Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Markalara Göre Türkiye Binek Satışları - 2003'ten Günümüze - 2016 Yılı Dahil


Abdussamed Acar

Önerilen Mesajlar

10 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Almanlar ne kadar tutucu şuraya bakar mısınız :D 

Tutuculuk sadece Almanlara has değil. 

Fransa PSA ile, İtalya Fiat grubu ile, İspanya Leon ve İbiza ile (her ne kadar Seat en çok satan olmasa da), Romanya Dacia, Çek Cumhuriyeti ve eski demir perde ülkeleri Skoda ile özdeşleşmiş durumda. 

Türkiye'nin kendi markası yok, ama ülkemizde üretilen araçların listenin tepesini doldurduğunu söylemek mümkün, VW'yi istisna kabul ederek tabii.

Almanların bir diğer şansı da VW, Audi, BMW, Mercedes, Opel ve Ford (devşirme olsalar da) gibi çok sayıda dünya ölçeğinde başarılı markaya ev sahipliği yapıyor olması.

Sayılarla bazı ülkelere göre marka satışları ve pazar payları:

İtalya Fransa İspanya
Toplam 1,85 Milyon Toplam 2 Milyon Toplam 1,15 Milyon
1. Fiat %21.1 1. Renault %20.2 1. Renault %7,8
2. VW %7.6 2. Peugeot %16.7 2. Opel %7.7
3. Ford  3. Citroen %9.7 3. Volkswagen

4. Renault

4. Volkswagen %7.1 4. Peugeot
5. Opel 5. Dacia 5. Seat
6. Peugeot 6. Ford 6. Ford
7. Toyota 7.Toyota 7. Dacia
8. Lancia 8. Nissan 8. Toyota
9. Nissan 9. Opel 9. Audi
10. Mercedes 10. Fiat 10. Hyundai

 

Almanya listesinde dikkat çeken iki özellik var.

1. VAG ciddi kayıp yaşıyor, sürer mi bu sene bakacağız. Buna rağmen 4 araçtan biri bu gruba ait.

2. Dizel oranı kasa büyüdükçe artıyor, küçüklerde belirgin düşük. 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford'un bu yıl sattığı bineklerin (hafif ticari yok) %50'si filo & rent a var vs vs imiş, kalan 50'si perakende (20 bin civarında ikisi de).

Maalesef bu tür verilere ulaşmak zor. :( Kıyaslaması çok zor iş Türkiye'de :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

9 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Maalesef bu tür verilere ulaşmak zor. :( Kıyaslaması çok zor iş Türkiye'de :D

Muhtemelen bir yerde onların da kaydı tutuluyordur.

Bu arada Almanya verilerinde ben yazmadım şirket araçlarının, yani ticari kayıtlı, oranı %66.1.

Yani sonuçta kıyaslamada benzerlikler var, bu nedenle sağlıklı kabul edilebilir diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1. olmaktan daha zoru 1. kalabilmektir. :)

 

VW grubuna yıl sonuna kadar 3 yeni taze kan geliyor. Bunlardan Arteon çok ciddi adet hacmi yaratmasa da, Yeni Golf ve Yeni Polo bariz yanlışlar ile çıkmaz ise gruba soluk olacaktır...

 

Bana kalırsa önümüzdeki 5 yıl otomotiv dahil bir çok sektörde etkili oyuncuları belirleyecek olan pazar Çin olacak... 

 

 

--4 dakika sonra eklendi--
28.01.2017 - 22:24 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

Ford'un bu yıl sattığı bineklerin (hafif ticari yok) %50'si filo & rent a var vs vs imiş, kalan 50'si perakende (20 bin civarında ikisi de).

Maalesef bu tür verilere ulaşmak zor. :( Kıyaslaması çok zor iş Türkiye'de :D

 

Zaten bu yüzden de orta vade de 2. eli yerlerde değil mi... Bence perakendeci müşterinin tercihi anlamında edilinilen fikir, markanın ülkedeki başarısı anlamında daha dikkate değer bir kriter olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

42 dakika önce, Abdussamed Acar yazdı:

1. olmaktan daha zoru 1. kalabilmektir. :)

VW grubuna yıl sonuna kadar 3 yeni taze kan geliyor. Bunlardan Arteon çok ciddi adet hacmi yaratmasa da, Yeni Golf ve Yeni Polo bariz yanlışlar ile çıkmaz ise gruba soluk olacaktır...

Bana kalırsa önümüzdeki 5 yıl otomotiv dahil bir çok sektörde etkili oyuncuları belirleyecek olan pazar Çin olacak...

--4 dakika sonra eklendi--

Zaten bu yüzden de orta vade de 2. eli yerlerde değil mi... Bence perakendeci müşterinin tercihi anlamında edilinilen fikir, markanın ülkedeki başarısı anlamında daha dikkate değer bir kriter olacaktır.

 

Sebebi sadece bu değildir. Misal vw'nin filosu hiç de az değil, İstanbul'da %70'i bile bulur :) 

Ford'un 2.eli yerlerde değil ayrıca büyük haksızlık olur bu tespit. Vw'den az evet ama dip değil, ya da bu dip ise diğerleri nerede ? :D 

Unutmadan filo oranı, genelde %50-60'larda diye biliyorum.

2016'nın ilk yarısında 293.843 adet sadece kiralama şirketlerinin aldığı araç sayısı. Bunların %31.4'ü Renault, %15.2'si Vw, %11.4'ü Ford, %8.6'si Fiat, %4.9'u Audi, %4.6'si Citroen, %3.7'si Opel, %3.3'ü Pejo. (%95'i dizel, %53'ü C segmenti, %60'ı manuel vites)

Aynı dönemde perakende satışlar toplamı 338.482

 

Bu tür başarı veya satış gibi şeylerin iki üç kalemde değerlendirmesi yapılamayacağı için üstünde fazla konuşmanın manasız olduğunu düşünenlerdenim. 

Büyük kitleye oynamak istiyorsan basit ve düzgün yapacaksın, görünen budur diyorum. Bugün, eskisi gibi değil arabalar arasında kesinlikle uçurum yok ama algı farklı, kafalar zamanla açılır, ferahlar, ön yargılır yıkılır :D Hala bazı markalara kaka diyen bir toplumdan çıkarım yapmak iyi fikir değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

 

Ford'un 2.eli yerlerde değil ayrıca büyük haksızlık olur bu tespit. Vw'den az evet ama dip değil, ya da bu dip ise diğerleri nerede ? :D 

 

2. elde elbette bir Mahindra yada Tata değil... Ancak ülkede ki satış&servis ağı ve pazar payı dikkate alındığında bana kalırsa Ford'un hakettiğinden çok kötü bir ikinci eli var. Hatta ikinci el gideri açısından Focus ve Fiesta için diyebilirim ki, halen MK1 Focus ve MK6 Fiesta'daki başarının ekmeğini yiyor bu iki model, Mondeo'nun çok daha fazla değer kaybetmesine rağmen nazlı satılan ikinci elinden hiç bahsetmiyorum... Velhasıl ben ve çevremdeki arkadaşlarım ne zaman Ford binek sattıysak hep nazlı fiyat kırarak satıldı... Hafif ticari'de de durum tam aksine, Transit dediğin mübarek cumhuriyet altını gibi :)

 

Bunlar subjektifte olsa bir müşteri kanaati. Elbette herşeyin bir fiyatı var, piyasasının bir miktar altına verdikten sonra satılamayan eşek yok zaten... Önemli olan değerinde ve kolay satılabilmesi...

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Doğrudur, ben de passat CC'yi satmak için yaklaşık 2 ay ilanlarla uğraştım 2-3 kere DOD'a gittim. :) Hak ettiğinden daha çok uğraştırdı. Pahalı da değildi, ilanlardaki en dip fiyat. EK: Sürekli gözükmesi için ilana para yatırmayı da ihmal etmedik :) Demekki hayat dieselgate'deymiş.

Sanırım diğer markalar ile pek örnek yok etrafta :) Tata ve diğer markaya gelene kadar.

Ek olarak Mondeo kesinlikle öyle, zaten adamlar bunu düzeltmek için 2.el alım garantisi sundu, ne kadar işe yaradı bilemem ama farkında olunması da fena değil. Mondeo, Pazzat'tan iyi araba olduğu sürece ne algı gördüğü çok da önemli değil, müşterisi mutlu ve zengin olsun :yeah: 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

Doğrudur, ben de passat CC'yi satmak için yaklaşık 2 ay ilanlarla uğraştım 2-3 kere DOD'a gittim.

 

Kesin 2.0 TDI değildir o CC, motor yağını bile yaktığı halde aşırı tüketen 1.4 TSI 'dır kesin.. :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 dakika önce, Abdussamed Acar yazdı:

 

Kesin 2.0 TDI değildir o CC, motor yağını bile yaktığı halde aşırı tüketen 1.4 TSI 'dır kesin.. :kıhkıh:

 

Evet 1.4 tsi, vücuduna ve gidişine göre tüketimi normal bence. 

Unutmadan şuan satılan Fiesta 6. nesil zaten ve rakiplerinin çok da aktif olmadığı dönemde zaten yok satıyordu (2008-2011). Siz 5 demek istediniz sanırım, onları pek hatırlamıyorum ama ucuz ve basit olduğu için çok satmıştır eminim :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

 

Evet 1.4 tsi, vücuduna ve gidişine göre tüketimi normal bence. 

Unutmadan şuan satılan Fiesta 6. nesil zaten ve rakiplerinin çok da aktif olmadığı dönemde zaten yok satıyordu (2008-2011). Siz 5 demek istediniz sanırım, onları pek hatırlamıyorum ama ucuz ve basit olduğu için çok satmıştır eminim :) 

 

Yeni nesil 1.4 ler için bi nebze normal denebilir ama bence eskileri çok mülayim kullanılmadıkça tüketim konusunda biraz insafsızlardı...

 

Fiesta için ben şu alttaki kasaları MK6 olarak biliyordum, yanlış biliyorum demekki, zamanında ses getirmiş gerçekten sınıfında başarılı ve beğenilen bir kasaydı... Hatta ilk çıktığında Fiesta'nın kalite algısını şimdiki yeni modelden daha yukarıda gösteriyordu...

 

F0hQJ.jpg

 

Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

5 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Büyük kitleye oynamak istiyorsan basit ve düzgün yapacaksın

nereden ulaştın. Geçmiş yıllar da var mı?

Hep merak ediyor idim. Biraz açıklama getirdi. 

Renault'nun Symbol; Clio ve Fluence ile lider olması normal. Şimdilerde megane da katılır.

Ama VW'yi bu kadar yüksek beklemiyordum açıkçası. Ford'dan azdır diye düşünmüştüm hep. 

Fiat'ı da düşük buldum, demek salt Linea cazip gelmemiş. 

Yine Opel'in düşük temsiliyeti de şaşırtıcı. 

Tabii sadece Budget/Avis ile çalışınca algı yanıltıcı olabiliyormuş demek ki.

5 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Büyük kitleye oynamak istiyorsan basit ve düzgün yapacaksın

Basit artık geçerli değil, millet donanım delisi oldu. Düzgün doğru ama o da çok geniş kapsamlı bir sıfat, içinin doldurulması lazım.

5 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bu tür başarı veya satış gibi şeylerin iki üç kalemde değerlendirmesi yapılamayacağı için üstünde fazla konuşmanın manasız olduğunu düşünenlerdenim. 

Niye ki? Otosan Pazarlama Müdürü oyunu oynayalım, değişik bir heyecan verir. Piyasayı anlamak ve çözümlemek ilginç gelmiyor mu? 

4 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

Ford'un hakettiğinden çok kötü bir i

Bence VW'nin hak ettiğinden çok iyi bir ikinci eli var. İkinci el Türkiye'de hala anlamsız pahalı, hele ki bu vergi uygulamasından sonra daha da pahalı olacak. 

4 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

Fiesta için ben şu alttaki kasaları MK6 olarak biliyordum

İngiltere 4.neslin makyajını Mk V olarak kabul etti, ama sadece onlar. Bu nedenle karışıyor zaman zaman. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Cem Boneval yazdı:

nereden ulaştın. Geçmiş yıllar da var mı?

 

 

http://www.osd.org.tr/sites/1/upload/files/TOKKDER-Operasyonel-Kiralama-Sektor-Raporu-Sunumu-2016-2.Ceyrek-1178.pdf

 

2015'den var bir de :) 

http://www.osd.org.tr/bilgi-bankasi/tokkder/

 

2015'in tamamında 277.225 adet sadece kiralama şirketlerinin aldığı araç sayısı. Bunların %29.8'i Renault, %17.2'si Vw, %12.4'ü Ford, %10.1'i Fiat, %4.9'u Audi, %4.4'ü Opel ve %4.2'si Citroen.  (%94.3'ü dizel, %52.8'i C segmenti, %63.3'ü manuel vites)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

2016'nın ilk yarısında 293.843 adet sadece kiralama şirketlerinin aldığı araç sayısı.

Bağlantıdan inceledim ama bu veriyi yanlış yorumlamışsın sanırım.

Bu toplam araç parkı, yeni alınan araç sayısı sadece 68.200 civarında. Çoğunluğunun binek olduğu düşünülürse toplam satışlarda filo oranını kabaca %15-18 bandında oluşturur ki bu oldukça düşük bir değer. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.