Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Focus TDCI ve Yeni C-max Ecoboost Test ve İnceleme


Yusuf Çavuş

Önerilen Mesajlar

C.tesi aracımı servise 75.000 bakımı için götürdüm. Tabi oraya kadar gitmişken yeni focusuda inceleyip test edeyim dedim. Bayide test aracı hariç 2 tanede sergilenen focus vardı. Biri sedan kum gri 1,6 tit. 125 ps, diğeride hb şeker kırmızı 1,6 tit. 125 ps. Test aracıda sedan kum gri 1,6 tdci tit.x+park paketti.

Buradaki yorumlardan ve fotolardan sonra ilk kez canlı olarak görmek nasip oldu. İlk resimlerde gördüğümde ön kısmından elektrik alamamıştım ama canlı görünce biraz daha hoş geldi gözüme. Belkide gözümüz alıştı. Zaten yandan, arkadan ve çaprazdan görünümü dört dörtlük aracın. İç kısmı ise gerçekten çok kaliteli olmuş. Sony'li göğüs elbet biraz daha hoş duruyor ama bencede şu hali bile hiç fena sayılmaz. Bagaj ise bildiğiniz gibi tam boy stepne ile çok kullanışsız ama mini stepne yada tamir kiti ile çözülebilir bir durum. Ama benim kafama takılan Lpg takılınca acaba sıkıntı olurmu bagajda. biggrin.gif

Gelelim teste; ilk olarak yeni focus sedan kumgri 1,6 tdci x+park paketi test ettim. Koltuk ayarı elektrikli, kullanışı güzel ve rahat. Kaç yönlü olduğunu test etmedim ama biri yatay, diğeri dikey 2 düğme vardı. Düğmelerin görünümleri itibari ile en az 4 yönlü olduğu kesin. Koltukların kavraması gayet güzel ve rahat. Virajlarda, ani manevralarda kavraması iyi gibi. İlk kalkış biraz yavaş gibi gelsede sonraki devirlerde verdiği tepkiler ve ara hızlanmalar gayet iyi. Elektrikli direksiyonun hissiyatı ve tepkiler güzel. Güncel direksiyona göre hissedilir bir fark yok gibi geldi bana. Motor sesi yok denecek kadar az. Rüzgar sesi ise 140 dan sonra çok hafif geliyor, ondada müzik kapalı olurda dikkat ederseniz hissediyorsunuz? 170 e kadar denedim, rüzgar sesi dediğim seviyede oda çok normal bence. Bana göre yok diyebilirim. Fakat test ettiğim yolun bir bölümü mıcırlı asfalttı ve pürüzlü asfaltta yol sesi var yine ama rahatsız edici değildi. Aynı yoldan test sonrası kendi focusumla geçtim bariz bi fark göremedim ama yeni focus biraz daha sessizdi sanki. Test ettiğim dizeldede start-stop vardı. Aracın stop edip tekrar çalıştığını hissetmiyorsunuz nerdeyse. Klima açıkken sistem çalışmıyor yalnız. Görevli arkadaşda dizellerde start-stop'un sonraki partilerde olmayacağını söyledi. Ben ısrarla gelecek diye biliyorum dememe rağmen. Aracın yol tutuşunu test edecek bir yol yoktu, düz ve uzun bir yoldu ama o konuda kimsenin bir şüphesi yoktur sanırım. Birde Yakup frenleri sert demişti ama bana şuanki kullandığım focusunki kadar rahat geldi. Frenlemesi, tepkileri ve ABS nin zırt pırt devreye girmemesi hoştu benim için. Müzik sisteminin verdiği sesde gayet kaliteli ve tatmin edici. Sonyleri bilmem ama benim trenddekinden çok daha iyiydi sesi. Park paketini sadece yer aramasını test edebildim çünkü uygun bi park yeri yoktu. Diklemesine park yapmıyormuş biggrin.gif Araçtaki o kadar yeniliğe rağmen, sürüş keyfinden ve karakterinden birşey kaybetmemiş tam tersi daha keyifli hale gelmiş.

Daha sonra ise yeni c-max 1,6 ecoboost 182 ps tit.x+park paketi test ettim. Genel hatlarıyla benzer karakterdeler zaten. Ama yeni c-maxin sürüş pozisyonunun biraz daha yüksek olması,ön camın genişliği ve cam tavan oluşu aracın içinde yeni focusa göre daha ferah bir ortam sağlıyor. Ecoboost motorun performansı ise tek kelimeyle mükemmel, hayran kaldım diyebilirim. Alt devirlerden en üst devire kadar yüksek torku ve gücü hissediyorsunuz. Hangi vites ve devirde olursanız olun gaz pedalına dokunmanız aracı şaha kaldırmak için yeterli. Bayiden çıkıp az ilerde olan kavşağa varana kadar ibrenin hemen 120 ye vurması gücünü bilmeme rağmen şaşırttı beni. 180 lere kadar deneyebildim, rüzgar sesi yine yok denecek kadar azdı. Yalnız c-max pürüzlü asfaltta biraz daha sessiz gibi geldi bana yeni focusa göre. Motordan dolayımı bilmiyorum ama c-max daha bir hoşuma gitti. Zaten tasarım olarakda bir adım önde görünüyor benim için.

İkiside gerçekten çok başarılı araçlar olmuş. Bazı bilinen eksiklikler(kör nokta, şerit takip sistemi+my touch vs. gibi) önümüzdeki yıla giderilecek zaten.

Heriki aracın sürüş keyfi ve özelliklede Ecoboostun tadı damağımda kaldı smile.gif

Bunlarda resimleri

resim325.jpg

resim326a.jpg

resim336.jpg

resim337.jpg

resim338.jpg

resim339.jpg

resim340.jpg

resim341.jpg

resim342y.jpg

resim343.jpg

resim344.jpg

resim345.jpg

resim346t.jpg

resim347h.jpg

resim348.jpg

resim349.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yürürken cevap atıyorum bak degerimi bilesin :(

Elini koluna saglık Abicim.

Fren konusuna gelelim :) Ecoboost frenleri digerlerinden farklı :P bu bir :P

İkincisi ise abs tabi zırt diye hep girmez.

Ama testlerde ani tepkiye ve durmasına bakmak icin farklı basıyoruz tabi . Bizim f2 den daha erken devrede abs, şu son çıkan araçlar gibi. Ben bunu sevmiyorum halen. Çünkü sert frenlerde bana göre duruş uzuyor.

Bu arada son testlere göre Focus yine frenlerde rakiplerinden önde

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yürürken cevap atıyorum bak degerimi bilesin :(

Elini koluna saglık Abicim.

Fren konusuna gelelim :) Ecoboost frenleri digerlerinden farklı :P bu bir :P

İkincisi ise abs tabi zırt diye hep girmez.

Ama testlerde ani tepkiye ve durmasına bakmak icin farklı basıyoruz tabi . Bizim f2 den daha erken devrede abs su son çıkan araçlara nazaran. Ben bunu sevmiyorum halen. Çünkü sert frenlerde bana göre duruş uzuyor.

Bu arada son testlere göre Focus yine frenlerde onde.

Teşekür ederim kral adminim. :):)

Birincisi sadece ecoboost test etmedim, focusun tdci test ettim, zaten frenleride onu test ederken denedim daha çok. C-max inde ecoboost test ettim. O gücün tadını bozmamak için frenlere fazla dokanmadım :D

İkincisi ise, test olduğu için basmadığım kadar abandım frenlere. Ama gerektiği kadar devreye giriyordu sanki. Tabi birde senin test ettiğin yol biraz daha kaygan tarzda bi asfaltsa ondan daha sık giriyorda olabilir. Belkide bana öyle geldi neyse sıkıntı olacak bi durum değil zaten. Aynı yolda kendi focusumla deneyemedim çünkü bakımla beraber ön balatalarda değişti 50-100 km. hassas kullanmak gerekli, serviste uyardı zaten o konuda. Zaten aracı frenlemesinde bi sıkıntı yok asla, sadece abs nin çabuk devreye girip girmediğini kontrol etmek istedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Frenler Çift devreli, çapraz bölünmüş, hidrolik olarak çalışan ön ve arka disk/disk (ya da disk/kampana) frenler. Vakumlu servo destekli dört kanallı ABS ve elektronik fren gücü dağıtımı (EBD)

Fren diski boyutları (ön/soğutmalı diskler):

278 mm çapında, 25 mm kalınlığında diskler

300 mm çapında, 25 mm kalınlığında diskler (Focus, 1.6 EcoBoost ve 2.0 TDCi için)

Fren diski boyutları (arka/normal diskler):

271 mm çapında, 11 mm kalınlığında diskler

Fren kampanası boyutları (arka):

228 mm iç çap, 40 mm genişlik (düşük güçte/donanımda Focus modelleri için, ülkelere göre değişiyor) TR DE YOK RAHAT OLUN :(:P :P

Modülasyon:

ABS, Çekiş Kontrolü, ESP, EBD, EBA, EBP, HRB, Tork Yönlendirmesi Kontrolü.

İsteğe Bağlı Yokuş Kalkış Desteği, Römork Denge Yardımcısı

Koyu kısım ile belirttim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şu deneme sürüşünü bir ben yapamadım galiba yahu..Yarın bende gideceğim deneme sürüşün artık..Bugün yollarda ilk kez Focus 3 ü gördüm,Opet Benzinlikte...Trend Beyaz Benzinliydi...Ama nedense çok sıradan geldi gözüme..Focus 2,5 daki ön görünüş ve karizma yok arabada bu açık...Focus 3 sanki kore malıymış gibi gözüküyor önden..Arkadan da ...Avrupai bir duruş yok maalesef...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şu deneme sürüşünü bir ben yapamadım galiba yahu..Yarın bende gideceğim deneme sürüşün artık..Bugün yollarda ilk kez Focus 3 ü gördüm,Opet Benzinlikte...Trend Beyaz Benzinliydi...Ama nedense çok sıradan geldi gözüme..Focus 2,5 daki ön görünüş ve karizma yok arabada bu açık...Focus 3 sanki kore malıymış gibi gözüküyor önden..Arkadan da ...Avrupai bir duruş yok maalesef...

:P gülmek için yazılmış mesaj bu :)

Titanium'a bak birde :)

Almanların meşhur özelliğidir bu :)

Alt ve Üst donanımda eşşek gibi farklar olur :(

Merco dahil :P

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

:) gülmek için yazılmış mesaj bu :)

Titanium'a bak birde :)

Almanların meşhur özelliğidir bu :D

Alt ve Üst donanımda eşşek gibi farklar olur :P

Merco dahil :P

Evet,fordda özellikle çok farkediyor donanım farklılığı,trend donanım çok sıradan dı...OysaTitanyum X Başka bir araba gibi duruyor...Hele birde17 inç jantı takınca sanki değişiyor herşey...O yüzden hep söylerim,focus alacaksan en donanımlısını alacksın diye..Ama titanyum x de olsaFocus 2,5 önü kadar krizmatik diil bu arabanın önü... :(

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

F2 demiyorum zaten,F 2,5 diyorum.F2 nin önünü bende sevmiyorum...

F2'yi genel anlamda söyledim ama ben :(

Sonuçda aynı araçlar ve bakınca karakter yok yıllara göre değişkenlik çok fazla.Başarılı olmak demek değildir bu..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

emeğine sağlık Yusuf burda da hem focusun hem cmaxın test araçları var ilk fırsatta denemek istiyorum bende. c-max daha mı hoş geldi sana? Bide süspansiyonları nasıl focus ile c-maxı kıyaslayınca bizim araçlardan yola çıkarak anlatabilirsen daha kolay anlarım heralde:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugün aksam bende gördüm bir tane AVM nın önünde. Aytozugri tit.x+park paketliydi(aynaları katlanmış sekilde duruyordu farlarida karartilmis degildi ordan çıkardım). Çok süper duruyordu. Eşimde canlı olarak gördü ilk kez, oda çok sevdi. Çok süper duruyor dedi. :(

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Frenler Çift devreli, çapraz bölünmüş, hidrolik olarak çalışan ön ve arka disk/disk (ya da disk/kampana) frenler. Vakumlu servo destekli dört kanallı ABS ve elektronik fren gücü dağıtımı (EBD)

Fren diski boyutları (ön/soğutmalı diskler):

278 mm çapında, 25 mm kalınlığında diskler

300 mm çapında, 25 mm kalınlığında diskler (Focus, 1.6 EcoBoost ve 2.0 TDCi için)

Fren diski boyutları (arka/normal diskler):

271 mm çapında, 11 mm kalınlığında diskler

Fren kampanası boyutları (arka):

228 mm iç çap, 40 mm genişlik (düşük güçte/donanımda Focus modelleri için, ülkelere göre değişiyor) TR DE YOK RAHAT OLUN :(:P :P

Modülasyon:

ABS, Çekiş Kontrolü, ESP, EBD, EBA, EBP, HRB, Tork Yönlendirmesi Kontrolü.

İsteğe Bağlı Yokuş Kalkış Desteği, Römork Denge Yardımcısı

Koyu kısım ile belirttim.

teşekkürler patron..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.