Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

'1. Silindir Ateşleme Arızası' Nedir ?


Yusuf Kavrama

Soru

Merhaba. 2004 model 145.000 km Focus Collection aracım var, sıralı otogaz takılı.

Araçtaki rölanti dalgalanması ve arıza ışığı yandığı için servise götürmüştüm. Arıza kaydına baktılar '' 1. silindir ateşleme arızası '' yazıyordu.

Servis usta başı kaputu açıp motoru dinledi, bujileri söküp yaklaştırdı vs ''bu araç subap kaçırıyor conta yakmış olabilir'' vs vs dedi.

1. silindirde buji kablosunu bujiden uzaklaştırınca pek tepki vermiyor gibi ama diğer 3 silindire yapınca araç sallanmaya başlıyor, bişeyler oluyor. Motor rektefe etmekten bahsedince gözüm korktu. Cumartesi olduğu için hiç birşey yapılmadı, sadece rolanti dalgalanması için yazılım atılmasını istedim. ''Son versiyon yüklü zaten, biz kam ayarı yaptık'' dediler, arıza ışığını söndürdüler. 25 km sonra tekrar arıza lambası yandı.

Rölanti dalgalanması biraz daha arttı. Araç durana kadar bişey yok ama durduğum anda rölanti 250 devire kadar inip geri çıkıyor bir kaç kez, sonra 700 devirde falan sabitliyor. Klimayı açınca daha rezil bir durum var.

Üstadlar aracın son zamanlarda çok hissedilmesede çekiş azda olsa azaldı. Motor rölantide biraz sallantılı çalışıyor. Sanayide bir usta ''Araç sanki biryerden hava alıyor gibi'' dedi.

Bu sorunların sebebi ne olabilir ? Üstadlarımız yardımcı olursa çok sevineceğim, yoksa servise kalırsak komple motor yeniletecekler. Not: boğaz kelebeği ve rolanti valfi 15 gün önce temizlenmişti.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Ben 4ünün değil 16 tanesinin tümünün değiştirilmesini kastetmiştim.

Sekman atılması motor yapılması demek değildir. Motorun rektifiye edilmesi demek, yatakların falanda değiştirilmesi, gerekiyorsa ya da ovalleşme falan varsa silindirin iç cidarının honlanması demektir. Kurtarmazsa 0.25 büyük piston alıp ona uygun sekmanla yeniden toplanabilir. Eğer motordan soğuk havalarda tak tak tak sesi falan geliyorsa piston etek genişlikleri ölçülerek onlarda değiştirilir falan filan. Kısacası sekman atılması motor yaptırmak ya da rektifiye ettirmek demek değildir.

Evet LPG ayarını kastettim.

MAP sensöründen silindirin birinin zayıf olduğunu bilecek ustanın ellerinden öperim. :) Ya manifoltunuz bişr yerden hava alıyordur ya da gaz kelebeğiniz falan kirlenmiştir. En kötümser ihtimalle EGR falan açık kalmıştır.

E silindirlerinizden birisinin kompresyonu zaten düşük çıkmış. Kapağı söktürüp baktırmanız lazım. Oy far fara farfara, ateş düşmüş silindire sesinin sebebi o. :)

Gözünüzde büyütmeyin öyle aman aman bir iş değil ama işçiliği meşekkatli ve uzun süren bir mevzuu sadece.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.