Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Markalara Göre Türkiye Binek Satışları - 2003'ten Günümüze - 2016 Yılı Dahil


Abdussamed Acar

Önerilen Mesajlar

Planlanan satış bu kadar ise memnunlardır ancak tabloya bakılırsa hedeflerin bu kadar mütevazi(!) adetlerde kalabileceğini sanmıyorum. Jaguar D satışından memnundur belki ama Ford'un ürün konumlamasına bakılırsa Mondeo'daki satış adetlerinden memnun olması güç.

 

Bir çok sebep var şüphesiz ancak ikinci el alım garantisi ile Mondeo'nun ayaklar alltına inmiş piyasasına çözüm olmaya çalışmaları bile "problem çözme" metodunda ciddi bir sıkıntı olduğunun kanıtı bana göre... Bence bu tip kararları alan yöneticilerin soruna bakış konusunda tamamen kendilerini gözden geçirmeleri lazım.

 

Bide Türkiye'deki tabloyu öyle kısa vadede düzeltmek pek kolay değil sanırım. Kısa vadede yaparsanız yan etkilere yol açacağı kesin. 

 

Birde genel durum şöyle galiba Ford bayilerinin kapısından girenlerin ezici çoğunluğu potansiyel Ticari ve C segment kullanıcısı gibi ve pek dengeli bir oranda dağılmıyor. Bu konunun sebeplerine ilişkin ayrı başlıklarda sayfalarca sebep yazılabilir ve bence ford tr marketing departmanı bu konuya ciddi kafa yorarak kararlı ve akılcı politikalar üretmediği sürece tabloda ciddi değişimler sadece Ford'un ürettiği araçların kaderine kalır. Oysa bence distrübütör'ün başarısı kendi kulvarında fark yaratamamış bir modeli piyasaya tutundurabilmesi ve bundan para kazanabilmesi ile ölçülür. Her açıdan bizatihi fark yaratmış oldukça başarılı bir model ekstra birşey yapmasanız da zaten satar.

 

Satışta istikrarlı yükselen markalar segment, dolayısıyla müşteri portföy planlamasını oldukça dengeli götürüyor yahut tek model ile belirli bir segmentte açık ara öne çıkıyor. Bu durumun çok hafife alınmayacak kadar ciddi hesaplarla ve akıllıca yapıldığını düşünenlerdenim.

 

Ford'un Türkiye'de önce buna ihtiyacı var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Ayırca Otosan bize niye cevap versin ki??? Yönetim kurulu muyuz ki?

Otosan niye cevap vermesin ki??.  web sitesinde BİLGİ ALIN  diye bir sayfa açmışlar, Ford direk hattı diye telefon ile iletişim imkanı sağlamışlar. Buradan istediğin model hakkında sorular yöneltebiliyorsunuz. sizin ilgi alanınıza girmeyebilir ama benim ve bildiğim bir sürü kişinin  Mondeo hakkında soruları var. En başta basit ekipmanların örneğin keyless go neden yok, fiyat politikaları, dizel+ otomatik vites olmaması vs şeklinde soruları var. Üstelik müşterinin ayağına giderek sürüş testi yaptırdılar, yorumlar- sorular da aldılar.

 Ancak bu soruların hepsi havada kalıyor, geri dönüş yapılmıyor. 

 

Ayrıca piyasada bildiğiniz üzere  bir kaç tane otomobil dergisi var. Türkiye de satışları etkin firmalar birkaç sayfada bir modelin tanıtımını yapıyorlar. Firmanın bir yetkilisi de hedeflerini, gelişmeleri, gerekirse bazı seçimleri konusunda bilgilendirme yapıyor. Muhakkak sizde okumuşsunuzdur. Herhangi bir model hakkında ben Ford Otosan yetkilisinin bir açıklamasını malesef göremedim. Sadece Bir Başka Ford dediler onunda ne olduğunu hala anlayamadım.

 

15 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Bu arada Ford'un derdi niye bizi gerdi?

 

Ford un bir derdi olup olmadığını bilemem, Müşteri olarak bana yansıyanı bilirim. 20 yılda 2 focus, 1 mondeo aldım. Şu bahsettiğimiz konular hep vardı ve her geçen yıl büyüyor. En son Ford Edge bakıyordum, dıştan görüntü mükemmel ama inceleyince de malesef fiyatının karşılığını o arabada göremedim. Bir yerde hata yapıyorlar muhakkak

 

 

Binek araba kategorisinde ki sistemleri bence müşteri - piyasa odaklı değil. Ford cargo  yada connect satışlarımız bize yeter diyorlarsa yapacak bir şey yok. Beğenmeyen almasın der geçeriz ama Mondeo tipi, teknolojisi, kalitesi ile piyasada çok daha iyi konumda olmalıydı

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Soner Perk yazdı:

Otosan niye cevap vermesin ki?

Bir önceki mesajınızda soru "Ford - Otosan bu satış miktarından memnun mu?" şeklinde idi.

Takdir edersiniz ki bu soru müşteri tarafından geldiğinde biraz amacını aşan nitelikte ve bilgi alma sınırlarının içinde olduğunu söylemek kolay değil.

Modellerle ilgili sorular kuşkusuz sorulabilir, bu konuda da bayilerine yönlendirmeyi tercih edebilirler.

Otosan'ın savunmasını yapmak gibi bir niyetim yok bu arada, ama genelde içine kapanık bir devlet dairesi gibi çalıştıklarını düşündüğüm için piyasaya yönelik politikalarını içeren bilgilendirmelerini son kullanıcıya yapmalarını beklemiyorum. 

Niye araba alacaklara sormuyoruz "Neden Mondeo almıyorsun arkadaş" diye?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Cem Boneval yazdı:

"Neden Mondeo almıyorsun arkadaş" diye?

Arka değil, sürücü koltuğuna oturduğumda  (Arka koltuk isimli program sponsorluğuna göndermedir :)) ) yaptığım tercih konusunda beni huzurlu ve güvende hissettirmiyor. Otosan ise bunu ikinci el alım garantisi ile çözmeye çalışıyor. :)

 

ayrıca @Yakup Çağatay bu ürünü Türkiye'de eğer Otosan pazarlıyorsa sadece donanıma karışır gerisi Ford'u ilgilendirir mantığı bence fevkalade yanlış...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 dakika önce, Abdussamed Acar yazdı:

ayrıca @Yakup Çağatay bu ürünü Türkiye'de eğer Otosan pazarlıyorsa sadece donanıma karışır gerisi Ford'u ilgilendirir mantığı bence fevkalade yanlış...

 

Doğrudur bence de sizin yazdığınız fevkalade yanlıştır :) Ne için dediğimi anlamadınız sanırım, gerçi merak da edilmemiş direkt sonuca gelmişiz o halde yorulmaya değmez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Satan,satabildiği kadar çok satmak ister

Alan,mümkün olan en düşük fiyata en çok şeyi almak ister

Türkiye de ikisininde hataları var,bilinçli tüketimden söz etmek pek mümkün değil ama ikisinin de hataları vergi koyucunun yaptığı haksızlık yanında hiçe sayılabilir.

Türkiyede çok araç satıldığını düşünebilirsiniz ama diğer ülkelerde ki satış rakamlarına bakmak lazım

Tüm satışlarda azalma var.Passat'ın,İnsignia'nın önceki rakamlarına bakınız

Üzüntü veren ise,üzerine muhabbet ettiğimiz,küçük hayaller kurduğumuz mevzularda küçük bir yasa değişikliğiyle hayellerimizle bu kadar kolay oynanabiliyor olması

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mondeo yu tercih etmeyenlerin ilk söylediği neden dizel+otomatik olmaması. 1.6 lt dizel bu araç için uygun mu dersek aslında değil, hakkı 2.0 lt ,Ford da bunu bildiği için 1.6 yada 1.5 dizele yanaşmayabilir. Passatın 1.6  dizeli çok iyimi gidiyor?  Asla , çok ağır kalıyor. Ancak Türkiye de vergi gerçekleri de var. Devlet halkına 2.0 lt yi layık görmüyor. Mercedes bile  bu durumda 1,6 dizel araba sunuyor C kasa ile. 

D segmentinde manuel araba satmak çok zor, ağır kalsada dizel+otomatik şart. Hem konfor diyeceksin ama otomatik olmayacak... Performans bence daha sonra düşünülecek konu. İstanbul'da ortalama hızın 24 km/h olduktan sonra 7- 8 sn de 100km ye ulaşan motorun ne işe yarayacak

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Bu da rapor:

  • Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazarı 2017 Yılı İlk 3 ayında %7 azaldı.
  • Otomobil Pazarı %9 , Hafif Ticari Araç Pazarı %1,1 azaldı.
  • Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2017 yılı ilk üç ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre %7,36 azalarak 156.090 adet olarak gerçekleşti. 2016 yılı üç aylık dönemde 168.486 adet toplam pazar gerçekleşmişti.
  • Otomobil satışları, 2017 yılı ilk üç aylık dönemde geçen yıla göre %9,35 oranında azalarak 115.963 adet oldu. Geçen yıl aynı dönemde 127.921 adet satış yaşanmıştı.
  • Hafif ticari araç pazarı, 2017 yılı Ocak-Mart döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre %1,08 azalarak 40.127 adet oldu. 2016 yılı aynı dönemde 40.565 adet satış gerçekleşmişti.
  • Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazarı 2017 Mart Ayında %11 küçüldü.
  • Otomobil Pazarı %13,1 , Hafif Ticari Araç Pazarı %4 Azaldı.
  • 2017 yılı Mart ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 73.802 adete geriledi. 82.948 adet olan 2016 yılı Mart ayı otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar %11,03 oranında daraldı.
  • 2017 yılı Mart ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %13,07 azaldı ve 55.616 adet oldu. Geçen sene 63.975 adet satış gerçekleşmişti.
  • 2017 yılı Mart ayında hafif ticari araç pazarı 2016 yılının Mart ayına göre %4,15 azaldı ve 18.186 adet olarak gerçekleşti. Geçen sene 18.973 adet satış yaşanmıştı.
  • 2017 yılı Mart sonu itibari ile 1600cc altındaki otomobil satışlarında %9,5 azalış, 1600- 2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında %8,9 azalış ve 2000cc üstü otomobillerde %45,7 azalış izlendi.
  • 2017 yılı Mart sonunda dizel otomobil satışlarının payı %61,27’ye geriledi ve otomatik şanzımanlı otomobillerin payı %57,87’ye yükseldi.
  • 2017 yılı Mart sonu otomobil pazarı segmentinin %84,55’ini vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine %52,18 pay alan C (60.512 adet) segmenti ulaştı.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...
  • 8 ay sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.