Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Clio 4 İnceleme Ve Test Sürüşü - 0.9 Tce 90 Ps


Önerilen Mesajlar

Yeni Clio inceleme ve test başlığımıza hoşgeldiniz :)

Cenk Abiye ithafen :P^_^

Aracın malzemesi,kalitesi, tasarımı varsa kusurlarını fotolar ile anlatacağım.

Motor, şanzuman, konfor, güvenlik olarak;

0.9 lt TCe turbolu motor bildiğiniz üzere 90 beygir güç ve 130 Nm tork üretmekte. Clio için hayli hayli yeterli performans'a sahip ilk fırlaması oldukça iyi. Daha sonra törpüleniyor özellikle 3000 devri geçmeyi bekliyor. Yokuş vs de 2. vites bile yeterli gücü veriyor yani perfomans olarak şehir içinde asla üzmez (yüksek süratlara çıkmadan uzun yol ve son hız için bişey diyemem)

Motor oldukça titreşimli yani 1.0 EB'den alıştığımız stabilite maalesef yok fakat araç henüz 200 km'de ama bu kadar etkiler, bilemem çünkü 1.0 test araçları da bunlardan farksızdı sonuçta herneyse aşağıda eklediğim video bunu biraz gösterecektir.
(Hatta yükleme sonunda YT öneri verdi: videoda titreme mevcut düzeltilsin mi diye, hayır dedik tabiki :) )
Tüketim için kısa süreli parkur yeterli olmasa da 7.0 lt'yi aşmayacağını düşünüyorum.Normal uslu uslu sürüşler ile tabi yoksa 8.5 gibi değerleri (alt da fotolarda var) yakalamak zor değil. Binerken 10 lt'idi.Sıfırladım.

Konfor olarak ise sesli süspansiyon düşük hızlarda gürültülü çalışıyor F2'ye benzer diyebilirim.Yol tutuş'a mutlaka etkisi olmuştur bunu artı olarak değerlendirmek istiyorum hatta arkaları daha sert olabilirdi çünkü hızlandıkça hafif yaylanıyor. (75-80 km/h)

Yol gürültüsü iyi durumda rahatsız edici ses yok fakat bunun etkiside olabilir hissedilen rüzgar sesi oldukça fazla hızınız 75-80 olduğu andan beri başlıyor açıkcası test görevlimizde farkına vardı eskisinde yoktu dedi ama unuttuğu şey var bu araçda yol ve motor sesi oldukça iyi diğerinde kötü olduğu için bastırabilir. Daha iyi olabilirdi diyorum ve TR üretim'e bağlıyorum bunu elbet fransızlar bunu daha iyi yapmıştır.

Direksiyon sistemi durur vaziyette çok hafif düşük hızlarda da öyle bu vakitlerde his beklemeyin ; araç hızlandıkça direksiyon yeterince sertleşip hakimiyeti size bırakıyor bu da iyi, yani sürekli hissiz devam etmiyor ama benim gibi alışkın birine yetersiz geldi.

Frenler ise klasik reno'nun sert tepkili ve konforsuz hali gitmiş. OHHH BEEE. Bizim araçlar gibi normal fren sistemi eklenmiş!!! Yani basış hızınıza göre tepki veriyor lönk! diye yapıştırmıyor. Oh be renault oh beee.. Doğru yolu bununla buldun aferin :yeah:


Aracın sürücü koltuğu manuel ayarlanıyor; yani aşağıya indirilip kolay biniliyor ama yolcu kısmı sabit ve ön direk çok eğik olduğu için kafayı vurmanız %90 ihtimal. yani dikkat edin :yeah:

bayi müdürüde ilk buna takılmış o da vurmuş kafayı..

Nasıl, neye göre tasarlarlar şunu anlamıyorum. 1.82'lik ben bile kafayı vuruyorsam daha uzunu ne yapacak ?


Megane GT Line'da bu fren durumu yine eski! hali ile devam ediyor. Konfor düşmanı! Neyse bu konu hakkında daha sonra başlık açacağım.

Şuan anlatacağım bunlar devam için fotolara bakalım :rolleyes:

Motor titreşim Durumu



Yeni Tasarım dili bu araç ile başlamış, ilk Göze çarpan şey devasa renault logosu :)

 

IMG_1541.jpg

 

IMG_1542.jpg

 

 

LED'ler (açık hali aşağıda)

 

 

IMG_1543-1.jpg

 

 

IMG_1544.jpg

 

 

Halojen farlar ve reklamı :kıhkıh:

 

 

IMG_1545.jpg

 

 

16'' Jant 195-55

 

 

IMG_1546.jpg

 

 

Mazda 2 gibi bağlantı ortada gözükür halde

 

 

IMG_1547.jpg

 

 

Bu araç en full donanımlısıdır.

 

 

IMG_1548.jpg

 

 

IMG_1549.jpg

 

 

Bu kısımlar parlak plastik, piano black olması lazım

 

 

IMG_1550.jpg

 

 

Oldukça kavisli tasarım var geri geri yanaşırken aman dikkat :)

 

 

IMG_1551.jpg

 

 

IMG_1552.jpg

 

 

IMG_1553.jpg

 

 

İçeri de de oldukça yoğun piano black kaplama mevcut.

 

Parmak izi.

 

IMG_1554.jpg

 

 

Kia Cee'd incelememizde gördüğümüz direksiyon da piano b. modası burada da var.

 

 

IMG_1555.jpg

 

 

Gösterge Şık

 

IMG_1556.jpg

 

Ön kapının kırmızı bölümleri yumuşak kaplama ve sadece üst donanımda dashboard renkli gelebiliyor.

 

 

IMG_1557.jpg

 

 

 

IMG_1558.jpg

 

 

 

Yanlış görmüyorsunuz sadece önler otomatik - 2013 olanlar da eklenecekmiş!

 

 

IMG_1559.jpg

 

 

IMG_1560.jpg

 

 

Havalandırma Kontrol mekanizması kullanışlı değil, şimdiden takılma yapmaya başlamış! (sağ-sol)

 

 

IMG_1561.jpg

 

 

Otomatik Kliması - Digital demek hata olur. Alt donanımlarda ki daha şık gözüküyor

 

 

IMG_1562.jpg

 

 

Direksiyon üstü kaplaması yani direksiyonu böyle kullanırsanız görüntü bu şekil olacak.

 

 

IMG_1564.jpg

 

 

IMG_1565.jpg

 

 

IMG_1566.jpg

 

 

IMG_1567.jpg

 

 

Ekstra eşya bölmesi

 

IMG_1568.jpg

 

IMG_1569.jpg

 

 

IMG_1570.jpg

 

 

IMG_1571.jpg

 

 

Sınıfı için yeterli kaplama, corsa gibi olmuş.

 

 

IMG_1572.jpg

 

 

Arka diz mesafesi Fiesta'dan kötü 1-2 cm kadar yani dizlerim değiyor gibi. Vasat.

 

 

IMG_1573.jpg

 

 

IMG_1575.jpg

 

 

IMG_1577.jpg

 

 

Arka kapı, ön gibi renkli kısımlarda yumuşak malzeme barındırmıyor.

 

IMG_1581.jpg

 

IMG_1582.jpg

 

 

Bu ne ? Kamufle mi ediyor ? Anlamadım. Komik yahu.

 

IMG_1584.jpg

 

IMG_1585.jpg

 

 

En alt donanımda tamir kiti diğerlerine mini stapne mevcut buradan kaldırıp mekanizmayı aşağıya düşürüyoruz lastiği altdan alıyoruz.

 

IMG_1586.jpg

 

Bagaj Derin 300 lt hepsi keşke biraz arka sıraya önem verilseymiş, megane'den büyük olmasın diye heralde böyle IMG_1592.jpg

 

 

IMG_1593.jpg

 

 

IMG_1594.jpg

 

 

IMG_1595.jpg

 

 

Evet, göze batan trim hatası.

 

 

IMG_1596.jpg

 

 


IMG_1611.jpg

 

 

IMG_1604.jpg

 

 

IMG_1605.jpg

 

 

Buradan daha belirgin sanırım vites konumu aşağıda geldi bana.Belki alışkanlıktır fakat daha yüksek olabilirdi.

 

 

IMG_1606.jpg

 

 

IMG_1607.jpg

 

 

IMG_1608.jpg

 

 

Kişileştirilebilir olan bu bölümün kaplaması bu şekilde, yorum sizindir. Uzun dönem'e bakmak lazım.

 

 

IMG_1609.jpg

 

 

IMG_1610.jpg

 

 

Arka manuel cam bu kadar inebiliyor.Yeterli.

 

 

IMG_1612.jpg

 

 

IMG_1613.jpg

 

 

IMG_1614.jpg

 

 

IMG_1616.jpg

 

 

Araç da CD ÇALAR YOK

 

Navigasyon sistemi en beğendiğimden igo ve başarsoft kullananlar bilir çok güzel.

Cihazın kullanımı çok kolay hatta eng kalmıştı TR yaptım dilini :DSol kısımda ses algılayıcısı var.

 

 

Kullanım olarak, bir eksi yanı; ses açmak veya kapatmak için 4-5 tur attırmak lazım butonu, haliyle biraz zaman alıcı..

 

 

 


IMG_1598.jpg

IMG_1599.jpg

IMG_1600.jpg

IMG_1601.jpg

IMG_1602.jpg

IMG_1603.jpg

 

 

Test'e çıkıyoruz ama öncesinde biraz daha bakalım :yeah:IMG_1650.jpg

 

 

IMG_1651.jpg

 

 

Led'ler direk yanıyor ama sadece tek yanıyor. Far açınca sönüyor. Sisler ise far açılmadan açılamayınca haliyle led'leri diğer farlar ile kullanamıyoruz.Led'ler tek ışık kademeli. Yani gösteriş amacı yok. işini yapıyor.

 

 

IMG_1656.jpg

 

 

IMG_1660.jpg

 


Benim gözümde Clio 4 bundan ibarettir.
Satışarında başarılar diliyorum.
Behçetoğlu'nda ki ilgili danışmana teşekkür ediyorum.

GT Line Megane testimizde görüşmek üzere.
Hoşçakalın

  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eline sağlık Yakup.

Ben çok beğendim sınıfında güzel araçlardan biri olmuş. Araba alacak olsam bakacağım arabalardan biri olurdu, oldukça albenili olmuş. Hatta iyi göz boyuyor da denilebilir :) Kadın erkek beğenilebilecek bir tasarımı var.

Yakup bu gözüken araç kaç paraydı acaba?

Fransız inceleme videosunda yüksekliği 4,5 cm azalmış, aks 1.5cm uzamış genişlik artmış deniyordu. Duruşu da bazı açılardan sportif. Arka koltuk bacak mesafesi pek iyi değil. Elektrikli direksiyon fena değilmiş. 0,9 lt için şehir içinde yeterli demişlerdi. Şehir dışı yol ve otoyolda motor gücü ve yol tutuş olarak bu sınıf benim beklentimi karşılamıyor zaten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Güzel bir inceleme olmuş...Araca gelirsek beni gerçekten etkileyen bir araç oldu. Özellikle tasarımı çok güzel. Böyle sıradışı tasarımı olan bir araca sıfır estetik beş kollu jantı takanlara da helal olsun...Sizin de dediğiniz gibi bazı eksiklikleri mevcut. Mesela arka camların manuel olması fiyasko. Hala kartlı çalışmada ısrar edip megane 2 den beri kullandıkları vites topuzunu da bıraksalar şahane olur.

3 kapısı gelecek mi bilmiyorum ama 1.6 dci energy motor ile birlikte gelse satışlar tavan yapar.

Tabi bir de EDC doğru fiyatlarla olursa çok satar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup bu gözüken araç kaç paraydı acaba?

Listesi 36.490 TL Kaça verirler bilmiyorum.

Fiesta 1.0T Powershift'i daha fazla merak eder oldum :yeah:

Ek olarak fotolamadığım şu var;

Kapıdaki trimler çiziliyor. Test aracı çizikten kaplaması soyulmuştu.Böyle tırtıklı yapınca takılması kaçınılmaz yani çizilmesi...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Listesi 36.490 TL Kaça verirler bilmiyorum.

Fiesta 1.0T Powershift'i daha fazla merak eder oldum :yeah:

Ek olarak fotolamadığım şu var;

Kapıdaki trimler çiziliyor. Test aracı çizikten kaplaması soyulmuştu.Böyle tırtıklı yapınca takılması kaçınılmaz yani çizilmesi...

Fiyat çok yukarılarda değil sanırım muadillerine göre. Dci 90bg olanı 40bin gibi gözüküyor. aksesuarlarla 41.5 doğru gidebilir. Kasa tasarımı olarak Megane 3'ü beğeniyordum, bu da güzel bence. Fransızlar bazen güzel tasarımlar tutturuyor bazen çok sapıtıyor.

Bir de gidip baz olanına bakmak lazım. Full olanlar genelde kataloglarda da yer alan albenili araçlar oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

iç dizaynı berbat klima falan ,göstergeler ancak renaultta olur bu denli zevksz görüntü .arka kapının açma kolunuda seat leon dan mı çalmışlar.renaultta taklit çok zaten...kartsız çalışmaz mı bu araba ya ..kart taktıktan sonra arabaya ne anladım ben anahtarsız çalışmadan .renault amblemi de çok kaba duruyor...renaultun tek artısı: rakipleriyle aynı fiyata olup birkaç donanım daha fazla olması yoksa işçilik malzeme kalitesi sağlamlık VW ,ford ,opel ,toyota,honda,hyundai (son çıkan hyundailer) leri tutmaz ..corollaya kusur bulan arkadaslar geçenlerde Yakup arkadaş bir tablo yayınlamıştı markaların sorun verme olayı ile ilgiili orada en az sorun veren araçların basında honda 2.sırada da toyota vardı ılk 8-9 da japon arabaları vardı ondan sonrada ılk sırada ford vardı japondan sonra..renault ise en sonlardaydı...bu tabloda da renaulutun kalitesi belli oldu :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aracın renginide focusun seker kırmızısından mı görüp esinlenmişler onu da sorsaydın satış danışmanlarına :)birde aracın içi pıano b. ten geçilmiyor arabartmışlar bir hayli , ön koltuklarıda Vw polo dan görmüşlerdir eminim :)

Yakup Çağatay tarafından düzenlendi
3- Firmalar ya da kişiler (forum üyesi olsun ya da olmasın) hakkında rencide edici, hakaret içeren, kışkırtıcı, zarar verici sözler söylemek yasaktır.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

renault işte ne beklenecekti,ha kartı takmışım ha anahtarı ,anahtarsız çalıştırma yapıyorsan bir farkı olacak.,aracın renginide focusun seker kırmızısından mı görüp esinlenmişler onu da sorsaydın satış danışmanlarına :)birde aracın içi pıano b. ten geçilmiyor arabartmışlar bir hayli , ön koltuklarıda Vw polo dan görmüşlerdir eminim :)

Biraz abartmiyormusunuz. :) Sonucta bu araba cikmadan once senelerce ar-ge calismasi yapip milyonlarca euro para dokuyorlar.Dunya da milyonlarca insan renault marka araba aliyorlar.Butun bu insanlar memmun olmasaydi 100 senedir bu firma ayakta olmazdi herhalde. Bu arada son derece gereksiz buldugum bu anahtarsiz calistirmayi da renault cikardi.Yani zaten bu farkindaligi yapan firma bu firma :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Reno aşmış kendini bence..Gayet güzel olmuş..Çok satar..Ama o sis farları hala yuvarlak ve pörtlek pörtlek duruyor,çok kötü yaaa...Biraz citroeni pejuyu örnek alsalarmış sis farı dizaynında bari....Diğer her yeri güzel bence....İşçilik kalitesi ise şüpheli..Kapıları hala kartın plaka gibi hafiftir bununda,sanki kartondan arabaya biner gibi hissediyorsun o kapıları açınca :))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.