Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Makyajlı Yeni Fiesta Için Son Detay Bilgileri


Önerilen Mesajlar

Ben fiesta'yı 4 gün içinde 2000 km yaparak gezdim ve test etmiş oldum :D

 

Clio güzel olabilir zaten kötü araba yok test sürüş başlığında yeterince iyi not vermiştim. Ben fiesta yerine clio almam alana niye alıyorsun demem çünkü zevklerin tamamen farklı olduğunu anlamış olurum :D eheheh 

 

Hayırlı Olsun Yeni Fiesta'lar...

 

Not: 2013 modellerden fiyat örneği

 

Fiesta Titanium 1.0i 100PS Ecoboost 39.300

Yeni Clio Icon Turbo 90 bg Stop & Start 38.490  

 

Yakup sen şimdi carrefourda satılan tabak piliç ile ünlü bir restoranda nar gibi kızarmış yanında garnitür patates kızartma vs ile sunulan pilicin fiyatını karşılaştırıyorsun sanki. 

 

Bir kere clioda ESP yan ve perde HYları standart fiestada bunları almak için GP almak lazım (ki hala clioda fazladan yokuş kalkış dstek sistemi var) 

Clio ikonda far yağmur sensörü, cruise standart fiestada bunlar için X paket alman lazım. 

Son olarak clioda dokunmatik ekran ve navigasyon var ki fiestada bunlara yakın bişey bile yok. SONY bunun karşılığı değil hadi sonyyi almayalım. 

Fiesta nav+dokunmatik ekran+yokuş kalkış gibi daha düşük donanımla 3-4 bin TL falan daha pahalı oluyor. Fiestada da fazladan myKey var ne işe yarayacaksa.

 

Tamam donanım satın almyoruz ama fiyat karşılaştırırken aynı donanımı veya en  yakını karşılaştırmamız lazım.Aynı veya en yakın donanımda CLİO daha donanımlı olmasına rağmen DAHA UCUZ.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

clio_____  dış tasarımı güzel görünsün diye karoseri geniş , iç dizaynı dar tutmuşlar ...  yani içi seni , dışı beni yakar :)

 

fiesta____ dış tasarım olarak fena değil , ama iç dizaynı büyük olsun diye karoseri küçük tutmuşlar ...

 

donanım , mış filan bunlar geçici göz boyama , uzun vadeli yukarda yazdığım 2 unsur çok önemli ...

 

bende clio' yu dışardan gördüm , oo çok beğendim , sürücü koltuğuna oturdum , miss dokunmatik navi filan , sonra bagajı açtım , arka ve ön yolcu koltuğuna oturdum , satış temsilcisine oturulmuyor burada dedim , maalesef öyle evet dedi :)  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yeni Fiestanın 1.0 100-125PS seçeneği geleceği söylenmişti daha 2012çıkmadan, ama 100PS olanı geldi bilen duyan varmı 125PS gelecekmı diye, 100PS ile 125PS arasında performans ve yakıt tüketimi farkı fazla oynarmı

 

Zaten o seçenekler ile üretiliyor Fiesta ama şuan ülkemizde bu opsiyon yok. Kararı siz verin teknik olarak :) buyrun detaylı başlık

Tüketim olarak aynılar.0-100 (2 sn) ve son hız'da malum 125 ps oldukça iyi.Ara hızlanma da 2.5 sn fark var..Karar sizin. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Zaten o seçenekler ile üretiliyor Fiesta ama şuan ülkemizde bu opsiyon yok. Kararı siz verin teknik olarak :) buyrun detaylı başlık

Tüketim olarak aynılar.0-100 (2 sn) ve son hız'da malum 125 ps oldukça iyi.Ara hızlanma da 2.5 sn fark var..Karar sizin. 

 

cevap için teşekkürler 125lik olsa dediginiz gibi oldukça iyi ama 100ps siparişi verdikten sonra 125lik çıkarsa çok mikemmel olur :D bir bayiyi arayıp sorayım ama sizin bilginiz anladıgım kadarıyla yok daha sonra gelebileceği konusunda

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

cevap için teşekkürler 125lik olsa dediginiz gibi oldukça iyi ama 100ps siparişi verdikten sonra 125lik çıkarsa çok mikemmel olur :D bir bayiyi arayıp sorayım ama sizin bilginiz anladıgım kadarıyla yok daha sonra gelebileceği konusunda

 

Bayiler bilmez :P geleceği varsa bile yani.

 

Otosan'ı arayın veya http://www.ford.com.tr/SBE/bilgi-alin/p=1205025684346

Buradan yazın onlar size geri dönsün :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...
  • 4 hafta sonra...

Fiesta 1.25 trend+GP spor kırmızı sipariş etsem mi diye düşünüyorum. 

Görünen o ki Clio fiestanın canına okudu. 

Her zaman B HB birincisi fiesta şubatta clionun yarısından az satıldı (700e 1700) . Mart rakamları da aynı gelirse beklemeye devam edeceğim. Fiesta fiyatları düşecektir. 

Gerçi siparişe 8-14 hafta süre verdiler. O sürede çok taşlar oynar ya neyse..

 

Yukarıdaki muhabbete geç kalmışım ama yine de yazayım. 100lük 1.0 ile 125 lik 1.0 ın tork ve güç eğrileri 3500 devire kadar birebir aynı. 125 lik farkını 5000 civarlarında hissettiriyor. Öyle kullanmak mümkün değil,  o arabayı hep 5000de kullanırsanız zaten ocağınıza incir ağacı diker.  Günlük kullanımda zaten 2000-3000 arası kullanacaksınız. O zaman eşitler 40 yılda bir otoyol bulursanız üst devirlere çıkacaksnız ki hiç gereği yok. Bence otosanın 100lük tercihi mantıklı olmuş. Keşke 1.0 ecoboost 80liği de getirip 30bine satsalar. Ben alırdım.. 

 

Bu arada otosan 1.0lik EB motor için acaip fark alıyor. 

Aşağıda başka bir foruma yazdığımı kopyalıyorum 

Evet biliyorum mal onun istediği fiyata satar, bizi ilgilendirmez. Ben almam başkası alır . Bir müşteri onlar için çok önemli değildir, filo/şirket satışları yetiyordur vs vs ama fiesta fiyatı beni acaip sinilendiriyor. 

Şimdi B segment araçlarda çok km yapmayanlar için benzinliler iyi seçenek çünkü alırkenki dizele göre ucuzluk belirgin oluyor. Son yıllarda downsizing modasının sonucu 3 veya 4 silindir küçük hacim turbolar da popüler olmaya başladı. Esasen bunlar aynı güçteki atmosferiklerden iddia edildiği gibi ahım şahım bariz ekonomik falan çıkmadı belki çok az ekonomik ekonomikler hatta performans kullanımında daha bile kötü çıkıyorlar. Ancak yine de firmalar bunlardan ciddi fiyat farkları istiyor ki bunları almak vergi avantajı dışında pek makul olmuyor şu an için. Bu teknolojisine B segmentte en yüksek farkı isteyen - bence gayet fahiş bir fiyat farkı isteyen- FORD...

Şimdi örnekle açıklayayım. VAG grubunun sağlam ve iyi imajlı en yeni üyelerinden skoda rapidde 1.2 atmosferik 75 bg ambiente 35990; 1.2 tsi 105 bg ambiente nin fiyatı 39490 yani 30 bg farklı turbo motor için 3500 TL fiyat farkı isteniyor. Güç farkı çok bariz olduğu için belki kabul edilebilir yine de biraz yüksek gibi. Ehh VAG aracıdır yüksek fiyata alışkınız. 

B segmentin yeni yıldızı Renault clioya bakalım. Orta donanım touchta 1.2 atmosferik 72 bg clio 34490 aynı donanımda 0.9 turbo araç 36990 TL ..Yani 18 bg farkı +turbo için renaultun istediği rakam 2500 TL . Bu bile fazla ya neyse... 

Peki forda bakalım; yukarıdakilerin ikisi de yeni otomobiller belki yüksek fiyat kabul edilebilir. Fiesta ise neredeyse 5 . yılında ve sadece makyaj gördü. Küçük hacim turboya bakalım ama daha kafadan bir faul var. Otosan fiestada 1.0 turbo motoru tek donanımla (üst donanım) satıyor(böylece ne kadar da pahalıya sattığını anlamayalım istiyor sanırım) . Alt donanımı yok .Dolayısıyla 1.0 turbo motora ne fiyat istediğine çıkarımla gideceğiz.Öncelikle aynı motora sahip titanum ve trend donanım olan bir versiyon buluyoruz: 1.6 otomatik .Bunun titaniumu 40915 trendi 38710..Buradan fiestada trend titanium fiyat farkını 2205 TL olarak buluyoruz. Şimdi 1.0T titanium fiyatına bakıyoruz 39795 ..Demek ki bu motorun trendi olsa fiyat farkı 2205 TL olduğuna göre 37590 TL olacaktı. Peki şu an için 82 bg lik 1.25 trend fiestanın fiyatı ne 31795 TL. 1.0T trend olsa 37590 olacaktı yani ford sadece 18 bg farklı turbo motoruna 5795 TL fark istiyor. Sanki dizel motor mübarek. Ford ecoboost diye bir isim koymuş tamam iyi de teknoloji, en iyi motor ödülü falan da aldı da ford otosan buna sanki çok dolu bir paketmiş gibi fahiş bir fiyat farkı istiyor. 

Ne diyelim hayırlı satışlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Dün full paketli 1,5 dizel aracı testine katıldım. Vites değiştirmek için göstergedeki ok işaretine bakarsanız araç 1 ve 2. viteslerde yutkunma yapıyor, geç topluyor kendini ama daha önce dizel araç kullanmış birisi olarak 3000 devir üstü vites değiştirdinizde, araç çok keyifli gidiyor, yakıt tüketimi fabrika verilerinin üstüne ne kadar çıkacak o korkutuyor beni :). Ayrıca cama su püskürttüğümde, memelerden kaportaya su akıyor 2013 model araçta :( , satış temsilcisi arkadaş kaput filmiyle ve memelerin altına küçük bir film tabaka koyarak o sorun gidiyor dedi ^_^ bu durum benim focusda da var, çok sinir bozucu.
10.000 km altı 2.el dizel fieasta düşünüyorum. bakalım hayırlısı :)
Test aracımız >

 

977432_555841154468490_358445751_o.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dün full paketli 1,5 dizel aracı testine katıldım. Vites değiştirmek için göstergedeki ok işaretine bakarsanız araç 1 ve 2. viteslerde yutkunma yapıyor, geç topluyor kendini ama daha önce dizel araç kullanmış birisi olarak 3000 devir üstü vites değiştirdinizde, araç çok keyifli gidiyor, yakıt tüketimi fabrika verilerinin üstüne ne kadar çıkacak o korkutuyor beni :). Ayrıca cama su püskürttüğümde, memelerden kaportaya su akıyor 2013 model araçta :( , satış temsilcisi arkadaş kaput filmiyle ve memelerin altına küçük bir film tabaka koyarak o sorun gidiyor dedi ^_^ bu durum benim focusda da var, çok sinir bozucu.

10.000 km altı 2.el dizel fieasta düşünüyorum. bakalım hayırlısı :)

Test aracımız >

Bu kaputa su akıtma olayı bende de var servise gösterdiğimde yapacak birşey yok deyip geçiştirdiler...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.