Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2013 Arkadaşlar esp devreye girdiğinde arabayı arkadan topluyor virajın içine doğru sokuyor hatta ben her sürüşümde devreye sokmak için uğraşıyorum (iki kere başarabildim) çok güzel bir his Ama geçenlerde bir şey yaşadım hızım 165 ve keskin olduğunu bilmediğim bir viraja girdim ve fren de almadım arkadan hart hurt gibi sesler geldi iki kere ama esp ışığı yanmadı acaba tam devreye girmeden de müdahale ediyor mu sistem ya da benim duyduğum ses farklı bir şey mi Bence çok denemeyin. Sizin ESP'yi devreye sokmayı başarmanız yanında ESP'nin de aracı yolda tutmayı başarması gerekiyor ki, ikisinde de aksamalar olabilir. Sizi daha aramızda görmek isteriz. 165 ile keskin viraja girdiğinizde duyduğunuz ses ise Azrail'in uyarısı olabilir (Tövbe tövbe) Ama Yakubun dediği gibi ESP ışık yanarak çalışmıyor, ya da en azından ben ESP devreye girdiğinde ışığına bakacak durumda olmuyorum pek, o yüzden fark etmemiş olabilirim. TCS yakıyor da ESP sanmıyorum. Kötü şaka bir yana sert frenlemeden ve muhtemelen ABS'nin devreye girmesinden duymuşsunuzdur o sesi. Dediğim gibi fazla zorlamayın! Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fuat Yetişkin Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2013 Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için ESP devreye girdiğinde benim aracımda müdahaleler başlar başlamaz ESP simgesi yanmaya başlıyor yanık kalıyor sürekli yanıp sönmüyor müdahaleler bittiğinde ise sönüyor direkt (tabi tam müdahale ederken küçük müdahalelerde yanmıyor simge) bir keresinde devreye girdikten sonra kaymalar çok sürünce araba ötmeye başladı düt düt diye sanırım bana sinirlendi araba Fazla abartmıyorum bunları yaparken sadece arabanın sınırlarını görmeye çalışıyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Alparslan Kaplan Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2013 165 ile keskin viraja girdiğinizde duyduğunuz ses ise Azrail'in uyarısı olabilir (Tövbe tövbe) 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fatih Mehmet USLU Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2013 Arabayı ilk aldığımda zamanlardı, kuru zeminde viraja girmiştim, virajın orta yerinde yolu ıslatmışlar. Islak yere gelince arkanın kaydığını hissettim. Hemen göstergeye baktım ve esp lambası yanıyordu. Bu yaşadığım olayda TVC den dolayı değil ESP den dolayı yanması daha mantıklı, ayrıca gaza abanarak falanda dönmüyordum. Islaklığı görünce arabanın dengesini bozmamak için frene basmadım hatta ayağımı gazdan kaldırmadım ama %25-30 arası basıyordum belki hafif hafif yani. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2013 TVC nin arka tarafla işi yok, arkada tork yok zaten, TVC ön tekerlekler arasındaki tork dağılımını kontrol ediyor. ESP devreye girdiğinde lambası yanıyor. Ön taraftada fren devreye girdiğinde olay TVCden çıkmış ESPye girmiş diye düşünüyorum ama yanlış olabilir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 29, 2013 Dinamik Tork Kontrol Sistemi Fren sistemini kullanarak motor torkunu aracın ön tekerlekleri arasında sürekli olarak ayarlar, bu sayede sürüş şartlarına ve yol şartlarına uyum sağlar. Köşelerden hızlanarak çıkıldığında ön iç tekerleğe hafifçe fren uygulayarak, gücü azaltmadan motor torkunun daha fazla kavramaya sahip olan dış tekerleğe gitmesini sağlar. Bu da aracın atikliğini geliştirir ve köşelerin daha hassas ve yolu sağlam tutarak almasını sağlar. Sürücü yardımı çekiş kontrolünden önce uygulanır. Frenlemeyle ve motor gücünü azaltarak tekerlerin dönmesini kısıtlayan Çekiş Kontrol Sistemi, sürücüye daha fazla müdahale eden bir sistemdir. Dinamik Tork Kontrol Sistemi, ESP’den farklıdır. ESP, sürücünün aracın kontrolünü kaybetmemesi için gücü azaltır ve her bir freni ayrı ayrı kontrol eder. 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
saner can Yanıtlama zamanı: Aralık 23, 2013 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 23, 2013 Bugün bir arkadaşımın dizel f2.5 aracını kullandım. DTK ve anti patinaj sistemi yoktu. Araç benimkinden çok daha güçlü ve seri geldi bana. Hızlanması ve hızlanırken ki çekişi çok dikkatimi çekti. Bu sistemlerin olmaması bunun nedeni olabilir mi? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Aralık 23, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 23, 2013 Bugün bir arkadaşımın dizel f2.5 aracını kullandım. DTK ve anti patinaj sistemi yoktu. Araç benimkinden çok daha güçlü ve seri geldi bana. Hızlanması ve hızlanırken ki çekişi çok dikkatimi çekti. Bu sistemlerin olmaması bunun nedeni olabilir mi? Hayır. Daha küçük turbo, daha az karbon salınımı ve bizimkilerin 8v olması gibi bir çok fark olabilir ancak bahsettiğiniz sistemler seriliğe etki etmiyor bildiğim kadarıyla. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Aralık 23, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 23, 2013 Bugün bir arkadaşımın dizel f2.5 aracını kullandım. DTK ve anti patinaj sistemi yoktu. Araç benimkinden çok daha güçlü ve seri geldi bana. Hızlanması ve hızlanırken ki çekişi çok dikkatimi çekti. Bu sistemlerin olmaması bunun nedeni olabilir mi? DTK ile ilgisi yok, TCS yi de kapatıp deneyebilirsiniz aracı ama bunlarla ilgisi yok F2'ler böyle alışmanız lazım Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
çağlar çetinkaya Yanıtlama zamanı: Aralık 23, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 23, 2013 bencede hiç bir ilgisi yok ayrıca ben esp+tcs deverdeyken daha hızlı kalkıyorum çünkü arabanın pati çekmesini engelliyor lastiğin boşa dönmesini engellediği için daha çabuk kalkıyor araç ,millet esp yi falan devre dışı falan bırakıyor yok hızlı kalkacağım yok virajı hızlı döneceğim diye ben bunun hiç bir mantığını göremedim esp+tcs devredeyken araba daha iyi dönüyor virajı ve ilk kalkışda da daha iyi kalkıyor pati çekmediği için ..daha önce eklediğim ecoboost 0-150 hızlanması vardı orda esp deverde birde nette başka arkadaşların kendi aracıyla kalkışı var mesela o araçlar pati çekerek kalkmış (esp+tcs devre dışı ) araba kalkerken 30-40 km hızdayken araçta bir duraksama oluyor kalkarken pati çektiği için benim kalkışta ise hiç duraksama olmadan hız kademeli olarak artarak ilerliyor, esp devre dışı olunca araba pati çektiği için bi duraksama oluyor ilk kalkışta daha sonra artarak hızlanıyor .esp devrede daha iyi kalkıyor araç ha ben ralli pilotu gibi araba kullanıyorum virajı falan kayarak bilmem ne yaparak dönerim diyorsanız devre dışı bırakın Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Aralık 23, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 23, 2013 Bugün bir arkadaşımın dizel f2.5 aracını kullandım. DTK ve anti patinaj sistemi yoktu. Araç benimkinden çok daha güçlü ve seri geldi bana. Hızlanması ve hızlanırken ki çekişi çok dikkatimi çekti. Bu sistemlerin olmaması bunun nedeni olabilir mi? Bende F2.5 araç kullandım, hiçde öyle çok güçlü çok seri değildi F3 dizele göre. Farklılık sizin F3'te olmasın Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 23, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 23, 2013 Sadece ilk iki viteste tork sınırlaması olduğunu hatırlatmam lazım. Aşırı patinaja düşüp stabilitesini kaybetmemesi için ek bir önlem. 3.viteste daha güzel asılmaya başlıyor. EB'da bu belirgin, dizeli çok zorlamadım doğrusu. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Uzunoğlu Yanıtlama zamanı: Aralık 23, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 23, 2013 İkide bile zemin ve lastikler müsaitse asılınca ışıkları hafif bir yakmak mümkün oluyor. Bir de tork sınırlanmasa beklenmedik anda ciddi tepki verebilir. Aslında çok sportif beklenti yoksa, ilk vites hariç ikinci vites yeterli. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Aydın Baran Yanıtlama zamanı: Aralık 24, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 24, 2013 F2 de F2,5 da ilk iki viteste kesinlikle F3 ten daha iyi hızlanıyor ve gücü daha iyi hissettiriyor dizelde. Bunun 2 nedeni olduğunu düşünüyorum; 1. si F3 6 vites olduğu için ilk 2 dişli öncekilere göre daha büyük, 2. si F3 te torku daha geniş banda yaymak için yapılmış yazılımsal oynamalar var. Önceki dizellerde güç 2.000 devir civarı patlıyordu resmen ve aynı şekilde de o güç hissi azalıyordu. F3 daha geniş bir aralıkta güç veriyor ancak anlık olarak öncekilerin verdiği hissi veremiyor. Hangisi iyi? F3 te tork dağılımı çok güzel, bu diesel'i 2. vitesten sonra (3-6) kullanmak çok daha zevkli. 5 yıl F2 dizel, 1,5 yıldır F3 dizel kullanıcısı olarak benim fikrim bu şekildedir. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serdar Eryürekli Yanıtlama zamanı: Aralık 24, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 24, 2013 Bence 2.5 tdci hb lere asr şart, araba ilk iki viteste çok fazla çekiyor. 1. de zaten çıldırıyorda 1 den 2 ye çektikten sonra çok az bile gaz versen başlıyor patinaja. E yollar zaten dandik, eline sağlık. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap