Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ateşleme Sisteminde Bir Sorun Mu Var Acaba?


onur karadeniz

Soru

Merhaba arkadaşlar 2 senedir focus 1 ghia kullanıcısıyım.Son zamanlarda şu durmlarla karşılaştım, yağ ve su eksilme yok birbirine karışma yok, fakat uzun zamandır devam eden avans vurması ve beyaz duman sorunu var.Araç boşta iken gaza bastığımda 4 bin devir ve sonrası çok acayip bir benzin kokusu ve beyaz duman atma durumu var.Bobin yada buji kaynaklı bir sorun olabilir yada neden kaynaklanmış olabilir_?

Aracın çekişinde bir sorun yok tekleme yok rölanti düzgün.

Aracımda LPG YOK.Benzinli.

Hiçbir arıza kodu yok cihaza bağlandoğında herşey normal çıkıyor.Hararet sorunu yok.

Aracı gösterdiğim özel servisler hemen conta yanık değiştirelim diyorlar.Contası yanan araba 180 km hızla 20 km sıkıştırıldığında su yada yağ eksiltmez mi yada hareret çıkmaz mı? Aracımda hiçbiri yok.Gauge test menüde motor sıcaklığı ekranına ayarlıyorum hararet normal kullanımdaki gibi sabit.

Genel olarak bu konu hakkında arattığımda katalitik konvertör bobin oksejen sensörü buji ler buji kabloları hakkında bilgiler verilmiş.

Fikirleri olanlar var ise ne yapmam konusunda sizlerin yorumunu bekliyorum.Ona göre hareket edeceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 8 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Hava akış metreyi kontrol etmekte fayda var. Bujilere,hava filtresine bakmaktırmayı ihmal etmeyin.

Bende Hava akışmetre MAF sensörü yok MAP sensörü var.

Simota carbon charger hava filtresi kullanıyordum onuda söktüm orjinal filtreyi ve kutusunu taktım.Durum yine aynı.Vakit bulduğumda bobin bujiler ve buji kablolarını kontrol ettireceğim yada orjinal motocraft alıp değiştirip deneyeceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

map sensörü değdiğimizde manifold basıncını ölçer,yani bir nevi akışmetredir.Yanlış veri yollarsa elektronik kontrol ünitesine,karışım yanlış ayarlanır.Mapın ordan kaçak yapıyor olabilir.Fişini çekin takın rölantide ne gibi bir tepki verecek bakalım...

kapak contası olsa yağa su karışır suya yağ karışır,çekiş düşer,hararet hemen artarr vs vs...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Beyaz duman olması demek yanma odasına yağ giriyor demek. Üç yerden girebilir;

1- Karterden (piston eritmiş olmanız ya da sekman kırmış olmanız gerekir.)

2- Silindir kapak contası yanmıştır o sızdırıyordur.

3- Süpap lastikleri sızdırıyordur.

Arabanız kaç km olduğunu bilmiyorum ama her şartta da kapağın açılıp kompresyon testine gönderilerek süpaplar ve lastikleri kontrol edilmeli.

Araba çalışırken egzostundan avucunuzla havayı alıp koklayın. Eğer benzin kokuyorsa zengin karışım var demektir. Onun bir sürü nedeni olabilir. Ancak uyduruk bir OBD okuyucuyla LTFT değerini kontrol etmekle de başlayabilirsiniz.

Beyaz duman geliyorsa yağın eksilmemesi imkansız. Ben süpap lastiklerinizin kaçırdığını düşünüyorum. Bu arabalar en iyi ihtimalle 8 yaşında. Yılda 15 bin km yapsa 120-130 bin km nin altında olmaması lazım. Tipiniz emekli bir amcaya falan benzemiyor ama hadi olsun da 100 bin km olsun. Süpap lastiklerinden kaçırıyor olması büyük ihtimal. O durumda yağ tüketimi az olur ve beyaz duman atar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Beyaz duman olması demek yanma odasına yağ giriyor demek. Üç yerden girebilir;

1- Karterden (piston eritmiş olmanız ya da sekman kırmış olmanız gerekir.)

2- Silindir kapak contası yanmıştır o sızdırıyordur.

3- Süpap lastikleri sızdırıyordur.

Arabanız kaç km olduğunu bilmiyorum ama her şartta da kapağın açılıp kompresyon testine gönderilerek süpaplar ve lastikleri kontrol edilmeli.

Araba çalışırken egzostundan avucunuzla havayı alıp koklayın. Eğer benzin kokuyorsa zengin karışım var demektir. Onun bir sürü nedeni olabilir. Ancak uyduruk bir OBD okuyucuyla LTFT değerini kontrol etmekle de başlayabilirsiniz.

Beyaz duman geliyorsa yağın eksilmemesi imkansız. Ben süpap lastiklerinizin kaçırdığını düşünüyorum. Bu arabalar en iyi ihtimalle 8 yaşında. Yılda 15 bin km yapsa 120-130 bin km nin altında olmaması lazım. Tipiniz emekli bir amcaya falan benzemiyor ama hadi olsun da 100 bin km olsun. Süpap lastiklerinden kaçırıyor olması büyük ihtimal. O durumda yağ tüketimi az olur ve beyaz duman atar.

Yağ yakinca mavi duman gelmiyormuydu abi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Avcuma egzozdan çıkan havayı alıp kontrol ediyorum benzin kokuyor.

aracım 101.000 km de

çağlar kasımoğlu nun dediğini yapacağım MAP ın fişini çekip kontrol edeceğim.çıkan sonucu yazacağım

Bence Supaplar yada supap lastikleri aşındı.Onlardan kaynaklı bir sorun olduğunu düşünüyorum.

Bu hafta sonu motocraft bobin ve buji buji kablosu takımı orjinal alıp takacağım deneyeceğim.

Bu şıkırtı ve abartılı koku şehir içi sürekli dur kalklarda daha da artıyor.o şıkırtı hele her daim kalkarken geliyor

Arabanın gidişinde kalkışında felan hiçbir sorun yok,tekleme yok,

Sübaplar yada sübap lastiklerinden ise ne yapmamız gerekir ne kadara mal olur tahminen bilginiz varmı?

(2006 focus buldum şuanki aracımı satacağım üst kasa alacağım o yüzden gereksiz masraf yapmak da istemiyorum.)

onur karadeniz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

map sensörü değdiğimizde manifold basıncını ölçer,yani bir nevi akışmetredir.Yanlış veri yollarsa elektronik kontrol ünitesine,karışım yanlış ayarlanır.Mapın ordan kaçak yapıyor olabilir.Fişini çekin takın rölantide ne gibi bir tepki verecek bakalım...

kapak contası olsa yağa su karışır suya yağ karışır,çekiş düşer,hararet hemen artarr vs vs...

Fişi söktüm taktım hiçbir değişiklik gözlemlemedim fakat map sensörüne 2 tane hortum bağlı onları söktüm rölanti yükseldi yerlerini değiştirip taktım.Stop ettim çalıştırdım gageden kontrol ettim tecrübeye çıktım yoğun benzin kokusu kayboldu dumanda aracı aşırı sıkıştırmadık sürece(5.000- 6.000 devir basmadıkça sürekli) gelmemeye başladı e önemlisi o ağır koku kayboldu.

Motordan gelen şıkırtıda 2 bin devirin altına indirmedik sürece fazla gelmiyor artık.

onur karadeniz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.