Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Megane 3 1.5 Dci Gt Line Edc Testi


Guest Tolga KARACA

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba,

Bugün forumlarda özellikle merak edilen makyajlı Megane ların 1.5 Dci GT Line serisini test ettim, aynı zamanda henüz günyüzüne çıkarılmayan ancak stoklarda bekletilen Clio 4 ü de görme şansım oldu.

Clio 4 galeride henüz sergilenmiyor ancak tanıdıklar vasıtasıyla aracı inceleyebildim; eski versiyonlarda sıradan olan tasarım bu versiyonla çok dikkat çekici bir halalmış, çizgileri nedeniyle iri algılanan araç aslında küçülmüş. İç mekan sınıf standartlarında bir genişlik ve kalite sunarken orta konsoldaki piyano boyası ve havada asılı duran tasarım herkesin hoşuna gitmeyebilir.

Megane Hb ise dışardan dinamik hatlara sahip, özellikle makyaj sonrası sis farları civarına eklenen ledler ve kapı altlarına eklenen plastik şeritlerle güzel görünümlü bir araç.

İç mekansa standart Megane lara göre biraz daha sportif kontrastlar oluşturacak renk ve dikişlere sahipken ithal olan bu versiyonların yerli üretimlere göre bir miktar daha kaliteli olduğu dikkat çekiyor, yine bu versiyonların koltuk ergonomileri ve direksiyonun ele oturuşu oldukca iyi.

Aracın içinde sınıfındaki bazı rakiplerinden kısa ancak genişlik hissi olarak benzer bir alan var, iç mekanın en dikkat çeken zayıf yanı arka koltuklardaki diz mesafesi ve yetişkin kişilerin aracın içinde sıkışıklık olmasa da pek ferah bir ortam bulamayacakları muhtemel.

Araçta kullanılan yeni 1.5 110Hp lik motor oldukca sessiz ve sarsıntısız çalışıyor, Edc ile çok uyumlu çalışan ikili son derece yumuşak bir sürüş sunuyor ancak eski 105Hp lik 1.5 motora göre çekiş biraz daha dizginlenmiş gibi. Motoru bir yana bırakacak olursak aracın en iddialı yanı sürüş kalitesi; düşük hızlarda yeterince yumuşak olan direksiyon sistemi hız arttıkca sportif bir sertlik ve etkileyici direktlikle çalışıyor ve aracın gerek düz gidiş stabilitesi gerekse ağırlık dağılımına verdiği yanıt oldukca etkileyici ve fren sistemi neredeyse mükemmel olarak tanımlanabilir, bunu sağlayan amortisörlerse beklendiği üzere sert ve bu yüzden araç yoldaki engebeleri -fazlasıyla olmasa da- içeri yansıtırken yol sesi düzeyi günümüz kompakt sınıf standartlarına göre hayli yüksek, bunların yanısıra şiddetli rüzgar sesi de dikkat çekiciydi.

Kısacası bu araç kullanıcılarını fazlasıyla tatmin edebilecek bir araç ancak objektif görüşlerin dışında satış elemanları aracı kullananların aracı sert bulduklarını söylüyorlar ve araç kalite, konfor, ferahlık konularında Focus III ün gerisinde..

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bencede 1.6 130 ps ve 320 torku test etmek gerek .....şuan en begendiğim hb konumuna geldi kalite cok artmış içide focus III ten cok güzel olmuş...

Hb beğenirken sislerine mi bakıyordunuz? sadece o değişti ?

ilginç.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gt serisinde direksiyon ve amortisörler farklı herhalde. Bendeki konfor ağırlıklıydı. Direksiyon hafif boşluklu ve yumuşak, yol tutuş konfor ağırlıklıydı. Motoru her anlamda iyidir. Genel kalite Ford'un altındadır. Ama genel Renault algısının üstündedir. Ön far ve sisler hariç değişen birşey yok bu araçlarda. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gt serisinde direksiyon ve amortisörler farklı herhalde. Bendeki konfor ağırlıklıydı. Direksiyon hafif boşluklu ve yumuşak, yol tutuş konfor ağırlıklıydı. Motoru her anlamda iyidir. Genel kalite Ford'un altındadır. Ama genel Renault algısının üstündedir. Ön far ve sisler hariç değişen birşey yok bu araçlarda. :)

Evet, yürüyen aksamın RS dekilerle aynı olduğu söyleniyor ve araç ithal, direksiyonu düşük hızlarda F II gibi ancak yüksek süratlerde ağır ancak çok doğrusal ve hızlı çalışıyor.

Amortisörler standart Megane a göre hayli sert ama gene de aşırı bir sertlik hissedilmiyor, kalite ise testlerde F III le bir tutulduğundan özellikle üzerinde durduğum bir husus oldu ancak F III de malzemeler net biçimde daha dayanıklı ve kaliteli hissettiriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet, yürüyen aksamın RS dekilerle aynı olduğu söyleniyor ve araç ithal, direksiyonu düşük hızlarda F II gibi ancak yüksek süratlerde ağır ancak çok doğrusal ve hızlı çalışıyor.

Amortisörler standart Megane a göre hayli sert ama gene de aşırı bir sertlik hissedilmiyor, kalite ise testlerde F III le bir tutulduğundan özellikle üzerinde durduğum bir husus oldu ancak F III de malzemeler net biçimde daha dayanıklı ve kaliteli hissettiriyor.

hissettiriyor kesin bir bulgu değilldir..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.