Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ti-Vct Motor Ve LPG Uyumu


ALPER

Önerilen Mesajlar

23bin kilometredir Atiker Gold kullanıyorum, filtreleri değiştirmek dışında bi sorunu olmadı. LPG konusunda gazı güvenilir yerden almak önemli, siz gazı dandirik yerden alınca en iyi sistem bile olsa kalitesiz yakıt sebebiyle sisteminiz bozulur. 

ekonomi amaçlı lpg ye geçiyorsunuz, sistem çalışsın bence yeter.

 

bu arada ben taktırırken usta yılda 10-15bin yapıyorsan atiker yeter yılda 50binden fazla yapıyorsan brc veya daha iyilerini takalım dedi. vardır bir bildiği...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

18 saat önce, Serkan erden yazdı:

13000 de lovato marka obdli sistem taktırdım. Şuan 22000 de. Çok şükür sorun yok. Brc kötü değil ama gereksiz masraf, lovato idealdir. Subap konusu en az 70000km den önce karşınıza çıkmaz. Çıksada bir defa çelik subap değişimi yaparsınız birdahada ellemezsiniz. Fazla kafaya takmayın takın sistemi gitsin.usta faktörü önemli ama..

Subap sorunu lpg ile 21.000 km sonrasi ortaya çıktı. Haftaya subap değişimi olacak ve çelik subap takacaklar. Umarim sorun çözülür bu değişimle..

Bu arada yakıt hep opetten alındı.

Erdem Ay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Brc ile lovato arasında ne kadar fiyat farkı vardı acaba?

Fazla degil aslında,200-300 gibi.ancak kalite olarak hiç farkı yok. Sadece marka faktörü..hatta brc,lovatoya göre biraz sesli enjektöre sahip. Lovatoyu seçerken çok araştırdım. Kullanıcıların fikirleri ve montaj yapan ustanın tavsiyesi, lovato iyidir oldu. Bencede gayet güzel.. montaj yapan ustam brc de satıyordu,ikiside ayni kalitede dedi..
--4 dakika sonra eklendi--
Subap sorunu lpg ile 21.000 km sonrasi ortaya çıktı. Haftaya subap değişimi olacak ve çelik subap takacaklar. Umarim sorun çözülür bu değişimle..
Bu arada yakıt hep opetten alındı.

Çok ilginç, bende cok araştırdım,nadirde olsa erken kmlerde olabiliyormuş ama bunun sebebini montaj hatası yada zengin,-fakir karışım dengesizliğine bağlıyorlar. Eğer bu durum sık yaşansaydı,lpg ,firmaları cüzi bir farkla 2 yıl motor garantisi vermezdi..
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, Serkan erden yazdı:


Fazla degil aslında,200-300 gibi.ancak kalite olarak hiç farkı yok. Sadece marka faktörü..hatta brc,lovatoya göre biraz sesli enjektöre sahip. Lovatoyu seçerken çok araştırdım. Kullanıcıların fikirleri ve montaj yapan ustanın tavsiyesi, lovato iyidir oldu. Bencede gayet güzel.. montaj yapan ustam brc de satıyordu,ikiside ayni kalitede dedi..

--4 dakika sonra eklendi--


Çok ilginç, bende cok araştırdım,nadirde olsa erken kmlerde olabiliyormuş ama bunun sebebini montaj hatası yada zengin,-fakir karışım dengesizliğine bağlıyorlar. Eğer bu durum sık yaşansaydı,lpg ,firmaları cüzi bir farkla 2 yıl motor garantisi vermezdi..

Yanlışlık olmasın arac 41.000 km civari sorun çıkardı lpg 19500 km de takılmıştı. Aslinda tüm ideal şartlar vardi uzun kullanim icin benim arabada? Landirenzo iyi bir kit olarak bilinir ve kit anlasma dahilinde takıldı.. işçilik vs çok iyiydi.. yakit hep aygaz opetten alındı(benzinle gitmeyi tercih eder baska gaz almazdım) arabada zengin fakir karışım emaresi yoktu, çekiş cok iyiydi. Benim tespitim lpg yuksek hizda/devirde uzun yol kullanimina çok gelmiyor. Benim lpg ile yaptığım 21.000 km % 70 uzun yolda ve 120 üstü hizlarda yapildi (140 - 150) yerine gore 170 -180 kph.. her ne kadar motoru rahatlatmak için  ara sira uzun yolda benzine alsamda fayda etmedi sanırım. Celik subap da ayni akibete ugrar fakat nu süre iki katına çıkabilir deniyor (samimi ustalardan aldigim cevap) ozetle lpg taktiracaksaniz araci fazla sikistirmamaniz lazim diye düşünüyorum. Yok ben yuksek hizda uzun sure giderim diyorsanız em iyisi dizel..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yanlışlık olmasın arac 41.000 km civari sorun çıkardı lpg 19500 km de takılmıştı. Aslinda tüm ideal şartlar vardi uzun kullanim icin benim arabada[emoji1] Landirenzo iyi bir kit olarak bilinir ve kit anlasma dahilinde takıldı.. işçilik vs çok iyiydi.. yakit hep aygaz opetten alındı(benzinle gitmeyi tercih eder baska gaz almazdım) arabada zengin fakir karışım emaresi yoktu, çekiş cok iyiydi. Benim tespitim lpg yuksek hizda/devirde uzun yol kullanimina çok gelmiyor. Benim lpg ile yaptığım 21.000 km % 70 uzun yolda ve 120 üstü hizlarda yapildi (140 - 150) yerine gore 170 -180 kph.. her ne kadar motoru rahatlatmak için  ara sira uzun yolda benzine alsamda fayda etmedi sanırım. Celik subap da ayni akibete ugrar fakat nu süre iki katına çıkabilir deniyor (samimi ustalardan aldigim cevap) ozetle lpg taktiracaksaniz araci fazla sikistirmamaniz lazim diye düşünüyorum. Yok ben yuksek hizda uzun sure giderim diyorsanız em iyisi dizel..

Unutmustum,hatırlatmanız iyi oldu. Gaz taktırdım usta lpgde 4000 deviri geçme,araca kışın bindiğinde hemen hareket etme diye uyardı.bunlar motora zarar verebilir. Eğer hız yapcaksan benzine al,lpgde uzun süre devirli kullanma dedi. Zaten aracım 3000-3200 devirde 120 hızı görüyor. Arada bir 140-150 yapıyorum,oda uzun süreli değil. Son olarak lovato genel merkezini aradım sordum,bu subap olayını..onlarda nadir görülen bir durum,bugüne kadar 1000 araca lpg taktıysak 5-10 civarında bu sorunu yaşadık,bunlarıda sigortamızdan masraflarını karşıladık dedi..

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aracım 2016 model 2021e kadar garantili Powershift.Yılda 10k km anca yapıyorum fakat kullandığım rota tamamen trafik ve uzun yolda yapıyorum.Diyeceğim o ki araç çok sıkıştırılmıyor fakat ciddi anlamda fazla yakıyor,garantiyi de şanzıman yüzünden yaptırdım.Sizce lpg taktırmalı mıyım? Şanzımanda sıkıntı olur mu? Garanti konusunda düşünceleriniz nedir?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Vialle Liqudsi Sıvı sistem li lpg taktırırsanız hız probleminiz olmaz. Ben 180 gördüm hiç zorlanmadan.Yaz-kış bas marşa yürü sıkıntı olmaz. Ford Ti-VCT motora uygun bende vardı taş gibi kullandım.

Likit sistemi genelde çok nokta enjeksiyonlu gdi motorlara ve turbolara (kuga, hyundai,kia) kullanıyorlar.ayrica oldukça pahalı, 7000 tlyi buluyor. Bence gereksiz gibi. Kendini amorti için 80000 km. yapmak lazım..
--2 dakika sonra eklendi--
Aracım 2016 model 2021e kadar garantili Powershift.Yılda 10k km anca yapıyorum fakat kullandığım rota tamamen trafik ve uzun yolda yapıyorum.Diyeceğim o ki araç çok sıkıştırılmıyor fakat ciddi anlamda fazla yakıyor,garantiyi de şanzıman yüzünden yaptırdım.Sizce lpg taktırmalı mıyım? Şanzımanda sıkıntı olur mu? Garanti konusunda düşünceleriniz nedir?

Şanzuman piyango gibi.ancak sıkıntı yaşayan birçok kişi var. Tam bir muamma..riske girmelimi sizin kararınız.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 saat önce, Serkan erden yazdı:

Likit sistemi genelde çok nokta enjeksiyonlu gdi motorlara ve turbolara (kuga, hyundai,kia) kullanıyorlar.ayrica oldukça pahalı, 7000 tlyi buluyor. Bence gereksiz gibi. Kendini amorti için 80000 km. yapmak lazım..

--2 dakika sonra eklendi--

 

Serkan bey,benim dediğim sistem atmosferik motorlar için ,sizin dediğiniz sistem direkt enjeksiyonlu araçlar için,sitesine girip bir incelerseniz farkı görürsünüz.fiyatı da ben 3600 tl taktırmıştım.Ve burda konuşulan sorunların hiç birini yaşamadım.kışın bile 1-1.5 km olmadan lpg ye geçiyordu.Artık siz hesap edin benzin tasarrufunu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Herkese Merhaba,

Atiker Grand marka lpg'yi geçen ay taktırdım. Bin KM'den fazla yol yaptım. Herhangi bir sıkıntı vs. yok. Mennunum.

Önceki sayfalarda LPG'den sonraki bujiler hakkında konuşulmuştur.

Bir kaç gün sonra 45 bin bakımı için yetkili servise gideceğim. Sanırım 45 bin bakımında artık bujilerin değişmesi gerekecek. LPG için olan bujilerden mi takmayalım yoksa orjinal ford buji mi takmalıyım?

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Musa Ekrem Akçaer yazdı:

Herkese Merhaba,

Atiker Grand marka lpg'yi geçen ay taktırdım. Bin KM'den fazla yol yaptım. Herhangi bir sıkıntı vs. yok. Mennunum.

Önceki sayfalarda LPG'den sonraki bujiler hakkında konuşulmuştur.

Bir kaç gün sonra 45 bin bakımı için yetkili servise gideceğim. Sanırım 45 bin bakımında artık bujilerin değişmesi gerekecek. LPG için olan bujilerden mi takmayalım yoksa orjinal ford buji mi takmalıyım?

 

Servisler orijinal buji diyor her zaman. Ama ben LPG için üretilmiş  bosch buji kullandım çok da memnun kalmıştım. Size de onu tavsiye ederim. Özellikle alt devirde çok canlı oluyor araç. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Herkese Merhaba,
Atiker Grand marka lpg'yi geçen ay taktırdım. Bin KM'den fazla yol yaptım. Herhangi bir sıkıntı vs. yok. Mennunum.
Önceki sayfalarda LPG'den sonraki bujiler hakkında konuşulmuştur.
Bir kaç gün sonra 45 bin bakımı için yetkili servise gideceğim. Sanırım 45 bin bakımında artık bujilerin değişmesi gerekecek. LPG için olan bujilerden mi takmayalım yoksa orjinal ford buji mi takmalıyım?
 

Orjinalden şaşma..
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.