Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

Şerit Takip Sistemini Sonradan Ekletebilir Miyiz?


Tahir Arıt

Soru

Merhaba arkadaşlar, aracım 2012 model style plus. Yeni gelen parti araçlarda şerit takip sistemi varmış. Şerit takip sistemini yetkili serviste sonradan ekletebilme gibi bir şansımız var. Zannediyorum ki camdaki sensör kutusunda şerit takip sisteminin kamerası var fakat içi boş... Oraya kamera takılıp, araca program atılarak yüklenebilir mi? diye düşünüyorum.

Değerli bilgilerinizi paylaşırsanız sevirim.

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Şehirler arası yollarda mevcut.Mesela Karadeniz sahil yolunda ve Antalya-İstanbul-Ankara-İzmir yollarında ve bağlantılarında mevcut. Zaten ben doğuya gitmiyorum gideceğim yerler buralar. Olmayan yerde de çalışmasın. Ama olan yerde çalışması benim işime geliyor.120 km/s hıza sabitleyip,şerit takip asistanını açtım mı yüküm çok azalır :) yolları tayyip baba yaptı sağolmasın.

 

Direksiyonu titreten yönlendirek motor falan varmış diyor bu eleman şimdi öyle mi :P 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu arada aktif şehiriçi güvenlik sistemi ile adaptif cruise control aynı radarı kullanıyor. Dün gece elektrik şemasından çıkarttım.Mantıken yazılımla çalışması lazım. Ama var mıdır, yükleniyor mudur servis bilmiyor. Otosan'ı ara dedi. Ordaki mühendisler çözer isterlerse dedi:) Şerit takip sistemini bilmiyorlar. Aynada yanıp sönen görünmeyen nokta sisteminden mi bahsediyorsun dediler :) Bayramda çok şeker aldım o yüzden gülüp geçtim.

Direksiyonu titreten yönlendirek motor falan varmış diyor bu eleman şimdi öyle mi :P

O sistemi bilmedi elektrikçi ve başteknisyen. Ama direksiyon kutusunda var zaten servo motor. Beyin ona kolayca titreşim yaptırabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

On 12 Aug 2013 at 11:29, Çağlar Kasımoğlu said:

Bu arada aktif şehiriçi güvenlik sistemi ile adaptif cruise control aynı radarı kullanıyor. Dün gece elektrik şemasından çıkarttım.Mantıken yazılımla çalışması lazım. Ama var mıdır, yükleniyor mudur servis bilmiyor. Otosan'ı ara dedi. Ordaki mühendisler çözer isterlerse dedi:) Şerit takip sistemini bilmiyorlar. Aynada yanıp sönen görünmeyen nokta sisteminden mi bahsediyorsun dediler :) Bayramda çok şeker aldım o yüzden gülüp geçtim.

 

O sistemi bilmedi elektrikçi ve başteknisyen. Ama direksiyon kutusunda var zaten servo motor. Beyin ona kolayca titreşim yaptırabilir.

 

Vallah bilmirem kurban inş olur :) Birde emin misin adaptif CC oradan algıladığına, Ön Tampon'da çünkü orda değil   :yeah:

 

post-1-0-40111100-1376296634_thumb.jpg

post-1-0-00918000-1376296765_thumb.png

 

Lidar (Işık Algılama ve Mesafe Ölçme): City Stop Bununla Çalışıyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hımm şimdi sen diyince öyle Volvoda da ön tamponda ızgarada radar olduğu aklıma geldi.Şemayı bir daha inceledim FORWARD LOOKING RADAR  yazıyor.Ben bunu bizim lidar ile karıştırdım bro.Haklısın.


FORWARD LOOKING CAMERA ile FRONT DISTANCE SENSING MODULE(lidar galiba) birbirine bağlanıyor.

 

hprn.jpg

 

 


Buda acc nin

 

ksms.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sadece Sinyal kolunun değiştirilerek eklenebilmesi mümkün olmamalı. Öyle olsaydı bu özellik pakette değil opsiyonel olurdu. Kaldı araca bu sistem  için gerekli olan diğer ekipmanları (kamera, modül, tork vs) takıp da işi bir kol değişimine bırakmak akıllı bir üretim olmaz.

 

Böyle bir saflığı Toyota yaptı. Benzinli araçlarda CC sisteminin altyapısını tüm araçlara taktı. Hatta direksiyon simidine kadar getirip soketi boşta bıraktı. Araç donanımında CC opsiyonel yazar. Sandı ki isteyenler 300-500usd verip sistemi isteyecek Toyota da bir kol takıp parayı kapacak.

 

Ama bu devirde böyle bir şey mümkün mü? Bu iş için servislere bir TSB göndermek zorunda. Oradan da bu işin sadece kolla olduğu açıkça görülüyor. Hemen bu kollar ebay üzerinden 30usd.ye satılmaya başlandı. Servise hatta ustaya bile gerek yok. Al tak kullan.

 

Yani ben Focus'a bu özelliklerin sonradan takılabileceğini düşünmüyorum. Ama tekno paket olan araçlarda ilk başta trafik levhası tanıma vardı. 2012/09 dan sonra kaldırıldı. Bence işte bu özellik yazılımla yapılıyordu, yazılımla kaldırıldı. Kullanma kitabında anlatılandan bile bu anlaşılabiliyor. Sanırım bizim trafik levhalarında bir standart olmadığı için sistem sorun çıkardı (mesela kurşun deliklerine anlam verememiştir. veya Çare Sarıgül, NORRO levhalarının neye yaradığını çözememiştir) bu nedenle de kaldırıldı.

 

Diğer yandan şerit takip, kör nokta uyarısı (bliss) ve basit anlamda distronic gibi özellikler ayrı modül (universal) olarak ebay vs yerlerde satılıyor.


http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=car+blind+spot+sensor&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR2.TRC1.A0.Xblind+spot+sensor&_nkw=blind+spot+sensor&_sacat=0

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yolların %80'inde şerit çizili değilken bu ne anlamsız bir heves...  :kıhkıh:

Abi, insana lazım olmaz ama oldu mu da tam olur. 2 yıl önce Kayseri-Malatya arası Uzunyayla'da gece direksiyon başında rüya gördükten sonra böyle bir şeyin zorunluluk olduğu kanaatindeyim. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abi, insana lazım olmaz ama oldu mu da tam olur. 2 yıl önce Kayseri-Malatya arası Uzunyayla'da gece direksiyon başında rüya gördükten sonra böyle bir şeyin zorunluluk olduğu kanaatindeyim. :)

Direksiyonda rüya gören adamı bu da kurtaramayabilir. Okkalı bir sille bu sistemden çok daha etkili,ucuz ve basit olacaktır. :P

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Direksiyonda rüya gören adamı bu da kurtaramayabilir. Okkalı bir sille bu sistemden çok daha etkili,ucuz ve basit olacaktır. :P

Yolda tek olursan okkalı tokadı atacak biri lazım, o da olmazsa bu tür donanımlardan medet ummak lazım..Kısacası insanı dürtecek bir şeyler olmalı yahut Taşdevri çizgi filminde ki gibi hayvanlardan kullanmak lazım...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yolda tek olursan okkalı tokadı atacak biri lazım, o da olmazsa bu tür donanımlardan medet ummak lazım..Kısacası insanı dürtecek bir şeyler olmalı yahut Taşdevri çizgi filminde ki gibi hayvanlardan kullanmak lazım...

Enes haklı, tokat konusunda değil ama kurtaramayabileceği konusunda.

Yorgun ve uykusuz hele ki gece yola çıkmayacaksın.

Yürümüyor dediğinde çekip kenara uyuyacaksın.

Bu teknolojik aletler uykunun yerini tutmaz....

Teknolojiye değil kendinize güvenin!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yolda tek olursan okkalı tokadı atacak biri lazım, o da olmazsa bu tür donanımlardan medet ummak lazım..Kısacası insanı dürtecek bir şeyler olmalı yahut Taşdevri çizgi filminde ki gibi hayvanlardan kullanmak lazım...

Bundan sonraki aracınız da o da olur inşallah.

Enes haklı, tokat konusunda değil ama kurtaramayabileceği konusunda.

Yorgun ve uykusuz hele ki gece yola çıkmayacaksın.

Yürümüyor dediğinde çekip kenara uyuyacaksın.

Bu teknolojik aletler uykunun yerini tutmaz....

Teknolojiye değil kendinize güvenin!

Kesinlikle. :yeah:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Enes haklı, tokat konusunda değil ama kurtaramayabileceği konusunda.

Yorgun ve uykusuz hele ki gece yola çıkmayacaksın.

Yürümüyor dediğinde çekip kenara uyuyacaksın.

Bu teknolojik aletler uykunun yerini tutmaz....

Teknolojiye değil kendinize güvenin!

Hocam, bende aynı fikirdeyim ama olay nasıl oldu buradan yazmaya çalışayım iyisi; Bursa'da  ve Antep'te ilgilendiğim iki araç vardı, önceliği Bursa'da ki araca verdim pazarlığımı yaptım yola çıkmak için bilet aramaya başladım ama ne mümkün.Okulların açılmasıyla çakışınca ne uçak bileti bulabildim ne de düzgün bir otobüs bileti, bir tanıdık vasıtası ile ancak Ankara'ya 45 numarada yer bulabildim.Saat 11 arabası ile gece yarım saatlik uykuyla Ankara'ya oradan da sabah Bursa'ya başka otobüsle yola devam ettim.Vardığımda saat 14.30 olmuştu, adamla buluşup arabanın yanına gittiğimizde kan beynime sıçramıştı, araç siyah renk diye ilana atılmış ve tozlu bir baraj yolunda resimlenmişti ama renk siyah değil çelik grisi idi.Kısa bir tartışmanın ardından beklemenin pek mantıklı olmayacağı kanaatiyle acilen otobüse atlayıp Ankara'ya doğru yola koyuldum.Yolda Antep'te ki araç için pazarlığa başladım adam Nuh diyor peygamber demiyordu on kereden fazla telefon görüşmesi yapmama rağmen hala başladığımız yerdeydik.Akşam saat 22'de AŞTİ'ye vardığımda son bir gayret eşimi arayarak Sahibinden'de favorilerime ekli Ankara'da araç var mı diye bakmasını istedim, nihayet Ankara'da bir tane bulmuştuk hemen ilgili telefon numarasını bana verdi.Bu seferde AŞTİ' de ayrı bir pazarlık başlamıştı, satıcının Demetevler'de internet kafesi varmış tadilat nedeniyle sabaha kadar çalışıyorlarmış buyur etti bende icabet edip metroya atlayıp yanına vardğımda saat 23'ü geçmişti bile...İyi bir insandı arabada tam istediğim gibiydi, anlaşma sağlanmış, kanlar kaynaşmış, sanki yolcu değilmişim gibi sohbete başlamıştık.Sonra bir ara yolcu olduğum anımsandı, uyuyacak bir yer arandı, 03.30saatinde otele gidilse enayilik olurdu, iyisi orada ki minibüslerinin içinde uyumaktı, hemen yastık nevresim vs getirildi, anında uyumuştum.Gözümü açtığımda sabah saat 05.15'ti daha da uyumak ne mümkün ancak günün ağarmasını bekledim, kahvaltıdan sonra aracı gösterip bankaya oradan da notere geçmiştik, sıra bana geldiğinde saat 10.30 olmuştu ki sistem gitti, bende ki de ne şanstı.Öğleden sonra 15'te sistem gelmiş satışı yapmıştık, sıra da sigorta vardı ama gel gör ki EGM sisteme benim bilgilerimi düşmediğinden sigortayı beklemeye başladık neyse ki saat 20 sularında o da tamamdı. Diğer hazırlıklardan sonra saat 21'de yola çıkabilirdim, kendimi o kadar yokladım uykum var mı diye tıpkı şu an klavye başında ki gibi zindeydim ve uykum yoktu.Yola çıkmıştım artık, Elmadağ'da trafik kilitlenmiş 4 araç yan yana ağır ağır ilerliyorduk, ileride trafik kazası olmuştu bu nedenle de 2.5 saat öylesine beklemek zorunda kalmıştım.Nihayetinde yol açılmış daha bir sorun kalmamıştı, ilk molamı Kayseri'de yakıt ikmali yaparken vermiştim.Pompacı arkadaşa kenarda bir yerde aracın içinde uyumak istediğimi belirttiğimde sorun olmaz sabahlayabilirsiniz cevabından sonra koltuğumu hemen yatırıp uyku pozisyonu almıştım.Fakat bir türlü uyku gelmek nedir bilmiyordu, 1 saat geçmesine rağmen uyumamıştım hala, o halde durmanın ne anlamı vardı ki yola devam dedim ve Kayseri Pınarbaşı derken Uzunyayla'ya varmıştım.Eşimle telefonla görüşürken şarjımın azaldığını farkettim bu yüzden telefonu kapattım peşi sıra şarj tamamen bitip telefon kapandı, cd almayı da unutmuştum bu yüzden sadece radyo dinliyordum.Uzunyayla'yı tanıyanlar bilir belli bir yerden sonra da radyo çekmez bu yüzden her haliyle yalnız kalmıştım vee birden bire o gelmeyen uyku gelivermişti.Öncelikle emniyetli bir yer bulup uyumam lazımdı ve bu da Uzunyayla'da çok zayıf bir olasılıktı, yol üzerinde bir an dörtlüleri yakıp en sağda bir yerde durasım geldi ama birde benim gibi uykulu bir tır, kamyon, otobüs sürücüsü gelipte beni biçerse düşüncesi ile bunu da beceremedim. yüzüme su atıp devam etmek istedim o saatten sonra fayda etmediği gibi uyku ile beraber üşümeye de başlamıştım.Camları kapayıp devam ettiğimde ise klima falanda kar etmemeye başlamıştı artık.En sonunda kısa bir mola vermeye karar verdim, araçtan inip hemen yüzümü suyla yıkamaya başladım kendime gelebilmek için genleşme hareketleri de  yapmaya başlamıştım ki hiç akla hayale gelmeyen bir şey oldu; sayısını bilmediğim bir kurt sürüsü 100-150 mt kenarda bir yerde sanırsam tilki falandı, hayvanı yakalayıp parçalamaya başladılar...Eeee şimdi gel de dur bakalım, atladım hemen gazlamaya başladım uyku diye bir şey kalmamıştı artık.. :D Yarım saat geçtikten sonra bahse konu direksiyondaki rüyamı gördüm.Rüyamda yolculuğun bittiğini evime yetiştiğimi görüyordum, hanım hoş geldin diyerek kapıyı açtıktan sonra içeride biraz sohbet derken balkonda hava almaya çıktığım an kendi kendime direksiyonda olduğumu nasıl olur da bir anda evde olduğumu sordum ve gözlerimi açtım. 130 km hızla ortada ki demir bariyerlere 4-5 metre kaldığını gördüm o an kalbim sıkıştı, sağa-sola derken ancak burunu toparlayabildim.O korkuyla öylesine bir hıçkırığa tutuldum ki ciğerlerim yerinden sökülür gibi oluyordu ve inanır mısınız o hıçkırık sayesinde (vermiş olduğu rahatsızlıktan dolayı) Van'a eve yetişinceye kadar gram uyku kalmadı bende..Sonrasında sabaha kadar deliksiz bir uyku ve acı ama etkili bir tecrübe.....Kusura bakmayın okuyan arkadaşların başını ağrıttım ama lütfen benden ders alsınlar ki uykusuz ve yorgun yola çıkmasınlar, teknoloji mi???? o da bir yere kadar......

Nihat Abukan tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sadece Sinyal kolunun değiştirilerek eklenebilmesi mümkün olmamalı. Öyle olsaydı bu özellik pakette değil opsiyonel olurdu. Kaldı araca bu sistem  için gerekli olan diğer ekipmanları (kamera, modül, tork vs) takıp da işi bir kol değişimine bırakmak akıllı bir üretim olmaz.

 

Böyle bir saflığı Toyota yaptı. Benzinli araçlarda CC sisteminin altyapısını tüm araçlara taktı. Hatta direksiyon simidine kadar getirip soketi boşta bıraktı. Araç donanımında CC opsiyonel yazar. Sandı ki isteyenler 300-500usd verip sistemi isteyecek Toyota da bir kol takıp parayı kapacak.

 

Ama bu devirde böyle bir şey mümkün mü? Bu iş için servislere bir TSB göndermek zorunda. Oradan da bu işin sadece kolla olduğu açıkça görülüyor. Hemen bu kollar ebay üzerinden 30usd.ye satılmaya başlandı. Servise hatta ustaya bile gerek yok. Al tak kullan.

 

Yani ben Focus'a bu özelliklerin sonradan takılabileceğini düşünmüyorum. Ama tekno paket olan araçlarda ilk başta trafik levhası tanıma vardı. 2012/09 dan sonra kaldırıldı. Bence işte bu özellik yazılımla yapılıyordu, yazılımla kaldırıldı. Kullanma kitabında anlatılandan bile bu anlaşılabiliyor. Sanırım bizim trafik levhalarında bir standart olmadığı için sistem sorun çıkardı (mesela kurşun deliklerine anlam verememiştir. veya Çare Sarıgül, NORRO levhalarının neye yaradığını çözememiştir) bu nedenle de kaldırıldı.

 

Diğer yandan şerit takip, kör nokta uyarısı (bliss) ve basit anlamda distronic gibi özellikler ayrı modül (universal) olarak ebay vs yerlerde satılıyor.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=car+blind+spot+sensor&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR2.TRC1.A0.Xblind+spot+sensor&_nkw=blind+spot+sensor&_sacat=0

 

Volvo c30/s40/v50 lerde de tesisat hazır.Direksiyona tuşlar takılıyor.Fakat yinede aktif olmuyor.Tuşlar 250 lira civarı.Volvo'nun yazılımını atmadan aktif olmuyor ve Volvo harici başka kimse yazılım atamıyor.Bu yazılımda 650 lira civarı. Aynı şekilde araca bluetooth,usb,blis eklenebiliyor.

 

Yeni s60 larda ise eklenebilirlik daha fazla. Mesela orijinal DVD,geri dönüş kamerası,orjinal park sensörleri gibi aksesuarlar donanımlar eklenebiliyor orijinal olduğu taktirde.Ve bu donanımları aktif hale getirmek için servislerde bulunan online Volvo diagnostic programına (Vida)  servisin ödeme yapması gerekiyor. Yine benzer şekilde standart olarak far anahtarından kapalı konuma getirseniz bil sürekli yanan kısa hüzmeleri sadece Vida'dan devre dışı bırakılabiliyor yazılımla.Buda 75 TL civarı. Bu ücretleri yetkili servis işçilik olarak almıyor,Volvo genel merkezine gönderilmek üzere müşteriden alınıyor :)

 

Bence o kamera varsa ki benim aracımda var hatta tesisatı bile var gidiyor kablo,kol ve yazılımla iş çözülür.Tabi iş yazılımda bitiyor. Şase numarasına göre pcm güncellemeleri olduğundan atılamayabilir.Tabi gövde kontrol modülünüde değişmek gerekebilir.

Rüyamda yolculuğun bittiğini evime yetiştiğimi görüyordum, hanım hoş geldin diyerek kapıyı açtıktan sonra içeride biraz sohbet derken balkonda hava almaya çıktığım an kendi kendime direksiyonda olduğumu nasıl olur da bir anda evde olduğumu sordum ve gözlerimi açtım

 

Ucuz kurtulmuşsunuz :S  Bende bazen rüyamda inna'ya sarılırken görüyorum kendimi. Sonra oha imkansız kalk lan diyip uyanıyorum. Buna benzettim :D

Çağlar Kasımoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 Adrenalin iyidir... verilmiş sadakan varmış.

 

Sormayın Hocam hemde çok iyidir :) , gerçekten de verilmiş sadakam varmış ki halen bu şekilde atlattığıma şükrediyorum.

Volvo c30/s40/v50 lerde de tesisat hazır.Direksiyona tuşlar takılıyor.Fakat yinede aktif olmuyor.Tuşlar 250 lira civarı.Volvo'nun yazılımını atmadan aktif olmuyor ve Volvo harici başka kimse yazılım atamıyor.Bu yazılımda 650 lira civarı. Aynı şekilde araca bluetooth,usb,blis eklenebiliyor.

 

Yeni s60 larda ise eklenebilirlik daha fazla. Mesela orijinal DVD,geri dönüş kamerası,orjinal park sensörleri gibi aksesuarlar donanımlar eklenebiliyor orijinal olduğu taktirde.Ve bu donanımları aktif hale getirmek için servislerde bulunan online Volvo diagnostic programına (Vida)  servisin ödeme yapması gerekiyor. Yine benzer şekilde standart olarak far anahtarından kapalı konuma getirseniz bil sürekli yanan kısa hüzmeleri sadece Vida'dan devre dışı bırakılabiliyor yazılımla.Buda 75 TL civarı. Bu ücretleri yetkili servis işçilik olarak almıyor,Volvo genel merkezine gönderilmek üzere müşteriden alınıyor :)

 

Bence o kamera varsa ki benim aracımda var hatta tesisatı bile var gidiyor kablo,kol ve yazılımla iş çözülür.Tabi iş yazılımda bitiyor. Şase numarasına göre pcm güncellemeleri olduğundan atılamayabilir.Tabi gövde kontrol modülünüde değişmek gerekebilir.

 

 

 

Ucuz kurtulmuşsunuz :S  Bende bazen rüyamda inna'ya sarılırken görüyorum kendimi. Sonra oha imkansız kalk lan diyip uyanıyorum. Buna benzettim :D

İlahi sende insan senin gördüğün rüyadan elbette uyanmak istemez  :D , benim gördüğümde ise bilakis tam tersine uyumamak en iyisi..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.