Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Audi A3 Meydan Savaşında; Bmw 1 Ve Ford Focus -Karşılaştırma-


Önerilen Mesajlar

Merhaba otohaber Almanya focus,bmw 1 ve a3 'ün turbo motorlarını kıyaslamış.

Daha önce de buna benzer kıyas vardı aşağıdan ulaşabilirsiniz.

Diyorlar ki;

Yeni a3'ün ne kadar iyi olduğunu gösterebilmek için bu kez biraz farklı bir randevu ayarladık: Bir yana şimdiye kadarki en ciddi rakip olan BMW 1serisi, diğer yanda da kompakt sınıfın dinamizm kralı Ford Focus...

Detay'a girmeden Focus ile ilgili yazılanları vereceğim diğerlerini merak edenler dergiyi alsın lütfen :):P ;

Yeni a3'ü karşısına alan focus kompakt sınıfın fenomenlerinden biri.Artık gözün alıştığı model haline gelse de kompakt Ford 1.0 lt 3 silindirli harika EB motoruyla gündeme geldi ve bu karşılaştırmadaki 4 silindirli EB'de 3 silindirli kardeşinin izinden gitmeye aday. Yeni focus'ta devrim yaratan birinci nesil ''New Edge'' Focus'un ruhundan izler görmek mümkün.İkinci neslinde daha sıradan otomobil haline gelen focus üçüncü nesille birlikte yeniden farklı ve dikkat çekici bi oto. olmuş. Birinci neslinde çok kollu bağımsız arka aksıyla kompakt sınıfın sürüş özellikleri anlamında bugünkü haline gelmesinde önemli rol oynayan focus, o dönemde vw'in baş ağrıları çekmesine sebep olmuştu.

Bu otomobil çok keyifli. Adaptif süspansiyon sistemi gibi karmaşık bir teknolojiden uzak duran Ford Mühendisleri, işin içine elektroniği mümkün oldukça az katarak mekanik bir süspansiyon sistemiyle harika iş çıkartmışlar. (Bunu hep söylerdim ama kimileri elektronik isim aşığı olduğu için takmazdı :D ) Zemindeki ciddi bozukluklar bile Focus'un lastiklerinin yoldan kesmezken, süspansiyonun dengeli tepkileri ve konfor ile sportiflik arasında kurulan köprü alkışı hak ediyor. İnsanlar bu otomobilde seyehat etmeyi seviyorlar.

182 hp motor gücünü ve torkunu rakiplerinden daha yüksek devirde verdiği için kendini göstermek için biraz zamana ihtiyaç duyuyor. Şanzuman oranlarının uzun olması sebebiyle seri kullanmak isteyenlerin beklentilerini tam karşılayamayabilir.

Kısa Kısa

- Gösterişli kokpitin dikkat çektiği iç mekanda yer yer vasat malzeme ve işçilik kalitesi gözden kaçmıyor. (Focus)

- Basit tasarımlı koltuklar göründüklerinden çok daha konfor ve destek sunuyor. (Focus)

- Gösterge tablosundaki (TFT) digital ekranda pek çok bilgi okunaklı ve net bir şekilde takip ediliyor. (Focus)

- Galip gelen A3 olsa da, Focus'un premium rakiplerine kafa tutması çok etkileyici.

- A3'ün eksileri; Fren pedal hissizliği, dengesiz çalışan hillholder,takılı kalan BT audio sistemi.

- Bmw geleneği olan sürücüye eğimli ön konsol 1 serisinde de kendine yer bulurken, kokpit dar tutulmuş.

İç mekanda focus arka koltuklarında rakiplerine göre hissedilir bir avantaja sahip.Aynı zamanda yükleme kapasitesi en iyi olan araç. Audi ön kısmın en havadarı, bmw ise aktarma organınından kaybediyor :P

Konfor Audi ve Ford kafa kafaya bir mücadele sergilerken Audi'nin spor süspansiyon sistemi Focus'tan daha sert bir yapıya sahip Bununla birlikte a3'ün malzeme ve işçiliği daha iyi. 118'in yüklü konumda zorlanan süspansiyon vuruntulu çalışıyor, gürültü seviyesi rakiplerine göre yüksek

Kullanışlılık da bmw koltuk ve kumanda yerleşiminden kazanırken a3 arka kapısının olmamasından focus ise konsol karışıklığından kaybediyor.

Performans Ağırlık/güç oranı karşılaştırmasının en iyisi A3, hızlanma ve maksimum hız ölçümlerinde de de rakiplerine üstünlük sağlıyor. Bununla birlikle hem 118i hemde Focus yakın geçmişin spor otomobillerini aratmayan performans değerlerine sahip

Sürüş Özellikleri A3'ün yeni platformu çevik yapısıyla araca keyif katıyor (anlamış değilim bunu) Güçlü motor da keyfi arttırıyor. 1 serisi araç boş olduğunda çok çevik olsa da araç yüklüyken farklı kimliğe bürünüyor.Çok güvenli ve dinamik olan Focus türünün en iyilerinden.

Güvenlik, bu bölümde de audi'nin üstünlüğü var.Güçlü frenler, modern güvenlik yardımcıları ve geniş görüş açıları A3'ün kozları arasında yer alırken, focus'un görüş açıları bmw'ninse güvenlik yardımcıları a3'ten zayıf . (Bence puanlama da focus'a haksızlık var biraz (bu konuda) )

Sonuç; Kompakt sınıfın, hiç olmadığı kadar iyi olduğu bu karşılaştırmayla belli oluyor.Yeni A3, ciddi bir zayıflığı olmayan rakiplerinin karşısında haklı bir birincilik elde etti.BMW 1 serisi, yüklü konumda sürüş özelliklerinde ortaya çıkan hayal kırıklığı şaşırtıyor.Focus ''normal'' kompakt sınıfın en iyi seçeneklerinden biri olarak dikkat çekerken, sürüş özellikleriyle gerçekten bir yıldız.

{content}

{content}

Eb aslında 240 Nm dergi overboost'u da eklemiş! hata yapmışlar. 240 Nm olacak o aslında

{content}

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eski a3 1.8 t bizde vardi.Araba`nin tek bir ozelligi vardi sadece hizliydi.Ama ole ahim sahim bir gidisi yoktu tabi verdigi beygirin hakkini veriyordu sadece.Direksiyonu surus zevki guzeldi ben kendi arabamdan dizel olmasina ragmen daha cok keyif aliyorum o ayri konu.Yeni kasasini bilmiyorum ama ici cok kotu olmus.

Focus hepimizin bildigi focus iste anlatmaya gerek yok :D

Gelelim 1 serisine.Kesinlikle ne a3 nede focus 1`in vermis oldugu surus zevkini veremez(bana gore).Ben 1 serisi kullanirken ayri bir keyif aliyorum ustelik o eski kasa 116 otomatik sansizamli olu essegin bile kullanimi cok keyifliydi.50 50 agirlik dagilimi arkadan itisi, direksiyonu tam anlamiyla muazzam bir araba.Gozlemledigim tek bir dezavantaji var oda direksiyon agirligi bir sure sonra insani yoruyor.

Bence bu karsilastirmanin galibi 1 serisi

Cihan Buğdaycı tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

daha önce bmv 1 ,golf ,astra, megane ,focus karşılaştırmasıni incelemiştim yine alman dergisinde yine bmw nin aynı motorunu karşılaştırmışlardı yukardaki verilerle bayağı fark var yakıt olarak saydığım araçlar arasında en az test tüketimi focusa aitti 7,6 lt idi ve hızlanma olarakta 0-100 8,3 sn idi, frenler ise 36,3-36,7 m idi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

daha önce bmv 1 ,golf ,astra, megane ,focus karşılaştırmasıni incelemiştim yine alman dergisinde yine bmw nin aynı motorunu karşılaştırmışlardı yukardaki verilerle bayağı fark var yakıt olarak saydığım araçlar arasında en az test tüketimi focusa aitti 7,6 lt idi ve hızlanma olarakta 0-100 8,3 sn idi, frenler ise 36,3-36,7 m idi.

Hocam her test kendi içinde değerlendirilmeli

Sebep, hava ve yol koşulları artı olarak lastik seçimleri.. :yeah:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

zaten ben ecoboost 1.6 kullanıcısıyım yukarda 9.1 litre yakıt tüketimi demiş focusa ben aracı aldım alalı o kadar şehir içi yol yaptığım zamanlarda oldu 8,2 litrenin üstüne çıkmadım.genelde karışık aşırı zorlamazsanız aracı 7-7,5 lt ,0-100 konusuna gelecek olursak 8,9 dan daha önce geleceğine garanti veriyorum ,geçen navigasyonla ibre arasındaki farka baktım sadece 3 km fark ediyor ..geçen paylaştığım 0-150 videosunda da 103 km(ibreye göre) ye 8 sanıyenin altında geldiğinden eminim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

vallaha lastikte olsa hava şartıda olsa arada bu kadar fark olmaz..heleki yakıt tüketimi lastiğe göre bu kadar fark etmez..bu arada lastik ebatı benim incelediğim testte de 215/50 r17..fordun yakıtı artıyorsa havaya göre bmw de artar..bu testte bmw düşmüş focus artmış benim incelediğim teste göre.....araçların lastikleride 2 testte de bence sağlam markaların lastiğidir.bu kadar fark çıkarmaz bence

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

vallaha lastikte olsa hava şartıda olsa arada bu kadar fark olmaz..heleki yakıt tüketimi lastiğe göre bu kadar fark etmez..bu arada lastik ebatı benim incelediğim testte de 215/50 r17..fordun yakıtı artıyorsa havaya göre bmw de artar..bu testte bmw düşmüş focus artmış benim incelediğim teste göre.....araçların lastikleride 2 testte de bence sağlam markaların lastiğidir.bu kadar fark çıkarmaz bence

Hocam adı üstünde test bu, her test bir çıkar mı? bukadar kafa yormayın bunlara :) hepsi benzer yakıyorlar ortada zaten..

Yakıt tüketimini aynı kişi 2 defa sürsün aynısını bile tutturması imkansız gibi birşey siz nasıl böyle düşünüyorsunuz anlayamıyorum.Herneyse konumuz bunlar değil karşılaştırma hakkında yorumlarınız varsa buyrun, diğer detay ve itirazlar için dergiye yazabilirsiniz

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.