Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Markalara Göre Türkiye Binek Satışları - 2003'ten Günümüze - 2016 Yılı Dahil


Abdussamed Acar

Önerilen Mesajlar

Masaya bir dilim dahi ekmek koymadan kaşığını uzatıp yemeğin etli kısmını yiyen, sonra da karnı doyunca kalkıp "kesenize bereket" dahi demeden, bulaşığa dahi yardım etmeden çekip giden zihniyet'e eskiden beri uyuzum. 

 

... bu kolonist artığı davranış kalıbı ne yazık ki hala bazı firmaların zihniyetinde, DNA'sında var. Tabi zor'u görene kadar ... hiç yatırım yapmadan para -lüpletme- günü geldi de geçti.  Kuşkusuz birilerinin bu markalara haddini bildirmesi lazım, bence burada biraz da iş bize düşüyor (son kullanıcılara/gerçek tüketicilere) ... açık olacağım. Bu tür firma altın suyuna batırılmış kürdanı bana verse, dişimin arasına kaçmış ve beni deli eden sinir parçasını çıkarmak için onun kürdanına minnet etmem ... o derece yani. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@,

Patronların gelip ülkemizde iş sahası açmasını beklemek sürekli başı ağrıyan bir insanın ağrı kesicilerle durumu geçiştirmesi gibi. Soruna yüzeysel çözüm. Yarın bir gün bu adamların menfaatlerine ciddi zarar gelir, istemedikleri şeyleri yaparız; tası tarağı toplar arkalarına bakmadan giderler. Rusya'ya karşı sadece son yıl uygulanan ambargoda neler döndüğünü bilmeyenimiz yok. Ekonomi çöküşün eşiğinde ve ABD'ye zeytin dalı uzatıldı bile. Çoğu Batılı firma arkasına bakmadan kilit vurdu kapısına. Yerli sanayi şart. "Elden gelen öğün olmaz, o da vaktinde bulunmaz!" demiş atalar. Biz bir Arjantin, Şili, Brezilya vs. değiliz dünya arenasında. Her şey ekonomi değil. Bize bakış yüzyıllardır -içimizde fark edemeyenler olsa da- hiç değişmemiştir. Etiketimiz bellidir. O yüzden yabancı sanayi öyle bir gün gelir ki

-geleceğinden şüphe yok- kafamıza bir silah gibi dayanır; silahtan daha sıkıntılı sonuçlarla yüzleştirir. Bu yamyam medeniyet hiçbir zaman yüzümü kara çıkartmamıştır.

Aynı fikirdeyiz ama sıkıntımız fakiriz.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında fakir değiliz ama "orta gelir tuzağı" hattına düşmüşüz bir kere.

 

... kamu kesimi başta israf nedeni ile (ve kötü idare) para talebine gem vuramıyor , bunun iki sonucu var ... bir kısıtlı kredi kaynakları kamu tarafınca tüketiliyor ... iki bu durum toplam faiz oranını yukarı çekiyor. özelleştirme sadece geçici çözüm, hastaya aspirin vermekten farksız. 

Ülkemizin temel sorunu bankacılık sistemindeki "tasarruf azlığı" yani Türk insanı tasarruf yapamıyor, bu tasarrufunu bankalarda tutamıyor ... kaynak eksikliği de yurt dışından sendikasyon kredi vs. ile çözülmeye çalışılıyor. 

 

Ekonomist arkadaşlar daha iyi bilir ... 70 kuralı diye bir şey vardır ekonomide.  Bu kural/formül basit şekilde işler. 

- Milli geliri iki katına çıkaracağım/z ... dendiği zaman bu formül ile basitçe hesap yapabilirsiniz.

 

Yıllık büyüme oranı ne? (diyelim ki net 3.5%) ... 70/3,5 : 20 ... yani yıllık "net" 3,5% büyüme sağlar ve bu çizgiyi sürdürürseniz 20 takvim yılında milli geliriniz iki katına çıkar. Bunun yolu da dahili kaynakların iyi kullanılmasından, paranın çar-çur edilmemesinden geçer.

 

"Ayranın yok içmeye, tahtırevan ile gidersin s*çm*y*" kafasındaki yöneticiler ile de o iş olmaz! 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konu satışlardan nerelere geldi.? Benim ülke ile ilgili herhangi bir beklentim kalmadı, sadece çocuğum için üzülürüm o kadar. Esasen ülkenin bir günahı yok tabii insanımızda problem, cahillik cahilliği arttırıyor ve battıkça daha hızlı batıyoruz gibi geliyor. 40 senedir bu milleti gitti şu adamı seçti, veya helal olsun bunun da hesabı soruldu bak diyeceğim hiç bir şey olmadı. Bireysel olarak değil ama toplumsal olarak hak ediyoruz başımıza gelenleri. Esasen dünyanın halleri de çok iyi yerlere gitmiyor. Aynı filmler dönüp duruyor. Bugünkü siyaseti sevmemek veya kızmakta çözüm değil, onu seçen bu halk, zaten öncekileri de seçen bu halktı. Bu hırsızlıklar, ahlaksızlıklar, aç gözlülük, bir türlü doymayan gözler vs hep bu insanların içinden çıkıyor. Yani Ali geldi, Veli gitti iyi oldu diyecek bir durumda yok.Yarın başkası gelir oda bunun laciverti olur.  

 

Kıssadan hisse ilk beşteki firmaları Toyota hariç anlayabiliyorum da bu millet hala nasıl Toyota alıyor onu anlamıyorum. Hani ucuz modelleri var falan desem o bile değil. Diğerleri bir şekilde tüketiciyi bir yerden yakalıyor.(ucuz, ekonomik, ticari, kalte,imaj vs vs) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...bahsettiğim şey politika değil.

Ülkeyi tabi ki en fazla oy alan idare edecek, bundan normal bir şey yok.

 

...dikkatinizi çekmeye çalıştığım -kaynakların kullanımı- ...örnek mi? 

Son 20 yılda yapılan yatırımlara gelin bir bakalım ... alt yapı projeleri, barajlar, hava alanları vs. 

 

Sanayi - Üretim - Fikri Haklar ile alakalı kaç tane "kamu" projesi var?

...tüm paramızı - kaynağımızı beton / inşaat vs. kanalına akıtıyoruz.

 

Kuşkusuz bunlar da lazım ama paramızı dış kaynak ile 3,3 Milyar TL'ye yapılan bir Marmaray'a harcayacağımıza neden bu finansal kaynağı deniz ticaret filomuzu güçlendirmek için harcamadık? Tamam İstanbul'un trafiğini rahatlatmak için tüp geçit'te lazım ama 3,3 Milyar TL'ye 100 adet 50,000 grosstonluk kuru yük/konteyner gemisi yapar ... bu para ile tersanelerimizi modernize eder, binlerce insana iş imkanı sağlar ve yedi denizde bayrak dalgalandırırdık. Üstelik bu yatırım (gemilere harcanan para) en fazla 10 yıl içinde faiz'i ile kasamıza geri girer ... bize de modernize ettiğimiz tersaneler + o tersanelerde ki yetişmiş insan gücü kar kalırdı.

 

...işi yönetmek, eldeki kaynakları dikkatli kullanmak ile kast ettiğim budur. İsterseniz kasmaz daha fazla da örnek veririm ... sorun değil yani.  :) 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...bahsettiğim şey politika değil.

Ülkeyi tabi ki en fazla oy alan idare edecek, bundan normal bir şey yok.

 

...dikkatinizi çekmeye çalıştığım -kaynakların kullanımı- ...örnek mi? 

Son 20 yılda yapılan yatırımlara gelin bir bakalım ... alt yapı projeleri, barajlar, hava alanları vs. 

 

Sanayi - Üretim - Fikri Haklar ile alakalı kaç tane "kamu" projesi var?

...tüm paramızı - kaynağımızı beton / inşaat vs. kanalına akıtıyoruz.

 

Kuşkusuz bunlar da lazım ama paramızı dış kaynak ile 3,3 Milyar TL'ye yapılan bir Marmaray'a harcayacağımıza neden bu finansal kaynağı deniz ticaret filomuzu güçlendirmek için harcamadık? Tamam İstanbul'un trafiğini rahatlatmak için tüp geçit'te lazım ama 3,3 Milyar TL'ye 100 adet 50,000 grosstonluk kuru yük/konteyner gemisi yapar ... bu para ile tersanelerimizi modernize eder, binlerce insana iş imkanı sağlar ve yedi denizde bayrak dalgalandırırdık. Üstelik bu yatırım (gemilere harcanan para) en fazla 10 yıl içinde faiz'i ile kasamıza geri girer ... bize de modernize ettiğimiz tersaneler + o tersanelerde ki yetişmiş insan gücü kar kalırdı.

 

...işi yönetmek, eldeki kaynakları dikkatli kullanmak ile kast ettiğim budur. İsterseniz kasmaz daha fazla da örnek veririm ... sorun değil yani.  :) 

 

Kaan bey gerçekten meselenin özüne işaret ediyorsunuz, aynı fikirdeyim... Kendi adıma sık sık söylediğim birşey var; ben ancak 30 yaşımdan sonra ilkokuldaki "yerli malı" haftalarının tam olarak ne manaya geldiğini anlamış birisiyim... Cari açık, katma değerli kalifiye üretim, dünya markası çıkarmak bu ülkenin hala çözülmemiş en önemli yaraları... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...

Odd verilerine göre Türkiye;

Bu yıl otomobil pazarının %50 büyümesi ve benzinli motorlardaki downsizing (hacim küçültme) modasının ülkemize uygunluğu ile birleşince dizel tutkusu düşüşe geçmiş buna karşılık Avrupa'nın aksine otomatik vites sevdası yükselişte.

Dizel motor payı;
B segmentinde düşüşte.
Örneğin 2014 Haziran ayında dizel oranı %60,31 iken; 2015 Haziran ayında %56,83.
C segmentinde ise düşüşte.
Örneğin 2014 Haziran ayında dizel oranı %66,39 iken; 2015 Haziran ayında %61,92.
D segmentinde ise yükselişte.
Örneğin 2014 Haziran ayında dizel oranı %58,30 iken; 2015 Haziran ayında %64,74.

Genel; 2015 ilk yarısı gibi baktığımızda ortalama 3-4 puan kadar gerilemiş.

Otomatik Şanzıman;
segmentinde yükselişte.
Örneğin 2014 Haziran ayında dizel oranı %28,01 iken; 2015 Haziran ayında %32,61.
C segmentinde yükselişte.
Örneğin 2014 Haziran ayında dizel oranı %44,84 iken; 2015 Haziran ayında %47,00.
segmentinde ise düşüşte.
Örneğin 2014 Haziran ayında dizel oranı %80,38 iken; 2015 Haziran ayında %79,24.

Ek olarak;
Otomobil kategorilerinde satış olarak en büyük değişim B sınıfı SUV'larda gerçekleşmiş geçen yıla göre satışı %129 oranda artmış. Buna karşın en sert düşüş ise B sınıfı MPV'de görülmüş (%46,84). Görüyoruz ki MPV sürücüleri artık SUV almayı tercih ediyor. Düşüşte ikincilik ise D sınıfı HB (%46) karoserde yaşanmış.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 10 ay sonra...
2 saat önce, Teoman Saraç said:

Ayrıştırınca Ford hafif ticaride başarılı, binekte "eh işte" konumunda...

Tabii önemli olan kasanın dolması, kaynağı değil.

Benzer başarıyı binekler için de bekliyoruz.

Neyse bununla ilgili ayrı başlıklar vardı. 

Üşenmeyen biri taşı belki. 

01-06_16Binek.JPG 01-06_16Ticari.JPG

 

Bu arada F1 İngiltere GP başlamak üzere, izlemek isteyenlere

http://motorsports-stream.com/live/formula1-live-stream/channel-2/

http://www.totalsportek.com/formula-1-live-stream/

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İlk sayfalardaki ford -vw kıyaslamalarına ilişkin bir iki şey de ben yazayım. Gerçekten vw nin imajının daha üdt seviye de olması kesinlikle bir tesadüf değil. Sadece vw nin ve fordun web sitelerine girin ve farkı görün, fiyat takibi yapıyorsanız görmüşsünüzdür de zaten. Ford hala araç tanıtımlarını kötü pdf broşürleri ile yapıyor. Modelleri şöyle detaylı inceleyecek imkanlar yok,olanlarda hiç cazip ya da pratik değil. Resmen üşenmişler,eskiden  focusu incelemek için bile bazı yabancı oto sitelerinin "car interior" bölümlerine bakardım,orda incelediğim araç da burdakilere benzemezdi zaten. Vw bildiğim kadarıyla da web sitesinden dolayı ödülde almış. İstediğiniz modeli hatta 3 boyutlu gözlük ile donanım paketinizide oluşturup inceleyebiliyorsunuz. Vw nin saygınlığında, ülkemizde hayranlık duyulan passat adlı amiral gemisininde payı çok büyük ayrıca. Show roomlara gelince vw yine kalite algısında bariz önde. Önceki sayfalardaki birçok tespite katılıyorum. Vw arayı epey açmış.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 saat önce, Hakan Sunguroğlu said:

passat adlı amiral gemisini

Bak bu bana komik geldi...

Bunu bir de Düzce Belediye Başkanı duysa ne iyi olacak. Hani şu "Tüm belediye başkanları Mercedes’le Audi ile gelsin Düzce Belediye Başkanı Passat’ta gelsin" diyen zat-ı muhterem.  

Tabii satış rakamlarına bakılırsa tanımlama doğru, çünkü Golf'ten bile çok satıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 saat önce, Cem Boneval said:

Bak bu bana komik geldi...

Bunu bir de Düzce Belediye Başkanı duysa ne iyi olacak. Hani şu "Tüm belediye başkanları Mercedes’le Audi ile gelsin Düzce Belediye Başkanı Passat’ta gelsin" diyen zat-ı muhterem.  

Tabii satış rakamlarına bakılırsa tanımlama doğru, çünkü Golf'ten bile çok satıyor. 

Haberi biliyorum, çocukluğunda hacı murat'a binememiş, şimdi passat'ı beğenmiyor, hem de kamunun parasıyla. bu modellerden birtane daha çıktı geçen,Bolu'nun Mengen ilçesinin Gökçesu Beldesi Belediye Başkanı,Ne olmuş makam aracıyla tatile gittiysem diyor...ama yakıtı kendi almış hakkı yenmesin mert adammış yine de.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, Cem Boneval said:

Bak bu bana komik geldi...

Bunu bir de Düzce Belediye Başkanı duysa ne iyi olacak. Hani şu "Tüm belediye başkanları Mercedes’le Audi ile gelsin Düzce Belediye Başkanı Passat’ta gelsin" diyen zat-ı muhterem.  

Tabii satış rakamlarına bakılırsa tanımlama doğru, çünkü Golf'ten bile çok satıyor. 

 

Yakında bu mevzuyu kullanarak Düzce'nin reklamını yaptık fenamı derse hiç şaşırmam :lol: 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...
  • Yakup Ç. A., başlığı Markalara Göre Türkiye Binek Satışları - 2014 -2016 Yılı Dahil olarak değiştirdi

Opel'i kutlamak lazım.

Otomobilde Ford zayıf kalmış, neyse ki ticari ile kapatıyor açığını. 

Etrafta çok Audi girmeme rağmen tahminimden gerilerde.

Honda sürünüyor. 

Mazda daha beter sürünüyor, yazık, bu kadarını hak etmeyen bir üretici.

Aston Martin'i de kutlamak lazım, süper sporlarda başarılı.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Markalara Göre Türkiye Binek Satışları - 2003'ten Günümüze - 2016 Yılı Dahil olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.