Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Markalara Göre Türkiye Binek Satışları - 2003'ten Günümüze - 2016 Yılı Dahil


Abdussamed Acar

Önerilen Mesajlar

24 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Bağlantıdan inceledim ama bu veriyi yanlış yorumlamışsın sanırım.

Bu toplam araç parkı, yeni alınan araç sayısı sadece 68.200 civarında. Çoğunluğunun binek olduğu düşünülürse toplam satışlarda filo oranını kabaca %15-18 bandında oluşturur ki bu oldukça düşük bir değer. 

 

Doğru  :yeah:  yanılmışım ama bu toplam filoyu göstermiyor dediğim gibi sözsel olarak aldığım bilgi filonun 50-60'lara geldiği yönündeydi. 2015 sonunda verilen değer zaten %40. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Cem Boneval yazdı:

filo oranını kabaca %15-18 bandında

Bu veri de benim bulduğum rakamı destekliyor.

Rapora göre ticari satın almalar bu raporda yaklaşık %70 oranında temsil ediliyor.

Yani %50 değeri biraz yüksek geldi bana. Tabii adam şahsi kullanım için aldığı arabasını şirkette gösterirse işler karışır.

Yani kısacası gerçek anlamda ticari alımların haricindeki analizi yapmak pek kolay değil yazdığın gibi.  

filo.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim söylediğim (aldığım) bilgide ufak tefek şeyler geçerli değil büyüklerin aldığı araçların filo oranı dediğim gibi. Yukardaki sadece op. kiralama işte. 

 

2015 için %40 verilmiş. Söylediklerine göre %50'si kiralama. Yani yukardakilere x2 rahat diyebiliriz.

http://www.hurriyet.com.tr/turkiyedeki-toplam-otomotiv-satislarinin-yuzde-40i-filo-sirketlerine-40014386

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

d segment.jpg

 

Ford - Otosan bu satış miktarından memnun mu?

Bu satış miktarı ve sıralamadaki yeri ne derece tatmin ediyor ?

Nedenleri konusunda çalışmaları var mı?

Geliştirmek için planları var mı?

Diğer segmentlerdeki modelleri olmasa örneğin Focus,  Mondeo satışına devam eder miydi?

 

Bu sorulara bir Otosan yetkilisi ne zaman cevap verecek ?

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 dakika önce, Soner Perk yazdı:

d segment.jpg

 

Ford - Otosan bu satış miktarından memnun mu?

Bu satış miktarı ve sıralamadaki yeri ne derece tatmin ediyor ?

Nedenleri konusunda çalışmaları var mı?

Geliştirmek için planları var mı?

Diğer segmentlerdeki modelleri olmasa örneğin Focus,  Mondeo satışına devam eder miydi?

 

Bu sorulara bir Otosan yetkilisi ne zaman cevap verecek ?

 

 

 

 

Bu satışların da çoğu filodur yani Koçla alakalı olduğu için ford alan firmalardan dolayı bu satış vardır. Tamamen bağımsız satışlarda yeri daha da geridedir diye tahmin ediyorum . Tamam filoyu aşağılamıyorum muhtemelen passatın C nin de çok filo satışı vardır ama filosuz Ford sıfıra yakın oluyor.

 

Bunun sebebi fiyat .. Ford artık piyasaya göre hakettiğine göre çok pahalı satılıyor kimse de almıyor. Gelişen bir piyasa olduğumuz için genç nüfus fazla ve araba alma kararını veren olduğu için burada marka imajı gelenek dedemin babamın arabası da Forddu muhabbetleri tutmuyor. Vatandaş bakıyor şu donanımı en ucuza kim veriyor ona gidiyor. Otosan 40 takla atıyor makul br şey yapmak için ama sonuç yok o fiyatlarla olamaz.

 

Sorun dizel otomatik de değil bakın focusa geldi ne kadar artırdı satışları, çok az. Çünkü çok pahalıya geliyor.

 

Mullaly ve öncesi dönemde fordların fiyatı ucuzdu, muhtemelen FoMoCo bize ucuza veriyordu.  Artık sübvansiyon falan yok neyse o fiyata veriyorlar bu da Otosanın elini zayıflatıyor bence. . 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, H. Cenk yazdı:

Bunun sebebi fiyat .. Ford artık piyasaya göre hakettiğine göre çok pahalı satılıyor kimse de almıyor. Gelişen bir piyasa olduğumuz için genç nüfus fazla ve araba alma kararını veren olduğu için burada marka imajı gelenek dedemin babamın arabası da Forddu muhabbetleri tutmuyor. Vatandaş bakıyor şu donanımı en ucuza kim veriyor ona gidiyor. Otosan 40 takla atıyor makul br şey yapmak için ama sonuç yok o fiyatlarla olamaz.

 

1.6 lt dizel düz vitesi baz alırsak Insignia ve Talisman a göre  pahalı  ama Passat a göre ucuz ve en pahalı olan Passat en çok satanı

belli bir yere kadar fiyat etkisi olabilir ama başka nedenlerde olmalı.İmaj mı düşük , bayiler mi sorunlu, opsiyonlar mı çok pahalı, kampanyalar mı yetersiz , tanıtım mı yetersiz bunları da düşünmek gerekiyor.

Almanya da Ford  ödeme şartlarının kolaylığı nedeni ile satılırmış. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

1.6 dizel mondi niye satılmaz, kişi malı bilmediğinden.

Otosan Türkiye'yi gezerek herkesin ayağına kadar gitti. Hala olmuyorsa çok da fifi modundalardır.

Otomatik vites seçeneğinin olmaması değildir diyorsunuz yani sebep.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2/21/2017 - 19:19 tarihinde, Haldun K yazdı:

Otomatik vites seçeneğinin olmaması değildir diyorsunuz yani sebep.

 

Yukardaki yazılan şeylere ek olarak düşünürseniz eğer bu konunun tek 'neden' olmadığını görebilirsiniz.

Oldukça fazla fuar,bayi vb gezdim, müşterinin olduğu heryerde burnumu sokarak insanların nabzını tutmayı severim; o yüzden yorumum bu yönde. Katılmamak serbesttir :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

 

Yukardaki yazılan şeylere ek olarak düşünürseniz eğer bu konunun tek 'neden' olmadığını görebilirsiniz.

Oldukça fazla fuar,bayii vb gezdim, müşterinin olduğu heryerde burnumu sokarak insanların nabzını tutmayı severim; o yüzden yorumum bu yönde. Katılmamak serbesttir :) 

Benim mondeo'yu yenilemeye yanaşmama sebeplerinden biri otomatik viteste düz vitese düşmek istememek mesela. Artık 1.4 birçok araçta bile otomatik seçeneği varken 1.6 mondeoda otomatik vites seçeneğinin olmaması absürt. Kuga 1.5 dizel otomatik seçeneği ile gelebiliyor da mondeo neden gelemiyor? Passat belki her türlü zirvede olur bu listede ama passat sevmeyen adam bile ikisinin arasında kalsa otomatik vites rahatlığı yüzünden passat'i mondeo'ya tercih edebilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 dakika önce, Haldun K yazdı:

Benim mondeo'yu yenilemeye yanaşmama sebeplerinden biri otomatik viteste düz vitese düşmek istememek mesela. Artık 1.4 birçok araçta bile otomatik seçeneği varken 1.6 mondeoda otomatik vites seçeneğinin olmaması absürt. Kuga 1.5 dizel otomatik seçeneği ile gelebiliyor da mondeo neden gelemiyor? Passat belki her türlü zirvede olur bu listede ama passat sevmeyen adam bile ikisinin arasında kalsa otomatik vites rahatlığı yüzünden passat'i mondeo'ya tercih edebilir diye düşünüyorum.

 

Tabii ki öyle, yukarda Cenk abinin yazdığı yoruma katılıyorum. Tek kalem artık eskisi kadar etkili değil. 2015 yılının bence en iyi dizel otomatik kombini focus'taydı. Rakamlar zirve falan yapamadı misal, Mondeo'da da deprem etkisi sadece bununla olamaz. 

Passat'a 1.6 FSI manuel koy yine satar, 3'e de katlar.

O neden yok bu neden yok gibi şeylerin cevabı genel olarak Ford istemiyor diye yok. İsterse olur :) Şahsen bekliyorum ama şimdi değil makyajlı gelir/gider ancak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Valla bugün koyduğunuz kuga fiyatlarını görünce mondeo yerine ona mı geçsem diye düşündüm. Hem otomatik hem dizel hem sync3 hem anahtarsız giriş var. Fiyat olarak da 1.6 dizel düz vites titanium mondeodan daha uygun görünüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 dakika önce, Haldun K yazdı:

Valla bugün koyduğunuz kuga fiyatlarını görünce mondeo yerine ona mı geçsem diye düşündüm. Hem otomatik hem dizel hem sync3 hem anahtarsız giriş var. Fiyat olarak da 1.6 dizel düz vites titanium mondeodan daha uygun görünüyor.

 

Şuanki fiyat yanıltıyor bence hem indirimli fiyatı yok hem de (tahminim) nav'ı 70 altında kalabilmesi için kaldırdılar. 123 gibi olabillir Mart fiyatı. (Tamamen, tahmindir :) )

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Soner Perk yazdı:

Ford - Otosan bu satış miktarından memnun mu?

Bu sorulara bir Otosan yetkilisi ne zaman cevap verecek ?

Memnun olabilir, ne de olsa peugeot ve Toyota'dan, ve hatta Jaguar'dan fazla satmış. 

Ayırca Otosan bize niye cevap versin ki??? Yönetim kurulu muyuz ki?


Ülkemizde satışları önemli ölçüde kanaatler ve alışkanlıklar belirliyor.

VAG grubu sınıfında genellikle en iyi arabayı üretiyor. 

Son yıllardaki rekabetçi fiyat politikası ile birleşince piyasanın zirvesine yerleşiyor, bu durum Türkiye'ye özel değil. Avrupa'da da böyle. 

Ford basit, sağlam ve ekonomik olarak bilinirken kalitede yarım sınıf, fiyatta bir sınıf yükselmeye çalıştı. Bu da hemen satışlara yansıdı ve algıda olumsuzluğa yol açtı. 

Müşteri parasına göre en iyi araba peşinde, bu Ford'da yok! En azından artık yok. 

Hele Mondeo zayıf ikinci eliyle hepten yaralı. 

Tabii bu arada ilginç olan benzer ürün gamı ve fiyat politikası olmasına karşın kasa değiştirecek olmasına rağmen Insignia'nın hala şaşırtıcı bir satışa sahip olması. Nedeni bence tamamen algı yönetimindeki başarıları. 

Otosan piyasaya göre bütçesini yapıyor, hedefini göreceli güvenli ve mütevazi tutuyor ve bu hedefi tutturunca da mutsuz olmuyor en azından. 

Bu arada Ford'un derdi niye bizi gerdi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.