Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.6 101 Ps Zetec-S Top Speed Denemesi


Şükrü Abay

Önerilen Mesajlar

Hangi benzinli, iki aracı karşılaştırırken turbo olayını unutmayın.

Koy turbo benzini bak nasıl atlıyor heryerde. Tdci ağır yukte avantajlı kalır sadece. Tork ve beygir kıyaslamak bu kadar kolay seyler degil. Klişeleri yenelim.

Elma-armut kıyasları yıllardır tartışılır sonuc hep aynıdır o yüzden tartışmaya hiç gerek yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

F1 benzinli ile 1.3cdti yi karşılaştıracak olursak yada cdti değil 1.6 tdci yi karşılaştır Dizel yokuşta bayılmaz...

Dizellerde tork yüksektir tork nedir ? çevirme gücüdür..Araca çok yük yüklesen de ivmelenmesinde devir çevirebilmesinde azalma daha az olur..

Burada tartışılan şey 3.viteste kaçla gittiğin değil rapmadaki bayılmadır bundan bahsediyorum..Eğer dizeli 2000devirin üstünde tutarsan bayılmaz..

1.6 Lpg f1 ile defacalarca gittiğim manisa yolunu bana kimse öğretemez o yokuşta nasıl bayıldığını bilen bilir.Dizelle aynı yolu test ettim devrinde çıkarsan şayet bayılma diye birşey yok..haa düz yolda uçar kaçar f1 belki ona birşey demem.Ama kabul edilmelidir ki Dizel ne olursa olsun rampada bayılmaz..

Ben bunları her ikisini kullanmış biri olarak söylüyorum :) Daha önceki aracımız 1.6 ti-vct 115 hp idi. Ondan önce ki 1.6 ztec 100 hp Focus 1'di. Şu an 109 hp TDCİ kullanıyorum. Benim fark ettiğim kalkışlarda TDCİ ile 100 hp aynı gibi. 115 hp ti-vct üst devirlerde daha canlıydı yüksek hızlarda daha istekliydi. Ben çok kez denedim oturdğum yer şehrin dışında ve 500 metre civarlarında bir rampa tırmanıyorum. TDCİ ile ışıklardan kalkıp basınca 3. vitese kadar 130 km hız görüyor ve orda kesiliyor. yani 5000 devir. 4. vitese attığımda 130 da sabit kalıyor ne artıyor ne de düşüyor. Ve bu rampada beni megane 2 benzinli, Pejo 308 1.6 benzinli 120 liklerden beni geçti rampanın sonlarına doğru. Benzinlilerle denediğim ivmelenme rampa o hızlara ulaşmak biraz daha geç olsada o rampayı 135-140 gibi bitirmeyi başarıyordum :) Anlatmak istediğim dizel rampada daha iyidir diye bişey yok. Sadece yüklüyken daha avantajlı. Bu arada hb bi tane focus 1 beni aynı rampada aynı şekil sıkıştırdı ve 4-5 kişilerdi arkasından yüklendim yinede yetişemedim. Şöyle bişey de var rampa uzun ve eğimi fazla olmaz TDCİ 4. viteste ivlenebilirse benzinli 1.6 atmosferik 3. viteste kesilip 4e attığında bu seferde atmosferik yürüyemeyecektir :) Bunlar benim tecrübelerim hepsini tek tek denedim. Biz arabımızı dizelin torku için değiştirdik zaten. Pişmanda olmadık zevk açısından dizeli tavsiye ederim. Bu arada bunları sadece denemek amaçlı yaptım 1-2 seferliğine. O hızlarda hayatınız yumruk kadar taş parçasına basmanızla yön değiştirebilir. Kazasız belasız sürüşler Allah korusun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben bunları her ikisini kullanmış biri olarak söylüyorum :) Daha önceki aracımız 1.6 ti-vct 115 hp idi. Ondan önce ki 1.6 ztec 100 hp Focus 1'di. Şu an 109 hp TDCİ kullanıyorum. Benim fark ettiğim kalkışlarda TDCİ ile 100 hp aynı gibi. 115 hp ti-vct üst devirlerde daha canlıydı yüksek hızlarda daha istekliydi. Ben çok kez denedim oturdğum yer şehrin dışında ve 500 metre civarlarında bir rampa tırmanıyorum. TDCİ ile ışıklardan kalkıp basınca 3. vitese kadar 130 km hız görüyor ve orda kesiliyor. yani 5000 devir. 4. vitese attığımda 130 da sabit kalıyor ne artıyor ne de düşüyor. Ve bu rampada beni megane 2 benzinli, Pejo 308 1.6 benzinli 120 liklerden beni geçti rampanın sonlarına doğru. Benzinlilerle denediğim ivmelenme rampa o hızlara ulaşmak biraz daha geç olsada o rampayı 135-140 gibi bitirmeyi başarıyordum :) Anlatmak istediğim dizel rampada daha iyidir diye bişey yok. Sadece yüklüyken daha avantajlı. Bu arada hb bi tane focus 1 beni aynı rampada aynı şekil sıkıştırdı ve 4-5 kişilerdi arkasından yüklendim yinede yetişemedim. Şöyle bişey de var rampa uzun ve eğimi fazla olmaz TDCİ 4. viteste ivlenebilirse benzinli 1.6 atmosferik 3. viteste kesilip 4e attığında bu seferde atmosferik yürüyemeyecektir :) Bunlar benim tecrübelerim hepsini tek tek denedim. Biz arabımızı dizelin torku için değiştirdik zaten. Pişmanda olmadık zevk açısından dizeli tavsiye ederim. Bu arada bunları sadece denemek amaçlı yaptım 1-2 seferliğine. O hızlarda hayatınız yumruk kadar taş parçasına basmanızla yön değiştirebilir. Kazasız belasız sürüşler Allah korusun.

Haklısın Onurcuğum :)

F1 Zetec-S 0-100 kalkışını beğeniyormuydun :) ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Onur senin araç bu yokuşu bayılmadan çıkar bence :pist: :pist:

!

:)

@Onur FATİH

F1'lerin Ses Sistemini Beğeniyor musun ?

Mesela Bir karşılaştırma yapsan :) F1'ler nerelerde olur senin gözünde?

Abi ben fm transmitter ile dinliyordum sesi çok fazla açmam boraya göre kat kat iyi diyebilirim. Sony ghia kadar olamaz. Şimdiki collectiondan biraz daha cızırtılı yükses seslerde. Pek fark göremedim karşılaştırma gibi bi fikrimde olmadı ama düşünürsek bu şekilde olur :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

:)

Abi ben fm transmitter ile dinliyordum sesi çok fazla açmam boraya göre kat kat iyi diyebilirim. Sony ghia kadar olamaz. Şimdiki collectiondan biraz daha cızırtılı yükses seslerde. Pek fark göremedim karşılaştırma gibi bi fikrimde olmadı ama düşünürsek bu şekilde olur :)

Genellikle Golf IV ,Bora Focus'tan daha iyi diyorlar demekki binince farkı hissediliyor :)

Kalite Olarak İyi Tiz Eksikliği var sanırım :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

O yol hafif eğimli F1 lerin 5. vitesi çok uzun max hızını 4. viteste görüyor zaten o da 200 km falan oluyor kadranda :D 5. viteste stock hiç bir F1 195km den fazla yürümez

hiç öyle muhabbetlere girmeye gerek yok... 2001 otomatik vites focus ile  ben de 210 gördüm...  videosuda var..  sanırım benhden önceki sahibi   bişeler yapmış motora ama anlayamadık.... anlayamadan da  sattık...

alan şahın 2 ay sonra aradı motor klitledi diye :))   kısmettt :)

ama bendeki focusda kapı izalasyonu yalıtım  falan yapılmıştı.. bana satan şahıs biraz zevkine düşkündü sanırım... videodaki arabada baya  rüzgar sesi var...

Hüseyin Saraç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hiç öyle muhabbetlere girmeye gerek yok... 2001 otomatik vites focus ile  ben de 210 gördüm...  videosuda var..  sanırım benhden önceki sahibi   bişeler yapmış motora ama anlayamadık.... anlayamadan da  sattık...

alan şahın 2 ay sonra aradı motor klitledi diye :))   kısmettt :)

ama bendeki focusda kapı izalasyonu yalıtım  falan yapılmıştı.. bana satan şahıs biraz zevkine düşkündü sanırım... videodaki arabada baya  rüzgar sesi var...

Atmosferik arabaya hiç bişey yapamaz müdahale edemez. 5 beygir alabilirse şükretsin.

Motor kilitlemek nasıl oluyormuş valla çok ilginç tabirleri var bizim insanlarımızın. Ecu hasar görmüştür beyni gitmiştir vs 

Her araba basar mesela sizin bastığınız yoldaki eğim ne durumdaydı. Ben dizel focusla 210-215 km gördüm. Düz yolda 190 km yi geçmeyen arabayla ;) Önemli olan basmak değil o hıza ne kadar kısa sürede ulaşmak. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Atmosferik arabaya hiç bişey yapamaz müdahale edemez. 5 beygir alabilirse şükretsin.

Motor kilitlemek nasıl oluyormuş valla çok ilginç tabirleri var bizim insanlarımızın. Ecu hasar görmüştür beyni gitmiştir vs 

Her araba basar mesela sizin bastığınız yoldaki eğim ne durumdaydı. Ben dizel focusla 210-215 km gördüm. Düz yolda 190 km yi geçmeyen arabayla ;) Önemli olan basmak değil o hıza ne kadar kısa sürede ulaşmak. 

motora  hangi şekilde  müdehale edildi bilmiyorum.     yada  gerçekten motor dan performans bekleme konusunda  araca extra birşey yaptığından yine emin değilim.  sadece şüpheliydim

motor klitlemesi. !    size neden bu kadar ilginç geldi bilmiyorum. siz ne dersiniz  diyede merak etmiyorum değil hani.

bir otomobil  sadece ECU  beyinden ibaret olan bi elektronik bir sistemle çalışsa idi bende  motor klitledi demezdim heralde.

bahsedilen  mekanik parçaların yaptığı arızadır..

motor klitlemesi    piston segman  krank  - krank yatakları  biyel kolları  silindir gömleği  gibi parçaların  aşınma tahribat sıkışma kırılma  gibi durumlarda motorun tamamen durup   hareket edememe durumu.    daha nasıl anlatabilirim acaba diye düşündüm ama  daha açık anlatım şekli yok

son cümlenize gelelim ..  önemli olan basmak değil o hıza ne kadar kısa sürede ulaşmak demişsiniz.

2001 model 4 vites otomatik şanzıman  bir focustan  yapabileceğinden  fazlasını istemek  pek mantıklı değil.

çukuorava osmaniye yolları eğimli yollar değil  ben osmaniye adana arası yaptım bu  hızı.

aslında  amacım hız yapmak değildi  farkında olmadan  180 km/h ulaşmışım   hiç yapmazdım.  hazır ibre 180 de ilen   tam gaz yaptım kilometre ibresi çok seri olmasada  yavaş yavaşta bu hıza ulaştı neticede.  fazlasının demeyeyimde  aslında  focus 1 de  bana  190 bile lazım değildi sadece   hazır yeri gelen bi denemeydi.  saygılar.

Hüseyin Saraç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

motora  hangi şekilde  müdehale edildi bilmiyorum.     yada  gerçekten motor dan performans bekleme konusunda  araca extra birşey yaptığından yine emin değilim.  sadece şüpheliydim

motor klitlemesi. !    size neden bu kadar ilginç geldi bilmiyorum. siz ne dersiniz  diyede merak etmiyorum değil hani.

bir otomobil  sadece ECU  beyinden ibaret olan bi elektronik bir sistemle çalışsa idi bende  motor klitledi demezdim heralde.

bahsedilen  mekanik parçaların yaptığı arızadır..

motor klitlemesi    piston segman  krank  - krank yatakları  biyel kolları  silindir gömleği  gibi parçaların  aşınma tahribat sıkışma kırılma  gibi durumlarda motorun tamamen durup   hareket edememe durumu.    daha nasıl anlatabilirim acaba diye düşündüm ama  daha açık anlatım şekli yok

son cümlenize gelelim ..  önemli olan basmak değil o hıza ne kadar kısa sürede ulaşmak demişsiniz.

2001 model 4 vites otomatik şanzıman  bir focustan  yapabileceğinden  fazlasını istemek  pek mantıklı değil.

çukuorava osmaniye yolları eğimli yollar değil  ben osmaniye adana arası yaptım bu  hızı.

aslında  amacım hız yapmak değildi  farkında olmadan  180 km/h ulaşmışım   hiç yapmazdım.  hazır ibre 180 de ilen   tam gaz yaptım kilometre ibresi çok seri olmasada  yavaş yavaşta bu hıza ulaştı neticede.  fazlasının demeyeyimde  aslında  focus 1 de  bana  190 bile lazım değildi sadece   hazır yeri gelen bi denemeydi.  saygılar.

teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.