Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Adana' Dan C-Max Izlenimleri Ve Resimler


Tamer Ünlü

Soru

İyi geceler, çocuklardan fırsat bulup ancak yazabiliyorum, resimler gecikti affedin.

Arabamı 5 Eylül' de teslim aldım. Paketsiz bir Titanium ve dizel. Çok düşündüm, önceki aracım yine dizel bir Fiat Bravo 1.6 idi. 290nm torkuyla bana 3,5 yıl başka araba aratmadı ama artık geniş bir araba ihtiyacı hissetmeye başlamıştık. Bu nedenle yine bu gücü hissettirecek bir araca ihtiyacım vardı. Ağustos ayında C-Maxler için 2 katına çıkarılan Koç indirimi + Vodafon indirimi ile Ford imdada yetişti. Bu ikinci Fordum ama bu kez turnayı gözünden vurmuş gibi hissediyorum. Allah herkesin aracını nazardan gözden saklasın, kazasız belasız sürüşler nasip etsin. Bukez kendime sözverdim, arabamın hiçbiryerini değiştirmeyeceğim, araç içi ses ve görüntü sistemlerine, jantlara v.b. meraklıyımdır ama C-Max' ime dokundurtmayacağım.

Sadece çocuklarımı düşündüğüm için kafalıkları değiştirdim, bir de alışkın olduğum için park sensörü eklettirdim. Bayinin hediye ettiği sensör 2. gün arızalandı ben de Cyclone marka kameralı bir sistem aldım. Çok sevdim, tavsiye ederim.

Bunların dışında üzülerek itiraf ediyorum, forumun heryerini okuma fırsat bulamadım. Yazılımla ilgili birşeyler okudum, biraz da yakıta baktım. Bu nedenle aşağıdaki soruların cevabı verilmişse şimdiden affola, cevabın bulunduğu bölümü link verirseniz incelerim.

Herkese iyi geceler dilerim, sorularım ve izlenimlerim şöyle.

- Arka koltuklar, düz bir biçimde yatabildiği gibi arka alt kısımdaki bir mandal yardımıyla birkez daha katlanıyor ve lastikli bir kancayla ön kafalığa sabitleniyor. Tabi diğer koltuklar da aynı şekilde. Ama neden? Yeri daraltmaktan başka bir işe yaramıyor gibi görünse de bir hikmeti vardır diye düşündüm fakat bulamadım :)

- 1. vetesten 2. vitese geçmek için debriyaja bastığımda sanki şanzımanı tutan vidalar varmış da hepsi gevşemiş ve şanzıman sallanıyormuş gibi bir langırtı geliyor. Normalse umrumda değil, herkeste olup olmadığını merak ettim sadece.

- Dizel arabalarda genellikle kızdırma bujisine ait bir uyarı lambası olur ve yarım kontak yapıp bu ışığın sönmesini bekledikten sonra marşa basılır. Bizim arabamız düğmeyle çalışıyor ve yarım düğme gibi bişey de olduğunu sanmıyorum :). Bu durumda çalıştırırken uyulması gereken bir kural var mı?

- Arabamın yakıt sarfiyatı 5000 km'den sonra normal rakamlara döner değil mi ? ( şuan şehir içinde ortalama tüketimi 8-9 litre filan görüyorum, şehir dışında 120 km sabit hızla en az 6.3 gördüm.)

- Yine çok umrumda değil ama kabul edelim yol sesini biraz fazla alıyor içeriye.

- Kendimi arabaya değil de uçan halıya binmiş gibi hissediyorum, bu da bende arabayı bahçede değil de evin salonunda parketme isteği uyandırıyor.

- İçerideki kırmızı ambians özellikle geceleri bana ne iyi etmişim dedirtiyor.

- Sesli komut sistemi süper, ses sistemi süper. 4 GB' tan büyük USB bellek okumaz dedi servis, 8 GB' ı taktım banamısın demedi. iPhone' un tüm rehberini aldı, sesli komut sistemi Türkçe karakterleri sorunsuz anlıyor ve söylüyor.

- Yokuş performansını sevdim, beni hayal kırıklığına uğratmadı ama yine de acaba chip işine girsem mi diye düşünmüyor değilim.

img1284iv.jpg

img1285of.jpg

img1286xb.jpg

img1287dlg.jpg

img1288hn.jpg

img1289um.jpg

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

1 vitesten 2 vitese geçerkenki sorun bende var ve çok sinir bozucu.

Bende de benzer birşey var sanırım. Ben debriyajdan ayağı hızlı kaldırmaya bağladığım için özel bir problem olarak değerlendirmemiştim. Fakat genel olarak 1.vites problemli. Kalkışı da gidişide. Çok yavaş ilerlemek isteyince silkeliyor. Rolantiye bırakınca silkeleme yok, garip.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

rolantide motor ihtiyacı olduğu kadar bir güç zaten uyguladığı için silkeleme olmuyor ama siz biraz daha hızlı gitmek için gaza dokunduğunuzda motor daha doğrusu (bence) ecu şaşırıyor, bu adam hızlanmak mı istiyor, yoksa derdi ne, siz bunu bir de vites boştayken hafif gaz verin, deviri sabit tutup tutamadığınızı kontrol edin, az gaz verdiğinizde devir sabit durmuyor, bu da yazılımla halloloyor diye biliyorum ben. Örneğin 700-1000 devir arasında sabit durmuyordu galiba.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracınızı güle güle kullanın. Benim kamera çok hoşuma gitti. İnternetten mi aldınız. Ben araştırdım ama ekranlısını bulamadım sadece led göstergeli bulabiliyorum. Eğer mümkünse internet linki ya da model numarasını verirsenin ben de almak isterim. İyi akşamlar.

Merhaba, hayır internetten değil Adana' da araç içi ses ve görüntü sistemleri satan bir mağazadan aldım. İsterseniz sizin için başka olup olmadığını araştırıp gerekirse sizze kurye ile gönderebilirim. Ya da siz araştırmak isterseniz markası Cyclone, 250 TL. İnternette örneğini bulamadım. Kutusunu da attığım için modelini yazamadım. >Dilerseniz satınaldığım yerin telefonunu filan da verebilirim. Forumda yasak olabilir endişesiyle sormadan isim ve tel vermeyeyim dedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba, hayır internetten değil Adana' da araç içi ses ve görüntü sistemleri satan bir mağazadan aldım. İsterseniz sizin için başka olup olmadığını araştırıp gerekirse sizze kurye ile gönderebilirim. Ya da siz araştırmak isterseniz markası Cyclone, 250 TL. İnternette örneğini bulamadım. Kutusunu da attığım için modelini yazamadım. >Dilerseniz satınaldığım yerin telefonunu filan da verebilirim. Forumda yasak olabilir endişesiyle sormadan isim ve tel vermeyeyim dedim.

sıkıntı yok yazabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkese iyi akşamlar, 1. vitesten 2.' ye geçerkenki sesi gidermeyi sanırım başardım. Yol bilgisayarı yaklaşık 3000 devirde 2. vitese geçmemi söylüyor ama çok yakıt gider diye alışık olduğum üzre 2000 devirde değiştiriyordum. Ancak bugün defalarca 3000 devirde 1. vitesten çıktım, hem hızlanması güzeldi hem de o langırtı şeklindeki ses hiç almadım. 3000 devirde gazdan ayağımı tamamen çektim, debriyaja bastım ve vites değiştirdim. Hem vites geçişini hissetmedim hem de o sesi duymadım. Durum bu şekilde, Amerika' yı yeniden keşfetmiş olabilirim tabi ama çözüm bulduğum için sevindim :P

Çift uçlu krom egsoz ucu taktırdım yarın resimlerini paylaşacağım.

Bu arada aşağıdaki konularda görüşlerinizi rica ediyorum.

- Arka koltuklar, düz bir biçimde yatabildiği gibi arka alt kısımdaki bir mandal yardımıyla birkez daha katlanıyor ve lastikli bir kancayla ön kafalığa sabitleniyor. Tabi diğer koltuklar da aynı şekilde. Ama neden? Yeri daraltmaktan başka bir işe yaramıyor gibi görünse de bir hikmeti vardır diye düşündüm fakat bulamadım :)

- Dizel arabalarda genellikle kızdırma bujisine ait bir uyarı lambası olur ve yarım kontak yapıp bu ışığın sönmesini bekledikten sonra marşa basılır. Bizim arabamız düğmeyle çalışıyor ve yarım düğme gibi bişey de olduğunu sanmıyorum :). Bu durumda çalıştırırken uyulması gereken bir kural var mı?

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben de aynı durum var; fakat bunu devir düşükken yapıyor gaza biraz asılırsam yapmıyor.

Sürüşe bir sıkıntısı yok ama camlar açıkken çok gıcık bir ses geliyor bazen etraftakiler arabanın altına doğru bakıyor :)

Servise gidince arıza olarak yazdırıcam ama.

Bunu daha once yazmistim dusuk devirde yapiyor, gaza basinca yapmiyor.ancak her durumda gaza fazla basarak kalkmiyor insan sakin sakin kalkip 2 ye atinca sangirdiyor resmen arabanin alti.

Araci herzaman kontagi acip sonra mars ile calistiriyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Selamlar, 10,900 km oldu. İşte izlenimler:

 

1- Eski aracım 1,6 dizel 105 BG / 290 nm torklu Fiat Bravo idi. Chip uygulamasıyla 130BG / 330 nm torka ulaştı. 3 yıl kullandım, çoğunluğu şehir içiydi. Sarfiyat konusunda gördüğüm en yüksek yol bilgisayarı değeri 5,5 idi. C-Max' in ağırlığından olsa gerek henüz 6,4' ün altına inebilmiş değilim. 7 aylık kullanımın 1,300 KM si hariç tamamı şehir içi. Bu 1,300 KM lik yolculukta 25 kuruş / Litre yaktığını hesapladım.

 

2- Ses sistemi gayet yeterli. Eski aracımda amfi, woofer, mid-tiz v.s. kullanıyordum. Onun kadar olması elbette mümkün değil ama kesinlikle tatmin edici bir ses sistemi var. Radyosu birçok orjinal radyoya köre kesinlikle çok performanslı. Henüz hiçbir radyo kanalında kesinti v.b. yaşamadım.

 

3- Bagajı gayet yeterli. Biz 4 kişilik bir aileyiz, yakın zamanda 1,300 KM lik bir Ankara-Bolu seyahati yaptık. Bavullar, bagaj ekipmanları v.s. herşeyi sığdırdık.

 

4- Bozuk yollardan geçerken ya da vitesi 1' den 2' ye 3000 devirden önce attığınızda sanki motoru 4 vidayla tutturmuşlar da 3' ü gevşemiş gibi langırtı geliyor.

 

5- Kol dayama - vites kolu - el freni üçlüsünün olduğu bölümden çıtır çıtır ses geliyor. Kol dayamanın kapağını kaldırdığınızda ses kesiliyor. Sanki içeriye birşey düşmüşte sağa sola çarpıyormuş gibi. Servise 3 kere gittim ama lanet ses servisin kapısından girdiğimde kesildi. Görevliyle birlikte dağ taş dolaştık, çıt çıkmadı. Servisten aldım arabayı, evin yoluna girdim ses başladı.

 

6- Kim nederse desin, yol sesini ve rüzgar sesini alıyor.

 

7- Konforlu, kullanımı rahat, vites geçişleri düzgün, bilen için söylüyorum Çamlıyaya yolunda 270 nm torkun etkisi hissediliyor. Bravo' nun performansından sonra hayal kırıklığı yaşamadım.

 

8- İçi rahat, geniş. Arka tarafta sıkılmadan oturabiliyoruz.

 

Şimdilik durum böyle, herkese kazasız sürüşler. Allah nazarlardan saklasın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bozuk yollardan geçerken ya da vitesi 1' den 2' ye 3000 devirden önce attığınızda sanki motoru 4 vidayla tutturmuşlar da 3' ü gevşemiş gibi langırtı geliyor.

 

Titreme gibi bir şey ise yazılım güncelleme  gerekli olabilir. Pek çok kişide 1.-2. viteslerde titreme yapıyordu. Güncelleme sonrası düzeldi. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.