Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

'1. Silindir Ateşleme Arızası' Nedir ?


Yusuf Kavrama

Soru

Merhaba. 2004 model 145.000 km Focus Collection aracım var, sıralı otogaz takılı.

Araçtaki rölanti dalgalanması ve arıza ışığı yandığı için servise götürmüştüm. Arıza kaydına baktılar '' 1. silindir ateşleme arızası '' yazıyordu.

Servis usta başı kaputu açıp motoru dinledi, bujileri söküp yaklaştırdı vs ''bu araç subap kaçırıyor conta yakmış olabilir'' vs vs dedi.

1. silindirde buji kablosunu bujiden uzaklaştırınca pek tepki vermiyor gibi ama diğer 3 silindire yapınca araç sallanmaya başlıyor, bişeyler oluyor. Motor rektefe etmekten bahsedince gözüm korktu. Cumartesi olduğu için hiç birşey yapılmadı, sadece rolanti dalgalanması için yazılım atılmasını istedim. ''Son versiyon yüklü zaten, biz kam ayarı yaptık'' dediler, arıza ışığını söndürdüler. 25 km sonra tekrar arıza lambası yandı.

Rölanti dalgalanması biraz daha arttı. Araç durana kadar bişey yok ama durduğum anda rölanti 250 devire kadar inip geri çıkıyor bir kaç kez, sonra 700 devirde falan sabitliyor. Klimayı açınca daha rezil bir durum var.

Üstadlar aracın son zamanlarda çok hissedilmesede çekiş azda olsa azaldı. Motor rölantide biraz sallantılı çalışıyor. Sanayide bir usta ''Araç sanki biryerden hava alıyor gibi'' dedi.

Bu sorunların sebebi ne olabilir ? Üstadlarımız yardımcı olursa çok sevineceğim, yoksa servise kalırsak komple motor yeniletecekler. Not: boğaz kelebeği ve rolanti valfi 15 gün önce temizlenmişti.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Boğaz kelebeği ve rölanti valfi temizlendikten sonra oluşması şans olmayabilir.Temizleme esnasında zarar verilmiş olabilir yani.Devirdeki dalgalanmada bunu gösteriyor aslında.Silindirin biri ateşlemese çekişteki düşüklüğün farkına fazlasıyla varırdınız az düştü demezdiniz. Tabiki bujiler kontrol edilmeli uzun zamandır değişmediyse tanesine 4 lira verip bosch buji ile değiştirilmeli.

Lpg takılı demişsiniz.Akla ilk gelenlerden biriside sübaplara zarar vermiş olma ihtimali.Silindir kapağını sökmeden anlamanın yolu kompresyon testi.Osmaniyede kim yapar bilmem ama sübaplarda çatlak varsa veya kaçırıyorsa kompresyon testiyle anlaşılır.Silindirler arası basınç farkı 10 psi yi geçerse motor kapağı sökülmesi şart !

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sorunu tarif ederken bence en önemli noktayı tarif etmemişsiniz. Bahsettiğiniz arıza sadece lpg de oluyor ise çözümü var ancak hem lpgde hemde benzinde ise biraz sıkıntılı.

biraz sorgulayalım. conta kesen araçta benim bildiğim yağ ile su karışır. yağı bir kontrol edin derim. eğer yağ sulu ise hiç uğraşmayın yeni conta taktırın. en kabadayı 500-600 tutar. motorun rektefiye olması içinde silindir ve pistonların bitik olması lazım. böyle araçta yağ yakar. her 1000 km 1-2 lt yağ ister araba. bu kmdeki aracın 0,5 lt civarı yakması normaldir. eğer yağ yakmıyorsa niye rektefiye edesin.

1- arıza sadece lpg de oluyor ise 1. silindire gaz gitmiyordur. 1.silindir en baştaki silindir muhtemelen en uzun gaz borusu bundadır. lpg enjektörlerine giden gaz borularını yaklaşık aynı boya getirin ki gaz eşit miktarda dağılsın. ben bu sorunu bir sene çözememiştim en sonunda böyle çözüldü.

2- bu problem benzinde de yapıyor ise buji ve buji kablolarını değiştirtin ve ateşleme yapıp yapmadığına bakın. Yine ateşlemede problem gözüküyor ise bobini değiştirin. yine ateşlemede problem var ise ve arıza kaydı yaptığına göre beyinde bir arıza olabilir.

bunlarda da bir problem yok ise silindirlerdeki kompresyonları bir ölçtürün. 1. silindirdeki kompresyon düşükse o zaman subapta veya sekmanda bir problem olabilir.eğer bunda da bir şey çıkmaz ise. memleketinizde sorunları çözmede ismi bilinen önerilen bir usta bulunuz. arabayı ona teslim edip sorunu çözmesini bekleyiniz.

cem aksoy tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba. Cevaplar için teşekkür ederim. Arıza lambası ilk yandığında araç lpgde 120km hızla giderken yandı. sonra benzinde 15 dakika kullanınca kendiliğinden söndü. Sonra benzinde 100km hızla giderken yandı ama sönmedi hiç. Akü kutup başını çıkardık söndü. Lpg ile kullanırken tekrar yandı. Servis arızaya bakıp söndürdü ve ben arabayı benzinde kullanmaya başladım 25 km sonra benzinde kullanırken tekrar yandı. Yani benzindede yanıyor lpg dede. Bujilere bakmadık daha. Ama sizce bobin, buji veya buji kablosu olabilirmi ? Boğaz kelebeği ve rolanti valfi temizlendikten sonra rolanti dalgalanması daha arttı açıkçası. Arıza lambası yanması bu temizlikten önce olmuştu zaten. Ne yapacağımı şaşırdım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Peki 1. silindir buji kablosunu çıkarıp yaklaştırdıkça aracın fazla tepki vermemesi neye işarettir sizce. Aynı işlemi diğer 3 silindire yapınca araba sallanıyor resmen. Ama ilk silindir pek tepki vermiyor. Ve motor rolantide sallantılı çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu Mertolun profesörü olduğu meşhur LPG arızası değil mi.

Yani focus 1-4 ve 2-3 . silindirler ayrı zamanlandırılıyor. LPG bunlardan hangisine bakarsa diğerindeki zamanlamayı anlamıyor.

Çözüm Prins Vsi 2 gibi her 2 silindirden de sübap zamanlaması alan sistem takılması diye biliyorum ben. Yanılıyor da olabilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu Mertolun profesörü olduğu meşhur LPG arızası değil mi.

Yani focus 1-4 ve 2-3 . silindirler ayrı zamanlandırılıyor. LPG bunlardan hangisine bakarsa diğerindeki zamanlamayı anlamıyor.

Çözüm Prins Vsi 2 gibi her 2 silindirden de sübap zamanlaması alan sistem takılması diye biliyorum ben. Yanılıyor da olabilirim.

Hocam şimdiye kadar bir problem yoktuki. Brc sıralı sistem takılı hiç şikayetim yoktu , ne olduysa son bir ayda oldu.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu Mertolun profesörü olduğu meşhur LPG arızası değil mi.

Yani focus 1-4 ve 2-3 . silindirler ayrı zamanlandırılıyor. LPG bunlardan hangisine bakarsa diğerindeki zamanlamayı anlamıyor.

Çözüm Prins Vsi 2 gibi her 2 silindirden de sübap zamanlaması alan sistem takılması diye biliyorum ben. Yanılıyor da olabilirim.

[

problem hem lpg de hemde benzinde oluyormuş. böyle bir durumda arıza araçtan kaynaklanıyordur.

Peki 1. silindir buji kablosunu çıkarıp yaklaştırdıkça aracın fazla tepki vermemesi neye işarettir sizce. Aynı işlemi diğer 3 silindire yapınca araba sallanıyor resmen. Ama ilk silindir pek tepki vermiyor. Ve motor rolantide sallantılı çalışıyor.

kabloyu diğer bujilere yaklaştırdığında motoru sarsabilir ama ateşleme yapmak için yeterli gerilim olmayabilir bujide. benim kanaatim önce buji, buji kablosu ve bobin kontrolü. sonra beyin kontrolü ve bunlardan çözüm bulunamaz ise 1.silindirde kompresyon kontrolü. hala çözüm yok ise memleketinizde beynelmilel bir usta bulmanız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

distrübitöre bak içine su kaçmış birinci silindirin kablo girişi pas yapmıştır sök bi zımpara at bujilerini değiştir tabi motor düşük devirde sarsıntılı çalışıyorsa ve gaza yüklenince toparlıyorsa

olmadımı lpg beynine su kaçmıştır

olmadımı contan patlamıştır

olmadımı supab yamultmuştur

olmadımı segman ister araban

olmadımı piston kafası ister

ucu açık önce tetkikini sağlıklı yap en büyük ihtimal ateşleme sisteminden kaynaklanmakta ama şu lpg varya onu ben icad edenin hani..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yapacağınız en son iş rektefiye olsun, onun öncesinde kablo, bujiler daha sonra silindir kapağının açılarak subapların ve blok çatlağının kontrol edilmesi, kapak contasının kontrol edilmesi..malesef ülkede herkes rektefiyeci olduğu için sonradan motoru ayar tutmayan bi çok arkadaşım var..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ilçedeki sanayiye gidip kompresyon testi uygulattım. Durumu anlattım arabayı çalıştırırken usta sesi dinledi kompresör kaçırıyor dedi ,,1. ve 2. silindire tepesinde ölçü aleti olan bişey taktılar sırayla. marşa basıp 1. ve 2. silindirlerde ölçüm yaptı sadece 1. silindir 7 dedi usta 2. silindir 10 dedi ( Hangi birimde bilmiyorum) Arada fark var 1. silindir sibop yakmış dedi. yağlı olmadı sadece yağsız ölçüm yaptı. Şimdi başka yerlere götürüp tekrar yağlı ve yağsız diye ölçüm yaptırayımmı ? yoksa carbon clean yaptırmamımı tavsiye edersiniz ? ( Bazı sayfalarda siz bu şekilde tavsiye edilmiş)

Bundan sonraki aşamada ne yapmalıyım ? Şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ilçedeki sanayiye gidip kompresyon testi uygulattım. Durumu anlattım arabayı çalıştırırken usta sesi dinledi kompresör kaçırıyor dedi ,,1. ve 2. silindire tepesinde ölçü aleti olan bişey taktılar sırayla. marşa basıp 1. ve 2. silindirlerde ölçüm yaptı sadece 1. silindir 7 dedi usta 2. silindir 10 dedi ( Hangi birimde bilmiyorum) Arada fark var 1. silindir sibop yakmış dedi. yağlı olmadı sadece yağsız ölçüm yaptı. Şimdi başka yerlere götürüp tekrar yağlı ve yağsız diye ölçüm yaptırayımmı ? yoksa carbon clean yaptırmamımı tavsiye edersiniz ? ( Bazı sayfalarda siz bu şekilde tavsiye edilmiş)

Bundan sonraki aşamada ne yapmalıyım ? Şimdiden teşekkür ederim.

bu karbon cleanlık bir olay değil. carbon clean bir çözüm bir tamirat değil, her 50-60bin kmde yapılan bir bakım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ilçedeki sanayiye gidip kompresyon testi uygulattım. Durumu anlattım arabayı çalıştırırken usta sesi dinledi kompresör kaçırıyor dedi ,,1. ve 2. silindire tepesinde ölçü aleti olan bişey taktılar sırayla. marşa basıp 1. ve 2. silindirlerde ölçüm yaptı sadece 1. silindir 7 dedi usta 2. silindir 10 dedi ( Hangi birimde bilmiyorum) Arada fark var 1. silindir sibop yakmış dedi. yağlı olmadı sadece yağsız ölçüm yaptı. Şimdi başka yerlere götürüp tekrar yağlı ve yağsız diye ölçüm yaptırayımmı ? yoksa carbon clean yaptırmamımı tavsiye edersiniz ? ( Bazı sayfalarda siz bu şekilde tavsiye edilmiş)

Bundan sonraki aşamada ne yapmalıyım ? Şimdiden teşekkür ederim.

Siboptan kasıt Subap ise emin olmak için silindir kapak bloğunu sökmesi lazım, bence bloğu söktürün, yanmışsa eğer değiştirilecek, carbon cleanla olacak bir iş değil.

Ramazan D. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kompresyon testinde 1nci silindiriniz düşük çıkmış. Dolayısı ile muhtemelen süpaplarınız kaçırıyor. Eğer doğru ölçüm yaptılarsa tabi.

Blokla falan işiniz yok. Kapak açılacak, süpaplar ve lastikleri değiştirilecek. Açılmışken sekmanda attırın motora olsun bitsin. Kafanızda birşey kalmamış olur. Ancak sakın sadece sorunlu olan süpapları değiştirtip devam etmeyin. Hepsi değişsin. Lastikleri ile beraber.. focusların parçaları öyle çok pahalı falan değil. Sekmanla falan taş çatlasa 1000 liraya (işçilik dahil) çıkmanız lazım. Ki buna kapağı rektifiyecide temizletmek (taşlatmak ta denilebilir.) Ama arabanız ilk günkü performansına kavuşmuş olur.

Bu işi adam gibi bir motor ustasına yaptırmanızda fayda var. En azından tork anahtarı kullanmayı bilsin ve doğru değerlerle ve doğru sırayla kapağın saplamalarının somunlarını sıksın.

Ancak her şartta o yaptırdığınız kompresyon testini birkaç yerde yaptırın. Zira o taktıkları alet manometre. Silindirin içinde oluşan basıncı ölçüyorsunuz. Ancak öyle sadece iki silindirle falan ölçülmez. Hepsi ölçülür. Ayrıca marşı çevirirken motorun kaç defa döndüğüne de dikkat edin. İlk silindirde 3 defa çevirtip sonrakilerde 4 defa çevirtirlerse de aynen tarif ettiğiniz gibi değerler okursunuz. Genelde bizim "akıllı" ustacıklar kapağı açıp para kazanmak için bu tip çakallıklar yapma yoluna gidebiliyorlar dikkat ederseniz iyi olur.

Bir başka yolu da bujileri söküp renklerine bakmaktır. Dördü de aynı şekilde karardıysa sorunu başka yerde arayabilirsiniz. aralarında farklılıklar varsa o da başka şeye işaret eder.

Her şartta bu işlem yapıldıktan sonra eğer süpaplardan şüphelenmeye devam ediyorsanız kapağı açtırın ve süpapları ve lastiklerini değiştirtin. Kapağı rektifiyeciye gönderin ve yüzeyini temizleme amaçlı olarak taşlattırın. Ve süpapları mutlaka adam gibi alıştırmalarını sağlayın. Ondan sonra "yeni" silindir kapak contası ile motoru tekrar toplattırın. Size bi 100-150 bin km daha hizmet etsin. Ki eğer bu işi yaparsanız da arabanızı 1000 km kadar benzinle kullanın, sonrasında da tüpçüye yollanıp adam gibi ayar yapmalarını sağlayın. Eğer silindirlerden sadece bir tanesinde sorun yaşanıyorsa ya enjeksiyon zamanlamaları ya da süreleri yanlıştır. Herşey bittikten sonra bunu düzelttirmeyi ihmal etmeyin ki bir daha aynı şey başınıza gelmesin. ;)

@ Cenk hocam bu bahsi geçen çok farklı bir konu. O tip çalışma şekli mondeo ve 1115/125 lik focuslarda var. 100 hp lik focuslarda böyle bir durum yok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kompresyon testinde 1nci silindiriniz düşük çıkmış. Dolayısı ile muhtemelen süpaplarınız kaçırıyor. Eğer doğru ölçüm yaptılarsa tabi.

Blokla falan işiniz yok. Kapak açılacak, süpaplar ve lastikleri değiştirilecek. Açılmışken sekmanda attırın motora olsun bitsin. Kafanızda birşey kalmamış olur. Ancak sakın sadece sorunlu olan süpapları değiştirtip devam etmeyin. Hepsi değişsin. Lastikleri ile beraber.. focusların parçaları öyle çok pahalı falan değil. Sekmanla falan taş çatlasa 1000 liraya (işçilik dahil) çıkmanız lazım. Ki buna kapağı rektifiyecide temizletmek (taşlatmak ta denilebilir.) Ama arabanız ilk günkü performansına kavuşmuş olur.

Bu işi adam gibi bir motor ustasına yaptırmanızda fayda var. En azından tork anahtarı kullanmayı bilsin ve doğru değerlerle ve doğru sırayla kapağın saplamalarının somunlarını sıksın.

Ancak her şartta o yaptırdığınız kompresyon testini birkaç yerde yaptırın. Zira o taktıkları alet manometre. Silindirin içinde oluşan basıncı ölçüyorsunuz. Ancak öyle sadece iki silindirle falan ölçülmez. Hepsi ölçülür. Ayrıca marşı çevirirken motorun kaç defa döndüğüne de dikkat edin. İlk silindirde 3 defa çevirtip sonrakilerde 4 defa çevirtirlerse de aynen tarif ettiğiniz gibi değerler okursunuz. Genelde bizim "akıllı" ustacıklar kapağı açıp para kazanmak için bu tip çakallıklar yapma yoluna gidebiliyorlar dikkat ederseniz iyi olur.

Bir başka yolu da bujileri söküp renklerine bakmaktır. Dördü de aynı şekilde karardıysa sorunu başka yerde arayabilirsiniz. aralarında farklılıklar varsa o da başka şeye işaret eder.

Her şartta bu işlem yapıldıktan sonra eğer süpaplardan şüphelenmeye devam ediyorsanız kapağı açtırın ve süpapları ve lastiklerini değiştirtin. Kapağı rektifiyeciye gönderin ve yüzeyini temizleme amaçlı olarak taşlattırın. Ve süpapları mutlaka adam gibi alıştırmalarını sağlayın. Ondan sonra "yeni" silindir kapak contası ile motoru tekrar toplattırın. Size bi 100-150 bin km daha hizmet etsin. Ki eğer bu işi yaparsanız da arabanızı 1000 km kadar benzinle kullanın, sonrasında da tüpçüye yollanıp adam gibi ayar yapmalarını sağlayın. Eğer silindirlerden sadece bir tanesinde sorun yaşanıyorsa ya enjeksiyon zamanlamaları ya da süreleri yanlıştır. Herşey bittikten sonra bunu düzelttirmeyi ihmal etmeyin ki bir daha aynı şey başınıza gelmesin. ;)

@ Cenk hocam bu bahsi geçen çok farklı bir konu. O tip çalışma şekli mondeo ve 1115/125 lik focuslarda var. 100 hp lik focuslarda böyle bir durum yok.

Hocam usta aynen bahsettiğiniz şeyleri söyledi. ''Sadece biri değişmekle olmaz 4 ü değişecek kapak taşlanacak sübaplar en doğru şekilde alıştırılacak'' vs dedi. Sekman atılması motor rektefiye olması anlamınamı geliyor ?

Bujiler ilk ikisi aynı durumda renk farklılığı falan yoktu söktüğümüzde.

Birde şu kısmı anlayamadım ben --'''Eğer silindirlerden sadece bir tanesinde sorun yaşanıyorsa ya enjeksiyon zamanlamaları ya da süreleri yanlıştır. Herşey bittikten sonra bunu düzelttirmeyi ihmal etmeyin ki bir daha aynı şey başınıza gelmesin'''' Lpg ayarlarınımı kasteddiniz acaba burda ? yoksa benzin enjeksiyonlarınımı ?

Bir kaç ay önce bir lpg ustası araca lpg kalibrasyon yaparken dediği bir söz kafama takılmıştı. Aynen yazıyorum ''' Aracınızın manifold basıncı benzer araçlarda rölantide 350 civarı gzinirken sizin aracınızın manifold basıncı 250 civarı geziniyor, silindirlerden biri zayıf sanki'' demişti ama pek ihtimal vermemiştim. Rölantide düşük görünüyordu map basıncı ancak klima vs açıp aracı yüke bindirdiğimizde ise 400-450 arası görünüyordu ekranda, Aracınız yükte iken map basıncı normal ancak rölantide map basıncı düşük (aynı araçlara göre) demişti.

Bir diğer dikkatimi çeken şey egzoz çıkış ucunda rölantide far far far diye ses var, elimi egzoz çıkışına tutuyorum, hava düz değil aralıklı aralıklı çıkıyor egzozdan. Bu neye işaret ? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim

Yusuf Kavrama tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.