Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Brc My 11 Lpg Dönüşümü


Önerilen Mesajlar

Merhaba bende 1 ay önce aracıma brc my11 lpg sistemi taktırdım. İlk ve tek arıza düşük devirlerde olan silkeleme sorunuydu ve 1 ay uğraşarak sorunu bulduk. Sorun pipo denen lpg aparatından kaynaklanıyor. Monifold delinerek yapılan montajda sorun kalmadı ve performans arttı. Pipo taktıran varsa düşük devirlerde aracını denesin ustanın söylediğine göre çoğu kullanıcı bu silkelemeyi fark etmiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba bende 1 ay önce aracıma brc my11 lpg sistemi taktırdım. İlk ve tek arıza düşük devirlerde olan silkeleme sorunuydu ve 1 ay uğraşarak sorunu bulduk. Sorun pipo denen lpg aparatından kaynaklanıyor. Monifold delinerek yapılan montajda sorun kalmadı ve performans arttı. Pipo taktıran varsa düşük devirlerde aracını denesin ustanın söylediğine göre çoğu kullanıcı bu silkelemeyi fark etmiyor.

 

Merhaba 4000 km de BRC MY 11 takıldı silkeleme sorunu bendede vardı. Pipo iptal edilerek sorun çözüldü .

Şu an 18 000 km de araçta ve tık yok. Performans gayet yeterli

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 8 ay sonra...

Kit: BRC MY11

VSR: %20-%80  devir 4000 ve 250 mbar iken...

Depo: simit 43 litre alıyor

 

Montaj: Çağ Lpg den Serkan Usta ve yardımcısı Sameti de unutmayalım (zira simit depoyu takarkenki uğraşı ve özeni taktire değerdi..) 8 saat sürdü... tüm aşamaları yakından takip ettim hatta karıştığım noktalar oldu. serkan usta da mütevazi bir arkadaş olduğu için sabretti sağolsun...

 

performans: benzin ile arasında bir fark göremedim.

 

Tüketime gelince şehirler arası denedim 6,8 litre lpg yakıyor. yol bilgisayarı 1 litre eksik gösterdi.

 

 

 

Bu da resimler

 

QXh0Pbt.jpg

HySMcOD.jpgmxtAZFq.jpgyGpD8yf.jpg

 

Bu arada Forumdaki Kubilay Yıldırımbeyazıt ve Serkan B.  arkadaşların referans gönderileri için de teşekkür ederim.UFGIcqS.jpg

yusuf terzi tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

eğer senede 15 bini geçmez iseniz lpg ye bile gerek yok. sizin araç powershift biraz daha fazla yakar ama az biniyorsanız o da sorun olmaz

 

Bende bu ara çevremdekilerin sürekli LPG ile yaptıkları km leri anlatınca önce aracımızı dizel başka bir araçla takas etmeyi düşündüm (forumda konu açmıştım 2013 model focus ile ) sonra LPG düşünmeye başladım yıllık en fazla 10 bin km yaparım (genelde 7-8 bin) şimdi siz 15 bin km demişsiniz bu durumda en mantıklısı benzin ile sürüşe devam gibi görünüyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şahsi fikrimi soruyorsaniz 7 -8 bin km için lpg taktirmam ama yusuf beyin dediği gibi lpg ile daha çok binebilirim diyorsanız karar sizin

Kubilay Yıldırımbayazıt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

bende brc my11 takdırdım focus 3 125 hp 2011 Eskişehir emre otogazda. araç performansında hiç fark yok.  güzel bir montaj oldu. enjektörler dışında diğer elemanları görmek için motora dikkatli bakmak lazım. ömer bey biraz sert mizaçlı ama montajla birebir kendisi ilgileniyor işini iyi yapıyor tavsiye ederim.ağzı iş yapıp eli iş yapmayanlardansa, eli iş yapıp ağzı laf kalabalığı yapmayanları tercih ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...

Arkadaşlar merhaba.foruma bende yeni üye oldum.Paylaşımlarınızı ilgiyle takip ediyordum.An itibariyle 2015 yeni kasa focus  1.6 benzinli powershift almayı düşünüyorum. Lpg konusunda karasız kaldım.Sizin fikirlerinizi de almak istedim tecrübe sahibi olan insanlar olarak. Siz olsanız Prins ve landirenzo arasında hangisini seçerdiniz. Prins 3 yıl motor garantisi ile 2300 lira, landirenzo 5 yıl motor garantisi ile 2500 lira fiyat verdiler. Yardımcı olursanız çok sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhabalar arkadaşlar,f 3 de lpg sonrasi subap kesmesinden bahsediliyor ve çoğu motor ustası ileride çok masraf çıkarabileceğinden focus3 e lpg önermiyor. Lpg donusumu yapılıp yaklaşık 50-60 bin km yapıldıktan sonra subap kesmesi dışında başka ne gibi problemler ortaya çıkabilir acaba?

Arkadaşlar merhaba.foruma bende yeni üye oldum.Paylaşımlarınızı ilgiyle takip ediyordum.An itibariyle 2015 yeni kasa focus 1.6 benzinli powershift almayı düşünüyorum. Lpg konusunda karasız kaldım.Sizin fikirlerinizi de almak istedim tecrübe sahibi olan insanlar olarak. Siz olsanız Prins ve landirenzo arasında hangisini seçerdiniz. Prins 3 yıl motor garantisi ile 2300 lira, landirenzo 5 yıl motor garantisi ile 2500 lira fiyat verdiler. Yardımcı olursanız çok sevinirim.

Şu an focus 1.5 tam otomatik ve landirenzo kit kullanıyorum, ilk başlarda rölanti problemi vardi ve otomatik olduğu için sarsıntı/titreme benzeri durumlar oluyordu , bir kaç yerde ayar yaparak çözemedim durumu, hatta kimisine göre sorun bile yoktu, ama başka bir yerde güzel bi rölanti ayarı yaptırdım ve son iki yıldır landirenzo sıkıntısız diyebilirim, benzinle nasılsa lpg ilede öyle. prinse göre bakım maliyetleri daha uygun olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhabalar arkadaşlar,f 3 de lpg sonrasi subap kesmesinden bahsediliyor ve çoğu motor ustası ileride çok masraf çıkarabileceğinden focus3 e lpg önermiyor. Lpg donusumu yapılıp yaklaşık 50-60 bin km yapıldıktan sonra subap kesmesi dışında başka ne gibi problemler ortaya çıkabilir acaba?

Şu an focus 1.5 tam otomatik ve landirenzo kit kullanıyorum, ilk başlarda rölanti problemi vardi ve otomatik olduğu için sarsıntı/titreme benzeri durumlar oluyordu , bir kaç yerde ayar yaparak çözemedim durumu, hatta kimisine göre sorun bile yoktu, ama başka bir yerde güzel bi rölanti ayarı yaptırdım ve son iki yıldır landirenzo sıkıntısız diyebilirim, benzinle nasılsa lpg ilede öyle. prinse göre bakım maliyetleri daha uygun olabilir.

Bende landirenzoyu mantıklı buluyorum.Fiyat yüksek olsa da...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar merhaba.foruma bende yeni üye oldum.Paylaşımlarınızı ilgiyle takip ediyordum.An itibariyle 2015 yeni kasa focus 1.6 benzinli powershift almayı düşünüyorum. Lpg konusunda karasız kaldım.Sizin fikirlerinizi de almak istedim tecrübe sahibi olan insanlar olarak. Siz olsanız Prins ve landirenzo arasında hangisini seçerdiniz. Prins 3 yıl motor garantisi ile 2300 lira, landirenzo 5 yıl motor garantisi ile 2500 lira fiyat verdiler. Yardımcı olursanız çok sevinirim.

montajı düzgün olan bayii de taktırın ikisi de iyi marka önemli olan işçilik ve ayar

ayrıca düzgün montaj ve ayar yapılmadıktan sonra 50 60 bin kmye kalmadan da bir sürü sorun Çıkabilir. düzensiz çalışma piston eritme rölanti bozukluğu ... gibi

üst kapak yani sübap grubu tamiri çok çok maliyetli de değil. saydıklarım Arasında en tehlikelisi piston eritme o da yüksek devirlerde LPG enjektörlerinin açılıp kapanmadan sürekli yakıt göndermesi ve Oluşan ısıyla pistonun erimesi .bu saydıklarım ihtimal dahilinde umarım kimsenin başına gelmez

Kubilay Yıldırımbayazıt tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

montajı düzgün olan bayii de taktırın ikisi de iyi marka önemli olan işçilik ve ayar

ayrıca düzgün montaj ve ayar yapılmadıktan sonra 50 60 bin kmye kalmadan da bir sürü sorun Çıkabilir. düzensiz çalışma piston eritme rölanti bozukluğu ... gibi

üst kapak yani sübap grubu tamiri çok çok maliyetli de değil. saydıklarım Arasında en tehlikelisi piston eritme o da yüksek devirlerde LPG enjektörlerinin açılıp kapanmadan sürekli yakıt göndermesi ve Oluşan ısıyla pistonun erimesi .bu saydıklarım ihtimal dahilinde umarım kimsenin başına gelmez

Merhabalar, focus3 lerde 1.6 motor ve 1.6 Ti-Vct motor diye bir ayrım var mı acaba? LPG ti-vct motorlarda biraz daha sıkıntılı galiba değişken zamanlı enjektörlerden dolayı, makyajlı f3ler 1.6 ti-vct motor, 2013-2014 model focuslarda bu motor mu acaba.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.