Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni 2014 Ford Mondeo Genel Başlık Ve 1.0 & 1.5 Ecoboost Motor Eklemesi!


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Üstadım an itibarı ile Mondeo stoğumuz sıfır, Mayıs üretimi araçlar daha Hamburg'tan yola çıkmadı ama onlar da sahipli, Haziran ayı üretimi (...yani daha çeliği bile satın alınmamış kuZu'lar) araçlarda ise tek - tük boşta sipariş var, örnek vermek gerekirse benim Haziran'da 11 adet Mondiş'im geliyor ve sadece 3 (üç) adet'i boşta. (Haziran üretimi ... yani kontak Ağustos ilk haftasında dönecek) ... biz bu arabaları Tanzanya'ya mı satıyoruz? 

 

...herkesi memnun edemezsiniz, mümkün değil ... mümkün olsa da büyük ihtimal ile fizibil değildir. Ürün bu ... onu kabul eden kitle yeni Mondiş'i nüfusuna geçirtiyor (iyi günlerde kullansınlar) ve de kullanıyor. 

 

Biz de biliyoruz focus'ta kullandığımız 1,5tDCI + PS opsiyonu Mondiş'te sunulsa satışların tavanı delip geçeceğini ... ancak böyle bir opsiyon (en azından an itibarı ile) yok. Yarım yamalak bir şey olacağına , son kullanıcıyı mutsuz, bizi mutsuz edeceğine hiç olmasın ... eksik kalsın mantığı gereği bizim yüzümüzü kızartmayacak, müşteriyi de aldığına pişman ettirmeyecek araçlar imal/ithal ediyor ve satıyoruz.

 

... 1,5 benzinli + A/T veya 1,6 tDCI manuel Mondiş'te işinizi görmüyor mu? 2,0 tDCI PS'e geçmek de mi istemiyorsunuz?  ... yapacak bir şey yok o zaman, paranıza geçer hükmünüz ... size Ford veremeyeceğiz.

 

Bu kadar net yani...

mondeo fiyatı daha düşük fiyatlardan başlar ve daha çok talep görür mesela 1.5 manuel mondi olsa fiyat daha ucuz olur daha düşük fiyattan mondeo sahibi oluruz..birde olan bir motor ve şanzıman neden TR ye gelmez bunu anlamıyorum.1.5 Ecoboost manueli neden otosan getirmiyor TR ye? Bunun stratejisi ne hala anlamadım ben .sanki herkes otomatik kullanıyor tr deki araçların % 70-80ni belki daha fazlasi manuel.Kaan Bey şimdi 1.5 Ecoboost un hem manueli hem otomatigi satilsa daha güzel olmaz mi satışlar daha iyi olmaz mı ben daha az yakıt tüketmek ve daha ucuza araç almak istiyorum hemde güçlü olmasını istiyorum illa otomatik mi almak zorundayım yada sw yada hb dizel almak istiyorum ama böyle bir secenek yok..neden böyle bir strateji var firma seçenek sunsun isteyen istediğini alsın ...mesela focusta 1.0 motor sadece titanyum da sunuluyor buda ayni ve yanlış strateji.dahaz once hepsinde sunuldu beceremediler 1.0 Ecoboost satmayı sonra titanyumda getirdiler yakında o da gelmez
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

..birde olan bir motor ve şanzıman neden TR ye gelmez bunu anlamıyorum.
 

 

...daha önce de yazmıştım, tekrarlayayım.  E6 Emisyon kuralları gereği Mondeo'da 1,5tDCI + PS (performans ile oynamazsanız) olamıyor, araç emisyon testini geçemiyor. Emisyon testinin geçilmesi için aracın sağırlaştırılması, performansının düşürülmesi lazım. Biz de bunu istemiyoruz / kabul etmiyoruz ... o neden ile teknolojide bir ek gelişme olmaz ise (mesela daha verimli .dpf filtreleri vs.) Mondeo'da o motor+şanzıman seçenek olarak sunulmayacak.

 

Gene E6 gereği 1,6EB'den 1,5EB'ye geçiş yaşanıyor ... 180+beygirlik motorun PS şanzıman ile getirilecek (satışa sunulacak) olmasının nedeni o şanzıman ile 1,6 Atmosferik ve/veya 1,6EB motor seçeneğinin (yani E5 motorun) bulunmaması.  Yani başka seçenek olmadığı için (bkn.seve seve) o araçlar E6 motor ile getiriliyor.

 

Neden -düz- vites E6 aşırı beslemeli araç getirmiyorsunuz?  ... Türkiye'de ki otomotiv pazarının %47'si Dizel, geri kalan %53'ün yarıdan fazlası ise ya LPG'li olarak trafiğe çıkmış ya da LPG'li araca dönüştürülmüş. Aşırı beslemeli benzinli motor (1,6lt ve altı) pazarı ise %3.2 civarında.  Yani oldukça -ufak- , E6 1,5EB motorun maliyetini henüz bilmiyorum ama E5 1,6EB araç 125 PS'lik kardeşine göre oldukça pahalı kalıyordu ... yani teknik veya kanuni açıdan bi sıkıntı yok. Talep olur ise Ford eminim 1,5EB araçları manuel olarak da getirir.

 

Söz konusu talebi sosyal medya ve/veya Ford ile iletişime geçerek yaratacak olanlar da sizsiniz ... Ford 1,5EB Manuel araca talep olduğunu görür ise tabi ki ithal eder ve satar, aksi zaten mantık dışı olur.

 

Son olarak ....

 

ben daha az yakıt tüketmek ve daha ucuza araç almak istiyorum hemde güçlü olmasını istiyorum

 

 

...o dediğiniz (hepsi bir arada) biraz zor.  Ben de belime kadar sarı saçlarım olsun istiyorum ama istediğim ile kalıyorum (bkn.profil fotoğrafı) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...daha önce de yazmıştım, tekrarlayayım.  E6 Emisyon kuralları gereği Mondeo'da 1,5tDCI + PS (performans ile oynamazsanız) olamıyor, araç emisyon testini geçemiyor. Emisyon testinin geçilmesi için aracın sağırlaştırılması, performansının düşürülmesi lazım. Biz de bunu istemiyoruz / kabul etmiyoruz ... o neden ile teknolojide bir ek gelişme olmaz ise (mesela daha verimli .dpf filtreleri vs.) Mondeo'da o motor+şanzıman seçenek olarak sunulmayacak.

 

Gene E6 gereği 1,6EB'den 1,5EB'ye geçiş yaşanıyor ... 180+beygirlik motorun PS şanzıman ile getirilecek (satışa sunulacak) olmasının nedeni o şanzıman ile 1,6 Atmosferik ve/veya 1,6EB motor seçeneğinin (yani E5 motorun) bulunmaması.  Yani başka seçenek olmadığı için (bkn.seve seve) o araçlar E6 motor ile getiriliyor.

 

Neden -düz- vites E6 aşırı beslemeli araç getirmiyorsunuz?  ... Türkiye'de ki otomotiv pazarının %47'si Dizel, geri kalan %53'ün yarıdan fazlası ise ya LPG'li olarak trafiğe çıkmış ya da LPG'li araca dönüştürülmüş. Aşırı beslemeli benzinli motor (1,6lt ve altı) pazarı ise %3.2 civarında.  Yani oldukça -ufak- , E6 1,5EB motorun maliyetini henüz bilmiyorum ama E5 1,6EB araç 125 PS'lik kardeşine göre oldukça pahalı kalıyordu ... yani teknik veya kanuni açıdan bi sıkıntı yok. Talep olur ise Ford eminim 1,5EB araçları manuel olarak da getirir.

 

Söz konusu talebi sosyal medya ve/veya Ford ile iletişime geçerek yaratacak olanlar da sizsiniz ... Ford 1,5EB Manuel araca talep olduğunu görür ise tabi ki ithal eder ve satar, aksi zaten mantık dışı olur.

 

Son olarak ....

 

 

 

...o dediğiniz (hepsi bir arada) biraz zor.  Ben de belime kadar sarı saçlarım olsun istiyorum ama istediğim ile kalıyorum (bkn.profil fotoğrafı)

manuel 1.5 Ecoboost ile gayet kolay :) hem araç daha ucuza satılır hen oto. Dan az yakar hemde güçlu motor :)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

manuel 1.5 Ecoboost ile gayet kolay

 

1,5EB Benzinli Manuel ... daha güçlü (evet) ve daha az yakar (evet) ama daha ucuz? ... sanmıyorum.  Son kullanıcılar Ford'a baskı yapar ve aracın ithalatını başlatırsa hep beraber görürüz ama 1,5EB'nin fiyatı konusunda çekincelerim var. Atmosferik model ile aynı (veya yakın bedel ile...) satılırsa 3/3 olur (sizin isteğinizi karşılama adına) ama en kötü 2/3 olur ki bu da epey iyi bir ortalama (bence)  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1,5EB Benzinli Manuel ... daha güçlü (evet) ve daha az yakar (evet) ama daha ucuz? ... sanmıyorum. Son kullanıcılar Ford'a baskı yapar ve aracın ithalatını başlatırsa hep beraber görürüz ama 1,5EB'nin fiyatı konusunda çekincelerim var. Atmosferik model ile aynı (veya yakın bedel ile...) satılırsa 3/3 olur (sizin isteğinizi karşılama adına) ama en kötü 2/3 olur ki bu da epey iyi bir ortalama (bence)

ucuzda olmasi laZim bence sonuçta dizel ,benzinliden pahalı (turbo benzinde olsa)TR de...suan dizel mondi daha ucuz A/T den o zaman manuelin dahada ucuz olması lazım Kaan bey titanyum manuel 1.5 benzinliyi ,style dizel ile hemen hemen ayni fiyata satmaları lazım ama öyle bir seçenek yok ne yazikki :( çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Merhaba Sayın Forum Üyeleri;

 

Dizel style beyaz aracımla aranıza katıldım. Alım sürecinde, buradaki değerli bilgilerinizden oldukça faydalandım. Bunun için, buraya katkısı olan herkese teşekkür ederim.

 

Araçla ilgili bir iki soru sormak istiyorum:

 

1. Bildiğiniz gibi dizel modellerde "Auto Start - Stop" özeliği var. Aynı zamanda bu dizel motorlar turbo özeliğine de sahip ve bildiğiniz gibi turbo tribünlerinin ve millerinin yağlamasının bir anda kesilmemesi gerekiyor. Yani bir başka deyişle, aracın bir anda stop ettirilmemesi, park edileceği zaman yaklaşık bir 50 sn rölantide çalıştırılması, egsoz gazını biraz soğutulması, turbo şarj ünitesinin tribünlerinin iyice yavaşlayana kadar motor çalıştırılarak, yağlamanın devam etmesi gerekiyor. Bu durumda, kırmızı ışıkta aniden Auto Stop moduna geçen bir motorda, tribünlerin yağlaması kesilmez mi? Bu durumda turbo şarj ünitesi zarar görmez mi?

 

2. Diğer sorum aksesuarla ilgili olacak. Bildiğiniz gibi, style modellerde krom cam çıtası yok. Bu krom cam çıtası, ford bayilerine ne zamana gelebilir?

 

Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Merhaba Arkadaşlar,

 

Ben bu araca bluetooth ile cep telefonumu bağlayabiliyorum fakat bağladıktan 4 - 5 gün sonra araç telefonu tanımamaya başlıyor.  Aracı açıp bindiğimde telefonu otomatik olarak arıyor fakat bulamıyor, ancak bağlı telefonlar listesinde telefonum görünüyor. Ben de onu silip baştan telefonu tanıtıyorum. Bu sefer çalışıyor. Sebebini tam olarak çözemedim. Telefondan mı kaynaklanıyor anlayamadım. Bu şekilde bir durum yaşayan oldu mu? Telefonum General Mobile Discovery. Bu durumun çözümü ford  serviste SYNC2 yazılım güncellemesi falan olabilir mi acaba?

 

Bir de, bu araçta sesli mesaj okumayı destekleyen telefonların listesini nereden bulabilirim acaba? Yeni bir telefon alacağım, SYNC2'de mesaj okumaya uyumlu olsun bari dedim. Ford'un sitesinde liste var ama çogunda "mesaj okumaya uyumlu değildir" diyor. Tek tek de bütün marka ve modellere bakmak çok zaman aldığı için kısa bir yolu var mıdır sormak istedim.

 

Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba Arkadaşlar,

 

Ben bu araca bluetooth ile cep telefonumu bağlayabiliyorum fakat bağladıktan 4 - 5 gün sonra araç telefonu tanımamaya başlıyor.  Aracı açıp bindiğimde telefonu otomatik olarak arıyor fakat bulamıyor, ancak bağlı telefonlar listesinde telefonum görünüyor. Ben de onu silip baştan telefonu tanıtıyorum. Bu sefer çalışıyor. Sebebini tam olarak çözemedim. Telefondan mı kaynaklanıyor anlayamadım. Bu şekilde bir durum yaşayan oldu mu? Telefonum General Mobile Discovery. Bu durumun çözümü ford  serviste SYNC2 yazılım güncellemesi falan olabilir mi acaba?

 

Bir de, bu araçta sesli mesaj okumayı destekleyen telefonların listesini nereden bulabilirim acaba? Yeni bir telefon alacağım, SYNC2'de mesaj okumaya uyumlu olsun bari dedim. Ford'un sitesinde liste var ama çogunda "mesaj okumaya uyumlu değildir" diyor. Tek tek de bütün marka ve modellere bakmak çok zaman aldığı için kısa bir yolu var mıdır sormak istedim.

 

Teşekkür ederim.

Tekrar hayırlı olsun 2 hazirandan beri bekliyoruz araç başlığınız :) Telefon için link

SYNC 2 with Touchscreen 2014 - seçersiniz

http://www.ford.co.uk/experience-ford/Technology/MobileCompatibility

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Teşekkür ederim Yakup Bey. İstediğiniz yazıyı ekledim.

 

Verdiğiniz siteyi daha önce incelemiştim, belli başlı telefonlara baktım ama sesli mesaj okumayı desteklemediklerini gördüm. Hepsini tek tek incelemek zor olacağı için, destekleyen telefon bilen / kullanan arkadaş varsa diye burada sormak istemiştim :)

 

Tekrar teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Avrupada sanıyorum. 1.0 ecoboost mondeo satılmaya başlanmış. Ancak çok başarılı bulunmamış. 

Çok çok az km yapacak ve ne olursa olsun bir mondeo sahibi olayım diyenler için üretilmiş gibi duruyor. AE 1.5 tdci yi önermiş 1.0 yerine.. 

http://www.autoexpress.co.uk/ford/mondeo/90502/new-ford-mondeo-zetec-10-ecoboost-review

 

Peki mondeoda 1.0 a dudak mı büküyorsunuz. Buyrun buna bakın Ford 1.0 litre motorda silindir deaktşvasyon teknolojisi üstünde çalışıyor. Yakında düz yolda 2 silindirle hatta 1.5 silindirle- bu teknoloji motoru 666 cm3 veya 500cm3  ile devam ettirebilme yönünde-  giden bir mondeo görebiliriz. 

http://articles.sae.org/14204/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.