Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Mondeo 2.0T 240 ps Ecoboost - Fatih Altaylı Testinde


Önerilen Mesajlar

Ben hayatımda böyle bir yol tutuş görmedim!

Ford Mondeo ilk ortaya çıktığı zaman ne dizayn ne de kalite olarak ‘şahane’ bir otomobil sayılırdı... Fatih Altaylı test etti, yazdı

Allah biliyor ya, bizim gençliğimizde Ford demek Amerikan otomobili demekti. Ford demek, gençler için Thunderbird, Mustang, daha yaşlıca olanlar için Galaxy falan demekti. Hele hele bir Grand Torino vardı ki, hastasıydık. Avrupalı Ford’ları pek beğenemezdik. Gerçekten de, Avrupalı Ford’lar, Amerikalı abilerinin yanından bile geçemezdi. Bence en iyisi Granada idi ama ne o, ne Crtina’lar, ne Taunus’lar, hatta ne de Capri’ler Amerikan Ford’larıyla yarışamazdı. Ama zaman hızla değişti. Şimdi tamtersi bir durum var ve artık Amerikalı Ford’lar, Avrupalı Ford’ların kalitesine, konforuna erişemiyor. Ve bugün size anlatacağımız Ford Mondeo Avrupalı Fordların en iyisi. Ford Mondeo ilk ortaya çıktığı zaman ne dizayn, ne de kalite olarak ‘şahane’ bir otomobil sayılmazdı. Yuvarlak hatları, özensiz çizgileri ile gün gelip de Ford’un amiral gemisi olacak gibi durmuyordu. O günlerin şahane Ford’u Scorpio’ydu ve Mondeo onun gölgesinde yaşamaya mahkûm gibi duruyordu.

PAZARDA İYİ BİR YER EDİNDİ

Buna rağmen, kalitesine oranla uygun sayılabilecek fiyatıyla pazarda iyi bir yer edindi. Scorpio’nun tedavülden kalkmasıyla birlikte Ford’un en iyi modeli haline geldi. Hele hele son iki jenerasyon Mondeo gerçekten de orta üst sayılabilecek bir sınıfta rakipsiz oldu. Aslına bakarsanız bugün test ettiğimiz jenerasyon, bir öncekinin makyajla güzelleştirilmiş, estetik ameliyatlamodernleştirilmiş hali. Ancak olduça güzel bir şekil ve şeamile sahip olduğunu kabul etmemiz gerek. Yeni nesil stoplar, öne diğer Almanlara oranla çok daha şık bir biçimde yerleştirilmiş led lambalar, ince uzun çekik xenon farlarıyla oldukça şık ve kaliteli bir dış görünüme sahip. İçinde ise dehşetli bir konfor ve kalite var. İster kendinizin kullanabileceği, isterseniz makam otomobili yapabileceğiniz bir tarz sunuyor.

GÜÇ OTOMOBİLİ UÇURUYOR

Bu denli yüksek bir iç standardı, bu fiyata sunabilecek bir başkamarka ve model varmı, emin değilim. Deri döşemeler, elektrikli koltuklar, koltuk ısıtmalar, kullanımı çok basit yol bilgisayarı, cruise kontrol sistemleri hepsi çok çok iyi. Yan aynalarda kör açıda kalan nesnelere karşı ışıklı ve sesli uyarılar, pek çokmarkanın ‘yenilik’ diye bağırarak duyurduğu unsarlar. Müzik sistemi Pioneer. Çok güzel görünüyor. Ancak benim gibi müzik sistemleri teknolojisinde birkaç nesil geride kalmış biri için oldukça zor bir kullanımı var. Hele hele otomobilin kontrollerine entegrasyonu hayli zahmetli. Kabahat bendemi, yazılımındamı bilemedim ama zor. Fonksiyonlar da anlaşılır gibi değil, anlaşılsa da çözülür gibi değil. Keza telefonla bağlantı kuran bleutooth bağlantısını oluşturmak hayli zahmetli ama bir kere becerdinizmi,müthiş rahat ve kolay. Radyo kanallarını kaydetmek zor, Aramak da zor. Sanki Pioneer değil de. Becker ya da Blaupunkt gibi. Bütün bunlara rağmen verdiği ses çok ama çok iyi. Bunda kaliteli hoparlörlerin de katkısı büyük. Ecoboost motor ise müthiş. 2 litreden 240 beygir üretiyor. Hemde hakiki bir 240 beygir. Güç otomobili uçuruyor. 240 kms sürate kadar hiç sorun yaşamadan çıkabiliyor. Sarfiyat ise yaklaşık 13 litre. Tabii oldukça hızlı ve devirli kullanımda.

BÖYLE BİR YOL TUTUŞ GÖRMEDİM

Ben hayatımda bir Ford’da böyle bir yol tutuş görmedim. Benim günlük olarak kullandığım İtalyan otomobilinden daha iyi yol tuttuğunu söylersem abartmış olmam. Sanki 4 çeker gibi. Nasıl oluyor da oluyor çözemedim. Ses izalasyonu çok çok iyi. İçeride ne motor sesi var, ne de rahatsız edici bir rüzgâr sesi. Doğrusunu isterseniz bu fiyat, bu yol tutuş ve bu kaliteyle ben bu otomobili alırım. Hem aile için, hem işadamları için ideal.

ARTILAR

Motor

Donanım

Fiyat aksesuvar orantısı

Sessizlik

Yol tutuş

EKSİLER

Kullanımı güç multimedia sistemi

Frenler

626171_detay.jpg?1304285094

77c3ee76cc6651fdde43a5c969957e30_k.jpg

59d893e36371716fdb7a034e556b856c_k.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

makyajsız mondinin ciddi arkadan kayma problemi vardı :D

Belki makyajdan sonra iyileştirmişlerdir. Fatih Altaylıda test pilotu oldu ya :D

Ben hiç duymadım o preblemi iyi mi :D Esp varken basit kaymalar çok da önemli değil derim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir kere kullandım ben intercity nin kiralık aracıydı kazalı olarak servise gelmişti hasar onarımı bittikten sonra sana 1,16 videosunu izlettiğim virajda sert bir direksiyon hamlesi sonucunda çok tehlikeli bir şekilde ayrıldı arka tarafı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir kere kullandım ben intercity nin kiralık aracıydı kazalı olarak servise gelmişti hasar onarımı bittikten sonra sana 1,16 videosunu izlettiğim virajda sert bir direksiyon hamlesi sonucunda çok tehlikeli bir şekilde ayrıldı arka tarafı.

Kazalı işt vardır bi sıkıntısı Ogüncüm, hiç duymadım ben böyle bişey çünkü :S :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

iddam yok zaten kötü diye ama servisteki arkadaşlarda söylemişlerdi arkası sıkıntılı diye.

Ama ön kısım için harika diyebilirim ön aksın yolu kavrayışı harika zaten patlamadıysam ön taraf yolu bırakmadığı için patlamadım orda

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Passat'ın kafadan bıraktığını biliyoruma ama mondeo nun arkadan kaydığını ilk kez duyuyorum.

Araç benim renk; Jantlarda sevdiğim jant.

1.6 tdci tit. fiyatını 60 bin yapsalar olmamı :D

Aydın geçen servise gittiğimde yeni focusu test ettikten sonra mondi 1,6 tdci tit. fiyat aldım ama en son 64 dediler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fatih Altaylı'nın da tam olarak ne iş yaptığını henüz anlayabilmiş değilim :D

2 gün önce Makyajli Mondi'yi inceledim.Kalite ve lüx algısı neredeyse bir sınıf üst.Çok beğendim.

2014'te ne alacağım ben şimdi !

Kuga,Mondeo,Focus :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fatih Altaylı'nın da tam olarak ne iş yaptığını henüz anlayabilmiş değilim :kırbaç:

2 gün önce Makyajli Mondi'yi inceledim.Kalite ve lüx algısı neredeyse bir sınıf üst.Çok beğendim.

2014'te ne alacağım ben şimdi !

Kuga,Mondeo,Focus :kıhkıh:

Yeğenimiz kücükken kompakt sınıfı zirvede birak sonra Buyut :D

Önce ecoboost :P

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

test etmiş 2.0 yavruyu tabiki hayran kalır.. kalmayan mı var ona... fiyatı 95 bin lira civarı...yıllık vergisi 2 bin lira civarı..yakıt 13-14 litre.. altaylıya ucuz gelir tabi..:kıhkıh:

ayrıca 1.6 motorları sürsün bakalım aynı şeyleri düşünecekmi..:kırbaç:.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.