatlı sert tam kıvamında,içerde duyulan motor sesi dizel motor için desibel olarak fena sayılmaz yalıtım sınıf ayarında,ama rüzgar sesi malesef tahminimden fazla bence bu sınıfta daha az olmalıydı,şanzımana gelince gerçekten kullanım olarak mükemmel ama dsg sorunu yüzünden hala uzak durulmalı diye düşünüyorum,anlattığım motor 1.6 tdi ama b7 de tsi kullanmıştım performans olarak eş değer sayılabilir ama motor sesi daha güzeldi,şimdi sıra eski mondeoda passata övgüler dizdik ama mondeo 2011 model olmasına rağmen çok az bir farkla virajlardaki verdiği güven b8 den daha önde diyebilirim,koltukların deri kalitesi çok hoşuma gitmişti,rüzgar sesi olarak mondeodaki yine 2011 olmasına rağmen daha azdı yeni mondeo üzerine yalıtım konusunda eklemeler yaptı ise bizi bir kütüphane bekliyor olabilir,1.6 ecoboost motor ses olarak mükemmel,sanki 2.0 üzeri güçlü bir benzinli motor hissi veriyor,performans aracın gövdesini düşününce fena sayılmazdı,baş ve diz seviyesine hiç değinmeyeceğim kullandığım D sınıfı araçların hiç birinde bu konuda sıkıntı çekmedim bu tamamen boyutlarla alakalı,sonuç olararak sürüşte ikiside çok iyi ama genel değerlendirmede eski mondeo çok az farkla bence daha önde buradan yapacağım çıkarımlar yeni mondeo sürüş konusunda en azından 2 adım öndedir diye düşünüyorum.

 

Şimdi sıra yakıtta ama yakıttan çok bahsetmeye gerek yok her iki aracın 1.6 dizelleri yeterince az yakıyor performansları ise bildiğiniz gibi vasatın üstü,devletimize ÖTV kazığı için buradan selamlar fazla söze gerek yok,şunuda belirtmeliyiz tsi bu konuda ecoboosttan 2 adım önde

 

En son donanımdan bahsedeyim ama şunu belirttikten sonra malesef bagaj konusunda boyutlarının daha büyük olmasına rağmen mondeo passattan çok geride ilginç,bu büyük bir eksi,otomatik uzun far bence çok kullanışlı ve gerekli bir özellik titanyumda standart olması büyük bir artı,ısıtmalı koltuk her ikisindede var güzel,ön arka park sensörü ikisinde de var güzel,elektronik park freni ikisinde de,kör nokta bence standart olmalıydı bence çok gerekli malesef ikisindede yok,adaptif hız sabitleyici ikisinde de yok keşke?,kendi kendine park gereksiz en azından erkekler için sadece göstermelik olur benim için bak benim arabada bu var filan,şu farların ikisinde de standart olmaması fiyatları düşününce düşündürücü???Unutuğum bişey oldu buraya sıkıştırayım,mondeo tam anlamıyla dışarıdaki o heybeti içeride tokluk,ağırlık,sağlamlık hissi vs tam olarak kelimelerle ifade edemeyeceğim o ağırlığı 2011 mondeoda hissettiriyor fakat passat için bunu söyleyemeyeceğim

 

Sonuç olarak kullandığım eşyalarda her zaman fiyat kalite endeksine bakmışımdır,buradan çıkacak sonuç her iki araçta da yakıt fiyatlarından ötürü dizel alındığı taktirde yaklaşık olarak mondeo 20 bin tl daha ucuza geliyor ve muhtemelen daha kalite bir araç passattan ama herkesin farklı değerlendirme ölçütleri var ve sizler bunların neler olduğunu biliyorsunuz tekrara gerek yok

 

Ekleme olarak,teknik verilere girmek istemedim herkes bikaç dakikada internetten ulaşabildiği için,unuttuğum yada yanlış aktardığım bilgiler olabilir bunlar için özür diler yazdıklarımın subjektif düşünceler olduğunu hatırlatmak isterim..İyi geceler

Burhan Bakar tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford neden siyah plastik malzeme konusunda bu kadar ısrarcı onu anlamıyorum ? Bej renk aracın içini her zaman daha ferah gösterir. (bakınız Vignale'de açık renk döşeme daha lüx hava katmış) 

Bu şekilde bej plastik ve ahşap kaplamalar kullansaydı çok daha şık olurdu. Nedir öyle heryer kap kara :)

Hakan Saraylı tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu tarz yol testlerinde yakıt tüketimi ile ilgili sağlıklı bilgiler bence alınamıyor. Yol bilgisayarını sıfırlayıp 100 km civarı yol gidildiğinde ortalama tüketim verileri çok zıt değerler gösterebiliyor.Bu durum bence yanıltıcı. Ben kendi aracımdan yola çıkarak yeni 1.5 eb oto. yakıt tüketimi hakkında bir tahminde bulunmak istiyorum. 

 

Ben aracımla geçen ay ve bu ay yaptığım iki ölçümde %80 sabah-akşam mesai trafiği %20 akıcı şehir içi kullanım koşullarında tam 10 lt yakıt tükettim. Ölçümlerim yol bilgisayarından değildir. Depoyu pompa atıncaya kadar doldurup kullanımdan sonra tekrar doldurmak suretiyle net hesaplama yaptım. Daha önceleri yaptığım ölçümlerde (sonbahar aylarında) 9,2 lt tüketmişti, havaların soğuması, kışlık lastikler, yol şartları vs. maximum 10 lt ye çıktı. Yaz-kış ortalaması 9,5 lt diyebiliriz.

 

Yeni 1.5 eb düz vitesin, şimdiki 1.6 eb den daha az yakacağı aşikar (fabrika verilerine göre yaklaşık 1 lt az tüketiyor) 1.5 eb otomatiğin, 1.5 eb düz olana göre 1 lt fazla tüketmesi de mantıklı zaten 1.5 eb otomatik ile 1.6 eb düz vitesin fabrika verileri aynı 8.8-8.9 lt olarak ilan edilmiş. Yani Sonuç olarak ben bu aracın 9,5-10 lt yi geçmeyeceğini düşünüyorum, d sınıfında turbo benzinli ve otomatik bir araç için makul. 13-14 lt leri konuşmak bence yanıltıcıdır...

 

Ancak bize gelenler start&stopsuz modellerin fabrika verisi 10,3 lt ilan edilmiş (az önce öğrendim ) bu durumda sanırım 11 lt gibi bir tüketimle karşılaşılabilir... 

Tugay Kuruöz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.