Alperen G. Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 sebastian lövvv o kim löööv? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 (düzenlendi) Bende sistemin sürekli devrede olduğunu biliyorum ama viraja da haddinden fazla hızlı girilirse tvc falan hikaye, araba kafayı kopartıp gidiyor. Benim bir kaç denemem olmuştu, virajın içinde (tabi uygun hızda) gazı döşemeye yasladığınızda araba kendisini virajın içine doğru çekiyor. İçte kalan ve yükü azalan lastiğe fren yaparak torku doğru şekilde virajın dışında kalan ve tutunması daha fazla olan tekerleğe iletiyor diye biliyorum ben. Serdar saçmalamış videoda, Ümit sen olması gerektiği gibi anlatmışsın... . Yokuş aşağı viraj alın ve frene basmadan dönün, anlarsınız çalıştığını çok rahat hissediliyor. Frene basmadan dönmek yetmez aracın toplaması ve TVC'nin etkili olması için gaza da basman gerekiyor. TVC mucize yaratmaz, Serdar'ın videoda söylediği "ne yapsam aracı koparamadım" söylemi de maalesef biraz pazarlama amaçlı, hoş aracın yüklü olması ve lastiklerin muhtemelen 40 psi civarında şişik olması, dar ve kısa parkur zaten daha fazla zorlamasına imkan tanımıyordur. Yakup'un örneğinden yola çıkarsak yokuş aşağı hele de hafif dışa yatık bir viraja gaza basmadan girerseniz araç burundan viraj dışına güzel güzel kayıyor, bu kayma esnasında kendini de frenliyor, ESP hemen hiç devreye girmiyor. Aynı viraja viraj öncesi tatlı bir fren ile birazcık yavaşlayıp viraj başlangıcında gaz vererek girerseniz motorun gücü ön tekerleklere doğru iletildiğinde araç burnunu viraj içine doğru toparlıyor ve daha rahat ve hızlı dönüyor, bu arada iç yandaki tekerlekte bazen frenleme eylemini hissetmek söz konusu olabiliyor. Ekim 8, 2012 Cem Boneval tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Uzunoğlu Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 Ben boş yakaladığımda bizim oradaki bir döner kavşakta ikinci viteste kavşağa girip gazı topukladığımda mis gibi kafadan dışa doğru açıyor. Yani sistemin etkinliği limitlerde viraja girerek kullananlar tarafından algılanabilir. Bizimki vasat günlük ev iş kullananlar şehiriçi yollarda biraz zor algılar. Belki boş bir alanda hazırlanmış bir alanda kullanınca hissedilebilir diye düşünüyorum. Bir iki defa hisseder gibi oldum uzun yolda ama emin olamadım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 Topuklamayacaksın ama, normal gaza bas.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 Topuklayınca işe yaramayacaksa zaten yaramasın ki, TVC de bir yere kadar, arabanın tutunabildiği yere kadar iş görüyor, sonrasında onun da yapacağı bir şey yok. (Ayrıca 2 vites dip gaz yapmak ta bayağı hıza çıkar galiba, döner kavşakta gibi bir yer için yüksek bir hıza çıkacağı kesin, bu durumda da tutunma kaybolur bence) Benim merak ettiğimse çekiş kontrol sistemi kapatılmalı mı, kapatılmamalı mı bu sistem denenirken, ben kapatıyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Uzunoğlu Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 Bu sistem esp ile birlikte çalışıyor. Bu da esp gibi bir sistem sonuçta bugüne kadar devreye sokacak birşey yapmadım, bir iki sefer kasıtlı zorlamama rağmen devreye girmiyor. Ama olması güven veriyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Alperen G. Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 İşin sırrı efendi gibi gitmekte.. Fiziki dünya fizik kuralları ile işliyor. TVC ABS ASR ASD filan da bir yere kadar. Fizik kurallarının ötesine geçtiğinizde fiziki dünyanın da ötesine geçme ihtimaliniz oldukça yükseliyor. Dikkatli sürelim, trafik kurallarına uyalım. 5 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Uzunoğlu Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 İşin sırrı efendi gibi gitmekte.. Fiziki dünya fizik kuralları ile işliyor. TVC ABS ASR ASD filan da bir yere kadar. Fizik kurallarının ötesine geçtiğinizde fiziki dünyanın da ötesine geçme ihtimaliniz oldukça yükseliyor. Dikkatli sürelim, trafik kurallarına uyalım. Bunlar malum. Bu sistemin ne yaptığını, nasıl ve ne kadar yaptığını anlamaya çalışıyoruz. Zaten devreye girdiğini hissedebilecek kadar limitlere çıkmadım kendi adıma. Hatta ufak tefek zorlamalarda esp yi devreye sokacak kadar bile aşırılığa kaçmadım diyebilirim. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Alperen G. Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 Bu sistemin ne yaptığını, nasıl ve ne kadar yaptığını anlamaya çalışıyoruz. ben de diyorum ki bunu teoride anlayalım yeter, pratikte anlamaya gerek yok.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 ben de diyorum ki bunu teoride anlayalım yeter, pratikte anlamaya gerek yok.. Çok bir gördüm seni... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Alperen G. Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 Çok bir gördüm seni... :muha: yok abi polislik yapmak gibi bir amacım yok Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
emir hacımustafaoğlu Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 8, 2012 anlaşılan iki teker üzerinde gidemiyoruz artık(akrobasi stayla)... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Egemen Toksoy Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2012 (düzenlendi) takır tukur ses yapan esp nin tekeleri kitlemesidir... öncelikli olarak tvc kapanmıyor, esp yi kapatabiliyorsunuz... tork kontrolü; düşük bir seviyeye kadar kurtarmanızı sağlar. tvc kurtarmazsa esp devreye girip, tekerleri kitliyor ki duyulan takır tukur ses de budur...alpereninde dediği gibi fizik kuralları önceliklilidir özelliklede merkez kaç kuvvetini bende hatırlatmak isterim.belli bir sürattin üsütünde tvc, esp vs. yalandır...esp li olup kaç tane takla atan quashqai biliyorum ki, şuda bir gerçektir, esp güvenlidir ancak hızınızı düşürür...Virajlarda; esp siz bir araç, her zaman için espli bir araca göre (tabiki profosyonellik ön planda) daha yavaştır...(Kapalı gezin demek değildir, pistler için belirttim ) Ankaradaki merak eden arkadaşlara aracımda gösterebilirim! Bilgi Ekim 10, 2012 Egemen TOKSOY tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ferhat tezcan Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2012 Ben yolum gereği her sabah dinamik tork kontrolünün oldukça faydasını görüyorum.İşe gidip gelirken her sabah otoyolu kullanıyorum ve otoyol girişinde hafif rampa yukarı sağa keskin bir dönüş var.Haliyle rampa yukarı olduğu için gaz pedalına biraz yükleniyorum araba patinaja düştü düşücek derken ön tarafı kafa atmadan hem esp hem dinamik tork kontrolü sayesinde rahatça dönüp yoluma devam ediyorum ki aynı yerde önceki aracımla çoğu zaman arabanın önü refrüje yaklaşırken mecburen ayağımı gaz pedalından çekiyordum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ekim 10, 2012 takır tukur ses yapan esp nin tekeleri kitlemesidir... öncelikli olarak tvc kapanmıyor, esp yi kapatabiliyorsunuz... tork kontrolü; düşük bir seviyeye kadar kurtarmanızı sağlar. tvc kurtarmazsa esp devreye girip, tekerleri kitliyor ki duyulan takır tukur ses de budur...alpereninde dediği gibi fizik kuralları önceliklilidir özelliklede merkez kaç kuvvetini bende hatırlatmak isterim.belli bir sürattin üsütünde tvc, esp vs. yalandır...esp li olup kaç tane takla atan quashqai biliyorum ki, şuda bir gerçektir, esp güvenlidir ancak hızınızı düşürür...Virajlarda; esp siz bir araç, her zaman için espli bir araca göre (tabiki profosyonellik ön planda) daha yavaştır...(Kapalı gezin demek değildir, pistler için belirttim ) Ankaradaki merak eden arkadaşlara aracımda gösterebilirim! Bilgi Tvc de esp de kapanmıyor. Tcs kapanıyor 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap